РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Привет!
Чак не мога да повярвам, при почти 193к и 11,5г се появи по-сериозен проблем.
Зимата се оплаках като заредих калпава нафта и брах ядове по път. Но времето се затопли и ме домързя да сменя горивния филтър, понеже всичко се оправи.
Но, последните 2 седмици имах доста къси отсечки под 3км, оставях колата да работи на място по 10-15мин. И резултатът не закъсня-загуба на мощност, давам газ но нищо не става. После изведнъж тръгва и зад мен черна завеса. Днес на едно кръстовище светнаха и лампичките по таблото. Бях на 99% сигурен, че нафтовия филтър се е задръстил нацяло и днес право в Тойота за смяна. Обаче ядец, нищо не се подобри!
Преди това покарах едно 40км на обороти, ако са били сажди да ги изгори, но няма ефект. Значи като тръгне на обороти си върви, но при потегляне или на ниски обороти няма никой. Все едно работи на 3 цилиндъра.
Първа стъпка мисля утре да отворя ЕГР-а да го чистя, май от 60-70к не съм го правил.
Днес включих кабела да видя какво става, следните показания на дюзи и грешки:
1 -1,1
2 1,0
3 -1,3
4 0,7
maf 5,4-5,8
DTC
c0371-giermomentsensor
c1281-anormale ausgabe des hauptzylinder-drucksensors
плюс там сензори на колелата от VSC-грешката.
Подозирам, че ЕГР-а няма да е главния проблем, някакви креативни идеи?
ПС: Наблъсках от скъпата нафта и мощна доза добавка за прочистване, но ме съмнява при нов горивен филтър. Все едно запушена дюза или 2 такива, ако е това дано добавката да помогне. Колата няма ДПФ.
Чак не мога да повярвам, при почти 193к и 11,5г се появи по-сериозен проблем.
Зимата се оплаках като заредих калпава нафта и брах ядове по път. Но времето се затопли и ме домързя да сменя горивния филтър, понеже всичко се оправи.
Но, последните 2 седмици имах доста къси отсечки под 3км, оставях колата да работи на място по 10-15мин. И резултатът не закъсня-загуба на мощност, давам газ но нищо не става. После изведнъж тръгва и зад мен черна завеса. Днес на едно кръстовище светнаха и лампичките по таблото. Бях на 99% сигурен, че нафтовия филтър се е задръстил нацяло и днес право в Тойота за смяна. Обаче ядец, нищо не се подобри!
Преди това покарах едно 40км на обороти, ако са били сажди да ги изгори, но няма ефект. Значи като тръгне на обороти си върви, но при потегляне или на ниски обороти няма никой. Все едно работи на 3 цилиндъра.
Първа стъпка мисля утре да отворя ЕГР-а да го чистя, май от 60-70к не съм го правил.
Днес включих кабела да видя какво става, следните показания на дюзи и грешки:
1 -1,1
2 1,0
3 -1,3
4 0,7
maf 5,4-5,8
DTC
c0371-giermomentsensor
c1281-anormale ausgabe des hauptzylinder-drucksensors
плюс там сензори на колелата от VSC-грешката.
Подозирам, че ЕГР-а няма да е главния проблем, някакви креативни идеи?
ПС: Наблъсках от скъпата нафта и мощна доза добавка за прочистване, но ме съмнява при нов горивен филтър. Все едно запушена дюза или 2 такива, ако е това дано добавката да помогне. Колата няма ДПФ.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Абе има едни големи животинки като плъхове, влизат ми редовно под капака и си крият хляб и др. запаси там. Може да са харесали някое маркуче да си точат зъбите.
Може ли по-точно да поясниш къде да погледна при 2АД?
Мерси!
Може ли по-точно да поясниш къде да погледна при 2АД?
Мерси!
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Огледах отгоре каквото се вижда, 2-те тънки маркучета, които се виждат, са си ок. Но явно точно от вакуумите идва проблема, понеже така е обяснено на този сайт, как се управлява турбината: http://toyota-club.net/files/faq/13-01- ... engine.htm Линка е от Акима, мерси!
Значи при ниски обороти не реагира както трябва турбината, има ли някакъв сензор за управление и къде да го търся? Може би само да е замърсен, ще отворя и ЕГР-а за всеки случай.
Дали пък нямаше в сервизните интервали смяна на вакуумна помпа на 190-200к, да е сдала багажа... не съм сигурен, но май за дизелите беше така.
Значи при ниски обороти не реагира както трябва турбината, има ли някакъв сензор за управление и къде да го търся? Може би само да е замърсен, ще отворя и ЕГР-а за всеки случай.
Дали пък нямаше в сервизните интервали смяна на вакуумна помпа на 190-200к, да е сдала багажа... не съм сигурен, но май за дизелите беше така.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Почистих и ЕГР-а за всеки случай, но не е в него причината. Управлението на турбината явно не работи както трябва с тоя черен пушек на ниските обороти.
Като информация открих ето тоя магнитен клапан:
https://www.teile-direkt.at/suche.html? ... Turbolader
Но ще отида в сервиза де, че с тия аматьорски диагнози да не сменя нещо, което не трябва.
Вакуумната помпа дават, че била за спирачките, поне на тоя сайт.
Ще видим какво ще излезе накрая...
PS: В сервизните указания наистина дават, че ако вакуумната помпа за спирачния усилвател е LUK-AT или PIERBURG, се сменяла на 195к или 10г. Ако е друга само се проверявала пак на този интервал. Значи съм си направо за смяна, колата вече е на 11,5г и км почти са толкова. А дали от тази същата помпа се управлява турбината нямам представа.
Като информация открих ето тоя магнитен клапан:
https://www.teile-direkt.at/suche.html? ... Turbolader
Но ще отида в сервиза де, че с тия аматьорски диагнози да не сменя нещо, което не трябва.
Вакуумната помпа дават, че била за спирачките, поне на тоя сайт.
Ще видим какво ще излезе накрая...
PS: В сервизните указания наистина дават, че ако вакуумната помпа за спирачния усилвател е LUK-AT или PIERBURG, се сменяла на 195к или 10г. Ако е друга само се проверявала пак на този интервал. Значи съм си направо за смяна, колата вече е на 11,5г и км почти са толкова. А дали от тази същата помпа се управлява турбината нямам представа.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Срам ме е да кажа, но се оказа запецнал ЕГР. Аз го отварях и поизчегъртах саждите с отвертка, но нямах спрей подръка. Е тия в Тойота си знаят работата, колата литна направо. Казаха да я издухам здраво на аутобана на 4-5 и така направих.
Извод за мен: много вредно е да се оставя двигателя студен да работи на място, и въобще само къси разстояния не е добре. Пак тънко се разминах, че се бях приготвил за нещо по-лошо. Жената искаше да се огледам за нова...
Извод за мен: много вредно е да се оставя двигателя студен да работи на място, и въобще само къси разстояния не е добре. Пак тънко се разминах, че се бях приготвил за нещо по-лошо. Жената искаше да се огледам за нова...
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
След по-малко от година се повтаря горепосочения проблем. От почти 2 месеца мъча колицата на къси разстояния, 2 пъти на ден по 2-3км градско. Май ще трябва да пробвам някой от методите по затапване на ЕГР. Ако запуша и 2-та края ще светне ли чека? Представям си колектора как се е напълнил...
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Тоя път се размина без отваряне и чистене на ЕГР, сложих добавка в резервара и успя на по-дълги отсечки да изгори саждите. Сега си бачка без грешка. 1-2 пъти в месеца си иска малко ръчка на аутобана, за да не запецне тоя клапан. Разбира се и много влажния климат тук допринася негативно за тия налепи. За в бъдеще май ще се търси хибрид, да видим...
- iovkito
- Мнения: 2840
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Покарай я още 100 000км и тогава я сменяй. Тойота да се маха на 200 000 е грехота.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
РАВ 4 2007: Най-после след 11г се появи проблем
Здравейте може ли да питам карам рав 4 2.2 136 д4д надува въздух в кутията на въздушния филтър
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 77 госта