Студен старт - притрисане на мотора

Публикувай отговор
Аватар
memorex
Мнения: 814
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от memorex » 09 Ное 2021 23:22

Сензора с магнитите и лагерчето на оста ако се почистят ми беше мисълта.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
mapamop
Мнения: 4049
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 09 Ное 2021 23:35

На тоя дето го разкостих изглеждаше чисто там, имаше малко ръжда по оста на зъбното колело посредата. Лагера от другата страна е капсулован. Не е невъзможно да е и той, но оста се движи леко и на двата дросела. По зъбните колела няма видимо сериозно износено.
Снимки:
Прикачени файлове
0-02-0a-bfc9e45a3cc2748054000a04ddaf3766b5f322a7fee06182041eb566a66ecd55_ea14c1d4.jpg
0-02-0a-bfc9e45a3cc2748054000a04ddaf3766b5f322a7fee06182041eb566a66ecd55_ea14c1d4.jpg (448.66 KiB) Преглеждано 2794 пъти
0-02-05-a084279679807daa1461e81dbedea41aa87ce1496f3df6dc037f80d34f1f9d64_e317657a.jpg
0-02-05-a084279679807daa1461e81dbedea41aa87ce1496f3df6dc037f80d34f1f9d64_e317657a.jpg (544.37 KiB) Преглеждано 2794 пъти
0-02-0a-b64af5ab8e24482d0ec9d2c87e4e8556dd426d3218f3f385a15f7520504d7632_9fd897b5.jpg
0-02-0a-b64af5ab8e24482d0ec9d2c87e4e8556dd426d3218f3f385a15f7520504d7632_9fd897b5.jpg (509.93 KiB) Преглеждано 2794 пъти
0-02-0a-eee12723a6f16ed61b90da7b4e422374fb8d5807c377dc7363526ba5a662aae2_c55062d5.jpg
0-02-0a-eee12723a6f16ed61b90da7b4e422374fb8d5807c377dc7363526ba5a662aae2_c55062d5.jpg (277.44 KiB) Преглеждано 2794 пъти
0-02-05-e81004471fc1e88daca7a09d43a0c0bf4619554d4aa57e4ed4e4967af2eb2419_1f8b958.jpg
0-02-05-e81004471fc1e88daca7a09d43a0c0bf4619554d4aa57e4ed4e4967af2eb2419_1f8b958.jpg (487.78 KiB) Преглеждано 2794 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
biro
Мнения: 2643
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от biro » 10 Ное 2021 06:59

Затлачен горивен филтър?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4897
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2021 07:18

Абе не знам - на времето на една ладичка (с 'двойния' карбуратор) така правихме регулировката на празния ход... Там ставаше по стария метод - с регулиране колко да отвори дросела - болтче, което блокираше напълното затваряне...
Що въртене на болтчето и регулиране на въздуха беше - ами 'плава и плава' този свободен ход...
Накрая - втулките на дросела се оказаха износени и при вибрациите - леко се размества и променя площта, през която минава въздуха... Резултатът е ясен - оборотите плават...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4049
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 10 Ное 2021 07:57

Аз си мисля дали има проблем с горивната система като цяло. Факт е че на място ако го направи, е на някой светофар и никой няма да ме остави на спокойствие да си отворя капака и да чуя хълца ли двигателя. В движение на тези обороти, гумите и околната шумотевица са по-шумни от двигателя, отделно и самото купе спира сериозно външния шум.
Предполагаемо стрелката я бута ЕКУ-то, обаче откъде разбира колко са оборотите?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от Hursa » 10 Ное 2021 13:29

Предполагате, че може да "подскача" само стрелката? А оборотите да са стабилни, не забелязвате изменения на звука?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4049
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 10 Ное 2021 14:26

Hursa написа: 10 Ное 2021 13:29 датчик на разпределителния вал
За оборотите е трудно да кажа, че мотора е най-тихото нещо в цялата ситуация. Докъм 2000 оборота не се чува, а на място, от директно запалване го прави много рядко, да не кажа изобщо.
Може ли да е това на картинката и да минава през ECU-то?
Датчика за положението на дросела е в самия дросел (2 датчика на Хол), и изглеждаха чисти. Тая вечер ще сляза в гаража да го капсуловам наново и да монтирам жертвения дросел. Ще опитам да почиста и буксата на датчика, ако успея да я стигна.
Принципно и таблото с приборите си имаше процесор по спомен.... Не е невъзможно и то да ги смята тия стойности, но си мисля че е през компютъра, понеже през OBD ги има тия стойности и на ЕЛМ-а, както и скоростта се различава с 10% между таблото и компютъра през OBD.
Screenshot 2021-11-10 142125.png
Screenshot 2021-11-10 142125.png (47.07 KiB) Преглеждано 2707 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от electric » 10 Ное 2021 16:46

mapamop написа: 09 Ное 2021 17:09
Не съм намерил причината все още...
Сменени са: Гарнитура на капака на клапаните, свещи, дроселна клапа с друга втора злоупотреба, гарнитура на дросела, компресор на климатика че ромолеше и го подозирах че затяга и клати мотора. Ламбдите на диагностика излизат уж здрави, няма записани грешки, обаче го прави когато ѝ скимне....
при форд това са симптомите за реглаж на клапани unsure.gif

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от Hursa » 10 Ное 2021 18:12

mapamop написа: 10 Ное 2021 14:26 Датчика за положението на дросела е в самия дросел (2 датчика на Хол)
Не са ли реохордни?
Това на картинката - чета го като сензор за положение. Датчика за обороти - брои сигналите, обикновено е срещу назъбен венец на коляновия вал (поне до колкото знам).
Нали го прави на празен ход - би трябвало да се чува как двигателя ту повишава, ту понижава. Ако не играе само стрелката (записа така и не можах да го пусна). С еднакви периоди ли колебае?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4049
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 10 Ное 2021 20:11

Hursa написа: 10 Ное 2021 18:12 С еднакви периоди ли колебае?
клатенето е равномерно, всеки път между едни и същи деления на оборотомера - или между 1000 и 1400 или между 800 и 1400. Горната граница винаги е 1400.
Има 2 CRANK POSITION сензора - единия е горе, другия е някъде около компресора на климатика на капака на веригата като гледам. Друг не намерих.
Ако ти се рови може и да пратя VIN.
Прикачени файлове
1-1.png
1-1.png (26.76 KiB) Преглеждано 2657 пъти
Screenshot 2021-11-10 142125.png
Screenshot 2021-11-10 142125.png (47.07 KiB) Преглеждано 2657 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от gimara » 10 Ное 2021 21:19

mapamop написа: 09 Ное 2021 23:11 свещите са нови
А бобините?

Аватар
mapamop
Мнения: 4049
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 10 Ное 2021 22:42

Видимо здрави, без пукнатини и мизерия. Изчистих ги от маслото лятото. Проблема е само на свободен ход, в повечето случаи като освободя от скорост с над 2500-3000 оборота. Ако се влача на скорост без газ си стоят на 1600-1800-2000.
Бобините няма ли да я давят на скорост/обороти също?
И да праска misfire?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от Hursa » 11 Ное 2021 00:01

Само принципно съм се интересувал - не ги знам smile.gif Предполагам е този от първата схема - който е в долната част. Но по-добре да каже някой по запознат. И дали може да е в него причината - ако колебаят оборотите. Според мен - не. Но съвсем не съм сигурен.
Ако причината е в датчик - то по-скоро разходомера на постъпващия въздух.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от gimara » 11 Ное 2021 10:10

mapamop написа: 10 Ное 2021 22:42 Видимо здрави, без пукнатини и мизерия.
Видимо може да са ок, но пробвай все пак:
ScreenShot080.jpg
ScreenShot080.jpg (93.73 KiB) Преглеждано 2570 пъти

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ufer » 11 Ное 2021 10:13

Аз от десетилетия преследвам този проблем и никога не съм го разрешавал напълно. Като се почне от 80-те години насам всички мотори са оборудвани с допълнителна периферия (дебитомери, МАП-ове, МАФ-ове, датчици на валове, на дросели, ТПС-и, стъпкови моторчета и т.н.). При нови машини рядко се среща този проблем, но като се поизносят малко и се почва. Последователната подмяна на тези детайли понякога помага, понякога - не. Може би съчетанието на няколко фактора води до този проблем и то главно на празен ход, както и степента на износване на отделните детайли. Хипотетично дори да се сменят всички наведнъж, може пак да не помогне, защото тогава пак ще има нещо да пречи - я компресията вече е по-ниска, я дюзите са поизносени също, я калаената чума е яла по платките, я релетата леко са окислени, я някое вакуумно маркуче не е плътно... Така че изводът за мен е само един - или да караме само нови коли, или да даваме газ и да спрем да се занимаваме с "ходене по мъките"... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта