Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2019 11:10

Вероятно има предвид намаляване на луфта, а не поява на луфт...
Добре де, на тези чашки няма ли точна маркировка на дебелината?
За мен е кощунство и абсолютен непрофесионализъм да пилиш такива стандартизирани чашки или пулове - така пречиш на всеки следващ майстор да може да ремонтира двигателя професионално...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

der_jordan
Мнения: 28
Регистриран на: 30 Май 2019 14:01
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т25 1,8 1zzfe

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от der_jordan » 26 Юли 2019 13:36

По-скоро се понадигат малко валовете, леко се посуква веригата и тогава се изваждат чашките.
Така аз си го представям. Друг вариант за надигане за 1ZZFE не виждам. Интересен ми е момента с пристъргването на чашките. Ако се не лъжа те са от закалена стомана. Виждал съм клипчета по-рано в тази тема на "майстори" и такава процедура не бих предпочел. След като има готови чашки на размер само трябва да се видят какъв размер е необходим. Друг вариант е ако имате приятел с 'плосък шлайф' , който се навие да прешлайфа чашката от страната на валовете.

В този ред на мисли - може да има начин се подлага допълнителни кръгли подложки между чашките и клапаните, като дебелината на тези шайбички е точно колкото трябва да е по-голяма хлабината. Но в случай , че луфта е по-голям от необходимото.
В този ред на мисли , може ли някой да ми каже какъв е вътрешният диаметър на чашките?

Да, трябва да се увеличи размера на хлабината (нали като се вкопаят малко клапаните луфта им се намалява).

Поздрави и весела ваканция на всички!

der_jordan
Мнения: 28
Регистриран на: 30 Май 2019 14:01
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т25 1,8 1zzfe

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от der_jordan » 26 Юли 2019 21:41

Колеги, голяма глупост съм написал.
Ако се подложат дистанционни пластини може да стане голям гаф с мотора. Това не е статична система и променяйки по този начин луфта може подложката да се приплъзне и да задере по елементите. Варианта с шлайф обаче смятам , че е добър, ако не можете да чакате оригинални елементи.
Да подчертая, че винаги е по-добре да се използват подходящи части, вместо да се преправят .
Явно ме е хванала отпускарската и вече мисля за плаж, море , д-р ....

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от skydiver » 27 Юли 2019 16:11

Ако един клапан е "потънал" в клапнното легло и луфтът между вал и "чашка" /пул е на минимум - ремонтът трябва да е на леглата, а не подмяна на чашки/пулове. Твърде възможно е последващото "потъване" на клапана в леглото да е доста по-бързо и да се наложи по-сериозен ремонт.
С отнемане от "чашките" печелиш само време.
Ремонтът сам по себе си е неизбежен.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 28 Юли 2019 08:21

Ако спечеленото време е 100 000 км - да бих предпочел да го спечеля. При мен това ще е над 6-7 години и така или иначе после няма да се кара колата. Чашки по размер ако трябва да чакаш - по добре е да се сложи глава от кола която е нямала газ направо .
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
harron_2004
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юли 2019 19:02
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от harron_2004 » 29 Юли 2019 17:47

Здравейте колеги,

връщам фйид бек:
в Тойота СФ Запад демек Божурище относн о резервоара им излиза 60л но понеже кода на колата е по странна и трябва да проверим с точност но колегата го няма и т.н.
Демек Снег tooth.gif с две думи си ме разкара с предтекста да им звънна след 3 седмици той ще провери защо зареждам 43л от празно до ФУЛ ФУЛ + до гърловината поне 2-3 л.
Относно течната фаза каза ,че го монтирали само в сервиза на Цариградско май се води Север , но не препоръчвал защото се скапвал мотора много бързо и не бил проектиран въобще за ГАЗ.
Хич не беше компетентен горкия.
Започвам да връзвам 2+2 относно пробега : offtopic.gif
Ако резервоара е 60л както показват всички таблици и сервизни книжа и пореположим ,че е бъбрековиден с два съда в единия е помпата а в другия поплавъка дефакто ако има 2 помпи от двете страни на резервоара остава едната фабрично да не работи и да се изпразва само от страната на поплавъка а от другата да не се прехвърля и за това да харча само 40л толко си и показва де!!! :)

Та някой знае ли рзковничето на тази дилема колко помпи са и как работи резервоара? worthy.gif
Аз утре ще отида до ТМ на Цариградско и ще Ви кажа с точност за Течната фаза та да се довърши тази тема!!!

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от biro » 29 Юли 2019 19:26

Тук може да провериш по VIN номер какви части имаш в колата, включително и резервоара: https://toyota.7zap.com/en/eu/
Пак ти казвам светването на оранжевата лампа или показание Range: 0km не означава празно. Имаш още много гориво.
При мен когато Range стане 0 наливам 33л, резервоарът ми е 43л. Мога да карам дълго (150+км) след Range 0km и най-много 41л съм наливал.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Imperial__
Мнения: 1
Регистриран на: 30 Юли 2019 13:32
Местоположение: Търговище
Автомобил: Toyta Avensis 2.0 D4

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Imperial__ » 31 Юли 2019 13:54

Здравейте, от скоро съм собственик на Тойота Авенсис Т25 2.0 D-4, 147 к.с. и имах намерение да газифицирам автомобила, но след като направих някои сметки и проучвания (както споменават колеги, че били "спестили" хиляди левове), се оказа, че май не е точно така. Посетих няколко сервиза, прочетох доста чуждестранни форуми и се оказа, че само STAG 400.dpi върши работа и всъщност с него се газифицира успешно този мотор (не е ясно доколко успешно), а и само те официално са обявили, че работят с този агрегат (само на техния сайт видях в carlist обявен този двигател). Събрах няколко оферти и средната цена за конвертиране на този двигател със система на STAG 400.dpi (a и с други системи) е около 2100 лева. Като с тази система автомобила гори газ и бензин (20%). Сравних чуждестранни дневници за разход на гориво на газифицирани Тойота Авенсис 2.0 D4. Оказва се, че разхода на газ за 50 000 км. е по-висок от този на бензин. Реално инвестицията за ГИ би започнала да се избива едва след 55 000 км. (ако няма наложителни ремонти, които не са включени в изчисленията). Направих изчисления за 50 000 км.. 50 000 км. изминати на бензин при среден разход от 8 л./100км. ще коства 4000 литра или 8480 лева (при цена 2.12 лв. за литър). От друга страна при ГИ имаме първоначална инвестиция в размер на 2100 лв., след което увеличаваме разхода с 1 л./100км. или за 50 000 км. автомобила ще изгори 4500 литра газ или 4860 лева (при цена 1,08 лв. за литър), тук обаче автомобила ще ползва и бензин около 20% или около 800 литра бензин (1.6 л./100км. информацията е взета от дневници на автомобили с ГИ за реално заредено гориво) или 1696 лева (при цена 2.12 лв. за литър), т.е. краен разход с ГИ за 50 000 км. възлиза на 4860 лв. (газ)+1696 лв. (бензин)+2100 (ГИ)+36 лв. (смяна талон)= 8692 лева. Всъщност се оказва, че след 55 000 км. идва реалния ефект от поставяне на ГИ, като обаче в цената не са включени обслужване на ГИ и проверка на всеки 20 000 км., както и евентуални ремонти предизвикани от употребата на алтернативно гориво, както и някои неудобства неоценими в пари (забрана за подземни паркинги, намален обем на багажник и т.н.). Тоест за собственик на такъв автомобил, който има годишен пробег от 10-12 хил. км. ползата от газифициране на Тойота Авенсис Т25 2.0 D4, 147 к.с. ще бъде нерентабилна, тъй като 50 000 км. ще бъдат изминати в рамките на 4-5 години. И обратно за собственици, които имат годишен пробег от 30-50 хил. км. би било рентабилно и ще получат положителен резултат. Не знам дали формулата за изчисление ми е правилна, но до такъв извод стигнах и не знам как колеги от форума са спестили хиляди левове от инсталирането на ГИ, тъй като на газ за 50 000 км. разхода е по-висок с 212 лева. Явно остава само моралното удовлетворение, че на бензиностанцията можеш да казваш „до горе“ и сред приятели да се хвалиш, че минаваш 300-400 км. с едно зареждане на газовата бутилка.

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от biro » 31 Юли 2019 17:50

Тоя авенсис ако харчи 8/100 бензин средно ще е много добре.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

IvoKrastev
Мнения: 116
Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от IvoKrastev » 01 Авг 2019 10:55

Imperial__ написа: 31 Юли 2019 13:54 не знам как колеги от форума са спестили хиляди левове от инсталирането на ГИ
Първо, не си купуват кола с директно впръскване, газовата струва 1000лв и мотора изполва бензин само до 30 градуса на антифриза.
При среден разход 10/100, за 10К км ще изгориш 1000л бензин за 2000лв. Ако си карал на газ, ще си дал 1000лв за газ и 200лв за бензин. Ето ти 800лв разлика само за една смяна на маслото. Съвсем груба сметка, че не ми се влиза в детайли.
ИзображениеИзображение

Аватар
harron_2004
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юли 2019 19:02
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от harron_2004 » 01 Авг 2019 10:56

Здравейте колеги,

връщам информация от TM Цариградско :
На RAV4 4-то поколение бензин се монтира без проблеми течна фаза директно в магазина и работело супер стабилно .Това за клапаните каза ,че било МИТ.
Гаранцията се запазва и до 150к до сега не са имали проблеми с равчетата за разлика от Авенсиса и Ауриса с тях имали няколко проблемни автомобила.
Уредбата е Виале и сумата е 3400лв.
Относно другият ми проблем за Горивото влиза за Гранционна диагностика защото за пръв път им се случва подобен проблем.

Та ще пиша като я взема.
П.с..
все още се колебая дали да се лиша от тунели и подземни гаражи за сметка на евтино шофиране. dry.gif

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от ToyotaPassion » 01 Авг 2019 11:51

harron_2004 написа: 01 Авг 2019 10:56 дали да се лиша от тунели
За подземните гаражи съм виждал предупреждения по моловете, но да не би да има подобна забрана и за минаване през тунели???
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Миланов
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Миланов » 01 Авг 2019 21:40

Ами колега harron, ако искаш да запазиш гаранцията, предложението от Тойота е единствената ти алтернатива относно газифицирането на автомобила ти. Ако беше извън гаранция има и други варианти, но на фона на цената, която си платил за Равката преди една година, мисля че отпадат. Прецени дали е икономически си струва за теб, защото 3400лв не са 1200- 1300лв за алтернативен ГИ с изпарена фаза газ. Сметките кога се избива инвестицията остават за теб, но всеки е достатъчно зрял да прецени това. Хубава вечер.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 02 Авг 2019 11:15

Imperial__ написа: 31 Юли 2019 13:54 Не знам дали формулата за изчисление ми е правилна, но до такъв извод стигнах и не знам как колеги от форума са спестили хиляди левове от инсталирането на ГИ, тъй като на газ за 50 000 км. разхода е по-висок с 212 лева. Явно остава само моралното удовлетворение, че на бензиностанцията можеш да казваш „до горе“ и сред приятели да се хвалиш, че минаваш 300-400 км. с едно зареждане на газовата бутилка.
А направи ли си труда да видиш че става въпрос за двигателел , които НЕ Е с директно впръскване. Плюс това королата съм я купил с газта - т.е. разходи нямам !
А за директното впръскване - имам чисто нова (на два месеца) Кия Спортидж и на нея газ няма да сложа.
Та четете и после си правете изводите.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от skydiver » 02 Авг 2019 18:50

urb написа: 28 Юли 2019 08:21 Ако спечеленото време е 100 000 км - да бих предпочел да го спечеля. При мен това ще е над 6-7 години и така или иначе после няма да се кара колата. Чашки по размер ако трябва да чакаш - по добре е да се сложи глава от кола която е нямала газ направо .
Скоро планирам да измеря отново луфтовете.
Изминал съм около 30к км след манипулацията на чашките, 80%магистрален режим,останалото е по Околовръстното в София.
Шорт тримовете при крюзване са в рамките на 4%, а лонг тримовете най-често под 2%.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта