След возене и шофиране на висок клас 'дериват' на Тойота останах леко разочарован от начина на действие на електронните асистенти...
Сравнявам с джипа и честно казано не очаквах 'джиповите' системи да работят по-коректно от тойотските...
1. автоматичните фарове...
Да... РАЗКОШНИ LED фарове, които обаче често решават, че трябва да заслепят насрещния.. В абсолютно нелогичен момент... Например видял е предходен автомобил, преминал е на 'къси' (което е доста разтегливо понятие за този тип фарове - част от него остава на дълги понякога), и в момента, в който наближи насрещния автомобил изведнъж преминава на дълги (което за тези фарове означава да направи 'ден')...
Насрещния шофьор се шашка и пуска дългите, колата отново 'вижда', че има насрещен автомобил и преминава пак на 'къси' (поне участъка към автомобила)...
При магистрала системата често не отчита насрещно и попътно движещите се автомобили, особено ако има завой... И там що псувни отнесохме - убеден съм в това При джипа мине ли на къси - не се 'лъже' да връща дълги до момента, в който не се разминем (или изпреваря) настиганият автомобил.
Отново - фаровете на 'тойотата' са РАЗКОШНИ, но логиката им за управление навярно не е подходяща за нашите условия...
2. Темпомат... Сравнявам с джипа . Забия ли скорост - джипа я следи без никакво отклонение... При 'тойотската' система си позволяваше волности +/- около 3км/ч.. Освен това при освобождаване на лентата темпомата на джипа веднага подава газ, докато 'тойотския' чака няколко секунди, което създаваше доста неразбиране по магистралата... Например автомобил изпреварва и съответно 'тойотата' набива спирачки, изравнявайки скоростта. Предходния автомобил се прибира в своята лента, обаче 'тойотата' не ускорява няколко секунди, а след това започва вяло да ускорява. През което време 'изпреварваният' автомобил дори леко се отдалечава и отново влиза в лентата за поредното изпреварване, което отново прекратява ускоряването на 'тойотата'... Освен това 'тойотския' радар се лъжеше често по коли, движещите се близо до разделителната линия между лентите - набиваше спирачки дори и изпреварваната кола да си е в нейната лента, но близо до осовата линия...
3. Система за следене на лентата... При магистрала колата постоянно криволичеше, 'блъскайки' се в ограничителните ленти, вместо да си се води спокойно по лентата. Като че ли системата не е за 'автопилот' за следене на лентата, а само 'защита' да не излезеш от нея (каквато функция също има, ама не е там въпросът)...
Та общо взето - не очаквах такъв резултат... Дано седнат отново на чертожната дъска...
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
При мен автоматичните дълги си работят коректно с малки изключения. По някога късно изключва дългите при насрещно МПС, а други пъти не включват дълги в градски условия с улично осветление. Останалите проблеми в т.1 липсват.
По т.2 нищо подобно, може би има нужда от калибрация на радарно-камерната система. Прави се всеки път при смяна на челно стъкло например.
По т.3 - как се нарича асистента. Ако е LDA (Lande depart assistant) то няма как да ти изземе функциите на ръцете. Системата предупреждава за излизане от лентата и коригира траекторията, но не можде да пуснеш волана и да очакваш колата да се движи в средата между двете маркиращи линии. Дори има предупреждение ако волана не се докосва с ръце в продължение на няколко секунди. Всичко е описано в упътването.
По т.2 нищо подобно, може би има нужда от калибрация на радарно-камерната система. Прави се всеки път при смяна на челно стъкло например.
По т.3 - как се нарича асистента. Ако е LDA (Lande depart assistant) то няма как да ти изземе функциите на ръцете. Системата предупреждава за излизане от лентата и коригира траекторията, но не можде да пуснеш волана и да очакваш колата да се движи в средата между двете маркиращи линии. Дори има предупреждение ако волана не се докосва с ръце в продължение на няколко секунди. Всичко е описано в упътването.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
1. За невключването на дълги в града - там няма проблем - така би трябвало да работят при външно осветление... Но останалите проблеми бяха ясно изразени... Когато се движиш по прав път е уникално усещането как светлината 'заобикаля' само насрещният или попътния автомобил, а около него си е на дълги (ако покараш малко над 100-120км/ч преминава на 'още по-дълги', дето осветяват сигурно около 800м напред)... Но не са ли идеални условията - почват нелогичните действия...
2. Автомобилът е нов. И като цяло работи коректно с изключение на гореописаните 'ефекти'... А поддържането на точната скорост няма отношение към радара - към него може да има претенции само за 'захващането' на съседни автомобили, и то отново не е директно към него, а към системата като цяло (там камерите играят голяма роля).... А за бавенето на ускорението си е типично софтуерно решение... Което за съжаление прави шофирането с този асистент некомфортно... В интерес на истината и на джипа този асистент не ми е много приятен на магистралата и го изключвам, но безусловно на джипа дори да остане включен работи много по-приятно и предвидимо за шофиране...
3. Асистента мисля бе Line keep assist (LKA)... Да, реве ако не държиш волана за няколко секунди, но трябва да държи лентата..
В допълнение - разпознаването на знаците се лъже от някои знаци (забранено за над 12т го разбира като 'ограничение 120км/ч' )., ама айде - това е поносимо и разбираемо донякъде. Другите ги четеше перфектно дори и нощем и ги показва на HUD(ограничението + забрани за изпреварване и т.н.), a ограничението на скоростта го дублира в бял или червен цвят (в зависимост от това дали превишаваш скоростта) на дисплея пред шофьора... Това е удобно...
2. Автомобилът е нов. И като цяло работи коректно с изключение на гореописаните 'ефекти'... А поддържането на точната скорост няма отношение към радара - към него може да има претенции само за 'захващането' на съседни автомобили, и то отново не е директно към него, а към системата като цяло (там камерите играят голяма роля).... А за бавенето на ускорението си е типично софтуерно решение... Което за съжаление прави шофирането с този асистент некомфортно... В интерес на истината и на джипа този асистент не ми е много приятен на магистралата и го изключвам, но безусловно на джипа дори да остане включен работи много по-приятно и предвидимо за шофиране...
3. Асистента мисля бе Line keep assist (LKA)... Да, реве ако не държиш волана за няколко секунди, но трябва да държи лентата..
В допълнение - разпознаването на знаците се лъже от някои знаци (забранено за над 12т го разбира като 'ограничение 120км/ч' )., ама айде - това е поносимо и разбираемо донякъде. Другите ги четеше перфектно дори и нощем и ги показва на HUD(ограничението + забрани за изпреварване и т.н.), a ограничението на скоростта го дублира в бял или червен цвят (в зависимост от това дали превишаваш скоростта) на дисплея пред шофьора... Това е удобно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
До колкото разбирам - тойота е "позиционирана" като бюджетна марка. С "добро" съотношение - цена/качество. Нормално е и луксозният им "клон" да е позициониран така. Това, че на европейския пазар се опитват да предлагат тойота, като средно и дори над средно ниво - явно не я прави такава.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
Съдейки по многото ъпдейти и на джипа, това ме навежда на мисълта, че авто-компютърните специалисти са претоварени с работа и не доизпипват нещата.. И то навярно важи за всички марки...
Факт е, че например навигацията на Лексъса 'заби' и се ошашави дори през относително малкото време, през който го карах... Показваше ми, че се движа уверено през полето на около 100км от реалното ми местоположение, а 'компаса' показваше огледален образ - т.е. когато се движа на изток ми сочеше посока запад... Иначе се въртеше в правилната посока... Спрях, рестартирах автомобила и изведнъж 'се намери' на точното място...
Факт е, че например навигацията на Лексъса 'заби' и се ошашави дори през относително малкото време, през който го карах... Показваше ми, че се движа уверено през полето на около 100км от реалното ми местоположение, а 'компаса' показваше огледален образ - т.е. когато се движа на изток ми сочеше посока запад... Иначе се въртеше в правилната посока... Спрях, рестартирах автомобила и изведнъж 'се намери' на точното място...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
Това с фаровете го забелязах и при последния Тигуан.
Като че ли му трябва повече време да се осъзнае, но следващата кола вече е до теб.
И той държи десния фар на дълги почти през цялото време, като повече промени прави с левия.
Изключих го, след няколко ококорчени шофьори.
След тази тема и аз съм на мнение, че времето за разработка + наличните ресурси ( от всякакъв вид) по-скоро довежда до частичен резултат.
Но ако питате някой проджект мениджър какво мисли за проект, приключил на 80% - той ще ви каже , че е успешен...
Като че ли му трябва повече време да се осъзнае, но следващата кола вече е до теб.
И той държи десния фар на дълги почти през цялото време, като повече промени прави с левия.
Изключих го, след няколко ококорчени шофьори.
След тази тема и аз съм на мнение, че времето за разработка + наличните ресурси ( от всякакъв вид) по-скоро довежда до частичен резултат.
Но ако питате някой проджект мениджър какво мисли за проект, приключил на 80% - той ще ви каже , че е успешен...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
То при тези матрични фарове не можеш да кажеш кое се осветява от десния и кое от левият фар, но дразнещото е, че изведнъж системата си 'помисля', че отсреща няма никой и пуска изцяло дълги.
Иначе когато успее да разбере, че има някой, тъмното петно го следи коректно....
Иначе когато успее да разбере, че има някой, тъмното петно го следи коректно....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 96 госта