Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 10 Сеп 2018 10:52

Здравейте!

Вчера се завирах под колата (Аурис Е15, 1.4 бензин), че се беше откачил един термощит над ауспуха и се загледах по купето. Забелязах, че тръбите към резервоара за бензин имат доста ръжда.
Ако бензина е на резерва ще изтече ли при смяната или трябва почти докрай да е използван?
Някой сменял ли е такива тръби?

Ще съм благодарен за всеки съвет. Как се сменят, от къде да купя и т.н...
Прикачени файлове
20180909_124044-2241x3984.jpg
20180909_124044-2241x3984.jpg (1.3 MiB) Преглеждано 3173 пъти

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от max-2 » 10 Сеп 2018 14:18

Може и да не е празен резервоара. Ще изтече горивото по тръбите само. В България ли е карана колата и на колко години е?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 10 Сеп 2018 17:37

2008-ма година е.
Някой може ли да разпознае кои са ръждясалите тръби от горната снимка, от всичките тръби на схемата по-долу:
Прикачени файлове
Screenshot_20180910-173505.png
Screenshot_20180910-173505.png (486.94 KiB) Преглеждано 3140 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2018 19:22

Това не е ли вентилацията към пълначката 77201Е ? И шланга за зареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от ufer » 11 Сеп 2018 09:25

Тези тръби по принцип са много устойчиви и някои от тях доста дебели. Това за мен е повърхностна ръжда. Едно сваляне и почистване ще даде повече информация за състоянието им. Пък и няма гаранция, че чисто нови ще бъдат със същото качество като оригиналните. Вярно е, че е по-лесно само да се сменят, но винаги има няколко опции...

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 11 Сеп 2018 10:22

Т.е. да ги мина с телена четка и няколко ръце грунд отгоре ли?
Ако е вярно това, което е писал slowtraveler, не би трябвало да има налягане и май по ниво са над резервоара.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от Kiki » 11 Сеп 2018 11:25

batececo написа: 11 Сеп 2018 10:22 Т.е. да ги мина с телена четка и няколко ръце грунд отгоре ли?
Според мен, ще е най-добре да ги свалиш, след което да ги минеш на пясъкоструйка.
Тя сваля перфектно ръждата и ако има някъде вече рисково езтъняване, ще го пробие и по този начин ще си спестиш допълнителни проблеми.. За целта сложи някакви тапи за да не влиза пясък вътре.
След това грунд, боя и си готов.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 14 Окт 2018 15:49

Да споделя какво направих. Цената с отстъпка на двете тръби се оказа, че е 200 и няколко лева!
(Шок и ужас!!!!!)
За това... по стара изпитана схема: шкурих колкото се може, мазах с преобразувател за ръжда няколко пъти, на другия ден го наклепах 3-4 ръце черен бързосъхнещ грунд за черни метали.
Все пак от там минава бензин само при пълнене на резервоара и няма налягане.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от mfandakov » 14 Окт 2018 17:12

Ако до сега не си имал проблеми с тези тръби и тръбите са тънички,след преобразователя проблемите могат да се появят.Наглеждай ги. :thumbsup:
worthy.gif

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 14 Окт 2018 17:28

Сториха ми се доста дебели (за дебелината на стените на тръбите говоря), като усещане, ако бяха от ламарина щеше да се почуства според мен. Иначе, да, наглеждам, особено след като забелязах първоначално как са се обелили, след всяко зареждане правя бърпита и залягам под колата, опипвам ги, мириша, дали случайно не мирише на бензин :D Не се шегувам :thumbsup:

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от Kiki » 14 Окт 2018 18:33

batececo написа: 14 Окт 2018 15:49 мазах с преобразувател за ръжда няколко пъти,
Задължително трябва след преобразователя, тръбите да се измият с четка и вода, защото в противен случай преобразователят продължава да действа под боята.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 31 Мар 2019 09:33

Само за информация: 5 месеца по-късно има лееееки точици ръжда след една солена зима. Но не е каквото беше. Малко оф топик, за сравнение железните джанти ги минавах с телена четка с бормашина, шкурка 80, шкурка 120, после 2 ръце преобразувател и 3 ръце Protecta (за която с право се изказват негативно в офруд форума). Тук там пак има леки точици ръжда, а всяка седмица поне веднъж я минавам на автомивки на самообслужване, като много наблягам на долната част. Явно солта не прощава.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от Kiki » 31 Мар 2019 10:06

Писах по-напред в темата, че е добре първо да се минат на пясъкоструен апарат, защото той изчиства перфектно цялата ръжда. След като се защити, след това няма повече да се появят ръждиви точки, защото няма да има остатъчна ръжда.
Това съм го установил от опит.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от batececo » 31 Мар 2019 10:10

Съгласен съм, но нямам достъп до такава техника, а и разглобяването предполагам ще е много...

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Аурис Е15 - Ръждясали горивопроводи

Мнение от LEXUS » 31 Мар 2019 21:53

Не мисля, че има смисъл от тези упражнения. Сигурен съм, че тези тръбички са предвидени като дебелина и материал да са достатъчно устойчиви за десетки години въпреки повърхностната ръжда.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта