Страница 1 от 1

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 08 Ное 2018 18:42
от boyanmt
Привет,колеги!
Прави ми впечатление че,при пълен ляв-десен на волана,същия завършва с “удар” като че ли желязо в желязо? unsure.gif
Трябва ли да има тампони в крайните положения?Имате ли подобни наблюдения?
Нямал съм такива наблюдения при WAG групата,както и при Lexus.
Инфо за автомобила-в подписа ми.
Благодаря!

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 08 Ное 2018 20:08
от biro
На моята от подписа е така, на авенсисът ми беше същото. Но удърът не звучи като желязо, няма звънтене. По скоро като тъп удар желязо в пластмаса звучи.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 08 Ное 2018 20:16
от boyanmt
Ами не мога да определя дали е желязо в желязо ,или такова в пластмаса,но е отчетливо.Дори ако бързо завъртиш волана до края,то звука е доста отчетлив и силен. Предполагам че би трябвало да има някакво обезшумяване,ама явно това е поредната недомислица на инженерите. bash.gif

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 09 Ное 2018 17:11
от zi_zi_top
На старата ми Корола Е12 е така, а на новата Е17 не се чува.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 09 Ное 2018 20:08
от tora
􀁺 Никога не завъртайте волана в крайно положение в която и да е посока, и не го
задържайте в това положение продължително време.
В противен случай сервомоторът може да се повреди

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 10:08
от boyanmt
Благодаря,tora!
Ще избягвам да правя остри завои,за да не повредя серво мотора! :D
Супер несериозно звучи цитата(знам че не е Ваш). 21 век-технологии?
Май се оказва в моя случай,че би трябвало да има тампони в крайните положения,но не откривам такива омекотители,да ги нарека.
Има ли някой,който да предостави схема на рейката?

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 12:06
от memorex
Ако се вникне в смисъла на цитата никак не е повърхностен.Всъщтност това не е ли от ръководството за водача.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 12:53
от tora
От ръководството на ауриса е.
Avoiding damage to vehicle parts
 Do not turn the steering wheel fully in either direction and hold it there for a
long time.
Doing so may damage the power steering motor.
Ограничението е от самата кормилна кутия, вероятно последния зъб на зъбната рейка и зъбното колело. На кутия без усилватели преди години съм отварял, май имаше пружина/и, и дължината и в свито положение да е била по-голяма от хода до последния зъб на рейката.
Иначе такива тампони за в крайно положение съм виждал по трактори или камиони, но на хебела движещ двете кормилни щанги, но там вече е друга схемата.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 16:37
от boyanmt
Благодаря,но цитираното не се вписва в моя въпрос.
Аз говоря и питам за тъп удар при крайно положение,а не за това за което вие пишете.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 16:57
от мехаННика
Какъв е смисълът от "омекотител"(баси термина), освен да не се дразни възпаления слух на някой диригент? При какви обстоятелства въртиш волана с такава сила и скорост че да чукне така? Толкова ли не може да се запомни че хода на волана е два и половина оборота в ляво, и още толкова надясно? Ако има "омекотител", той няма ли да противодейства в последните 10-15 градуса от хода на волана? Какъв би бил коментарът ако нещо неочаквано ти си бутне ръката обратно когато искаш да направиш обратен завой на тясна улица?

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 17:07
от boyanmt
Понеже не съм механик,а навигатор,та за това и термина не е може би най-правилния,за което съжалявам!
Ако желаете,ще запиша клип и щи го ъплоудна,белким раздразня и възпаля и вашите уши! tooth.gif
Не искам да задълбавам в коментара ми на останалите 2/3 от поста Ви,г-н мехаННик. :cheers:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 17:27
от мехаННика
Имаш много добър автомобил. Карай си го със здраве и удоволствие. Защо търсиш проблеми там където няма. Всички кормилни рейки които съм отварял са принципно еднакви, независимо дали са с хидравлично или електрическо усилване. Еднократно чукане се чува когато накрайника стигне края на хода си и се спира в алуминиевия корпус, няма нужда да записваш нищо.

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 10 Ное 2018 17:28
от boyanmt
Благодаря! :cheers:

Шум в кормилна рейка при крайно положение

Публикувано на: 27 Апр 2019 12:09
от Владимир Тушев