Приятелю... Уверен съм, а не предполагам, че нищо не си направил и то заради цената..stany68 написа:Другото са си твои свободни предположения - как нищо не съм направил или цената не ме устройвала.........Та така ;) .
Най-лесния начин е да смениш катализатора и/или ламбда сондите щом си уверен, че е катализатор.
Дали са два - не знам, защото не си написал модела - там Чичо Дидо може да каже дали е така(ако наистина той е гледал изпускателната система, а не някой незнаен Дидо)...
Но катализаторите в ТМ струват пара (навярно половината от цената на автомобила ти), та затова и наистина е по-разумно да се търси алтернатива...
А под ясна диагностика отново имам предвид не само четене на кодове - четенето на кодове можеш да си го направиш и с телефона, но то дава само първоначална насока....
Сигурен ли си например, че горивната, запалителната и смазочната системи (включително износване на бутала/цилиндри/сегменти) са напълно изправни.
И дали проблема с катализатора (ако има такъв) не е вторичен - заради лошо горене, вкарване на масло (с което отравяш и запушваш катализатора и мориш сондите) и т.н. и т.н. и т.н.
Тъй-като самия катализатор няма сензор 'повреден катализатор', сто процента ли си сигурен, че ламбда сондата след катализатора е ОК (може тя да е заминала и да дава грешна информация, че е заминал катализатора)....
Общо взето логичните проблеми, заради които може да се дава такава грешка са:
1. наистина умрял катализатор. Ако не искаш да сменяш 'оригинален' катализатор - тогава няма решение. Реалните решения са смяна с оригинален, със заместител (навярно предложението на Дидо) или както са указали колегите - 'изтърбушване' на оригиналния и лъжене на сондите
2. умряла сонда. Подменя се с оригинална или в някои случаи става и универсална.
3. пропуск в изпускателната система - оглежда се и се запушва...
4. Възможност поради общо грохнало състояние или проблем някоя друга система горенето да е лошо и затова катализатора да не работи както трябва...
За съжаление си доста лаконичен в обясненията, и поради това отговорите не са много...
Нормално е 'форумния ремонт' да протича по следния начин: 'пострадалия' дава максимално много информация за проблема. Форума генерира възможни повреди. Пострадалия си избира по-правилното според него решение, и действа, след което връща информация отново във форума (независимо дали е успешно решението или не). Ако не е успешно - добавя нова информация какви са промените при извършената интервенция. И кръга се завърта...
Иначе с приказки 'знам какъв е проблема, но никой не може да го оправи' наистина няма да се оправи.
Защото няма проблем, който да не може да се оправи. Но има проблеми, чиито оправяне не е ценово обосновано - в някои случаи е по-разумно да се бракува автомобила ...
А решението при всички случаи се базира на точна диагностика...
P.S. явно от друга тема е, че двигателя е 2.0Д4