Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Публикувай отговор
Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Покупка на Тойота

Мнение от Evgeni » 21 Апр 2021 09:01

Предстои смяна на колата и марката.Насочил съм се към тойота.Според вас колеги,Авенсис или Корола ,коя е за предпочитане.И двете ще са седан след 2010 г, бензин.
Последно промяна от Akima на 21 Апр 2021 19:33, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.

toyota777
Мнения: 142
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от toyota777 » 21 Апр 2021 20:23

Evgeni написа: 21 Апр 2021 09:01 Предстои смяна на колата и марката.Насочил съм се към тойота.Според вас колеги,Авенсис или Корола ,коя е за предпочитане.И двете ще са седан след 2010 г, бензин.
Цената е еднаква ,а авенсиса е много по-хубав.
Авенсис е правен да се конкурира с луксозни европейски автомобили, а Королата е дърво за Индонезия.

Японските бензини за Европа са бавни и високооборотни с къси скорости и нямат турбо,нямат и директно впръскване и не са икономични.

Вземи си дизел или ще караш със 120 и ще ти харчи 10/100 и ще изпреварваш на 3та на 6 660 оборота.
На газ може да изгори вентили или легла , ех тази тънка, прецизна, жълта стомана ermm.gif

Ако много дължиш да караш бензин без турбо и директно впръскване мога да ти уредя Фиат Уно 1988г за 200 кинта, какво му плащаш ? cool.gif

ПС 3-та тойота карам и поддържам и имам впечатления, пример Ярис 2007ма 1.0 бензин 8/100 при 130 извънградско + масълце малко(повече от Рав4 дизел при 150) .. здрава, но архайчна техника.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от dracunculus » 21 Апр 2021 20:57

toyota777 написа: 21 Апр 2021 20:23вземи си дизел или ще караш със 120 и ще ти харчи 10/100 и ще изпреварваш на 3та на 6600 оборота
Първо, напълно НЕ е вярно, че със 120 харчи 10 на 100. Нито бившата ми Корола, нито настоящият ми Авенсис харчат толкова. Темпомат на 130 (даже не 120)- 6,8 при Авенсиса, около 7 при Королата. Авенсисът харчи 10 при константно каране с над 170- факт! Това са реални разходи по колонка, засичани в продължение на над 115 000км (Авенсис) и над 193 000км (Корола), т.е. напълно достоверни данни. Второто- дали са достатъчно пъргави- абсолютно! Няма никакъв проблем, да...високооборотни са и си искат ниска предавка при изпреварване, но от около 4000 оборота си теглят доволно и двете коли, Авенсисът е леко по-еластичен. Абсолютно никога не съм чувствал недостиг на тяга, просто си искат каране като бензин- т.е. обороти. Това вече си е лично предпочитание- аз съм си свикнал на бензинови коли и си ми е ОК. Веднъж споменах за сравнението между Лексуса ми и Авенсиса. Разбира се, че Лексусът с 223 коня и много повече Нм върви наистина много, много добре, но Авенсисът се представя напълно достойно, имайки предвид, че е със 76 коня по-малко...Изостава много в пряко сравнение в диапазона 100-200кмч, но това е напълно логично. Давам това сравнение, за да развенчая този мит, че бензинова кола не върви. Разбира се, че върви, но по различен начин и трябва да можеш и да искаш да я караш така.

Съгласен съм за сравнението Корола - Авенсис. Авенсисът е по-висок клас и му личи от всякъде. По- голям, по-комфортен, по- безшумен, с много по-удобни седалки. Колата е по- ....във всяка дисциплина
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от peterhr » 21 Апр 2021 21:00

toyota777 написа: 21 Апр 2021 20:23
Защо сравняваш двигател бензин 1.0 с дизел 2 литра? И то 1.0 да го мъчиш с 130 ????
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2021 21:57

toyota777 написа: 21 Апр 2021 20:23 Японските бензини за Европа са бавни и високооборотни с къси скорости и нямат турбо,нямат и директно впръскване и не са икономични.
Май не си чувал за двигатели D4 tooth.gif
Съгласен съм с peterhr, че почнеш ли да тормозиш малко двигателче - почва да гори масло и не само..
Преди доооста години имах немски автомобил - 1.6... Вървеше - лошо няма (като за 100к.с. :) )... Ама като почна да го юркам 160-170 - и светваше чек-енджина, и Варна-София-Варна отиваше литър масло (иначе не пипаше при нормално шофиране).... Това на 60х.км tooth.gif Да, дърпаше на ниски обороти, и над 4х.об/мин му ставаше тегаво, за разлика от на авенсиса...
Нямаше турбо... И не бих си взел бензинова турбо-кола - предпочитам голям обем атмосферка tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от Evgeni » 21 Апр 2021 22:30

toyota777 написа: 21 Апр 2021 20:23 Цената е еднаква ,а авенсиса е много по-хубав.
Авенсис е правен да се конкурира с луксозни европейски автомобили, а Королата е дърво за Индонезия.

Японските бензини за Европа са бавни и високооборотни с къси скорости и нямат турбо,нямат и директно впръскване и не са икономични.

Вземи си дизел или ще караш със 120 и ще ти харчи 10/100 и ще изпреварваш на 3та на 6 660 оборота.,,,
Колега,знам какво значи турбо.Карам бора 1.9 тди 130к под.Но с тия ограничения,които ще стават и по лоши ,съм да решил да сменям дизела(боже,нямате идея колко съм доволен),с бензин.Затова се насочих към тойота.Харесват ми как изглежда,но се колебая между двата модела.Моля ви за точни и компетентни мнения.

Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от Evgeni » 21 Апр 2021 22:40

dracunculus написа: 21 Апр 2021 20:57 ....
Съгласен съм за сравнението Корола - Авенсис. Авенсисът е по-висок клас и му личи от всякъде. По- голям, по-комфортен, по- безшумен, с много по-удобни седалки. Колата е по- ....във всяка дисциплина
Колега, благодаря за коментара,става въпрос за Корола 2014 и Авенсис 2010,2011 г.Карал съм бензин доста отдавна,но знам как се кара и че иска обороти,но вече платих доста фишове и затова търся по спокойна кола заради ограниченията.Само последен въпрос,откъм подръжка коя как е?

Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от Evgeni » 21 Апр 2021 22:52

Вие ще ме откажете май от бензина.

gogogo79
Мнения: 26
Регистриран на: 19 Фев 2017 13:13
Местоположение: Варна

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от gogogo79 » 22 Апр 2021 02:32

toyota777 написа: 21 Апр 2021 20:23 Японските бензини за Европа са бавни и високооборотни с къси скорости и нямат турбо,нямат и директно впръскване и не са икономични.
Подкрепям мнението за бензиновите атмосферни на Toyota. Щом ще се сменя марката , съветвам преди да се купи такава Toyota с valvematc , да се направи първо тест драйв. Такъв автомобил може и да доставя някакво удоволствие да го подържаш , поради ниските разходи (не сменяш ангренажен комплект и т.н.) ...,но не доставя никакво удоволствие да го шофираш. Съвременните тенденции в автомобилостроенето е да се залага на двигатели с турбо и автоматик с двоен съединител... Част от причините , това да се случва е именно удоволствието и лекотата с която се шофира автомобил с такава конфигурация плюс разбира се по- нисък разход на гориво, динамика , пъргавина и т.н. Та така де , много е важно от какъв вид автомобил се качваш на Toyota бензин... Ако нямаш проблем с това да трябва да ръчкаш като луд скоростния лост и да знаеш ,че караш пласмасов коптор с архаична техника , която освен всичко друго не е и толкова здрава ... даже и на малко километри , купувай.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2021 08:18

Evgeni написа: 21 Апр 2021 22:52 Вие ще ме откажете май от бензина.
Колега, моля не цитирай по цели страници - цитирай само абзаца, който смяташ за важен - поорязах цитатите, но наистина имаше цитати на няколко мнения наведнъж..
Всеки ДВГ си има крива на въртящият момент и мощността... Да, турбото позволява отдаване на по-висока мощност още при средно-ниски обороти (и след това обикновено се 'отрязва' и лимитира поради конструктивни ограничения) но също си има недостатъци. Например една атмосферка с голям обем е не по-малко приятна за шофиране от аналогичен по мощност турбомотор... И е в пъти по-здрава..
Дизел/бензин - спорът е 'вечен' :) Имал съм маломощен атмосферен дизел (Голф :) ) - едно от най-умрелите неща дето съм карал .. Имал съм трилитров дизел - да, бе приятен за шофиране, но усложнен като двигател до безобразие.. И усложнен все с агрегати, изискващи висока точност на изработка, работещи в неблагоприятна среда, и непонасящи износване - гаранция за проблеми при малко по-дълга експлоатация... Турбо, ГНП, ЕГР(с междинно водно охлаждане), дюзи... Докато атмосферната бензинка продължава да си е много по-проста и да отдава същата мощност като турбодизел с аналогичен обем... Да, иска си обороти за да отдаде пълната мощност, ама това не и пречи...
Относно двойният съединител - това го мислят само собственици на конкретна немска марка - хубавите кутии макар че пак са немски, са дело на фирма за трансмисии, а не на производител на автомобили, и не са с два съединителя :)
А най-умното относно кутията са направили Тойота на хибридите, ама това е друга тема...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от dracunculus » 22 Апр 2021 09:01

Evgeni написа: 21 Апр 2021 22:40откъм поддръжка коя как е
Едва ли мога да ти дам адекватно мнение, поради това, че аз и двете съм ги купувал нови и карал/карам в Германия. Т.е. напълно безпроблемни за 193 000км (Королата) и над 115 000км (Авенсиса), как би било с евентуални ремонти в България по цените там- също не мога да ти кажа.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от BOz » 22 Апр 2021 11:16

slowtraveler написа: 22 Апр 2021 08:18 Докато атмосферната бензинка продължава да си е много по-проста и да отдава същата мощност като турбодизел с аналогичен обем...
Да, ама все още не съм виждал такава крива на въртящия момент на атмосферките:

Изображение

И това с една от тия кутии, за които разправяш, то от 2-ра нагоре си на 100% винаги в 100% мощност на ДВГ-то, без спад и "чакане" да катери по кривата на мощността. Все едно караш ЦВТ, с една гладка мощност през цялото време. tooth.gif
А бе луда работа направиха тия.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2021 11:45

BOz написа: 22 Апр 2021 11:16 Да, ама все още не съм виждал такава крива на въртящия момент на атмосферките:
Ами то и на турбо ДВГ с малък обем няма да видиш такава крива (да оставим настрана огромната вероятност тази диаграма да е 'стилизирана' като за клиенти ) :) Не споря, че кривата на въртящият момент е по-равномерна на турбо-двигателя - там все пак се управлява турбината и подава максимално рано допустимият въздух...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от Evgeni » 22 Апр 2021 12:59

Благодаря на всички колеги за компетентните мнения и съвети.Явно ще се мисли по-дълго.

Evgeni
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Апр 2021 21:03
Местоположение: Перник

Avensis T27 1.6 / 1.8 / 2.0 Valvematic ZR-серия - Мнения/съвети за покупка - обща

Мнение от Evgeni » 22 Апр 2021 13:03

Evgeni написа: 22 Апр 2021 12:59Благодаря
извинявам се за цитатите.Малко ми е късно за тия джаджи 😁

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта