Студен старт - притрисане на мотора

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 29 Ное 2021 21:36

Да добавя малка ретроспекция докъде стигнах:
- Кутията на филтъра е изпъната със пистолета за горещия въздух - оборотите се стабилизираха и не киха и кашля на студен двигател. Само на загрял. Чакам си металната вложка от стругаря за да я изпъна идеално и да я подсиля в спукания участък.
- Клапана за изпаренията от резервоара го смених. Изчезна оверлога от коша на мотора.
- Изчистих датчика за позицията на разпределителния вал. Подскоците са вече между 1000 и 1200 оборота, рядко стигат до 1400. Имаше доста клей по тялото и по контактното чело.
- изчистих клапана за картерните газове, че ми изскачаше щеката нагоре с около 5мм. Без промяна.
- подрязах краищата на маркучите за маслените изпарения и ги стегнах наново със скоби. Пръсках контактен спрей по ръбовете им - няма несанкциониран въздух.
- Изчистих VVT-i клапана. Като че ли спря да клати стрелката толкова често. Започна да пали студена вместо на 2000 оборота на 1400.
- Изчистих крачетата на инжекторите че бяха с лека патина. Докато извадя буксите и се счупиха контрите на 2 букси. Поръчах нови конектори за инжекторите и за бобините (на бобините са ми наследство). Каталожни номера 90980-11875, 90980-11885 за тези след мен. Подобри се динамиката леко, но стрелката си се клати.

Закачих я на ЕЛМ-а и открих:
- Когато се клати стрелката, се клати и стойността от компютъра. Отпада варианта за сговнен километраж или контактите около него.
- показанието за Engine load не се променя.
- показанието Trottle position не се променя. Не е педал на газта вероятно и/или дросел.
- температурата на входящият въздух е приблизително еднаква с тази по прогнозата на времето. И тази на километража.
- когато започне да се клати стрелката открих че ламбдите слизат и до 0.00V, амплитудата е равномерна на графиката на ELM scan Toyota и се клати между 0.00/0.01V и 0.2V. Имаше минимални показания от 0.00 и на двете сонди.
Въпрос: Нормално работеща сонда не трябваше ли да си "клати" показанията между 0.1 и 0.9V?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 01 Дек 2021 15:49

Малко снимки от ламбда сондите ми, двете са от момента когато стрелката я хвана паркинсона:
1638366337546.jpg
1638366337546.jpg (458.24 KiB) Преглеждано 5238 пъти
1638366337553.jpg
1638366337553.jpg (421.74 KiB) Преглеждано 5238 пъти
1638366337550.jpg
1638366337550.jpg (448.21 KiB) Преглеждано 5238 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от slowtraveler » 01 Дек 2021 17:02

Да не би дюзите ти да правят проблеми?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 01 Дек 2021 18:16

slowtraveler написа: 01 Дек 2021 17:02 Да не би дюзите ти да правят проблеми?
Честно казано идея нямам как да ги хвана ако са те. По презумпция не трябва ли да колабира и в движение ако са инжекторите?
А тя няма проблеми с динамиката спрямо излизането от варненската автоморга, когато нямаше проблеми със стрелката и сега. Изглежда няма и връзка с околната температура, освен че за да се насере така, мотора трябва да е стигнал до средата на скалата на температурата. Днес викнах 2 сонди на Денсо за да ги сменя и да видя резултатите. Чакам си и новите конектори за дюзите и бобините.
За момента се заяждам с втората сонда, заради резките пропадания на волтажа ѝ. Гладката зелена линия е преди да е загряла съвсем. Близо е до работната температура, ама е на едно деление под максимума.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 02 Дек 2021 16:52

Смених двете ламбда сонди днес. Засега е уж стабилна стрелката, но и преди е имала "периоди на тиха лудост" със дни. Чакам си буксите да ги сменя и ще пиша пак. Визуално на ЕЛМ-а няма вече толкова остро пропадане на втората сонда, но така или иначе на над 3000 оборота набива моментно нули и после постепенно се качва на 0.8-1.0V стойности. Явно над тия обороти се променя нещо с екологиите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 11 Дек 2021 09:42

Смених снощи всички букси на ижекторите и свещите.
Смених дебитомера с нов.
Резултат - полугреда. Клати стрелката много по-рядко, и след 2-3 до 5 маха се успокоява сама.
Днес ще огледам как да стигна до датчика на коляновия вал и да го измия.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 15 Дек 2021 09:59

Не успях да стигна до датчика - иска голямо разглобяване и на канал изобщо не е удобно.
Въпрос:
Какво се случва с поведението на втората ламбда сонда ако има хлабина в ревизията на гърнетата между изпускателния колектор и тръбата към втората ламбда сонда?
Предполагаемо ако е хлабава връзката се променят газовете - по малко изгорели газове, повече кислород, по-малко налягане в зоната на втората сонда и последваща корекция на първата? Гадая.
Имам предвид оранжевото на картинката:
Screenshot 2021-12-15 095716.png
Screenshot 2021-12-15 095716.png (29.84 KiB) Преглеждано 4904 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 15 Дек 2021 20:57

Намерих още една изненада. O2S SFT B1S2 стои статично на 99.14%. Това след 66 километра извънградски пробег. Карах с 40 и със 140. На O2S SFT B1S1 стойноста подскача между +/- 1-14%
Прикачени файлове
Screenshot_2021-12-15-20-19-02-513_com.obd2.elmscantoyota.jpg
Screenshot_2021-12-15-20-19-02-513_com.obd2.elmscantoyota.jpg (278 KiB) Преглеждано 4879 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 19 Дек 2021 20:32

Да си продължа монолога:
Вчера смених лещата на изпускателния тракт, след колекторите - греда. Корекцията на B1S2 FT си остана на 99.14%.
Днес свалих входящият колектор. Замазах фугите защото ми се сториха много разтворени. Смених гарнитурата на колектора. Промяната е генерална - на 5 градуса запали, без да го има едно леко начално замисляне преди да запали и запали на 1400 вместо на 2200 оборота. Старата гарнитура беше станала на гьон и визуално на 2/3 от дебелината на новата.
Смених и половината маркуч между сервоусилвателя и колектора - беше с нацепено чело.
Стрелката се разклати всичко на всичко 2 пъти и се успокои на 2-3 мах сама.
Като издърпах маркуча на сервото, мотора започна да хълца по същия начин, както когато клати стрелката, но по интезивно, заради големия теч на въздух.
Насочвам се засега към още някой слаб теч на въздух или вакуум.
Отворен съм за идеи.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ufer » 19 Дек 2021 20:42

Ами ти си разрешил главния проблем. Явно гарнитурата на колектора е пропускала порядъчно въздух. Останалите дреболии ще ги оправиш полека-лека, вакуум и само вакуум... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 27 Дек 2021 18:46

Допълвам монолога с последните събития:
Купих си маркучи за масло под налягане и смених маркучите от входящият колектор до сервоусилвателя на спирачките. 2 броя са, минават през една преходна тръбичка. Бяха им нацепени челата и двата.
Смених маркучите от филтъра с активния въглен до входящият колектор от същото парче маркуч. Нямаха видими следи от напукване и износване. 3 броя по спомен.
Краен резултат - греда, греда.

Писах на Стив в Англия. Ретроспекция на разговора:
"[22.12.2021 г. 16:44] Steve
Toyota is pretty much like Ford. They dont like to display errors unless its like life threatening
.....
.....
[22.12.2021 г. 16:54] Steve
I'll email my friend see what technical bulletin he has on it

[22.12.2021 г. 18:58] Me
I am still betting on worn hoses - from brake servo, oil vapours, from carbon filter. Maybe filter in tank cage....

[22.12.2021 г. 19:24] Steve
Ok they came back with check the vacuum hose from around the back of the engine to the air filter. It perishes & leaks. Causing issues like this. They also recommended disconnecting the battery for half hour the reconnecting. Switching on ALL electrics and driving for 30 minutes so it can re-learn its parameters
"
Въпросният маркуч се оказа 12262-22040 / 12262-0D110:
000.png
000.png (36.34 KiB) Преглеждано 4560 пъти
39779dd4-3bc9-46c1-9bb9-8181d3dc2703.jpg
39779dd4-3bc9-46c1-9bb9-8181d3dc2703.jpg (26.99 KiB) Преглеждано 4560 пъти
Смених го, обучих дросела както беше писал Стив и .... греда. Стрелката започна да подскача почти постоянно.

Поръчах си уплътненията на ижекторите за бензина - неоригинални, оригиналните заедно с другият маркуч за маслените пари ще пристигнат от колегата с оригиналните части някъде след нова година. Не успях да ги монтирам правилно от първият път, защото бях забравил да развия винта в оранжево по-долу.Респективно се потвърди теорията на Стив:
"[22.12.2021 г. 17:07] Steve
Injector seals? should be able to get them from Toyota without an issue, Wades Diesels in Hoddesdon. Yes, you would. Also you would see a soot or carbonisation build up around the injector
[22.12.2021 г. 17:08] Steve
Especially in the case of item 23291 leaking
"
d68b69e4-594a-460e-b39a-405c4f333c21.jpg
d68b69e4-594a-460e-b39a-405c4f333c21.jpg (9.45 KiB) Преглеждано 4560 пъти
Screenshot 2021-12-27 183148.png
Screenshot 2021-12-27 183148.png (23.96 KiB) Преглеждано 4560 пъти
Изля се огромно количество бензин около инжекторите, за времето да изляза от шофьорската врата и да стигна до коша на мотора отпред.
Днес успях да си монтирам правилно, и да херметизират инжекторите в новите уплътнения. Старите бяха с напукана повърхност, антивибрационните тампони бяха станали твърди като гьон.
Добавих и полухвърчащ кабел 4 кв.мм от блока до калника за да дублирам масата на двигателя. След няколко поредни дни без клатене, ще го махна да проверя има ли участие в картинката.
Накрая обучих дросела с изключен климатик и радио. Без да обръщам дневните на габарити.

Краен резултат - на 5-те ми "любими" отсечки, по маршрута Русе-Николово-Русе, не успях да я разклатя нито веднъж. Обикновено досега нямах пропусната отсечка, на която да НЕ Я разклатя. Това досега май не ми се е случвало от доста време.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 28 Дек 2021 00:07

Русе-Мартен-Русе - не успях да събудя паркинсона на стрелката. По тоя маршрут досега нямаше пропуск да не успея да си заклатя стрелката. Тия дни ще покарам с кабела-простир за масата, и после ще го махна. Според зависи какво се е случило ще има още монолог от мен.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 03 Мар 2022 12:50

Спирам да пиша тук, защото излизам от темата. Тримовете ми вървят вече на минус в повечето време, на място са стабилно около нулата с минус отпред.
Тресенето на стрелката започва при следните условия:
- Напълно загрят двигател
- движение на свободна скорост с над 20 км/ч
- климатика трябва да е включен. Бутона A/C да свети
- компресорът на климатика трябва да е активен. Той е постоянно зацепен, но през контролния клапан се контролира дали да нагнетява фреон в системата или не.
- Не е проблем с панела (A/C Amplified assembly) на климатика, не е проблем с контролният клапан на компресора (сменен е целият компресор, заедно с клапана). Остават датчици за налягането на фреона, температурата на изпарителя, температура в купето, соларен датчик, датчик външна температура, интеграционно реле (комуникация), километраж (верига за повишаване на оборотите).

Ретроспекция на ревизията на двигателя, по отношение на оборотите на празен ход:
- смених свещите.
- смених протеклата гарнитура на капака на клапаните.
- изчистих дросела от масления клей, който беше събрал.
- смених гарнитурата на дросела. 7 лева, само ОЕМ, със досадно дълъг срок на доставка.
- изчистих дебитомер. Впоследствие го смених с нов, без особен резултат от смяната, спрямо старият.
- Изправих си сгънатата изходяща тръба на кутията на въздушния филтър.
- смених гарнитурата входящият колектор.
- изчистих клапана за картерните изпарения.
- смених тънките маркучи от сервоусилвателя до вх.колектор, от въгленовият филтър до клапана за бензиновите изпарения и от колектора до клапана.
- смених маркучите за проветрението на клапаните и на картерните газове. Само ОЕМ са и са скъпички, съпоставено с 12-те лева за всички останали от магазина за селскостопанска техника (имам за още една ревизия от тях).
- смених уплътнителите на инжекторите. Ефекта беше козметичен, към никакъв.
- смених уплътнителя на капачката за маслото
- смених о-пръстена на тръбичката за щеката на маслото
- сложих о-пръстен на щеката за маслото. Нямаше откак имам колата и даже не предполагах че има.
- измих клапана за газоразпределението и филтърната му цедка. Нещата се промениха.
- измих датчика за положението на разпределителния вал. Промяната беше почти никаква
- измих датчика на коляновия вал. Промянта беше козметична, към никаква.
- Смених ламбда сонди. Без промяна. Старите си ги имам.
Картинки:
- Принципната схема за контрол на горивната система
- схема за проверка на местата със теч на вакуум/въздух
- корекциите на горивото след последните подменени гумени изделия (данните са свалени на празен ход след ~30 километра смесен пробег, затова максималните стойности са на голям плюс)
ECS.png
ECS.png (102.32 KiB) Преглеждано 3778 пъти
emcs.png
emcs.png (111.64 KiB) Преглеждано 3778 пъти
1646298255039.jpg
1646298255039.jpg (368.17 KiB) Преглеждано 3778 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от electric » 11 Юли 2023 13:04

любопитно ми е дали @таратор https://www.toyotabg.eu/memberlist.php? ... le&u=27306 се отказа, продаде колата или реши проблема? При мен сега е същото - пали от първия път, почва да чука и да губи цилиндър, оборотите почват да скачат от 1200 - 800 - 1000 и тн. Натискам педала на газта, но не реагира. След 10-тина секунди се изфорсира. Ако не ми стигне търпението, я гася и при новото палене всичко е наред. Това, което имам да направя е смяна на смесообразуваща ламбда сонда, маркуча от вакум регулатора на рейката до колектора, защото е напукан и чистене на клапан картерни газове, както и смяна на мембраната му. Много исках да изолирам клапана на бензиновите пари, но за съжаление е на такова място, че само със свален колектор става. Но пробвах да запаля със отворена капачка на резервоара, но без ефект. Интересно, че ако натисна спирачка докато паля е по лесно, но изгоряха няколко стоп крушки и засега не искам да повтарям. Това може и да значи, че имам проблем с въздух/вакуми. За фиат става въпрос, ако има значение

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 11 Юли 2023 13:23

electric написа: 11 Юли 2023 13:04 За фиат става въпрос, ако има значение
Май тая марка не беше дъщерна и свързана с Тойота? Въпроса си е по-скоро за "съседният форум", където ще има спецификата на мотора.
Мотора ми е стабилен от близо 2 години нагоре. Последния преход Русе-Горна Оряховица-Русе със 20-30 минути престой и вечерно каране, го реализирах на 5.5л/100км разход по борд компютър. Принципно грешката на компютъра е +/- 300 грама.
Виж късия трим дали изобщо слиза на минусови стойности на празен ход , без консуматори и на напълно загрял мотор. Ако слиза рядко или никак в минусови стойности, и в повечето време стои на над +2 си е жив теч на вакуум. Чисто визуално графиката на късия трим върви на остри триъгълници и няма широки "плата" в нея, има ли "планински наклони", "плата" със относително дълги прави линии - има излишен въздух след дебитомера.
Изглежда на теч на вакуум, това тресене, както го описваш.
Клапана и вентилацията на резервоара, вероятно няма да успееш да ги изолираш, ако логиката на изпразването на газовете е същата. Причината е съвсем тривиална - сметнато е че ще има малко бензинец в парите от канистъра, сметнато е че канистъра ще ти дозира въздуха. Съответно като го няма насрещното съпротивление на канистъра, ще ти влиза много въздух в IDLE-UP ситуация, или ако го затапиш, много вероятно ще му липсва на мотора. Вариант е да го изолираш, като сложиш нещо тип дюза, което да ти дозира въздуха, да не е прекомерно много, но и да го има. Но си остава предпоставката за пожар, от свободните бензинови пари около колата, смрадта на бензин около капачката на резервоара лятно време, и дори смрад в купето на бензин че парите се трупат под капака и ги засмуква вентилатора на парното, или навлизат през недооплътнените процепи и отвори на купето.
Всичко по-горе са факти за 1ZZ-FE на Тойота. Фиатския двигател, идея нямам как е организиран, че може и да има датчик някъде във или около канистъра и да му следи наляганията....

Дописвал съм остатъците от тези неща в другата тема:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 132 госта