Възможно решение на проблем с високи/играещи обороти Корола 2002 /стъпков мотор!/

ivo_snv
Мнения: 13
Регистриран на: 27 Сеп 2013 14:49
Местоположение: Ветово, Русе
Обратна връзка:

Възможно решение на проблем с високи/играещи обороти Корола 2002 /стъпков мотор!/

Мнение от ivo_snv » 04 Сеп 2018 21:45

Здравейте!
Реших да опиша решението на проблем с оборотите на моята Тойота Корола(2002, 1.6 vvti), надявайки се да бъде полезно на други колеги.
Първоначално оборотите на празен ход започнаха да играят - 1000-1500, а впоследствие по-скоро се успокоиха на 1300-1600(това е малко относително, тъй като диапазонът се променяше в малки граници, но винаги бяха високи-стигаха до 1800 на празен ход на място. Тук може да видите клип с играещите обороти - https://photos.app.goo.gl/V38Aaqoy92Gv3icd7.
Друго, което правеше, макар и рядко и най-често при студен двигател(може да няма връзка-разсъждавам си и ще наблюдавам, дали ще изчезне) е следното: при потегляне претрисаше нещо и като че ли пребуксуваше леко - сега си мисля, че е вероятно да не е можело да регулира оборотите и да са падали доста..ама да си призная не съм ги гледал. Мисля, че не е от съединителя последното...поне засега.
След диагностика излезе грешка P0505 Регулиране на оборотите на празен ход. Нарушение на функциите.
Потърсих инфо за т.нар. стъпков мотор - ето го къде е и какво представлява(снимка и схема):
Снимка: https://photos.app.goo.gl/CgVEKZZPVY6Br1n58 - тук съм очертал целия стъпков мотор и мястото, на което се отделя корпуса му от "бобината"(извинявам се, не знам как се нарича).
Схема: https://photos.app.goo.gl/WYfDH3fzgwMaiE818 - в оградената зона долу - номер 22270.
Ето снимка само на "бобината" - черната пластмасова част, която чрез електромагнит върти оста в металната част - https://photos.app.goo.gl/3oYnQVg9Ndk1x4KdA.
Често се споменава клеясване, замърсяване и необходимост от почистване на стъпковия мотор, но в моя случай проблемът се реши само с подмяна на тази "бобина" - пластмасовата част, без да свалям целия стъпков мотор. Бързо и лесно с няколко особености:
1. Трябва ви отвертка с накрайник 5-лъчева звезда, не знам кой номер(ние развихме както можахме и след това нарязахме болтовете с ножовка за права отвертка :)).
2. Снаждането на двете части(пластмасова и метална) на моторчето е такова, че позволява регулиране - има определен ход с въртеливо движение, поради продълговати, а не кръгли дупки на металната част. Как ще го завъртите и в каква позиция ще го стегнете има значение за оборотите. Палите, регулирате до желаните обороти и така затягате.
3. Между двете части има кръгло гумено уплътнение - внимавате да не го загубите :)
Бях забравил какъв кеф е да спреш на запален двигател и да не чуваш как работи.
Успех на всички и дано да съм бил полезен!
SB1EG76LX0E158543
ZRT271L-AWFEPW 05/2015 - 06/2018 ZRT271 EUR WG LHD 2ZRFAE HTWVM MTM 6F E

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 62 госта