Страница 1 от 2

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 10:46
от s4etovod
Здравейте фенове,

Доста години карах ВАН бензин/метан, а последната година се измъчих с един СУВ, с който за радост се разделихме наскоро.

Оглеждам всякакви БЕНЗИНОВИ предложения след 2000г, но се оказва нелека задачата намирането на относително запазен ВАН до 10к, която да може да се газифицира нормално и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка... Зафири и VW не гледам, френски/италиански еврованове отговарят на желанието ми, но отзивите са противоречиви, същото е и с Крайслер Вояджър..Добра алтернатива вероятно е Мицубиши Грандис, но предложенията не са интригуващи.

Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат и съответно нямам инфо за надеждност и поддръжка. Също харесвам Тойота Превия след 2003г, но двете актуални предложения са почти тотал щета.

И понеже явно ВАН е моята кола - Харесал съм една екзотика американка Тойота Сиена 3.3i 16V 230 коня 2004г.

Ходихме на преглед в официалния сервиз, където казаха, че за подмяна са няколко неща, но ме уплашиха с поне 5 х.лв потенциален ремонт (ако се прави при тях)


Установени части за подмяна:
1. Ангренажен комплект - ремък + ролки - това ясно
2. Други необходими ремъци - това ясно
3. Водна помпа - също ясно
4. Предни амортесьори с пружини - колата при спиране тропа яко
5. Воден радиатор - тече
6. Предни дискове - криви са
7. Накладки - предни и задни
8. Гарнитури капак клапани - вероятно са две - от задната страна на мотора
9. Карета за кардана - не зная колко са на брой (колата е 4х4)

Отделно от това има и грешки при компютърния тест, които тепърва ще разучавам кое какво е и дали е драма:
Engine and ECT - грешка Р1578
ABS/VCS/TRC - грешка С1336
SRS Airbag - грешка В0111
Air Conditioner - грешки B1421 и В1424

Зная, че това е екзотика за БГ, но колата продължава да ми харесва....

Ето защо моля за безпристрастни мнения - струва ли си да се прави и наистина ли доставката на части е драма като наличности и цена (ясно че ще се чака от USA доставка)?

! Този двигател може ли да се газифицира и къде - препоръки за сервиз в София?

!! Грешките от по-горе какво значат и притеснителни ли са? В Тойота София нямат достатъчно добър софтуер за американски автомобили, препоръчаха сервиза им в Пазарджик, но колата не е моя и едва ли ще стигне до там..

Благодаря на отзовалите се.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 11:26
от BOz
s4etovod написа: 14 Авг 2019 10:46 и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка
Това не се връзва с търсения автомобил. Екзотика на пазара няма как да има поносима поддръжка. Освен ако не си в състояние да оставиш колата на трупчета за неопределен на брой месеци и да търсиш и чакаш алтернативни части от някъде по света.
Това за мен въобще не се връзва с поносима поддръжка.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 11:39
от IvoKrastev
Като гледам какви части са за подмяна, оставам с впечатление, че тая кола е карана до последно и след това просто са решили да я изхвърлят. Не е станала изведнъж за дискове, накладки, амортесьори и радиатор. Гарантирано това не е подържана кола и не ти трябва.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 11:42
от s4etovod
В конкретния случай като смяна на посочените части си представям мах 2000лв с доставка и работа, но дали е правилна преценката ми нямам идея? Знам ли?
И още 2-2200 за газова ако е възможно да се сложи...

Ясно ми е, че доставките биха се правили предварително и през интернет поръчка, например от Rockauto - но има ли утъпкана пътека?? И наистина ли от Тойота са прави за цената на ремонта с посочените горе части??

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 21:36
от e 10
Поносима поддръжка 15+годишна кола има само ако във всяка морга, в която влезеш, броят такива автомобили е по-голям от годините на които са rolleyes.gif !

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 14 Авг 2019 21:45
от gaceto
s4etovod написа: 14 Авг 2019 10:46 .....Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат ....
има бензинки но в западна Европа Германия , Холандия, Франция или поне имаше когато аз търсех моята авенсис версо ( само че дизел ).
Тогава в техните сайтове имаше предимно бензинки 2,0 150 коня .

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 11:01
от s4etovod
Мда, и в момента в БГ има точно 2 бензинови Авенсис Версо 2.0 с газ да се продават. Със сигурност едната ще я прегледам.

Но пък си задавам въпроса - кое е по-добро и лесно:
Сиената със сигурност е екзотика, но дали Авенсис Версо бензин не е същата работа??
И при все, че за Авенсис Версо бензин 2002-03 год. се търсят едни 7,5-8к (надценени ми се струват) с какво пък да е толкова по-евтина за поддръжка от Сиената (освен с евентуалното чакане на доставка, може би)??

Също както споменах - ако Авенсиса е с вече монтирана газова - това добре ли е или не? (отивам да чета 53-те страници за Тойота и Газ wacko.gif )

П.С. Някой няма ли да даде мнение за газификацията на Сиена 3.3 ??

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 11:53
от Toshiro
Автомобилът е на К платформа заедно с Лексъс RX, споделяйки силови агрегати и може би ходова част. Двигателят е 3.3 L 3MZ-FE V6, а кутията е U151F, като и двата агрегата се славят с много висока надеждност и искат единствено редовна и правилна смяна на консумативи. OEM ангренажен комплект с водна помпа е под $400. Пистови ремъци - $30. Гарнитури капаци на глави - $20. Свещи - 70$. Дотук с евтините оригинални части. Предни дискове с накладки алтернативни може и да намериш до 300 лева. Радиатор алтернативен - пак толкова. Предни амортисьори с пружини алтернативни - над 600 лева. Каретата на кардана се продават само с негo на цена около $1000. Тази кола е занемарена, има проблем с ABS, дошла е в родината по неведоми пътища и ще Ви стъпи на цената на хубав Лексъс RX с доказан пробег в бяла държава. Малко е притеснителен факта, че гледате сравнително скъп автомобил, а питате за газификация, но да, доста успешно газифицирани коли има с тези мотори.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 13:08
от s4etovod
Супер мнение Тоширо :cheers:

Аз дали ще я купя е друга работа, но поне създаваме история на модела, каквато в БГ интернет пространството просто липсва :thumbsup:
Като модели Сиената и Хонда Одисей са супер иначе...амаааа guns.gif

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 13:54
от Toshiro
Кутиите на Хонда са по-слаби от Аисин на Тойота, защото били с друг принцип на работа. Чувал съм, че не са с планетарни предавки, а с първичен и вторичен вал и съединители-синхронизатори. Може и да греша. Куплирани с V6 двигатели над 200kW и 350Нм немедлено се предават, за което има сервизни кампании. За мен, може би силно субективно, Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност. Емоции от екстри, финиш и лукс никога не съм имал.
Части по силовия тракт и консумативи се намират лесно и бързо за до 14 дни, но едрогабаритните части ще са проблем и то сериозен.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 15:08
от mirott
Toshiro написа: 15 Авг 2019 13:54 Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност.
Твое лично мнение. Моето е точно обратното... :D

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 15 Авг 2019 20:17
от Toshiro
Да. Точно така. Ето сега дори ще се самоцитирам
Toshiro написа: 15 Авг 2019 13:54 За мен, може би силно субективно, Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност.
Офтопик
Когато си избирахме кола с жената и дилемата беше Джи Ес или Леджънд, направих кратко, но обстойно проучване и цените на оригиналните части бяха по-ниски при Тойота. Също така имах сериозни опасения за кутията на Леджънд-а и така и не разбрах как се сменя преден долен шарнир на тоя шлеп. С приятели сме сравнявали Акорд 7 и Авенсис Т25 - АНА ЛОГИЧЕН случай, дами и господа :D

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 16 Авг 2019 10:53
от mirott
Грешиш. На Акорд 7 частите/консумативите са по-евтини от на Т25. Отделно, че частите на Акорд се сменят доста по-рядко...Това, че не си разбрал как се сменя шарнир, не прави Ледженда кофти кола, нали? Нали знаеш, в спора се ражда истината:). Поздрави!

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 16 Авг 2019 11:32
от max-2
По темата: не знам дали е голяма драма да се изчака 1 седмица за част от САЩ. Като се има впредвид, че 90% от ремонтите са планирани, т. е колата ще си е в движение, докато пристигнат частите.

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Публикувано на: 16 Авг 2019 12:11
от Toshiro
mirott написа: 16 Авг 2019 10:53Грешиш.
Явно държите да подчертаете, че греша в нещо, което ясно съм написал, че е лично и може би силно субективно мнение. Добре, Вашето обаждане е важно за мен :D И принципно ми е ясно на Леджънда как се сменя долния шарнир, но явно не разбрахте хумора ми. Нямам нужда нито от спор, камо ли от истина, но за да олекне напълно личното ми и субективно мнение :D може да назовете няколко често сменяни OEM консумативи и резервни части с цените им съответно при Акорд 7 и Авенсис Т25.
max-2 написа: 16 Авг 2019 11:32 не знам дали е голяма драма да се изчака 1 седмица за част от САЩ
Не е драма и сигурно даже няма да е от Щатите, но за мен проблем остават калници, капаци, брони, врати...