Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

strahomen1
Мнения: 123
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 14
Местоположение: Габрово

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от strahomen1 » 06 фев 2019 15:44

Все още в главата на нашенците е останало втълпяването,че който сложи газ,само ядове ще бере!Е да ,АМА НЕ!Когато този който монтира знае какво прави,какво монтира и на каква кола го монтира,риска с евентуални проблеми е много по-малък.Моя майстор се съобразява с много критерий,докато избере най-подходящите компоненти за конкретния автомобил и двигател.Като съм адски съгласен със неговото мнение,че е много грешно(но и както правят на много места),да се хване един кит за инсталация и да го слагаш на всевъзможни автомобили.И така,може и да не разбирам толкова,но предпочетох вместо да ми тръснат едно BRC Стандартен комплект за 1400лв,да ми направи инсталация Сбирщайн със много добър компютър,много бързи и рециклируеми дюзи и правилна настройка за 1000лв. wink.gif
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16472
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 909
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 06 фев 2019 15:52

За какво втъпляване става въпрос?! ВСЯКА усложнена техника увеличава вероятността от ядове...
Добавянето на втора аналогична (горивна) система увеличава вероятността от ядове точно два пъти чисто математически.. А ако е под налягане - и повече от два пъти...
Това, при идеалния случай - с правилно подбрани и добре настроени агрегати и консумативи.. (да, ако системите могат да работят напълно независимо една от друга, монтирането на втора горивна система намалява два пъти вероятността да останеш на пътя заради повреда в горивната система) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

strahomen1
Мнения: 123
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 14
Местоположение: Габрово

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от strahomen1 » 06 фев 2019 15:53

slowtraveler написа:
06 фев 2019 15:18
Не става въпрос за страх - всеки си има приоритети.. На мен приоритета ми е да се занимавам колкото се може по-малко с автомобила...
Т.е. - да имам смяна на масло веднъж на 15-20-30х.км, и останалото - да зареждам колкото се може по-рядко...
Нито едно от тези условия няма как да бъдат изпълнени от 'газов' автомобил... Зарежданията - по-на често, нужда от поддръжка на още една горивна система и т.н. и т.н.
Разбирам каращите на газ... Бях писал тук опита с колата на баща ми - ами да, гъдел е да измина едно и също разстояние около 5 пъти по-евтино :) Ама спирах да зареждам два пъти, докато с моята кола отивам и се връщам с един резервоар... Което лично мен ме дразни - зареждам когато имам време, и знам, че що годе мога да обиколя страната без да зареждам...
Аз не мисля,че е такъв проблем да зареждам на 400-450 км.почти няма дестинация освен крайни точки на страната докъдето не мога да стигна със една бутилка газ.Да тъпо е,когато се налага да сипваш на 180-200км,случвало ми се е с колата на приятел, и за едно ходене до морето зареждах 4 пъти.Но в моя случай е съвсем в разумни граници по мое лично мнение.
Като поддръжка на системата-когато оставя да сменят маслото на 15000,сменят и 2 филтърчета на газта.15 минути допълнително и 10 лв отгоре.Не ми е трагично!
Но както казваш,всеки си има приоритети!
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011

strahomen1
Мнения: 123
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 14
Местоположение: Габрово

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от strahomen1 » 06 фев 2019 15:58

slowtraveler написа:
06 фев 2019 15:52
За какво втъпляване става въпрос?! ВСЯКА усложнена техника увеличава вероятността от ядове...
Добавянето на допълнителна аналогична система увеличава вероятността от ядове точно два пъти чисто математически.. А ако е под налягане - и повече от два пъти...
Това, при идеалния случай - с правилно подбрани и добре настроени агрегати и консумативи..
Имах предвид предрасъдъците от патили хора от пишман майстори!Където се монтира най евтината уредба за най-малко пари,а дали тя понася на колата и дали въобще може да се настрои да работи коректно.От такива експерименти реват много хора,който визирах.
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011

IvoKrastev
Мнения: 61
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от IvoKrastev » 06 фев 2019 16:40

slowtraveler написа:
06 фев 2019 15:18
Не става въпрос за страх
Точно за страх става въпрос. Познавам няколко човека, които имат чувството, че в колата има бомба. Психологически е момента.
Карането на газ не е универсалното решение (и на мен едната ми кола е дизелова). Но познай с коя мога да направя 1000км извънградско без зареждане. Има 50л бензин + 32л газ. Относно смяната на масло, не виждам какво общо има с карането на газ и като цяло допълнителната подръжката е минимална. Аз примерно за 30К даже филтрите не съм сменял. Карам и ако спре се прибирам на другото гориво. Предимството на 2 горивни системи :) Никой не казва, че сложиш ли газова уредба, на бензина винаги трябва да ти свети лапата.
Най-сериозния аргумент и единствения, който ме е спирал да не сложа газ на кола е намаляването на багажника. На мен пробега също ми е важен и смятам, че от бутилчици по 20тина литра няма смисъл.
ИзображениеИзображение

dracunculus
Мнения: 246
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 77
Местоположение: Deutschland

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 06 фев 2019 17:37

metro_d4d написа:
06 фев 2019 11:03
dracunculus написа:
05 фев 2019 08:37
Карането на газ има смисъл при всички положения при хора, които просто не могат да си позволят съответния разход на бензин, без значение колко малък или голям е той. Всичко друго за мен е фанатизъм. Самият аз никога не бих сложил на която и да е от колите ми, има си доводите. За Приуса някак си не ми се връзва в представите да е на газ, но що пък не
Защо си правиш такива изводи за хората? Всеки си е господар на парите. Аз мога да си позволя да карам на бензин колкото имам нужда, но никога няма да го направя, защото няма смисъл. За какво да давам примерно 900лв за бензин, като мога да дам 500лв за газ, с разликата мога ако искам да ги дам на някой друг тия пари. Отделно е по-екологично и това е доказано. Няма какво да я мисля и колата има ли и нещо няма ли и, това е друга тема също. Винаги бих карал на газ, колкото и пари да имам, така че недей поставя хората в някакви твои "рамки".
Както ти каза- всеки си е господар на парите. Моята логика, която няма нужда да съвпада с твоята, е, че след като мога да си изхранвам автомобила на бензин без да ми бърка семейния бюджет, не бих се занимавал с втора горивна система с всичките ѝ минуси (на същото мнение каро Слоу съм), плюс това да не мога да паркирам в сума си паркинги (подземните поне при мен са в огромна част забранени за коли с АГУ). Плюс това карам страшно много всеки божи ден и на газ трябва да вися само на бензиностанцията.....плюс по-малкия обем на багажника (дори и да е на мястото на резервната гума, аз и това място го използвам)....и т.н. Но всеки си решава, разбира се
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

Потребителски аватар
alexander79
Мнения: 174
Регистриран: 02 сеп 2017 18:15
Репутация: 27
Местоположение: Варна

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от alexander79 » 06 фев 2019 21:06

Да се включа и аз. Преди десет години карах кола на газ и можех да мина горе долу толкова колкото и с пълен резервоар. Бутилката беше 70 литра и спокойно правех по 850-900км с едно зареждане (няма страх от свършване на газта , тъй като има бензин). Проблемът обаче , бе че като станахме 4-ма и багажникът стана миниатюрен на фона нуждите. Да, колата беше моноинжекция и и понасяше всякаква газова уредба. С по-новия автомобил обаче нещата се усложниха. Пълна инжекция, дебитомери, електронни дросели и след кофти опита на приятели с повредени дебитомери по 400-500лв решението бе да се кара на бензин. Разлика има, но ако два пъти годишно автомобила не може да закара семейството на почивка с всичкия багаж за какво ми е? Та така, въпрос на приоритет и сметка :)
Toyota Corolla 50th Anniversary 2017

dimkaraganchev
Мнения: 313
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 33
Местоположение: гр. Сопот

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 06 фев 2019 22:23

slowtraveler написа:
06 фев 2019 15:18
Не става въпрос за страх - всеки си има приоритети.. На мен приоритета ми е да се занимавам колкото се може по-малко с автомобила...
Т.е. - да имам смяна на масло веднъж на 15-20-30х.км, и останалото - да зареждам колкото се може по-рядко...
Нито едно от тези условия няма как да бъдат изпълнени от 'газов' автомобил... Зарежданията - по-на често, нужда от поддръжка на още една горивна система и т.н. и т.н.
Разбирам каращите на газ... Бях писал тук опита с колата на баща ми - ами да, гъдел е да измина едно и също разстояние около 5 пъти по-евтино :) Ама спирах да зареждам два пъти, докато с моята кола отивам и се връщам с един резервоар... Което лично мен ме дразни - зареждам когато имам време, и знам, че що годе мога да обиколя страната без да зареждам...
Като тръгна из Европата, си правя план за пътуането на навигацията със спиране за за зареждане с газ през 250-300км. Това включва и почивка с пиене на кафе. Не мога да си представя, че мога да карам 800+км без да спра. Е...си мазохизъма ще е това... ppp.gif ppp.gif ppp.gif
А поддържането на ГИ е толкова елементарно, че въобще не ми се говори...

YoKK
Мнения: 123
Регистриран: 09 мар 2017 06:50
Репутация: 14
Местоположение: Plovdiv

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от YoKK » 06 фев 2019 22:25

То не е гарантирано, че и без газова бутилка в багажника пак ще успееш да събереш целия багаж.

dimkaraganchev
Мнения: 313
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 33
Местоположение: гр. Сопот

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 06 фев 2019 22:29

IvoKrastev написа:
06 фев 2019 16:40
slowtraveler написа:
06 фев 2019 15:18
Не става въпрос за страх
Точно за страх става въпрос. Познавам няколко човека, които имат чувството, че в колата има бомба. Психологически е момента.
Карането на газ не е универсалното решение (и на мен едната ми кола е дизелова). Но познай с коя мога да направя 1000км извънградско без зареждане. Има 50л бензин + 32л газ. Относно смяната на масло, не виждам какво общо има с карането на газ и като цяло допълнителната подръжката е минимална. Аз примерно за 30К даже филтрите не съм сменял. Карам и ако спре се прибирам на другото гориво. Предимството на 2 горивни системи :) Никой не казва, че сложиш ли газова уредба, на бензина винаги трябва да ти свети лапата.
Най-сериозния аргумент и единствения, който ме е спирал да не сложа газ на кола е намаляването на багажника. На мен пробега също ми е важен и смятам, че от бутилчици по 20тина литра няма смисъл.
А някои хора си слагат газ в къщи... ppp.gif Аз обаче никога няма да се газифицирам...за разлика от колите си. ppp.gif

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 550
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 77
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от skydiver » 07 фев 2019 02:29

IvoKrastev написа:
06 фев 2019 14:31
strahomen1, поздравления за избора да направиш приуса на газ. Освен финансовата страна на нещата, да не забравяме, че газта е по-"зелено" гориво от бензина.
skydiver написа:
06 фев 2019 11:37
... още недоумявам защо производтелите на автомобили нямат серийно поне 2-3 модела в гамата си на LPG/CNG?
Търсене има и определено доста хора карат по принуда бензинови или дизелови коли.
В ниския и среден клас има доста дилъри на нови автомобили в БГ, които предлагат монтаж на газова уредба и запазване на гаранцията на автомобила.
Серийно..., където ситемата няма нищо общо с паразитните газови системи.
Имам предвид като Volvo Bi-fuel, VW Caddy и още няколко.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

metro_d4d
Мнения: 177
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 17
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от metro_d4d » 07 фев 2019 08:43

Всеки си преценява както казахме и парите и багажнка и всичко, просто не трябва да се отричат нещата и да се изпада в крайности. Ако някой си мисли че има бомба в колата може да се образова по темата или ако има странни страхове да поговри със специалист. Аз предпочитам да си давам парите за друго, или да не ги давам изобщо, някой е решил че може и иска да дава двойно за гориво негово решение. То го има и момента, че който пътува извънградско много бензина е най-неприятното решение може би. Висок разход и висока цена, ако не е турбо мотора досадно и за каране(е и ако не е 3 литра в купе тон и половина), мощност само във високите обороти, висок разход на масло в следствие на предишното и тн. Който иска багажник за извънградско най-добре дизел, хем поносим разход, хем няма проблеми с дпфи и другите "Дизелови" неща от градското каране, хем колата е по-приянта за каране. Но всеки си знае де и кара каквото мисли че му е ок.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16472
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 909
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 07 фев 2019 09:34

dimkaraganchev написа:
06 фев 2019 22:23
Като тръгна из Европата, си правя план за пътуането на навигацията със спиране за за зареждане с газ през 250-300км. Това включва и почивка с пиене на кафе. Не мога да си представя, че мога да карам 800+км без да спра. Е...си мазохизъма ще е това...
Щото не си карал по места, където не си сигурен има ли гориво 400-500км, пък камо-ли газ :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 246
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 77
Местоположение: Deutschland

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 07 фев 2019 10:01

Е, точно за това говоря и аз....има места, на които не можеш да си позволиш да ти е малък резервоара/бутилката. А за извънградско си ми е повече от ОК и с бензина- нито ми е слаб, нито гори масло, нито е ни най-малко неикономичен. Разбира се всичко е през моята призма. Радвам си се на багажника, а и в Германия е изключително трудно да намериш въобще газаджия, па камо ли кадърен. Просто тука на газ карат по изключение...и ако въобще, то са заводски дву-горивни коли, а не допълнително накичени с АГУ.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

IvoKrastev
Мнения: 61
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от IvoKrastev » 07 фев 2019 10:40

dracunculus написа:
07 фев 2019 10:01
Е, точно за това говоря и аз....има места, на които не можеш да си позволиш да ти е малък резервоара/бутилката.
Като сложите газ това не означава, че разкарваш резервоара. Ако колата е с ГИ си работи чудесно и на бензин.
alexander79 написа:
06 фев 2019 21:06
Да се включа и аз. Преди десет години карах кола на газ и можех да мина горе долу толкова колкото и с пълен резервоар. Бутилката беше 70 литра и спокойно правех по 850-900км с едно зареждане (няма страх от свършване на газта , тъй като има бензин). Проблемът обаче , бе че като станахме 4-ма и багажникът стана миниатюрен на фона нуждите. Да, колата беше моноинжекция и и понасяше всякаква газова уредба. С по-новия автомобил обаче нещата се усложниха. Пълна инжекция, дебитомери, електронни дросели и след кофти опита на приятели с повредени дебитомери по 400-500лв решението бе да се кара на бензин.
Така беше преди 10 години, че може би и повече. Обикновената газова на автомобил с пълен инжекцион създаваше много проблеми. Маркучи се цепеха, дебитомери гърмяха, "кихалки" се монтираха... зле беше. Тогава и аз на бензин си карах, а 1000лв за ГИ имаха съвсем друго изражение. Обаче в момента нещата са доста различни.
ИзображениеИзображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта