Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2018 10:23

След возене и шофиране на висок клас 'дериват' на Тойота останах леко разочарован от начина на действие на електронните асистенти...
Сравнявам с джипа и честно казано не очаквах 'джиповите' системи да работят по-коректно от тойотските...
1. автоматичните фарове...
Да... РАЗКОШНИ LED фарове, които обаче често решават, че трябва да заслепят насрещния.. В абсолютно нелогичен момент... Например видял е предходен автомобил, преминал е на 'къси' (което е доста разтегливо понятие за този тип фарове - част от него остава на дълги понякога), и в момента, в който наближи насрещния автомобил изведнъж преминава на дълги (което за тези фарове означава да направи 'ден')...
Насрещния шофьор се шашка и пуска дългите, колата отново 'вижда', че има насрещен автомобил и преминава пак на 'къси' (поне участъка към автомобила)...
При магистрала системата често не отчита насрещно и попътно движещите се автомобили, особено ако има завой... И там що псувни отнесохме - убеден съм в това :) При джипа мине ли на къси - не се 'лъже' да връща дълги до момента, в който не се разминем (или изпреваря) настиганият автомобил.
Отново - фаровете на 'тойотата' са РАЗКОШНИ, но логиката им за управление навярно не е подходяща за нашите условия...

2. Темпомат... Сравнявам с джипа . Забия ли скорост - джипа я следи без никакво отклонение... При 'тойотската' система си позволяваше волности +/- около 3км/ч.. Освен това при освобождаване на лентата темпомата на джипа веднага подава газ, докато 'тойотския' чака няколко секунди, което създаваше доста неразбиране по магистралата... Например автомобил изпреварва и съответно 'тойотата' набива спирачки, изравнявайки скоростта. Предходния автомобил се прибира в своята лента, обаче 'тойотата' не ускорява няколко секунди, а след това започва вяло да ускорява. През което време 'изпреварваният' автомобил дори леко се отдалечава и отново влиза в лентата за поредното изпреварване, което отново прекратява ускоряването на 'тойотата'... Освен това 'тойотския' радар се лъжеше често по коли, движещите се близо до разделителната линия между лентите - набиваше спирачки дори и изпреварваната кола да си е в нейната лента, но близо до осовата линия...

3. Система за следене на лентата... При магистрала колата постоянно криволичеше, 'блъскайки' се в ограничителните ленти, вместо да си се води спокойно по лентата. Като че ли системата не е за 'автопилот' за следене на лентата, а само 'защита' да не излезеш от нея (каквато функция също има, ама не е там въпросът)...

Та общо взето - не очаквах такъв резултат... Дано седнат отново на чертожната дъска...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от biro » 21 Сеп 2018 10:37

При мен автоматичните дълги си работят коректно с малки изключения. По някога късно изключва дългите при насрещно МПС, а други пъти не включват дълги в градски условия с улично осветление. Останалите проблеми в т.1 липсват.
По т.2 нищо подобно, може би има нужда от калибрация на радарно-камерната система. Прави се всеки път при смяна на челно стъкло например.
По т.3 - как се нарича асистента. Ако е LDA (Lande depart assistant) то няма как да ти изземе функциите на ръцете. Системата предупреждава за излизане от лентата и коригира траекторията, но не можде да пуснеш волана и да очакваш колата да се движи в средата между двете маркиращи линии. Дори има предупреждение ако волана не се докосва с ръце в продължение на няколко секунди. Всичко е описано в упътването.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2018 11:10

1. За невключването на дълги в града - там няма проблем - така би трябвало да работят при външно осветление... Но останалите проблеми бяха ясно изразени... Когато се движиш по прав път е уникално усещането как светлината 'заобикаля' само насрещният или попътния автомобил, а около него си е на дълги (ако покараш малко над 100-120км/ч преминава на 'още по-дълги', дето осветяват сигурно около 800м напред)... Но не са ли идеални условията - почват нелогичните действия...
2. Автомобилът е нов. И като цяло работи коректно с изключение на гореописаните 'ефекти'... А поддържането на точната скорост няма отношение към радара - към него може да има претенции само за 'захващането' на съседни автомобили, и то отново не е директно към него, а към системата като цяло (там камерите играят голяма роля).... А за бавенето на ускорението си е типично софтуерно решение... Което за съжаление прави шофирането с този асистент некомфортно... В интерес на истината и на джипа този асистент не ми е много приятен на магистралата и го изключвам, но безусловно на джипа дори да остане включен работи много по-приятно и предвидимо за шофиране...
3. Асистента мисля бе Line keep assist (LKA)... Да, реве ако не държиш волана за няколко секунди, но трябва да държи лентата..

В допълнение - разпознаването на знаците се лъже от някои знаци (забранено за над 12т го разбира като 'ограничение 120км/ч' :) )., ама айде - това е поносимо и разбираемо донякъде. Другите ги четеше перфектно дори и нощем и ги показва на HUD(ограничението + забрани за изпреварване и т.н.), a ограничението на скоростта го дублира в бял или червен цвят (в зависимост от това дали превишаваш скоростта) на дисплея пред шофьора... Това е удобно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от Hursa » 22 Сеп 2018 12:03

До колкото разбирам - тойота е "позиционирана" като бюджетна марка. С "добро" съотношение - цена/качество. Нормално е и луксозният им "клон" да е позициониран така. Това, че на европейския пазар се опитват да предлагат тойота, като средно и дори над средно ниво - явно не я прави такава.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от slowtraveler » 22 Сеп 2018 15:23

Съдейки по многото ъпдейти и на джипа, това ме навежда на мисълта, че авто-компютърните специалисти са претоварени с работа и не доизпипват нещата.. И то навярно важи за всички марки...
Факт е, че например навигацията на Лексъса 'заби' и се ошашави дори през относително малкото време, през който го карах... Показваше ми, че се движа уверено през полето на около 100км от реалното ми местоположение, а 'компаса' показваше огледален образ - т.е. когато се движа на изток ми сочеше посока запад... Иначе се въртеше в правилната посока... Спрях, рестартирах автомобила и изведнъж 'се намери' на точното място...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от skydiver » 23 Сеп 2018 12:54

Това с фаровете го забелязах и при последния Тигуан.
Като че ли му трябва повече време да се осъзнае, но следващата кола вече е до теб.
И той държи десния фар на дълги почти през цялото време, като повече промени прави с левия.
Изключих го, след няколко ококорчени шофьори.
След тази тема и аз съм на мнение, че времето за разработка + наличните ресурси ( от всякакъв вид) по-скоро довежда до частичен резултат.
Но ако питате някой проджект мениджър какво мисли за проект, приключил на 80% - той ще ви каже , че е успешен...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс

Мнение от slowtraveler » 23 Сеп 2018 14:10

То при тези матрични фарове не можеш да кажеш кое се осветява от десния и кое от левият фар, но дразнещото е, че изведнъж системата си 'помисля', че отсреща няма никой и пуска изцяло дълги.
Иначе когато успее да разбере, че има някой, тъмното петно го следи коректно....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта