Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Отговори
rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 12 мар 2019 19:11

Здравейте! От скоро съм собственик на Аурис 1,6 vvti 2014г. Не съм много навътре с колите и предварително се извинявам ако въпросите са ми тъпи, но ще съм благодарен да получа някакви насоки.

1. На първо място ме интересува възможно ли е предишният собственик да е деактивирал дадени системи и датчици, които да не се включват и по този начин да има опасност от повреди по колата? Например датчика за накладките и за спирачната течност, сигнала за маслото и други.

2. Доколкото четох този двигател работи с верига. Под капака има и ремък. Това пистов ремък ли се води, кога се подменя той и има ли индикации, че е за смяна?

3. При студено време и студен двигател трета скорост влиза една идея не толкова мазно, колкото другите. Предполагам маслото на кутията е за смяна. Все пак възможно ли е да е по-сериозен проблемът?

4. Мога ли по някакъв начин да разбера дали накладките ми са за смяна без колата да посещава сервиз и мога ли да разчитам, че някоя лампа ще ме предупреди за това? Няма свирене, колата спира нормално.

Благодаря предварително за отговорите :)

Оги
Мнения: 702
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 70
Местоположение: Пазарджик

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от Оги » 15 мар 2019 16:30

Някой е взел крушките от таблото на таз кола, че са едни скъпи... tooth.gif
В кръга на шегата.
След като се свали колело или и без това ако е с лети джанти, могат да се видят контактуващите с диска подложки, поне външните. Когато се изтрият до дебелина 2-3 мм при спиране се чува свистящ, писклив, стържещ звук. Не съм го чувал за да го определя по-ясно, една стомамена пластина от накладката започва да се трие в диска и вдига врява. Тогава се налага да се сменят, колата може да мине някакъв неголям пробег и с досадни пищялки.
При ниско налягане на маслото /и ниско напрежение в мрежата/на таблото се извежда съобщение, свети жълта лампа "внимание", сработва зумер. Ще се трябва да се чете. Такова нещо гледах из книгата че се случва- не съм виждал.
Пистовия ремък е много здрав. Ако от вътрешната му страна, където са пистите се виждат напуквания се препоръчва да се смени. Ако има и паднали парчета от тях е крайно наложително.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 15 мар 2019 20:44

При спиране се чува леко хръткащ звук все едно се трият две сухи повърхности. Кофтито е че съм с железни джанти и не мога да видя какво е положението без да сваля гумата.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15587
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 764
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от slowtraveler » 16 мар 2019 03:22

На повечето автомобили не е нужно посещение на сервиз за да се демонтира гума - просто я смъкваш и проверяваш накладките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

YoKK
Мнения: 107
Регистриран: 09 мар 2017 06:50
Репутация: 11
Местоположение: Plovdiv

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от YoKK » 16 мар 2019 08:46

Здравей и честита придобивка! На всичките ти въпроси би трябвало да си си отговорил преди покупката на автомобила, т.е. аз разбирам, че колата е купена по външен вид без да е проверена технически?!? Както и да е, вече си я взел, така че се постарай да я вкараш в ред. На първо време смени двигателното масло- там са най- големите подводни камъни. Относно въпросите ти:) да, възможно е някои функции да са софтуерно деактивирани, но обикновено това се прави само за зумера за непоставен колан. Няма светлинна индикация за изтъркани накладки(само звукова); проверява се лесно като свалиш колелото, навъртиш волана навън и погледнеш дебелината на феродото(под 2мм е критично); ремъка се проверява по начина , който е описал колегата, но е препоръчително на около 80ооо км да се подменя. Ако колата няма история е хубаво да го смениш и него с водната помпа. Относно по-затрудненото влизане на трета скорост ще е добре да смениш и маслото в скоростната кутия и пак да следиш за поведението на скоростите. Често срещан проблем и не много евтин.
Като цяло, като задаваш въпроси е хубаво да дадеш малко повече информация за колата, за да са по- адекватни и отговорите, нали?
Безаварийно каране и късмет!!

rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 16 мар 2019 10:27

Колата е от Швейцария и УЖ има сервизна история с печати от сервизите, в които е обслужвана. На 135 000км е, което като пробег за кола 2014г. изглежда да е реално, но знае ли човек. Следващата седмица ще я закарам за цялостно обслужване, но просто искам да съм достатъчно информиран, за да знам какво точно да искам от техниците. Обстоятелствата, при които купих колата, бяха такива, че нямаше как да си отговоря на всички технически въпроси, а и дори да бях, пак никога нямаш гаранция, че нещо няма да се развали на следващия ден. Ще сменя дисковете и накладките, защото все пак говорим не само за моята сигурност, но и за тази на околните. Надявам се единствено при едно грижовно отношение колата да е стабилна и вярна. smile.gif

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3254
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 21
Местоположение: София

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от LEXUS » 16 мар 2019 19:08

rooneymarto написа:
16 мар 2019 10:27
Колата е от Швейцария и УЖ има сервизна история с печати от сервизите, в които е обслужвана. На 135 000км е, което като пробег за кола 2014г. изглежда да е реално, но знае ли човек. Следващата седмица ще я закарам за цялостно обслужване, но просто искам да съм достатъчно информиран, за да знам какво точно да искам от техниците. Обстоятелствата, при които купих колата, бяха такива, че нямаше как да си отговоря на всички технически въпроси, а и дори да бях, пак никога нямаш гаранция, че нещо няма да се развали на следващия ден. Ще сменя дисковете и накладките, защото все пак говорим не само за моята сигурност, но и за тази на околните. Надявам се единствено при едно грижовно отношение колата да е стабилна и вярна. smile.gif
Защо ще сменяш дисковете?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 18 мар 2019 11:16

Защото доколкото успях да видя през дупките на джантите са си за смяна. Но все пак ще се допитам и до компетентно мнение.
Съединителят отделя малко високо и не знам дали е нормално иначе не знам какви са другите индикации, че е за смяна.

Оги
Мнения: 702
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 70
Местоположение: Пазарджик

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от Оги » 19 мар 2019 19:40

rooneymarto написа:
15 мар 2019 20:44
При спиране се чува леко хръткащ звук все едно се трият две сухи повърхности.
След престой, след дъжд се чува подобен звук няколко спирания или ако колата е стояла е имало ръжда по дисковете и повече- докато се изтрие. Ако не спре този звук - трябва да се огледат.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 20 мар 2019 10:10

Чува се доста леко този шум, бая трябва да се заслушаш при спряно радио и тн. Иначе свирене няма.Доколкото видях през дупките на джантите и доколкото разбирам дисковете са си за смяна. Има лека ръжда по тях и са леко неравни, което не е ок. В петък съм записал час за обслужване и ще ги помоля да погледнат и дисковете и накладките.
Другото което ме притеснява, е съединителят, защото отделя по-високо и не знам дали е нормално за тази кола или това означава, че е за смяна и той.

Оги
Мнения: 702
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 70
Местоположение: Пазарджик

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от Оги » 20 мар 2019 10:33

Съединителя се тества като опреш предните колела в бордюр, включиш 3-та и се опиташ да тръгнеш- ясно е че колата няма да мръдне, но ако мотора изгасне- съединителя е о.к. Ако работи докато си натиснал педала за газта е за смяна.
На всяка кола отделянето/зацепването може да е на различно ниво на педала, ако има свободен ход- най-вероятно е здрав.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

rooneymarto
Мнения: 6
Регистриран: 03 фев 2019 22:08
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Auris 2014

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от rooneymarto » 20 мар 2019 13:06

Добре благодаря ще опитам. Иначе аз доста трудно привикнах към бензина, защото преди това карах дизел и там само със съединител и тръгваш докато тук трябва и газ. Доста често я гася все още при потегляне.
Струва ми се малко мудна в ниските обороти например при потегляне на светофар. На магистрала се кара приятно и седи стабилна например ако изпреварваш тир. В завоите също ми харесва как седи залепена на асфалта.
Оги, понеже видях, че ти караш 1,33 бензинка при теб как са нещата при потегляне?

Оги
Мнения: 702
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 70
Местоположение: Пазарджик

Няколко въпроса относно Тойота Аурис 1.6 vvti

Мнение от Оги » 20 мар 2019 14:11

Колата си е о.к. просто е по-тиха. В началото си мислех, че не върви. Свиква се.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта