Lean burn на газ, въпрос

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 06 Авг 2018 18:35

slowtraveler написа: 06 Авг 2018 08:33 Просто не слагай газово на LB :) Идеята на този двигател е съвсем друга - да може да организира локално горене в част от обема на цилиндъра около дюзата на директното впръскване на постигнатата само локално правилна горивна смес (преди да се е 'размесила' и разредила с останалият въздух/кислород...
Така, че за мен LB и газово не че не може да се направи, но не е правилният двигател за газифициране :)
Напълно съм съгласен, че не може да се постигне идеално горене, но като се отворят клапите за още кислород, компа пуска още гориво. Сместа се прави от два източника, което е горе - долу като заедно с влитащия през плочката въздух да влезе още газ, което всъщност се случва, защото като се отворят клапите, двигателя смуче с по - голямо налягане и увлича повече газ, заедно с въздуха. Естествено е смешно да се говори за идеална смес, но с помощта на датчиците се постига горене без детонации. При мен проблемът явно са били свещите. Като ги "отворих" от 1.1 (френски, препоръчани за моя модел) на 1.3, колата вече се изстрелва до към 3500 - 4000 об/мин и отваря клапите дори при форсаж на празен ход, което за две години не бях успял да постигна по никакъв начин. Чува се ясно и басовият звук, когато ми светне жълтата лампа на економи - то. Зелената така и не съм я виждал да свети 😅. Просто при тези цени на горивата правим всичко възможно да оцелеем някакси.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Hursa » 06 Авг 2018 22:29

slowtraveler написа: 06 Авг 2018 08:33 (освен ако впръскваш газта през бензиновите инжектори и пренапишеш софтуера ).
Вече е възможно. И то доста отдавна. Но го научих наскоро.
spiridoncho написа: 11 Сеп 2017 17:55 Накрая ще излезе като реклама, но ето линк за Vialle LPdi с инфо и принципна схема.
Но уредбата си е прекалено скъпа.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2018 08:24

Hursa написа: 06 Авг 2018 22:29 Вече е възможно. И то доста отдавна. Но го научих наскоро.
Разбира се, че е възможно - ако имаш голям или неограничен финансов ресурс и време да го правиш.. :)
Въпроса е в целесъобразността. Когато имаш специфичен двигател трябва да се съобразяваш с даденостите.
Формално погледнато - и на Ауриса можеш да му изкараш едни 150-160к.с. без турбина само от ДВГ... Само трябва да му промениш газоразпределение, софтуер и т.н. и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 11:50

На мен ми харесва, че не се налага почти никакво преустройство за поставяне на такава уредба. Но пък целта в случая е да се икономиса. И при такава цена се обезмисля поставянето на такава. smile.gif
(аз чакам приуса с газов двигател smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 07 Авг 2018 16:45

0 - 90 км/ч за 14 секунди, без да я "цедя". 1.6 lean burn, тежка carina (а не опел астра), с обикноврна газ. Трабваше само да разтворя свещите от 1.1 на 1.3. Между 2500 и 3500 оборота ръмжи най - вероятно защото компа пуска повече предварение за лийнбърн режима. Той не може да се избегне с обикновена газ. Това е.
А новия приус и аз го чакам...за да го видя на картинка.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Hursa » 07 Авг 2018 19:14

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 02 Дек 2018 20:33

Здравейте, колеги. Отдавна не сме бистрили политиката за lean burn и газ. Понеже някъде четох, че бедните смеси имат нужда от повече предварение, дали аджеба компа изменя динамичното предварение при смяна на двата режима? Някой знае ли нещо по въпроса? Аз не намерих никъде инфо, дори в руските форуми, където обикновено се знае много за тойота rolleyes.gif

Иначе баба Тоца я посъживих - отворих свещите от 1.1 на 1.3 заради вихъра от гърбичките в каналите на всм. клапани (много осезаемо подобрение се оказа), върнах предварението колкото трябва да е на бензин (защото след 2500 об/мин газта иска по-малко предварение от бензина) и сега баба потегля плавно (не й стига предварение) и след 2500 об/мин се чувства почти турбо ефект tooth.gif , та на първа чак до 5500 об/мин си има добро ускорение. Стесних (с 3 мм) фуниевидно диаметъра на фходната тръбичка на плочката, за да ускоря газта преди смесването и така веднага получих по - стабилен празен ход и успях да пусна малко повече газ от изпарителя. Единственото, което ме притеснява е ДАЛИ като се отворят клапите при натоварване, компа връща предварение? angel.gif

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 04 Дек 2018 09:49

Ivanov написа: 02 Дек 2018 20:33 Здравейте, колеги. Отдавна не сме бистрили политиката за lean burn и газ. Понеже някъде четох, че бедните смеси имат нужда от повече предварение, дали аджеба компа изменя динамичното предварение при смяна на двата режима? Някой знае ли нещо по въпроса? Аз не намерих никъде инфо, дори в руските форуми, където обикновено се знае много за тойота rolleyes.gif

Иначе баба Тоца я посъживих - отворих свещите от 1.1 на 1.3 заради вихъра от гърбичките в каналите на всм. клапани (много осезаемо подобрение се оказа), върнах предварението колкото трябва да е на бензин (защото след 2500 об/мин газта иска по-малко предварение от бензина) и сега баба потегля плавно (не й стига предварение) и след 2500 об/мин се чувства почти турбо ефект tooth.gif , та на първа чак до 5500 об/мин си има добро ускорение. Стесних (с 3 мм) фуниевидно диаметъра на фходната тръбичка на плочката, за да ускоря газта преди смесването и така веднага получих по - стабилен празен ход и успях да пусна малко повече газ от изпарителя. Единственото, което ме притеснява е ДАЛИ като се отворят клапите при натоварване, компа връща предварение? angel.gif


Момци, никой ли няма инфо? Черох, че бедната смес изгаряла по - бавно и затова искала повече првдварение, но не знам дали завихрянето в лийн бърн двигателя и дългата искра компенсират нуждата от повече предварение??? Ето това ме тормози...

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от max-2 » 04 Дек 2018 11:19

Може би с по-богата смес ще ти се реши проблема с вървенето във високите. Аз съм така от много години с предварение 12-13 вместо 10. Това пук решава проблема с вървенето в ниските. Имай впредвид, че с много богата смес колата също не върви. Ако започмеш настройката от богата и намаляш постепенно ще си решиш проблема. Със 150 160км.ч гори към 11.5 газ. До 120 140 с агресивно ускорение от време на време до 10.5
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от max-2 » 04 Дек 2018 11:20

Свещите обикновени на 0.7, иначе не тегли добре в ниските.
Carina E 4AFE LB 1992

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 04 Дек 2018 20:01

Здрасти, Макс, аз съм доволен от вървежа на куцото 1.6, 16v, с плочка. Просто питам дали се изменя ъгъла на предварение при преминаването от лийн бърн, в стехиометричен режим, ако някой има инфо? Просто ми е интересно какво става вътре в тоя двигател.

Относно статичното предварение от дистрибутора, върнах го компромисно както е било за бензин (газаджиите са драснали с отверката там) и от тогава ауспуха се изчисти и вече стабилно плюе водичка. Защо го върнах? http://www.gasthai.com/boardgas/questio ... ?id=A12123
Хвърли едно око. Синята линия е грешката, която всички правим.

Разликата във вървежа след връщането на статичното предварение е, че до 2500 набира малко по-мудно и после има мощност почти до 5500 об/мин. Все едно настъпваш дизел с турбо.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от max-2 » 05 Дек 2018 10:09

Тези неща ги знам, но газта все пак е един компромис, който намалява разходите за гориво.
Carina E 4AFE LB 1992

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 05 Дек 2018 16:23

Мен пък ме кефи да работи меко двигателя :D да не се "дере". Миже да си купя ТАР. Ще видя нещо втора ръка.

Ivanov
Мнения: 122
Регистриран на: 24 Сеп 2016 21:27
Местоположение: Враца/София

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от Ivanov » 08 Дек 2018 17:11

Здрасти пак. Пробвах с Дензо с 0.7 между полюсите и беше много зле. Днес я зарадвах с някакво стандартно NGK с 1.1 междуполюсно р - е (пак избрано по модел и година), че старите вече бяха на по 25000 и съм доволен. Набира много добре и работи плътно почти до 5500 об/мин.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Lean burn на газ, въпрос

Мнение от max-2 » 08 Дек 2018 20:01

Не знам какво да ти кажа. Може би факта, че този двигател може много е определящ. Моя изпарител е брц 100кв и храни много добре. Доста трудно се настройва да не обогатява много. Но като има нужда от гориво този изпарител има допълнителен обогатяващ клапан, който реагира мигновено на по-голямото всмукване от двг и дава гориво още преди да реагира мембраната в него. Твоя изпарител какъв е?
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта