Страница 6 от 15

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 14 Май 2016 21:46
от slowtraveler
Колега, първите ми впечатления от Кашкая бе точно, че отзад е доста нисък тавана (със стъклен таван е Кашкая на жената)...
Обаче при нормална експлоатация (когато никой не виси до главата на шофьора) никой не се е оплаквал от този факт - при нормално облягане на седалката мястото явно е достатъчно...
РАВ-ката според мен е малко по-висока отзад (но това е субективно впечатление - не съм сравнявал ТТ данните)...

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 11:23
от dimitrov_83
1.Имам и друго питане има ли RAV4 копче за изключване на ESP което за мен е важно и D4D 136HP като разход как е?
2.А относно Koleosa той си е чист Nissan просто отвън е малко по-грозен? biggrin.gif
Иначе вътре е много по-добре измислен като пространство и ниши.
 ! Съобщение от: Akima
Наблегнете на логика при задаването на въпроси.
Тук може да ви бъде помогнато основно за RAV4 - останалите марки също имат форуми.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 11:58
от jim_beam
136кс няма такова копче,не знам за какво ти е притрябвало.Май изобщо не се слага на РАВ такова.
Разхода според зависи,при мен виж отдолу в подписа ми.На междуградско колата е икономична,около 7 може да се докара,иначе 8,че и нагоре.Това е със 17 цола,ако се ползват 215/70 16 пада надолу с 0,5л.

пс>Да не ти отговарям отдолу само ще добавя,ако затънеш има копче 4х4,което блокира двата моста.Но реално и то не ти е нужно,понеже електрониката реагира автоматично при превъртане на някое колело.Правил съм фортиции в сняг,единствено ако искаш да правиш слайдове не ти позволява,или поне веднага стабилизира колата и почва да бипка,както и една жълта лампичка почва да премига в таблото.За нормално движение без значение.Липсата на понижаваща предавка трябва да ти говори,че не е за препоръчване да се влиза в сериозен офроуд!Но с подходящи гуми не съм имал никога проблеми,че дори и с не дотам подходящи. cool.gif

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 12:07
от dimitrov_83
Питам за копчето защото до колкото знам може и да бъркам при колите при сняг при включено ESP то ограничава подаването на газ а при изключено ESP може да си подаваж газ и да се измъкнеш от затъване или окопаване пак казвам може и да не съм прав.За това питам защото почти всички SUV го имат и мисля че е плюс.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 13:06
от slowtraveler
Досега един единствен път ми се е налагало да натискам това копче на Кашкая, и то защото в този режим Кашо (конкретната комплектация) има една малко по-офроуд система ABLS (Automatic brake limited slip) - изключва управлението на мощността на двигателя, но включва още по-чувствителен ТС, който започва да удря спирачка на превъртащото се колело...
Иначе опитите ми при изключен ЕСП показват, че СУВ-а е много трудно контролируем - висок, поклащането променя много бързо сцеплението на дадената гума, а това, че е къс прави завъртането много бързо... Не бих го изключвал...

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 13:14
от dimitrov_83
Благодаря колега за инфото ще го мисля и ще видим накрая какво ще взема.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 14:42
от bager
Akima написа:
dimitrov_83 написа:
Източник за предпочитане е 2.2 D4D 136HP - правилно ли съм разбрал?


Да - всеки дизелов мотор, който не е D-CAT.
Akima, аз честно казано вече не съм сигурен в това. След известно четене, останах със следното впечатление:
  • всички D-4D двигатели на XA30 са 2AD-FTV;
  • всички D-CAT двигатели на XA30 са 2AD-FHV;
  • D-4D/2AD-FTV 136 к.с. е със соленоидни дюзи, които не са толкова "капризни" към горивото;
  • D-4D/2AD-FTV 150 к.с. е с пиезо дюзи, които може би (не) са същите като тези на D-CAT/2AD-FHV 150 к.с., но пак са по-капризни от соленоидните (тук бих се радвал на потвърждение от някой по-знаещ по темата), не е ясно дали дюзите на 2AD-FHV 150 к.с. са по-капризни или не спрямо дюзите на 2AD-FTV 150 к.с.;
  • всички D-4D/2AD-FTV 150 к.с. имат DPF филтър;
  • всички D-CAT/2AD-FHV са с пиезо дюзи;
  • при D-CAT/2AD-FHV катализаторът има и още нещо, свързано с азотните оксиди;
  • всички дизелови автоматици (поне след 2009? г.) са само с D-CAT/2AD-FHV;
  • 177 к.с. са само D-CAT/2AD-FHV;
подозирам, че последните 2 точки са свързани с увеличените емисии, които имат по-мощните двигатели и автомобилите с автоматични скоростни кутии (поради по-ниското КПД на трансмисията), т.е. за да могат да се сертифицират като EURO 5, се налага да са D-CAT.

Повече информация за разликите м/у 2AD-FHV и 2AD-FTV може да се намери тук: http://toyota-club.net/files/faq/13-01- ... ne_eng.htm

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 15:05
от jim_beam
Да колега,всички останали,с изключение на 2.2д4д до към 2008 136к.с. са с тия скъпи и чувствителни пиезо дюзи!Без партикел филтър са само и единствено тези,като още в края на 2006 започват да му слагат и на него такъв.Предполагам,че най-добре за бг условия са точно тези,макар че ако колата се кара предимно на аутобан може и да няма ядове,но пък калпаво гориво вреди на всички.
Освен това да не забравяме,че това са почти 10г коли.След толкова дълга експлоатация лично аз съм доволен от нея,здраво окачване,не се разваля.Но който тепърва ще вземе 10г кола ще трябва да инвестира някой лев за спирачки,аспух може би и някоя друга дреболия предполагам.
Аз винаги бих препоръчал на потенциалните купувачи да търсят кола от 1 собственик,с идеята да я е поддържал като мен например. cool.gif
Успех! :thumbsup:

пс>На всеки 30к смяна масло на диф. и разд.кутия(общо 1л),на 15к двиг.масло 6л.,аз сменям на 50к и на ск.кутия 2,1л.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 15 Май 2016 15:19
от Akima
bager написа: всички D-4D/2AD-FTV 150 к.с. имат DPF филтър;
НЕ - не са всички - само определени двигатели - зависи от пазара.

Има разлика: без филтър за частицисе водят DCR, а с DPF са DRCL.

Голяма мъка е с тези нафтови печки на по 10 години. stretcher.gif

Другото сте го разбрали горе долу. :thumbsup:

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 16 Май 2016 09:26
от bager
Akima написа: НЕ - не са всички - само определени двигатели - зависи от пазара.
Това не го знаех, можеш ли да дадеш по-подробна информация в кои държави го има без DPF?
Akima написа:
Има разлика: без филтър за частицисе водят DCR, а с DPF са DRCL.
Не е точно така, има 3 варианта
  • DCR - без DPF (Diesel Common Rail)
  • DCRE - с DPF, без NOx (т.е. 2AD-FTV с DPF) (E май е от Low Emmision)
  • DCRL - с DPF и NOx (т.е. 2AD-FHV с DPF) (L май е от Lowest Pollution)
за конкретната бройка може да се разбере дали има DPF фабрично по VIN тук: http://www.toyodiy.com/parts/q.html

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 16 Май 2016 10:24
от dimitrov_83
Като цяла от всичко прочетено и преди и сега съм се насочил към d4d-136 коня SUV-чето ще се ползва като кола предимно градско и за почивки за оффроуд едва ли най мн по някои по лош път.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 16 Май 2016 11:18
от slowtraveler
Да, за такава работа става... Но бъди готов за това, че разходите по него (включително разход на гориво) ще са по-високи отколкото на аналогичен лек автомобил :thumbsup:

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 16 Май 2016 19:36
от dimitrov_83
За градско предполагам ще е 9-10л а извън между 6,5-7,5л. biggrin.gif

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 16 Май 2016 20:01
от memorex
Да изкажа едно мнение и аз,за въпросния мадел и подобни с нафта каквато се продава у нас , градско 10/100 е нормален разход.Като извънградско съм стигал и до под 6/100.Обикновено средния /смесен/разход се колебае около 7/100 при мен/жената. tooth.gif .Гуми 17–ки и по–напомпани макар че тресе като каруца/отзад/.За здравина и надеждност –отлична.Макар и да скърца не се чупи–японска надеждност. tooth.gif

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 23 Май 2016 23:00
от Matematiks
2.0 Автоматик за 15 и нагоре ли да се приготвяме градско/Софийско?