Страница 1 от 1

Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 24 Авг 2014 09:38
от philipp
Здравейте,

От съвсем скоро съм притежател на прилично поочукана от градушката Корола Версо 1.8 VVT-i 2004, 7 местния вариант. Най-ниския клас е (с обикновен климатик, а не климатроник, без ел. отваряне на задните стъкла, без хладилна жабка, без подгревки на седалките и т.н.). Засега колата се държи добре, но скоро ще си каже какво още. Ще ви се оплаквам като му дойде времето :)

Единственият проблем по интериора ми е горната жабка - мъничката в средата на таблото, която е удобна за шофьора. Тя, за разлика от другите две, се отваря с натискане да бутон, а не с издърпване. Е да, ама моята не се отваря. Бутона го видях какво представлява - обикновена кукичка с пружинка и e здрав. Нищо обаче не повдига капачето - стои си долу и трябва (с нокти) да повдигам капака. После не стои сам в отворено положение, а трябва да се придържа. Струва ми се, че е нужно да има още някаква пружина, която да го държи отворен. Не съм разглабял, но отгоре-отгоре гледах и не видях къде може да има такава. В пантите ли е или има някаква друга магия?

Второто ми въпросче е тотално ламерско - хора, къде си държите пожарогасителя в тая кола? Има отзад едно коланче, но... не ми харесва - ще подрънква. Не ми се ще (все още!) да дупча по колата, за да слагам планката на пожарогасителя :)

П.П. В крайна сметка аз идвам от Лада Нива и съм свикнал на DYI тунинги. Но нали колицата е "нова" - засега се боря да извършвам ремонтите елегантно.

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 24 Авг 2014 21:32
от geniya
Явно се вдига с някакъв хидравличен повдигач, който е изпуснал газта и вече не може да се вдига.При мен също е така, не се вдига и тва е.Дразни ме ама няма друг вариант, ако му намеря хидравличния повдигач /ако е такъв/ ще се опитам да го напомпя, имам си начини happy.gif

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 24 Авг 2014 21:53
от gimara
Второто ми въпросче е тотално ламерско - хора, къде си държите пожарогасителя в тая кола? Има отзад едно коланче, но... не ми харесва - ще подрънква.
Слагаш го там заедно с аптечката и не дрънка.

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 24 Авг 2014 22:50
от philipp
geniya - ако е така, звучи на разглабяне... Аз мисля да го направя с някаква мека пружинка, която да го повдига.

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 00:11
от lederman
При Авенсиса, а предполагам и при твоята е така, има две кръгли пружини около пантите на капака. За плавното движение има две паразитни зъбни колела, вероятно с някаква течност вътре. 99% съм сигурен, че някоя опора на пружината/те се е счупила но може просто да се е откачила.
Ама за такова нещо да чакаш да ти отговори някой от форум, ми се струва малко странно ... как да стане ? С мятане на боб ? Свали жабката и виж, няма нищо сложно, а и в мрежата има купища инструкции и клипове.
Пробвай ремонт с някое епокси лепило, ако е счупено, или направо смени жабката ако не стане. И ако снимаш ще е полезно за другите, пък и ако изникнат ново въпроси ще е по-лесно за коментиране.
При разглобяването на Авенсиса, заради подобен проблем, бая се чесах по главата как се разглобяват самите панти. Оказа се, че са използвали едни надлъжно сцепени метални тръбички, навряни като разпънки съосно на пантите.
Успех с начинанието, и не се плаши от разглобяването.

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 00:53
от philipp
Очаквах да е същото - пружинки на пантите... Но понеже ги няма въобще, помислих дали под пластмасата на таблото да няма някаква по-"модерна" работа. Мерси, утре по обед ще бъде поправено :)

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 07:48
от geniya
philipp написа:Очаквах да е същото - пружинки на пантите... Но понеже ги няма въобще, помислих дали под пластмасата на таблото да няма някаква по-"модерна" работа. Мерси, утре по обед ще бъде поправено :)
philipp , снимай някоя снимчица как се разглобява.Ако е възможно де...
Защото и аз ще правя тази гимнастика с капачето... worthy.gif

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 08:29
от miso25
Колега, предполагам, че проблема ще е сходен с моя. И аз съм с Версо, но 2006г. Та на самите панти на капачето има по една пружинка. Има няколко варианта за да не се отваря. 1. Самите пружинки ги няма. 2. На самото капаче има едни така да се каже крачета, в които се опира пружинката и като натиснеш капака за да го затвориш тя се натяга. Та тези крачета може да се счупили. 3. Пружинките не са закачени на самото табло (в другия си край). 4. Може на самото табло да са се счупили дупките, на които се закачват пружинките. Най-лошото е, че за да видиш и оправиш проблема почти винаги се налга да разглобиш цялото табло защото краищата на пружинките се закачат на него и нямаш никакъв достъп до там освен ако не се разглоби таблото. С две думи - единия край на пружинките се застопорява на крачетата, които са на пантите, а другия - на едни ушички, които са на таблото. И мен адски много ме дразни това.... guns.gif guns.gif guns.gif guns.gif

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 16:51
от philipp
Нямам въобще пружинките. Видях го как е - точно както го описа. Разглабянето на таблото ще си го спестя и ще побългарявам. Нямах нерви днес :)

Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 25 Авг 2014 21:50
от miso25
Самите пружинки бяха на цена под 2лв в ТМ Ауто. Проблема е да не са се изпочупили нещата

Горна жабка - на какъв принцип се вдига?

Публикувано на: 09 Окт 2019 11:27
от aasenov.bg
И аз имах подобен проблем, за това реших да споделя, как го реших. Разглабянето на таблото не беше вариант, за това се разтърсих и реших да пробвам следното:

Използвах тези скобички:
https://www.aliexpress.com/item/3269154 ... 4c4djnd5nd
Всичко стана за 15 минути и за около 5 лв (в зависимост от цената на пружинките), като при мен сложих един 'Г' ъгъл на скобата и я хванах за пода на жабката, вместо за стената, за да се скрие под гумената подложка. Увих рамената с изолирбанд, за да не се драска пластмаста (пък и да е черно на цвят).