Въпрос за RAV 4
Въпрос за RAV 4
Здравейте колеги,
Нов съм във форума и се нуждая от помощта Ви относно следното:
Решил съм да ставам собственик на RAV 4 (2.0L, 152к.с.).
Може ли да ми дадете мнения за този мотор - добър ли е, има ли проблеми, разход, пъргавина и т.н........
Също така доколкото знам задвижването не е постоянно 4х4 а по принцип е с предно и електронно прехвърля при приплъзване и когато е необходимо, така ли е ?
По принцип не ми трябва автомобил за истински off road, а просто да не се притеснявам когато искам да отида на ски......
Благодаря на всички предварително за отговорите
Нов съм във форума и се нуждая от помощта Ви относно следното:
Решил съм да ставам собственик на RAV 4 (2.0L, 152к.с.).
Може ли да ми дадете мнения за този мотор - добър ли е, има ли проблеми, разход, пъргавина и т.н........
Също така доколкото знам задвижването не е постоянно 4х4 а по принцип е с предно и електронно прехвърля при приплъзване и когато е необходимо, така ли е ?
По принцип не ми трябва автомобил за истински off road, а просто да не се притеснявам когато искам да отида на ски......
Благодаря на всички предварително за отговорите
- desotodorov
- Мнения: 377
- Регистриран на: 01 Апр 2009 22:44
- Местоположение: Ботевград
Re: Въпрос за RAV 4
Така е - затова - ако искаш пълно постоянно 4х4 с блокаж на междуосовия диф. и опционално LSD/Torsen на задния (много рядко се срещат, защото е скъпа опция при поръчката колата когата е била нова), ще ти трябва RAV4 10... т.е. - стария RAV, щото - да ме извиняват собствениците на RAV след първото поколение, както и на Honda CR-V - техните 4х4 не са стока...според мен - допринасят за по-голяма проходимост, когато се налага, но не и за по-добро пътно поведение при движение примерно по хлъзгав път и с висока скорост...там стотните от секундата са важни, а системата с вискомуфа и датчици не може да осигури това бързодействие...ето нещо от братушките по въпроса (автоматика на RAV4 10 излиза че е най доборото като проходимост, според тях - не че блокажа с копче е лошо, ама иска да си спрял :
http://www.auto-most.ru/site/ency/trans/181.html
За ДВГ - да кажат колегите, според мен - като характеристики, пъргавина и разход е по-добър от стария, но капризничи на газ не са го мислили японците за такива извращения
http://www.auto-most.ru/site/ency/trans/181.html
За ДВГ - да кажат колегите, според мен - като характеристики, пъргавина и разход е по-добър от стария, но капризничи на газ не са го мислили японците за такива извращения
Re: Въпрос за RAV 4
аз не мога да му отговоря както колегата но след като ти е харесал автомобила зависи от теб данъка ще е малко лош
Re: Въпрос за RAV 4
Мерси на колегите за отговорите. За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........
Чакам още мнения и от други колеги..........
Чакам още мнения и от други колеги..........
- zi_zi_top
- Мнения: 4201
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Получена благодарност: 11 пъти
Re: Въпрос за RAV 4
Сега мислиш така, но като видиш разхода на гориво ще направиш други сметки.ivan202 написа:.... За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Въпрос за RAV 4
хмммммм......... то може и да си прав, ама не я обичам тази газ и това си еzi_zi_top написа:Сега мислиш така, но като видиш разхода на гориво ще направиш други сметки.ivan202 написа:.... За газ въобще не смятам да слагам, дано не ми се и налага де........
някой може ли да каже реално какво да очаквам като разход (това където го пишат производителите е ясно, че почти никога няма нищо общо)
до към 12 - 14/100 ще мога да издържа
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за RAV 4
от всичките модели рав4 най-доброто 4х4 има модела 4.3,не ми се търси сега в youtube,немците ги тестваха на специален стенд.изключвам актуалния модел 2013,понеже тогава не беше излязъл.грубо извода беше,че 4.3 с вкл. блокировка между 2-та моста излиза от всяка ситуация,останалите имат някои слабости.което не бива да ги подценява,рава е куче.
пс> колега desotodorov,кое 4х4 може да те спаси при движение с висока скорост на хлъзгав път?
ще ти кажа-няма такова!лично съм правил тестове на хлъзгав път в завой,където 1-2км/h разлика решава дали ще останеш в пътя или си в бучумиша.не се заблуждавайте,че каквито и да били системи ще поправят подобни фатални грешки!
пс> колега desotodorov,кое 4х4 може да те спаси при движение с висока скорост на хлъзгав път?
ще ти кажа-няма такова!лично съм правил тестове на хлъзгав път в завой,където 1-2км/h разлика решава дали ще останеш в пътя или си в бучумиша.не се заблуждавайте,че каквито и да били системи ще поправят подобни фатални грешки!
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Re: Въпрос за RAV 4
От двугодишен опит с автомобил много подобен на Равката, се убедих, че 4х4 е много добра система ако трябва да тръгнеш, да се измъкнеш и т.н.
За да усетиш някаква сериозна разлика в поведение в завой ти трябва мощен автомобил, а нито Равката нито кашкая на жената са такива - т.е. пътното поведение не се различава осезаемо. Но тръгване и ускоряване - няма нищо общо с 4х2.
Спирането - там всички леки автомобили са 4х4 - и на 4-те колела имат спирачки и затова няма никаква разлика.
Да очакваш, че някаква система ще те извади от кофти ситуация няма как да стане.
Да очакваш, че с блокировка на двата моста ще минеш отвсякъде - също не е правилно. Това съвсем не е панацея.
Едни хубави гуми докарват почти същия ефект на проходимост, който би постигнал 4х4 с галошки
Но общо взето - който е карал 4х4 не се връща назад, а РАВ-ката е доказал се автомобил в своя клас...
За да усетиш някаква сериозна разлика в поведение в завой ти трябва мощен автомобил, а нито Равката нито кашкая на жената са такива - т.е. пътното поведение не се различава осезаемо. Но тръгване и ускоряване - няма нищо общо с 4х2.
Спирането - там всички леки автомобили са 4х4 - и на 4-те колела имат спирачки и затова няма никаква разлика.
Да очакваш, че някаква система ще те извади от кофти ситуация няма как да стане.
Да очакваш, че с блокировка на двата моста ще минеш отвсякъде - също не е правилно. Това съвсем не е панацея.
Едни хубави гуми докарват почти същия ефект на проходимост, който би постигнал 4х4 с галошки
Но общо взето - който е карал 4х4 не се връща назад, а РАВ-ката е доказал се автомобил в своя клас...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за RAV 4
така е слоу!
нямах предвид измъкване от всяка ситуация,теста беше елементарен,просто се пробва последователно с 3-2-1 колелa,зацепени с пътя дали ще издрапа по нанагорнище.не си спомням дали пробваха 2 колела от една страна,примерно предно и задно леви,но там вече знаем кой води парада>
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
нямах предвид измъкване от всяка ситуация,теста беше елементарен,просто се пробва последователно с 3-2-1 колелa,зацепени с пътя дали ще издрапа по нанагорнище.не си спомням дали пробваха 2 колела от една страна,примерно предно и задно леви,но там вече знаем кой води парада>
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
Re: Въпрос за RAV 4
2 литра, бензин, CVT - зимата разхода ми се върти около 14. един колега от форума докара някакви извънземни разходи под 10 ама не знам как го прави, при мен не се получава.
иначе последните 10 дни в поледица и преспи си карам безгрижно, само на 1-2 пъти при опит да спра по нанадолнище на лед нещо не ми се получи веднага laugh.gif знам че има някакво копче, дето трябва да натисна, за да изключа екстрата, ама забравих кое ABS ли беше, я подскажете малко
иначе последните 10 дни в поледица и преспи си карам безгрижно, само на 1-2 пъти при опит да спра по нанадолнище на лед нещо не ми се получи веднага laugh.gif знам че има някакво копче, дето трябва да натисна, за да изключа екстрата, ама забравих кое ABS ли беше, я подскажете малко
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Re: Въпрос за RAV 4
Десс. ABS е неизключваемо (по-точно може да се изключи само с вадене на бушон или повреда).... А без АБС съвсем нямаше да можеш да спреш на лед
Копчето за което разказваш сигурно ти е за изключване ESP, но то е за много тежки случаи, ако трябва да 'лашнеш' колата за да я изкараш от пряспа, а системата отнема газта и колата глъхне...
Копчето за което разказваш сигурно ти е за изключване ESP, но то е за много тежки случаи, ако трябва да 'лашнеш' колата за да я изкараш от пряспа, а системата отнема газта и колата глъхне...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Въпрос за RAV 4
оф верно, викам нещо трибуквено беше laugh.gif ама сякаш са ми обяснявали баш в поледиците да го изключвам, оная френдка с лексуса и тя така прави - в лед го изключва и като мине на асфалт веднага го включва, щото колата била като спъната...
ще звънна утре в сервиза да питам
ще звънна утре в сервиза да питам
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Re: Въпрос за RAV 4
Десс, не го пипай ESP - карай си с него.... Никой не е отменил физичните закони.
Нормално е колата да е по-спъната на лед/сняг просто защото част от ЕСП(ТС) дава газ само дотолкова, доколкото гумите имат сцепление към повърхността, дори и да си натиснал газта до дупка...
Ако си мисли колежката, че като ръмжи двигателя и колата ускорява повече - лъже се
Не се доверявай на колежки шофьорки
Нормално е колата да е по-спъната на лед/сняг просто защото част от ЕСП(ТС) дава газ само дотолкова, доколкото гумите имат сцепление към повърхността, дори и да си натиснал газта до дупка...
Ако си мисли колежката, че като ръмжи двигателя и колата ускорява повече - лъже се
Не се доверявай на колежки шофьорки
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Въпрос за RAV 4
такааа.......
първо искам да благодаря на всички колеги за мненията
вече мога да кажа, че съм собственик на споменатия рав 4
във вторник ще го регистрирам и очаквайте и снимки biggrin.gif
ще имам още въпроси понеже досега съм карал само леки коли и нямам опит с никаъв вид SUV и тем подобни
гледам че има копче за блокаж на диф. - кога е най-добре да се включва при спряло положение или ?
също така от лявата страна ( на шофьорското място) има еден бутон с нарисувана кола спускаща се по наклон ???
за какво служи, че си нямам и на идея
първо искам да благодаря на всички колеги за мненията
вече мога да кажа, че съм собственик на споменатия рав 4
във вторник ще го регистрирам и очаквайте и снимки biggrin.gif
ще имам още въпроси понеже досега съм карал само леки коли и нямам опит с никаъв вид SUV и тем подобни
гледам че има копче за блокаж на диф. - кога е най-добре да се включва при спряло положение или ?
също така от лявата страна ( на шофьорското място) има еден бутон с нарисувана кола спускаща се по наклон ???
за какво служи, че си нямам и на идея
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Re: Въпрос за RAV 4
Честито колега...
Блокировка на раздатката се включва много рядко - като я окъсаш... Дали може да се включи в движение - най-вероятно просто няма да ти позволи да направиш нещо, което може да повреди автомобила (на Кашкая например блокировката можеш да си я щракаш колкото си искаш, но тя ще се включи само ако скоростта е под 40км/ч)....
За съжаление не мога да дам конкретен отговор - не знам на РАВ как е реализирано 4х4... Ако е с електромуфа и пакет съединители - няма проблем включването по всяко време (при умерено движение съединителите обират 'удара' и зацепват плавно, а при по-висока скорост електрониката просто не включва електромуфата)...
Бутона с кола под наклон най-вероятно е точно това - HILL DESCENT CONTROL system - асистент за спускане под наклон...
Блокировка на раздатката се включва много рядко - като я окъсаш... Дали може да се включи в движение - най-вероятно просто няма да ти позволи да направиш нещо, което може да повреди автомобила (на Кашкая например блокировката можеш да си я щракаш колкото си искаш, но тя ще се включи само ако скоростта е под 40км/ч)....
За съжаление не мога да дам конкретен отговор - не знам на РАВ как е реализирано 4х4... Ако е с електромуфа и пакет съединители - няма проблем включването по всяко време (при умерено движение съединителите обират 'удара' и зацепват плавно, а при по-висока скорост електрониката просто не включва електромуфата)...
Бутона с кола под наклон най-вероятно е точно това - HILL DESCENT CONTROL system - асистент за спускане под наклон...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта