Страница 2 от 6

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 16 Май 2018 22:12
от iakrastev
Мисля в петък да намина през Шен да видим кво ще излезе. Някой друг да препоръча сервиз за автоклиматици на територията на София?
Благодаря на отзовалите се до момента!

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 16 Май 2018 22:13
от dokkito
Шум от самия агент може да се получи от няколко причини. Запушване или стеснение някъде по самата система. Там агента минава с висока скорост и затова шуми.
Едва ли при вас е това, като приемем факта, че до преди намесата на майстора е нямало шум.
Препълването на системата също може да намали кпд-то на климатика.
При препълнена система в изпарителя е възможно да протича рязко ило непълно изпаряване на агента.
Много е важно на една система да работи с точното количество хладилен агент.

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 16 Май 2018 22:36
от memorex
Някой друг да препоръча сервиз за автоклиматици на територията на София?
Благодаря на отзовалите се до момента!
[/quote]
Хвалят Елбатрон.

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 06:56
от Svetlio
Найден
0897962815
Бачка в Горубляне, това е човека, прави чудеса!
И не взима скъпо, за смяна на радиатор на Пежо 407+ пълнене ми взе миналата година 45лв.
Успех! :thumbsup:

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 07:53
от iakrastev
Благодаря на всички! Ще пиша тия дни за развръзката по случая....

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 09:51
от Svetlio
В масовия случай шума във въздуховодите се появява, когато няма достатъчно фреон в системата. Като загасиш двигателя, продължава ли да шуми за няколко секунди? rolleyes.gif

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 17:01
от iakrastev
Svetlio, както споменах когато компресора за момент изключи (т.е не е постоянно зацепен), тогава шума спира. Ако оставя двигателя запален на напълно изключен климатик и пусна перките на вентилатора, шум няма (ако това ме питаш). Благодаря все пак, ще се чуя със Светльо и ще реша къде ще отида.

memorex, Елбатрон не ми говорят нищо, нищо не ми пречи да им завъртя една шайба и на тях.

dokkito, ей това най-много ме притеснява мен лично, като са изтегляли агента и след това вакумирали системата, да не са се отделили някакви боклуци (метална стружка) и да е запушила системата, или както казваш машината да е сложила примерно 50 гр отгоре. Моля се само да не съм съм запушил нещо и ако не все още да не прецакам компресора. Ама както казват хората, тая рана на "гъза", аз си я отворих и дано да мине само с едно допълване!

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 17:06
от iakrastev
Svetlio, разбрах ти идеята, сега прочетох още веднъж, ще пиша по-късно.

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 18:34
от iakrastev
Svetlio, потвърдено точно това се случва. След като загася мотора на включен климатик, в следващите 2 секунди се чува същото свистене като на течност минаваща през тръба. Същият звук го има и след като двигателя работи при пуснат климатик и компресора изключи за момент (както споменах по-горе)...

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 20:21
от memorex
expansionvalve.jpg
Тука става запушване понякога и води до споменатите шумове.

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 20:54
от Svetlio
iakrastev написа: 17 Май 2018 18:34 Svetlio, потвърдено точно това се случва. След като загася мотора на включен климатик, в следващите 2 секунди се чува същото свистене като на течност минаваща през тръба. Същият звук го има и след като двигателя работи при пуснат климатик и компресора изключи за момент (както споменах по-горе)...
@iakrastev За мен тоя не ти е напълнил системата, както трябва.
Чува ли се движение на газ, това значи, че системата не е пълна.
Няма запушване и никви такива филми...

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 17 Май 2018 21:52
от memorex
Светльо е прав няма запушване и няма газ затова се чува.Обаче някои казват че шума идва от дроселиране на агента което резонира в тръбите и се предава в купето .

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 18 Май 2018 06:21
от Svetlio
memorex, няма такъв филм. В изправна система няма паразитни шумове, остави тия ластици. :thumbsup:

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 19 Май 2018 20:53
от Hursa
Може би, ще е добре да се направи теоретична тема за автомобилните климатици. Доста теми се отвориха за тях. Вероятно, би било добре да се уточнят понятията.

Шум от въздуховодите при пуснат климатик

Публикувано на: 19 Май 2018 22:13
от slowtraveler
Хм... Малко теория.
Автомобилните климатици са обикновена термопомпа, със стандартната комплектация и без четирипътен клапан... Като обикновен битов хладилник..
Т.е пътя на фреона е:
1. Нагнетяване (покачване на налягането) чрез компресора, при което се втечнява и загрява
2. Охлажда се от кондензатора/радиатора отпред на автомобила до що годе поносима температура, където втечняването приключва.
3. Течния фреон се подвежда към купето, където на входа на вътрешния радиатор/изпарител има посочения от memorex вентил (ТРВ - терморегулиращ вентил), който представлява дюзичка с малко сечение, която задържа достатъчно налягането преди нея. След нея налягането на фреона спада, като той се разширява в изпарителя, при което се охлажда и отнема топлина от радиаторчето/кондензатора. Понякога след спиране на компресора за няколко секунди продължава да се чува шум в купето от изтичащия през дюзичката фреон, докато се изравни налягането от двете страни на вентила.
4. газообразната фаза се връща в моторния отсек, преминава през филтър-дехидратор, където се пречиства и изсушава (ако случайно при зареждането или ревизия в системата е попаднала влага, която освен да причини корозия, може да замръзне като капчица например в ТРВ и да блокира потока на фреона)
За защита на системата обикновено има няколко термодатчика и датчици за налягане...
Термодатчиците изключват системата при ниска външна температура или при отрицателна температура на изпарителя, за да го предпазят от замръзване
Датчиците по налягане изключват системата при прекалено ниско налягане (липса на фреон), или прекалено високо налягане (запушване на системата)...

Управлението на дебита на фреона (силата на изстудяване) обикновено е дискретно - включване/изключване на компресора (електромагнитен съединител), или управление дебита на компресора (байпасен клапан или въздействие върху обема на компресора.

Запълването на системата става по грамаж на фреона, а не по налягания (наляганията в системата са почти постоянни в доста широк диапазон на зареден фреон, което позволява що годе ефективна работа на системата при известни разлики в количеството зареден фреон).. Затова за да се провери и зареди системата, първо се източва целият фреон (машината смъква налягането в автомобилната система и фреона изпарявайки се, преминава в машината), след което се пълни с точното количество по кантар...
За смазване на компресора се използва хладилно масло, което се разтваря във фреона и се разнася из системата като фреоно-маслена смес. Количеството масло в системата се контролира по същият начин както фреона, но поради по-лошата летливост, обикновено колкото масло се източи от системата, толкова се допълва (може и малко резерв), защото не може да се източи цялото масло от системата с машината...
При разхерметизиране на системата обикновено се сменя филтър-дехидратора, защото той е хигроскопичен и вече ще е поел/абсорбирал проектния си обем влага.
Като след това системата се вакуумира за определено време, като при ниското налягане водата/влагата в системата преминава в газообразна форма и се изсмуква от системата... Понякога системата ако е по-голяма, се продухва и с интертен чист газ (без влага), например азот. Отново се вакуумира за известно време (за да успее евентуална влага отново да бъде изпарена), след което системата се пълни със смес от фреон и нужното масло... Понякога се добавя и оцветител за по-лесно откриване на евентуален теч...