Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 23 Окт 2018 17:34

Здравейте, двигателят е 4afe lean burn с обикновена газова уредба, с "плочка". Замислил съм се дали да сложа въпросния коректор на предварението, но никъде във форума не видях някой да е обяснил какво точно прави, как се монтира и най-важното - има ли ефект от слагането му?

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 27 Окт 2018 09:25

Здравейте пак, ще ви кажа какво прочетох защото ми стана много интересно. Оказва се, че кривите на динамичното предварение при двете горива са различни и до около 2500 об/мин газта иска повече предварение от бензина, около 3000 об/мин кривите се пресичат, след което газта има нужда от 5 градуса по - малко предварение, от бензина. Затова питам някой ако иска да сподели опит с ТАР, за да преценя дали да си давам паричките?
Засега върнах статичното предварение от дистрибутора така, че центровката да е за работа на бензин. До 2000 об/мин ускорението е плавно, след което колата се изстрелва, но след 3500 об/мин усещам ръмженето на двигателя. Споделете опит с ТАР, моля ви :cheers:

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Двигателист » 27 Окт 2018 11:17

Авансът ти е най-малкия проблем. Ръмженето над 3500 вероятно е от лоша смес. Запитай се защо при газов инжекцион го няма, въпреки, че те си работят по стандартната карта на ъгъл на изпреварване на запалване? Но принципно си прав за кривата на оптималния ъгъл при пропан-бутанова смес. Но става въпрос за правилна смес, а не обогатена, или обеднена. В твоя случай нетрябва да се пропуска и участието на lean burn системата. При всички положения, ако сместа се обеднява и увеличиш аванса , ще почувстваш подобрение, но според мен първо трябва да си сигурен в сместа на всички режими. Което е доста трудно при подаване само с ”плочка”.

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 27 Окт 2018 11:40

Абсолютно съгласен за сместа. Замислям BLOS. Но въпросът ми е да монтирам ли ТАР?
Клапите на lb системата съм ги отворил принудително - спрях им вакуума и компа ги отвори(колата не помирисва бензин). Това означава, че мога да подавам постоянна смес без належаща промяна в пропорциите. Свещите са с 1.3 междуполюсно разстояние и са препоръчани за модела. И пак мисълта ми е да сложа ли това устройство, което да задава кривата на динамичното предварение при работа на газ?

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Hursa » 27 Окт 2018 21:56

Ivanov написа: 27 Окт 2018 09:25 Оказва се, че кривите на динамичното предварение при двете горива са различни и до около 2500 об/мин газта иска повече предварение от бензина, около 3000 об/мин кривите се пресичат, след което газта има нужда от 5 градуса по - малко предварение, от бензина.
Споделете, моля, къде сте го прочели? Защото, мисля, има грешка.
(Но по-вероятно е - да не го знам.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 28 Окт 2018 00:14

На няколко места. Има и графики. Имам едната снимана в телефона, но не знам как да я кача тук. Някакви статии на английски език бяха. Според авторите им даването на допълнителен аванс от дистрибутора е крайно грешно, защото след 2500 об/мин авансът става с 10 градуса повече, отколкото е необходим. При ниските обороти газта имала нужда от предварение, защото гори по - бавно от бензина, но при работните обороти двигателят бил достатъчно загрят, за да се получи по - бързо изгаряне от това на бензина и затова газта след 2500 оборота искала с 5 градуса по - малко предварение от бензина. Нещо такова бяха обяснили.
http://www.gasthai.com/boardgas/questio ... ?id=A12123
http://www.mbs.id.au/tuning/Tuning/LPG_tuning.htm
Дано да съм успял да кача линковете.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Hursa » 28 Окт 2018 13:11

Зле съм с английския, най-вероятно не съм разбрал написаното, но до колкото разбрах не е обяснено, защо с оборотите газта ще започне да гори по-бързо от бензина. Температурата и налягането влияят на горенето. Но влияят, както на горенето на бензина, така и на газта. Поне аз не виждам причина, защо с нарастване на температурата да се ускорява горенето на газта в по-голяма степен от колкото на бензина. По скоро, виждам причина да е обратното. Но ръста на температурата с оборотите се компенсира със спадане на налягането в цилиндрите, поради влошеното пълнене при високи обороти. До колкото знам, се счита, че скоростта на горене се изменя слабо при измененията на условията в цилиндрите при различни обороти. Има малка разлика и в изменението на условията с нарастване на оборотите в цилиндрите при различни обогатявания, но тези условия, поне според мен влияят значително по-слабо, а и се изменят слабо. Не разбирам защо, при по-високи обороти газта да изгаря по-бързо от бензина. С увеличаване на изпреварването разликата в скоростите на горене се намаляват. Но това е друго.
Намирам само подобни графики описващи работата на коректорите на запалването при работа на газ
Изображение
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 28 Окт 2018 19:25

Пише го точно както съм го превел - при високия диапазон от обороти LPG има нужда от по - малко предварвние на искрата, отколкото бензина.
Най - вероятно се има предвид, че газта е по - калорична и загрявя повече горивната камера. И аз не знам точно, но като върнах статичното предварение да застане оптимално като за бензин (имам си марка там), колата ускорява бавно до около 2500 об/мин и след това се изстрелва до 5000 об/мин, докато когато бях дал аванс, набираше бързо до 3000 об/мин и после забавяше ускорението и ръмжеше доста. Това е без да пипам настройката на газта. Затова пак искам да попитам колегите какво впечатление имат (който от тях е използвал) TAP?

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Hursa » 28 Окт 2018 22:50

Ivanov написа: 28 Окт 2018 19:25 Пише го точно както съм го превел - при високия диапазон от обороти LPG има нужда от по - малко предварвние на искрата, отколкото бензина.
Написано е, но не е написано защо. Газта е малко по-калорична, но затова пък се нуждае от малко повече въздух за пълното си изгаряне, което дори сваля количеството енергия получено от стехиометричните състави на горивните смеси с пропан бутан сравнени със стехиометричните горивни смеси с бензин. (А това означава по ниска температура.) Горивната камера може да е с по-висока температура, но това е в резултат на по бавната скорост на горене и съответно при високи обороти горенето продължава до по-голяма част от работния такт, а това още по значимо увеличава времето на изгарянето (според мен). И съответно газовете остават с относително по висока температура до изпускането им (по сравнение с изгорелите газове при бензина, особено на високи обороти). Възможно е, но защо тогава не е заложено такова намаляване на предварението в тези електронни блокове. (Ако е така би трябвало това допълнително топлоотдаване да се поеме от охладителната система, поне до някаква степен, така че разликата в температурите да е сравнително малка.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Timing Advance Processor. Дайте мнения?

Мнение от Ivanov » 28 Окт 2018 23:35

Пише, че при високи обороти LPG гори по - бързо от бензин. Нямам представа защо.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта