Корола Версо D4D проблем при потегляне

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от TATI » 21 Окт 2013 18:25

Само за протокола, но на колко км сменяте горивен филтър?
Правили ли сте профилактика на горивната система?
Проверено ли е всичко влизащо и излизащо то компресора?
На самия компресор правена ли е профилактика?
Компресия мерена ли е?
Все пак колите са на немалко километри
Питам в мн. число, защото явно и двамата имате недостиг на гориво.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от JapCar » 21 Окт 2013 20:37

TATI написа:Само за протокола, но на колко км сменяте горивен филтър?
Колата я имам по-малко от година, филтъра смених преди 2-3 месеца.
Нищо друго не е правено, километрите не са толкова много-120х.км. Мисля, че изброените неща биха били отговорни за недостиг при високите обороти.
Даже 2-3 пъти правих "Италиански тунинг" biggrin.gif . Тук така наричат натоварването на баир на ниска предавка из целия оборотен диапазон. Карах около 4-5 минути с 3-5000 обороти. Идеята е да се продухат сажди/отлагания по инжектори/гор. камера/ауспуха при висок разход на гориво из системата. Ако имаше недостиг на гориво, нямаше да върви...
По ми върви да е моментна грешка в момента на впръскване при ниски обороти и по-рязко натоварване и при причукването компа бързо коригира и поправя. При мноого плавно натоварване при същите тези ниски обороти го няма...
Чистил съм EGR-a, изолирал съм го 1-2 пъти за проба, чистил съм SCV на помпата и MAF-а. Въпреки товане значи, че винаги работят/управляват превилно.
Не съм чистил само всмукателния колектор, може и да има сажди от EGR-а, но не ми изглежда възможно теоретично това да се отразява на ниските обороти. Ако ставаше лесно, и това бих направил, но на пръв поглед май не е лесно свалянето...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от iovkito » 21 Окт 2013 23:33

Не знам как така ти гасне колата по баир нагоре на 2-ра скорост. При положение , че колата се движи и съединителят не е натиснат , дори и с 1000 оборота и натискане на газта докрай , колата ще изпуши и пак ще си ускори , но няма да изгасне. Това не е нормално и никога не ми се е случвало .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от JapCar » 22 Окт 2013 00:05

iovkito написа:Не знам как така ти гасне колата по баир нагоре на 2-ра скорост. При положение , че колата се движи и съединителят не е натиснат , дори и с 1000 оборота и натискане на газта докрай , колата ще изпуши и пак ще си ускори , но няма да изгасне. Това не е нормално и никога не ми се е случвало .
Е, разбира се, че не е нормално, нали това ми е кахъра, че е обикновено е зле при натоварване в много ниските обороти...
Баира наистина беше сериозен, карам на 2-ра, отнемам газта, оборотите падат, не знам до колко, само предполагам 1000, подавам газ (естествено не докрай) да продължа и не поема, а угасна на скорост. Струва ми се, че ако в тази ситуация оствя оборотите да паднат до 800 и не подавам газ, ще се мъчи, ще пъзлзи, но няма да чука/гасне (е,зависи от баира). Това се случва в тази ситуация, ако подам газ...
На равно при тая ситуация няма да угасне, но ще причука. Ако го очаквам и преди да натисна, дам съединител и вдигна оборотите над 1400 и тогава пусна съединителя, ще поеме.Не знам, просто генерално погледнато , нещо в двг. се управлява кофти при ниски обороти и товар. И то не винаги, но май напоследък по-често.
Офтопик:
Като се върнах тогава от път, направих диагностика и разгледах параметрите- нищо различно. Само акумулатора май няма да прескочи зимата- показваше 12.2v на пр. ход, като правих диагностиката, а преди е било 13.9 до14.2v.
Открих, че програмата прави запис на параметрите които си избрал да гледаш- натискаш червения бутон долу в дясно и прави 30сек запис, съхранява го под номер/дата и после в къщи може да разглеждаш как за 30 сек се променят параметрите. (бях питал за лог файл в друга тема)
Предстои да пробвам записи в движение, да видя когато причука какво става, но трябва някой до мен да работи с лаптопа...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

stankros
Мнения: 76
Регистриран на: 31 Мар 2013 17:46
Местоположение: София

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от stankros » 22 Окт 2013 16:47

TATI написа:Само за протокола, но на колко км сменяте горивен филтър?
Правили ли сте профилактика на горивната система?
Проверено ли е всичко влизащо и излизащо то компресора?
На самия компресор правена ли е профилактика?
Компресия мерена ли е?
Все пак колите са на немалко километри
Питам в мн. число, защото явно и двамата имате недостиг на гориво.
Обслужена е основно преди 5000 км. (ремъци, ролки, филтри)
Не знам за какъв компресор говориш, би ли обяснил моля.

Между другото, в ТМ не ми казаха за друга грешка освен ЕГР, но онзи ден при един диагностик изписа "теч на гориво, голям теч", цитирам по памет. Според него, това било, защото имало не добре работещи дюзи - за мен няма логика, вие кажете.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от TATI » 22 Окт 2013 17:54

Компресор = Турбо
Смени диагностика. Грешка от рода "голям теч" няма, т.е. има, но една компютърна диагностика няма как да го знае. Нещо те е пуснал по пързалката.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от JapCar » 22 Окт 2013 20:21

TATI написа: Смени диагностика. Грешка от рода "голям теч" няма, т.е.
Искал е а му каже, че някоя(и) дюза(и) течат, т .е. не са достатъчно херметични при затворен състояние или пускат повече от необходимото при отворено (пикае/тече, по тяхната терминология).
По-добре да са му казали стойностите цифрово.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

memorex

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от memorex » 22 Окт 2013 21:32

[quote="JapCar"][quote="TATI"]
Смени диагностика. Грешка от рода "голям теч" няма, т.е.
[/quote]
Искал е а му каже, че някоя(и) дюза(и) течат, т .е. не са достатъчно херметични при затворен състояние или пускат повече от необходимото при отворено (пикае/тече, по тяхната терминология).
По-добре да са му казали стойностите цифрово.[/quote]
Аз не знам точно какви са инжекторите но бих проверил състоянието на клапанчетата за обратното гориво и филтърчетата на входящото гориво/ако има такива/.За разпръсквачите ако пикаят то е ясно,смяна.
И тези стойности цифровите мнго , много не им се доверявам/от диагностиката/.Според мен те не показват колко гориво влиза в цилиндрите.Лично мнение.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от Scott » 22 Окт 2013 21:41

JapCar написа:...Например-вчера карах по голям баир със завои, настигнах бавно движеща се колона пъплеща едвам едвам. Намалих на 2-ра, оборотите паднаха доста и при опит да ускоря, придърпа и угасна...просто нямаше мощност при 1000-1400об. ...Какви са тия 126к.с...очевидно си има проблем в ниските...
Не знам откъде ги измисляте тези тестове и за какво си връзвате здрав пръст. При 1000 об/мин, твоя двигател (1AD-FTV) има само 100 Nm въртящ момент. Това са има-няма 15 к.с. Как искате да ускорите тон и половина автомобил с 15 к.с.? tooth.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от JapCar » 22 Окт 2013 22:01

Scott написа:Не знам откъде ги измисляте тези тестове и за какво си връзвате здрав пръст. При 1000 об/мин, твоя двигател (1AD-FTV) има само 100 Nm въртящ момент. Това са има-няма 15 к.с. Как искате да ускорите тон и половина автомобил с 15 к.с.? tooth.gif
Това не е тест , а ми се случи. Нека и друг го имитира/опита и да каже резултата, в колата бях сам , без товар.
Може и да си прав в тези данни, но с друга кола не би ми се случило, в БГ имам авенсис 1.8 бензин, 7A-FE и няма как да се случи да угасне на 2-ра, не знам там какъв е върт. момент при 1000об.
Дай линк от къде гледаш графиките на върт. момент/обороти, ако може и на бенз. авенсис, да ги сравня...
Иначе жалко, че си на половин ден път от мен, иначе можеше сам да пробваш колата, да кажеш как е...и да обменим по чаша мисли... rolleyes.gif
Последно промяна от JapCar на 22 Окт 2013 22:17, променено общо 1 път.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от Airfan » 22 Окт 2013 22:16

Влизам малко в темата полубос на тема Тойота, но съм нов тук. За сметка на това до сега имах 6 години комън рейл дизел и сам си ремонтирах дюзите винаги. Та по този повод какви дюзи използват вашите дизели? Разпръсквачите подлежат ли на смяна?
Изображение Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от JapCar » 22 Окт 2013 22:20

Airfan написа: Та по този повод какви дюзи използват вашите дизели? Разпръсквачите подлежат ли на смяна?
Дюзите са Denso и едва ли подлежат на ремонт...В БГ може и да има ентусиасти, които го правят, вероятно доста скъпо и...без гаранция, предполагам само...
Кажи какви са били твоите дюзи и как ги ремонтираше?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от Airfan » 22 Окт 2013 22:26

JapCar написа:
Airfan написа: Та по този повод какви дюзи използват вашите дизели? Разпръсквачите подлежат ли на смяна?
Дюзите са Denso и едва ли подлежат на ремонт...В БГ може и да има ентусиасти, които го правят, вероятно доста скъпо и...без гаранция, предполагам само...
Кажи какви са били твоите дюзи и как ги ремонтираше?
Според мен няма да има нищо сложно. Гледам снимка на една дюза за Авинсис и ако погледнеш най-отдолу е разпръсквача, който се присъединява с голяма капачка с шестостен в края за гаечен ключ също както при Бош. Поне при Бошовските дюзи подмяната на разпръсквача на комън рейла не изискваше никакво калибриране.

Изображение

Ето и някакъв примерен разпръсквач:
Изображение

Няма нищо сложно и страшно. Би ли ми дал някакъв оригинален номер на твоите дюзи?
Изображение Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от Scott » 22 Окт 2013 22:29

JapCar написа:...имам авенсис 1.8 бензин, 7A-FE и няма как да се случи да угасне на 2-ра, не знам там какъв е върт. момент при 1000об.
Дай линк от къде гледаш графиките на върт. момент/обороти, ако може и на бенз. авенсис, да ги сравня...
Имам някакъв PMG (Product Marketing Guide) файл за Avensis 2008, та оттам. Ето две графики (извинявай по памет съм цитирал, всъщност момента е 150Nm, но това не променя много нещата - 21 к.с.)
2AD-FTV.png
2AD-FTV.png (91.35 KiB) Преглеждано 2551 пъти
1AD-FTV.png
1AD-FTV.png (94.41 KiB) Преглеждано 2551 пъти

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Мнение от Airfan » 22 Окт 2013 22:29

Ето как изглежда една разкостена дюза Бош:

Изображение
Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 62 госта