Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Публикувай отговор
Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от the_fast_r1 » 08 Авг 2019 13:22

Благодаря за отговора колега. Ти твоята RAV4-ка нов внос ли я взе или от човек вече регистрирана?
Какво сменя по нея, като обслужване и други неща, които са се повреждали. Знам, че си е задължително особенно, ако е нов внос, ангренажния ремък с двете ролки, оптегача и водната помта, антифриз, масла на двигател, скоростна кутия, раздатка и диференциали.

При покупката кара ли я в сервиз за преглед и компютърна диагностика?

Между другото видях, че си писал "Местоположение: Sofia/Samokov". Преди 2 седмици бях за 2 дни в Самоков. В рамките на 1-2 квадратни километра площ в центъра, сигурно видях над 10+ RAV4-ки втора генерация! Доста ги карате там явно. :) :cheers:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2019 13:27

dragonn2 написа: 08 Авг 2019 12:33 Казах на колко километра е - волана ми е захабен в горната част. Предполагам там са го държали най-много предишните собственици.
Това е ефект от слънцето... Кашкаят ми е на около 56х.км и горната част на волана е СМЛЯНА - смятам да го тапицирам с кожа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dragonn2
Мнения: 55
Регистриран на: 04 Май 2013 21:10
Местоположение: Sofia/Samokov
Обратна връзка:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от dragonn2 » 08 Авг 2019 14:12

@the_fast_r1 - Като бях решил да купувам, първо обиколих автокъщите по Дупница (от там съм взимал 2 коли досега без никакви проблеми) и Горубляне, но нещо все не ми харесваха. Накрая го купих от човек в София, като беше с всичко платено за 1 година напред + 2 чифта гуми (ама стари :)).
Не съм го карал на сервиз или диагностика. Даже не го и карах, а се возих малко, той собственика си караше. После само пробвах как отделя съединителя, ослушвах се за шумове и т.н.
Имаше някакви малки неща за дооправяне, но нищо кой знае колко скъпо. Двигателя е чук, спирачките смених всичко от-до и сега са супер, нови гуми, че със старите беше доста шумно, масла във всичко що събира масло.
Аз си записвам подробно зарежданята и разходите по поддръжката тук: Разходи по колата По принцип тези неща са видими само за мен, но ще ги направя публични за няколко дни, да ги разгледаш...

Най-интересното за мен е че първите няколко месеца след покупката си мислех че съм се прекарал, като съм си купил Равката. Веднага усетих липса на мощност, гумите както казах бяха доста шумни, даже бучеше все едно лагерите са за смяна, от време на време започна да свети лампата за ниво на маслото (оказа се скъсан кабел на буксата на датчика). След като смених дисковете и накладките нещо яко се раздрънка по предницата (оказа се забравили да сложат някаква гумичка обратно). Абе като цяло се разочаровах яко... Обаче постепенно оправих проблемчетата - нови гуми, ревизия на окачването - все едно карам друга кола - пълна тишина :) Сложих powerbox, затапих ЕГР - започна да набира малко друго яче ;). Сега толкова си ме кефи да си го карам, че не бих го заменил дори за 10г. по-нов СУВ. Обади ли нещо (например рейката последно), веднага сменям и продължавам да си карам. Имах леко ПТП преди 2г, пое го мъжката :) смених само предната греда и радиатор на климатика и пак газ - бронята нищо и няма :D. Няколко месеца по-късно ми го задигнаха (!) в София, ама полицята го намери след 24 часа зарязан на един паркинг - аре нови ключалки, аларма, имобилайзер и пак в играта. Даже алармаджията ми вика "абе няма ли са да го продадеш, след като са ти го крали?", викам му "е защо? тамън ми е на късмет :D" нека го крадът, имам каско. От тогава до днес само каране, товарене и понякога оффроуд даже :). Супер много се привързах към Равчето след тези премереждия и сега ми е още по-кеф да си го карам. Та извода от това поне според мен е задължително каско...

ПП: А вярно в Самоков има доста такива Равки, но мисля че човек започва да му прави впечатление колко много има около него, чак след като тръгне да купува. Доста са масови. А и зимата в Самоков пътищата са доста заснежени и двойното помага много.

@slowtraveler - Напълно възможно е. Но и скоростния лост беше бая олющен. Него го смених. Според мен е напълно нормално за около 200к км някои неща да са поизносени. Но като цяло поне не е като ВАГ, всички копчета да се затрият ;)
Изображение + Powerbox

Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от the_fast_r1 » 08 Авг 2019 16:00

@dragonn2 - Благодаря за споделената информация по поддръжката на Rav4-ката. До колкото видях, основните разходи за тези 27 000 километра, са за гуми, масла, гориво и озвучаване, като изключвам инцидента с кражбата и лекото ПТП. Хубаво е, че си водиш подобни записки. Аз също го правя, но в едно тефтерче, което държа при големия талон и записвам всички разходи до момента, какво е сменено и на какви километри. Един вид сервизна книжка, за лична употреба. :thumbsup:

Faca
Мнения: 7
Регистриран на: 29 Апр 2019 13:37
Местоположение: Austria, Vienna
Автомобил: Toyota Rav4 2004г.

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от Faca » 10 Сеп 2019 10:46

dragonn2 написа: 08 Авг 2019 12:33 1. Мойта равка е на реални 220...
Може ли да споделиш откъде взе дисплей-а за разхода на горивото и блендата за радиото.
Моето огигинално го махнах и си сложих веф-а от старата кола (usb, bluetooth) и ми остана място за "нещо" :)
Който кара бавно, другите имат повече време да го видят.

dragonn2
Мнения: 55
Регистриран на: 04 Май 2013 21:10
Местоположение: Sofia/Samokov
Обратна връзка:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от dragonn2 » 10 Сеп 2019 12:49

Faca написа: 10 Сеп 2019 10:46 ... да споделиш откъде взе дисплей-а за разхода на горивото
viewtopic.php?t=32305
Изображение + Powerbox

Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от the_fast_r1 » 27 Окт 2019 10:52

Здравейте отново колеги. Вече и аз се присъединих към голямото семейство на Тойота. От 3-4 дни вече съм собственик на RAV4 II d4d 4/5 врати. Възникнаха обаче доста въпроси след покупката, някои от които доста ме притесняват. Автомобила го купих от човек, но тъй като беше в чужбина, сделката стана чрез пълномощника му - неговата съпруга. Пак по думите на собствениците автомобила е купен нов от Тойота България - 2005 година.

Малко данни за конкретния автомобил:
VIN: JTEHG20VX06072287
Двигател номер: 1CD0448318
Показания на километража 238 000 км.

1. След покупката и пътуване с автомобила по магистралата светна чека - P1251, последва загуба на мощност и забиване. Изгасих, запалих, изчистих грешката и продължих с по ниска скорост. На следващия ден последва чистене на дебитомера със спрей точно за тази цел. Имаше някакъв проблем все едно работеше на богата смес и много димеше черно. След почистването се оправи и вече не пуши толкова. Обаче записва още една грешка P2226 - и не мога да се ориентирам къде е този датчик за атмосферното налягане... ако е изобщо от него.

2. Чува се шум отзад в дясно при скорост над 60 км./ч.- вероятно лагер главината е заминала.

3. По думите на стария собственик автомобила е с верига и за това не били сменяни ремъци, а аз до колкото съм запознат тази модификация е с ангренажен ремък сменящ се на всеки 105 000 км. и то ако е оригинален?

4. Машинката за централното заключване на предна дясна врата не работи. Забелязах обаче че понякога все пак се опитва да отключи, но все едно няма нужната сила. Най-вероятно е за смяна с нова? Отключването и заключването на тази врата става само посредством ключа.

5. Заден десен електрически прозорец не работи - чува се само цък-цък и толкова. Дали стъклото е залепнало в уплътненията или самия механизъм се е повредил. Ще го разглобя някой ден да го видя.

6. Задните дискове са ръждясали, нямат ръб, а накладката търка само на повърхност около 1 см. от диска. Май най добре всичко да се сменя заедно с водачите?

Ще бъда много благодарен, ако някой може да ме насочи особенно по въпрос 1 и 3, които са ми най-наложителни. Благодаря!

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от biro » 27 Окт 2019 18:05

За грешката виж тук https://www.toyotaownersclub.com/forums ... v4-20-d4d/

С ремък е, по този VIN излиза това http://japan-parts.eu/toyota/eu/2004/ra ... haft-valve

От тук вече би трябвало да ти се изгради мнението за собственика. Ако го е купувана нова и поддържана гаранционно, този ремък би трябвало да е бил сменен.
Все пак провери тоя vin в Тойота България, да не се окаже италианка уникат.

Машинката на централното изисква разглобяване и проверка. Може хлабава връзка може окъсили намотки.

Заден десен джам машинката също изисква разглобяване. Може да е изронена зъбчатка в моторчето, пластмасови са.

Отзад сменяй дискове с накладки и спирачна течност. Господинът ангренаж не е сменял навреме, та какво остава за спирачната система.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от the_fast_r1 » 02 Ное 2019 22:19

Вече автомобила е обслужен от към всички ремъци и ролки, водна помпа, термостат, антифриз, задни спирачни дискове и накладки. :)
Сега остана да проумея защо записва грешка P2226. Грешката се получава при шофиране извънградско! Четох в интернет - днес отново почистих MAP и MAF сензорите. Проверих всички маркучета и не виждам от някъде да се губи вакум/налягане. Все още не ми е пристигнал кабела за сервизната диагностика на Тойота /Techstream/, за да видя тя какво ще покаже. На диагностиката на Delphi DS150E показанията изглеждат наред със сензорите, освен един показател: Ambient temperature, който почва от 66 градуса по целзи и върви нагоре до към 85 градуса. Интересно, че уж това е външна температура, а вътре климатроника днес показваше 13 градуса?!? Премерих и подгревните свещи с мултиметър - към 4 ома съпротивление дават и май са за смяна? Сутрин, като е по студено пали доста трудно, все едно или гориво не и стига или стартера не прави достатъчно обороти... Според диагностиката DS150E, корекциите на дюзите също ме притесняват. Май една от тях не е наред и други 2 я компенсират. Дано скоро пристигне кабела за сервизна диагностика, за да мога да кача тестове направени с него.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2019 08:09

Предполагам причината все пак ти е датчиците... Налягането вероятно го дава грешно заради датчик..
Коя външна температура ти показва 66С? Защото би трябвало да има няколко датчика... Единият е за климатроника и показва температурата на предната решетка. Другият би трябвало да ти е на входящият в двигателя въздух. Ако на втория ти показв 66С, то е нормално да пали по-трудно и да не работи съвсем ОК, защото ДВГ предполага, че въздухът който влиза в ДВГ е с определена температура и плътност, а ти го 'лъжеш' с грешни данни..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от the_fast_r1 » 03 Ное 2019 12:32

Качвам няколко снимки от диагностиката, с която разполагам в момента:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от biro » 03 Ное 2019 13:23

Не се доверявай на тия данни, тествай с техстрийм.
Стойностите на дюзите в техстрийм се измерват в mm3/stroke
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Tuffy77
Мнения: 3
Регистриран на: 04 Яну 2019 19:41
Местоположение: Silistra
Автомобил: Toyota RAV4

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от Tuffy77 » 15 Фев 2020 20:10

Здравейте, колеги!

Имам едно питане относно рав4 2005г. 2.0 бензин (от 3 седмици с газ ако има значение) 150кс. Преди около мецес смених съединител, масла на диференциалите дискове, накладки и беше направен пълен преглед на окачването съответно сменихме 2 биалетки до тук с обслужването. След направеният ремонт(обслужване) имам вибрации на волана и то не постоянно а само понякога (не е от пътя) получават се след 110 до 150,160км (по-принцип карам 90 мах 100км в час) тая скорост се вдигна за тест на автомобила. Някой имал ли е такъв проблем и от какво може да бъде, някакви мнения ?
-Карам с хубави гуми Ласса 3ти сезон, но си мисля , че ако е от тях ще тресе постоянно а не понякога
- изправни джанти с хубав баланс
-прегледани външни, вътрешни карета накрайници всичко е топ по думите на майстора

и най - интересното е, че го прави само по някога не винаги и като почне да тресе няма спиране тресе

пример: днес от шумен до варна тресеше след 130 по магистралата на връщане винаги от 115 до 150 и 160, на 160 като е едвам се държи на пътя имам чувството, че ще хукне на някъде. no.gif

Благодаря ви предварително, лека вечер и наздраве!

Извинявам се ако съм пуснал питането на грешно място. worthy.gif (не намерих с търсачката подобен проблем и неможах да пусна нова тема)

dragonn2
Мнения: 55
Регистриран на: 04 Май 2013 21:10
Местоположение: Sofia/Samokov
Обратна връзка:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от dragonn2 » 15 Мар 2021 20:31

Tuffy77 написа: 15 Фев 2020 20:10 Здравейте, колеги!
....
Здрасти. Точно преди 2 седмици имах този проблем. До 80км/ч е ок, 100 - вече леко почва да тресе, 120 не се търпи. Оказа се че предн десен спирачен цилиндър имаше дупчица на маншона, от там вътре ръждясал и задържа. Постепенно тресенето започна да се увеличава. Отидох на гумаджия, да погледне баланса на гумите, въпреки че бях сигурен че не е от тях, но да ги изключа напълно като причина. Той като свали гумата ми каза "ми тя джантата пари, не дава да се пипне"...
Наложи ми се да покарам още малко така, обаче положението се влоши още повече - започна да пуши направо. Едва се домъкнах се до сервиза. Последва рециклиране: смяна на цилиндрите, пясъкоструй на апаратите, нови накладки и още не знам какво беше, всичкото това естествено и от двете страни. Сега е пушка. Излезе ми 300лв с работата. Та моят съвет е след продължително каране, провери с ръка дали не са горещи джантите. Ако да - това е проблема. Имах и случай на тракане при по-ниска скорост, тогава се оказа разхлабени /незатегнати/ гайки на гумите :) Ама това не ми звучи като да е при теб. Успех и пиши какво излезе.

----
Отговарям на колегата Vasil4416 за Powerbox-a тук, въпреки че ме пита на лично, за да може който търси същата информация да прочете тук:
Vasil4416 написа:15 Мар 2021 20:08 Колега би казал къде го постави този Powerbox? Доволен ли си от него?Колко промени динамиката?Колко коня вдигна?След толкова време на използване имаш ли сериозен проблем?Решил съм да сложа POWERBOX и на моята равка д4д 116 кс.В никаква информация няма.
Бокса го поръчах от Genercom - модела е EVO3, сложил съм го на 20.05.2017 и от тогава до сега си карам с него. Според тяхната информация вдига конете от 115 на 146 и нютоните от 250 на 310. Но не мога да кажа дали наистина е така. Първо, самият бокс има един тример с който може да се настройва "силата". Второ, зависи самата горивна система колко гориво може да достави... това го казвам защото при мен ако увелича тримера до край, колата просто не върви по-бързо от преди, просто ускорява лееко и от време на време придърпва. Може проблемът да е от SCV клапани, скоро май ще ги сменям и ще пиша пак. А иначе по спомен съм го настроил към средно положение. Усеща се - да! Затова и не съм го махнал вече толкова време :). Аз бих го определил като 15-20% по добро ускорение. Не е страшна промяна, но не е и 0 или пък самовнушение :). За мен покупката си струваше и не съжелявам. Но вече мисля че се научиха да правят и ремап на този двигател, а там би трябвало да има повече подобрение на динамиката. Може да разучиш как стоят нещата там.
Само да те предупредя, ако взимаш същият бокс, буксата за която трябва да се закачи е на много кофти място (специално при RAV4 с този двигател). Ще трябва да се разглобят доста неща или както аз направих - има една триъгълна букса на която също може да се закачи, сравнително по-лесно, но там трябва да смениш буксите на бокса, пак не е малко галимация...
Пускам и няколко снимки на бокса, да видиш как изглежда.
Прикачени файлове
20170520_112255.jpg
20170520_112255.jpg (496.17 KiB) Преглеждано 2650 пъти
20170520_111936.jpg
20170520_111936.jpg (494.88 KiB) Преглеждано 2650 пъти
Изображение + Powerbox

Vasil4416
Мнения: 11
Регистриран на: 01 Мар 2021 14:18
Местоположение: Велинград
Автомобил: Vw

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнение от Vasil4416 » 16 Мар 2021 10:54

Благодаря колега ,че се отзова толкова бързо!Почти 4 години си с него и нямаш ядове.Ще взема този Powerbox.Ремапа не създаваше ли повече главоболия?
Не търся максимално коне ,а в границата на нормалното.Тоест да се вдигнат конете ,но не до такава степен да навредят на двигателя.От 115 на 146 кс си е направо отлично.Поздрави!
Последно промяна от Akima на 16 Мар 2021 11:42, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта