Страница 1 от 2

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 10 Дек 2013 08:46
от stankros
Колеги,
питането ми е, дали лагера на опората на макферсона е в комплект с тампона (капсулован) или е отделно. Искам да знам дали мога да сменя само лагера, без да откачам всичко, за да си спестя реглаж или няма шанс.
Освен това, ако някой е сменял да каже каква марка е слагал, защото в сервиз ми казаха, че няма алтернатива, а само оригинал от TM - примерно.

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 11 Дек 2013 09:25
от rumenmitev
Здравей,
На Авенсис1 всичко е капсуловано, но ако сменяш си купи огигинално, че аз се набутах с едни монро и колата пропаше като икарус, та се наложи да си върна пак моите. Така, че ако ги сменяш САМО оригинално!
Поздрави! :thumbsup:

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 11 Дек 2013 10:35
от stankros
Точно за Авенсис (не знам кое поколение) ми казаха, че може само лагера да се смени. Сега съм в сервиз и ще пиша после какъв е резултата.

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 14 Дек 2013 09:42
от stankros
Потвърждавам, че лагера може да се смени отделно от тампона.

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 14 Дек 2013 18:12
от rumenmitev
Колега, какви ти бяха симптомите за да го смениш?

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 16 Дек 2013 08:37
от stankros
Симптомите бяха ужасно скъцане и пукане при въртене на волана, освен това започна да тегли накъдето си поиска при ниска скорост. Оказа, че е счупен дори въпросният лагер.

Re: Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 07 Мар 2014 15:51
от stankros
Колеги,
споделям опит. След много ходене по мъките (да бях послушал колега по-горе) и аз установих, че лагера не може да се смени отделно от тампона. Освен това, по-важното е, че алтернативите не вършат работа, трябва да е оригинален (закупен от представителство). Проблема е, че неоригиналните не правят разлика между Корола и Корола Версо, продаваните тампони са за Корола и по-тежкото Версо им разказва играта за по-малко от месец.
Цената в ТМ е около 180 лв. броя.

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 18:56
от boiski
Здравейте, смених лагерите на Версото преди месец-два с KYB. За няма и 2000км предницата се разхлопа. Свалих ги и лагерите не само бяха разбити, а дори горната чашка на пружината, която контактува с вътрешната гривна на лагера беше задрала в корпуса на монтажното легло на лагера.
Resizer_16341399547590.jpg
Resizer_16341399547590.jpg (1.3 MiB) Преглеждано 2809 пъти
Явно не ми стигна та сега си взех пак някакви китайчета. Като натегнах гайките на амортисьорите, лагерите имат лек луфт дори на ръка.
https://youtube.com/shorts/veciVcwcWN8?feature=share
Нормален ли е този (д)ефект? Да не би аз нещо да пропускам при монтажа? Гайките ще ги стегна по предписание като кача амортисьорите на колата, дори ще прибера малко пружините с крик под носача. Този луфт обаче отсега ми навява помисли за хлопане през дупките и поръчване на оригинални лагери. ermm.gif

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 19:26
от max-2
Интересна тема. На карината също имат лек луфт, по-малко от този на клипчето от горния пост, който се усеща на ръка само при свален макферсон, но са на 30 години все пак. Усеща се притропване при ляв завой с ниска скорост и неравности от дясната страна. Мисля, че е от този лагер, защото друго всичко е здраво.
Такива ли са симптомите?
А мислех да ги сменям....

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 20:37
от boiski
Без да претендирам за категоричност, мисля че в тези лагери не трябва да има толкова осезаем луфт. С този луфт точно на макферсона могат да се получат удари с голяма сила и респективно разрушителна мощ. Оригиналните лагери, които са на почти 300 хил.км имат аналогичен луфт. Проблемът им беше, че не са капсуловани и гумената шайбичка, която се монтира в долната им част и пази от навлизането на кал, беше тотално деградирала. Така изглеждаха те преди да ги подменя с КУВ:
https://youtube.com/shorts/KyOe5LVqC3Y?feature=share

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 20:43
от memorex
Как ги избрахте новите лагери и какъв тип са?
Няма ли зегер ?

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 21:01
от boiski
memorex написа: 13 Окт 2021 20:43 Как ги избрахте новите лагери и какъв тип са?
Няма ли зегер ?
Аз лично не успях да разгадая демонтажа им. Металната коруба, в която са монтирани е пресована. Пускат лагера и после на пресата. Иначе лагерите на ОЕМ и разните там китайци са стандартни 6302. Мога да пробвам да отворя пресовката на KYB, че е по-икономично изпълнение от ОЕМ, но дори да сменя лагерите с по-истински, остава въпросът колко надежна ще е новата пресова сглобка, която ще възпроизведа с подходящ дорник и чук...и дали няма да се отвори в някоя дупка.

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 21:28
от max-2
При мен няма ръжди и винаги е имало смазка там.
Всеки нормален лагер има хлабина. Може би на оригиналните тампони има монтирани лагери с намалена хлабина?
Интересно дали нов оригинален тампон мърда така?

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Окт 2021 21:34
от boiski
max-2 написа: 13 Окт 2021 21:28 Интересно дали нов оригинален тампон мърда така?
Въпросът на въпросите. smile.gif Някой ако си е играл с прясно монтирани ОЕМ опори, нека сподели. :cheers:

Лагер на макферсон за Корола Версо

Публикувано на: 13 Ное 2021 06:57
от stoichev
Здравейте. Колата е корола версо смених ги с реплика(каяба). Нямаше и 2 месеца и почна да скрибуца на ляво като се върти волана. Мисля да отида направо в тойота да ми ги сменят. Имате ли информация към днешна дата колко пари ще са? Алтернатива е пак да сложа старите, но не мисля, че е оптимално решение.