Страница 51 от 61

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 15 Сеп 2019 21:22
от maestro75
Днес се заиграх с един чипосан Опел - 183к.с. От Пловдив до Чирпан по магистралата, три -четири пъти стигах 200км, но изглежда е ограничена и не може повече. Оборотите са почти 5000, а до 6500 има още. Някой пробвал ли е колко вдига?...разход 12-13л/100км.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 15 Сеп 2019 22:09
от slowtraveler
Защо си мислиш, че максималната възможна скорост се достига при максимални обороти?
Ограничена е - по мощност :) С тази мощност - толкова....

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 16 Сеп 2019 21:09
от dracunculus
Е15 със същият двигател вдига 215 по километраж... 205 по GPS на равно. При Авенсиса наблюдавам нещо "интересно".. на равно на 6та скорост е при 200-205 по километраж край, на около 5000 оборота. Сваля ли в тоя момент обаче на 5та скорост успява до почти 215, дори 220 да доускори при достатъчно дълъг равен участък, достигайки 6200-6400 оборота. Но като цяло тия коли не са за такъв зор направени. Със 160 си е най-комфортно :thumbsup:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 00:56
от slowtraveler
dracunculus, няма нищо 'интересно'...
Максималната мощност е 'ограничена' от максималната мощност, която може да отдаде двигателя.
Виж на какви обороти ти е максималната мощност - колкото по-близо си до тези обороти, толкова по-вероятно е да достигнеш максималната скорост.
Доста от автомобилите имат 'икономична' последна предавка. При нея не можеш да достигнеш максимална скорост, защото оборотите са по-ниски и мощността - също... Докато при предавка надолу успяваш да получиш малко по-голяма мощност в даденият участък обороти...
Общо взето съпротивлението расте с квадрата на скоростта, а мощността се покачва до един момент, след който започва да спада.
Там, където се пресекат двете криви - там ти е терминалната скорост..

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 08:37
от dracunculus
Да, Слоу, ясно ми е, за това го написах в кавички :thumbsup:. Макс. мощност и на Авенсиса и на Королата са при 6400 оборота. И просто на 5та двигателят е по-близо до този оборотен диапазон. Изглежда поради това и CVT-кутията ги спъва тия коли. До колкото си спомням (е, може и грешно да помня де...), като правих тест драйв на Е17 CVT преди години при пълна газ кутията заковаваше оборотите на около 5800 или там някъде. Иначе не мога да си обясня защо по каталог Т27 с тая кутия е с над секунда по-бавен от 0 до 100 от моя с ръчната кутия :censored:. А и много колеги наистина се оплакват от Авенсис автомат, че бил тромав.... аз определено в това отношение съм си много доволен, като си я вкарам в обороти си върви за конете си юнашки!

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 10:06
от Hursa
► Виж съдържание

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 11:11
от slowtraveler
Hursa написа: 17 Сеп 2019 10:06 Не може да пресичате две величини с различна размерност
Принципно си прав.. Имах предвид, че нужната мощност е пропорционална на съпротивлението (т.е. грубо следва точно квадрата на скоростта).
Разполагаемата мощност също е явна според характеристиките на двигателя (и загубите в трансмисията, но там разбираемо загубите са доста малки).
В даден момент достигаш до 'пресичане' на кривите на двете мощности. Т.е. ефектът е точно такъв - в даден момент поради покачването на съпротивлението с повишение на скоростта нужната мощност за преодоляване на това съпротивление надвишава разполагаемата мощност (това, което може да отдаде ДВГ при дадените обороти), и автомобилът се 'самоограничава'...
Разбира се това не важи за ограничен тип автомобили - едните са с прекалено голяма мощност, и са ограничени по скорост с цел безопасност (при разглежданите от нас - няма такива, защото мощностите са малки :) ). Вторият тип са част от хибридите, които поради специфика на хибридното задвижване имат ограничение по максимални обороти на електрическите двигатели, което автоматично става 'ограничение по максимална скорост'...

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 11:29
от Hursa
► Виж съдържание

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 11:34
от BOz
В книжката на Типото ми си пишеше. Максимална скорост еди-колко си със звездичка, която звездичка оказваше - на 4-та предавка. Поради логиката, която Слоу описа.
И за това основно колите се делят на два вида ограничения:
1. Електронно
2. Драг

При първото попадат почти всички "големи" машини.
При второто марки като Тойота и Фиат, примерно, по обясними причини. tooth.gif

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 11:51
от dracunculus
Чакай, чакай, BOz, не слагай всички Тойоти в тая категория tooth.gif. Аз все още се надявам да си купя някой ден някоя от "големите им машини" тук в Европа.... Камри 3,5 V6. worthy.gif Само дето и с чакането ще си остана :censored:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 13:10
от BOz
Те на 7-ма серия на БМВ сложиха вече двулитрово двигателче, ти искаш стандартна Тойота с 3,5.
Като искаш голям двигател в Тойота, взимаш една Тундра и си свиркаш. :whistle: tooth.gif

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 14:12
от dracunculus
Знам, BOz... тая тенденция с малки, раздути до неузнаваемост двигатели никак не ми харесва.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 14:14
от BOz
Лошо няма. Светът се развива. По-добре с него от колкото срещу него.
Лично аз нямам против да ми продадат следващата кола, с 3 пъти по-малък двигател, да харчи двойно по-малко и да върви двойно повече. tooth.gif

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 15:02
от dracunculus
И аз така, само дето наистина не съм убеден, че от двигател 1,8 да изкараш ~250 коня е здравословно за него. Може и аз да съм старомоден...

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 17 Сеп 2019 16:31
от BOz
То виж, че Мерцедес пуснаха 2 литров двигател с над 400 коня заводско, ти за 250 се притесняваш. Това ще си е направо от старомодните двигатели, разтоварените. :D