Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувай отговор

yckata
Мнения: 4
Регистриран на: 20 Яну 2021 05:36
Местоположение: варна
Автомобил: тойота

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от yckata » 21 Яну 2021 05:19

Благодаря много!!!
Наистина доста полезни сьвети има тук. Ако някои продава Равка ...............приемам оферти (регистрираните са с предимство)

Andrey88
Мнения: 1
Регистриран на: 01 Мар 2021 17:05
Местоположение: plovdiv
Автомобил: RAV4

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Andrey88 » 02 Мар 2021 11:49

Здравейте колеги. Решил съм да купувам РАВ 4, но все още се чудя дали дизел или бензин. По скоро съм се насочил към дизел 2.0 2005 г( втора генерация). Бюджет до 8000лв. Моля колеги, които имат този модел да споделят мнения, скъпа ли е подръжката, като цяло дали са читави или имат доста проблеми.Спрял съм се на тази от линка по-долу.


https://www.cars.bg/offer/600f0cf4a9a2205a07232f32

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Sandocan » 05 Мар 2021 14:08

Колеги , един преател пита как да заключи вратите на неговата Равка ХА30 при свален акумулатор.За предни и задни се сетих но не помня за багажната как ставаше.Някой спомня ли си?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2021 19:16

Багажната сигурно е с ключ... А ако е с електрическа ключалка - без акумулатор няма как да го отвориш tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Sandocan » 05 Мар 2021 20:02

:thumbsup:
Хитро. tooth.gif
Не е с ключ и махнали акумулатора преди да заключат вс.врати от централното. tooth.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2021 22:11

Споко - явно на равката все пак има вариант... Докато на Кашкая въобще няма вариант да заключиш вратите без ток :)
Доста чесах главата как да го измамя за да сваля акумулатора - отваряш капака на моторния отсек, затваряш вратите, лъжеш го че му е затворен капака и заключваш.. След което махаш акумулатора и затваряш капака... Няма друг начин...
След това вече няма проблем да се оперира с механичната заготовка/ключ за шофьорската врата за да можеш да монтираш отново акумулатора - няма ток да отключи другите врати :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Sandocan » 05 Мар 2021 22:21

Адмирации.
:thumbsup:

Poco
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Юни 2021 15:55
Местоположение: ZZZZ

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Poco » 18 Юни 2021 16:08

Здравейте ,

тъй като се оглеждам за нова колица изпадна едно интерсно равче ( познат на познат и т.н. , даже още не е тръгнал да я продава) . Най-много ме притеснява ,че колата е безпроблемна , нищо не е правил по нея , тоест честта ще се падне на мен :)

Та попрочетох малко форума и имам няколко въпроса, на които не намерих точен отговор .
Равчето е 3ка фейс - 2012г , 2.2д 150 коня автомат.

1. Автомата нормален ли е ? Така и не можах да се ориентирам дали не е цвт ,робот , ммт или някакво друго безумие. И ако е нормален на тойота ли е собствен или са взели наготово някой Айсин например.

2. 2.2 150 коня мотора предполагам е прословутия D-Cat (поне като поразгледах обявите в нета на капаците на моторите пише ) и тъй като колата ще се кара на 99% градско предполагам е добре да се почне директно с дпф ,егр,5та дюза и т.н off . И тъй като все пак имате повече наблюдения - оправя ли се софтуерно или омазват положението. Обяви за такива процедури колкото щеш , просто питането е дали има изпробвани и работещи действия.

За сега това

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от iovkito » 18 Юни 2021 17:40

Евро5 д-кат е много по-безпроблемен от евро4. Автоматикът е нормален.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
optimo
Мнения: 373
Регистриран на: 12 Ное 2019 22:10
Местоположение: sofia
Автомобил: Rav4

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от optimo » 18 Юни 2021 20:45

slowtraveler написа: 05 Мар 2021 22:11 Докато на Кашкая въобще няма вариант да заключиш вратите без ток
Защо една съвременна кола трябва да стой без ток.
Откачал съм акумулатора за някакви ремонти, но защо да я оставям без ток.
Ако я зарежеш дълго, после следват камара проблеми, комп разход настройки радио., аларма..Защо трябва да си причинявам всички неприятности.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2021 15:35

optimo написа: 18 Юни 2021 20:45 Защо една съвременна кола трябва да стой без ток.
Ами прост реален случай - колата стои на паркинга пред блока, влизам, въртя ама акумулатора полу-умрял - иска зареждане...
За мен най-лесният начин бе да демонтирам акумулатора, да го кача в апартамента и да го заредя.. А през това време колата си е на паркинга tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Poco
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Юни 2021 15:55
Местоположение: ZZZZ

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Poco » 19 Юни 2021 20:47

iovkito написа: 18 Юни 2021 17:40 Евро5 д-кат е много по-безпроблемен от евро4. Автоматикът е нормален.
Поразчетох се малко за автомата - би трябвало да е познатия Aisin TF-80SC , а в тойота под код U660F - ако е така е добре , тъй като е доста разпространен , пък ако има някой да потвърди е добре дошло

Относно по-безпроблемния мотор - само за Д-Кат системата ли става дума или и за дюзите ( които до колкото се ориентирам са Денсо, което хич не е добре )

А относно въпроса за софтуерните промени ,ако някой знае , пак би ми било полезно като инфо

Rianhoh
Мнения: 1
Регистриран на: 26 Авг 2020 12:08
Местоположение: София

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от Rianhoh » 04 Окт 2021 13:18

Здравейте, колеги. Нов съм във форума и не ми се иска да пускам нова тема затова ще пиша тук с надеждата някой да види и да ми отговори. Решил съм да се сдобия с Рав4 ХА30 фейслифт 2010-2012г, автоматик и по възможност с пълен пакет с екстри. Отделил съм бюджет според пазара и търсенето в диапазона 19,000лв - 27,000лв.

1) - Малко инфо за дилемата ми: Бензин или дизел. Като цяло бях твърдо решен да е бензин 3ZR-FAE (2.0 Valvematic). Но предлагането е горе долу следното. Дизел след 2010г - 30 обяви, Бензин след 2010г - 2 обяви. Точно този недостиг на предлагаме ме доведе и до дилемата, а именно "Толкова ли е зле дизела".

2) - Проучването ми: Започнах да ровя из нета, но там имаше само "общи приказки". Добрах се до един пич, който работи в ТМ АУТО (Тойота гр.София), но той не беше особено красноречив и единственото, което ми каза беше "Бягай от дизела има 5-та дюза с цена 3600лв в ТМ ауто". Естествено не останах изобщо удовлетворен от отговора му и продължих да се ровя. Говорих с приятел, който има сервиз в София. Той ми каза, че при дизела и в частност D-CAT системата въпросът не е ДАЛИ, а КОГА ще се наложи да правя ремонти по дюзи и дпф-и. Според него 90% от Равките, които влизат в сервиза му са с проблем в дюзите, а понеже са от "новите пиезо дюзи" положението е майка плаче. Не се рециклирали и са били ужасно скъпи. Към този момент може би Ви се струва, че тук дилема няма, но жена ми кара Ярис D4D 2009г, а баща ми Auris 2009г D4D и не са пипали нищо освен масла и филтри вече 5-6г. Тоест не съм се отказал напълно от дизела, защото има вариант и за D4D с ръчни скорости. "Последният пирон в ковчега" ще е писането ми в този форум, ако получа потвърждаващ отговор от собственици на дизелови RAV4 XA30.

3) - За финал въпросът ми: Наистина ли е толкова проблемен дизеловият мотор и особено D-cat. Ето и една примерна обява за непослушният D-cat : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 1642250311

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Мнение от slowtraveler » 04 Окт 2021 14:21

Да помислим малко логически...
Обикновено (но не винаги) дизелът се взема за въртене на повечко километри... В противен случай няма как да избиеш по-високата (доскоро) цена...
Обслужването обикновено също е по-скъпо отколкото на бензинката - по-скъпи горвни филтри, повече масло...
И по-скъпи характерни резервни части при стар автомобил (докато е нов - това съвсем не те вълнува, защото не са толкова проблемни) - дюзи, турбо, ДПФ и т.н..
Та затова, като стане малко на възраст или километри, започва да ти идва идеята да си продадеш дизеловият автомобил - 'да му вземеш цената', и да минимизираш риска да излезе нещо от 'по-скъпите резервни части'...
Това бе и личната обосновка когато продадох джипа, и оставих по-старият бензинов автомобил... Да, при мен имаше и друг фактор - цената бе много добра все още, а бензинката бе на по-малко километри, бе безпроблемна, а в същият момент не бих и взел сериозна цена от продажбата - тя почти достигна ''платото' в цената, след което цената пада минимално с годините... ..
Което обяснява и баланса в пазара...
Има ли риск да вземеш стар дизелов автомобил - ами има... Дали можеш да попаднеш и на читав такъв екземпляр - да, можеш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 65 госта