усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Аватар
vladovg
Мнения: 9
Регистриран на: 06 Фев 2013 19:18
Местоположение: Linz.AT

Re: усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Мнение от vladovg » 15 Юли 2013 01:38

Да споделя и аз малко опит с инженерната недомислица наречена педал на съединителя. Става въпрос за авенсис 2006. Педалът стигна до етап в които трябваше да го връщам с крак всеки път ,отделно и приятното скърцане да не говорим че ако вляза в 20 минутно задръстване след това ми трябват патерици за да сляза от колата съединителя беше като камък. Друг приятен ефект беше това че нещо пречеше на педала да се връща до крайна позиция независимо колкото и силно да го дърпаш. Дърпаш го стига до едно положение но не и до край което доведе до друг проблем понеже не се връща до край и помпата и с времето изпуска по малко налягане означава че не може да изпомпа нужното количество течност към вторичната помпа което съответно води отвратително превключване на скоростите. До тук с проблема да поговорим за решението след 2 седмици мъка ми писна и реших да се захвана с проблема , разглобяването на механизъма ми отне около час като сметнем и 20 минути които ми трябваха за да си направя специален 12 ключ за да отвия болта на конзолата които се намира под таблото (или трябва да свалите цялото табло). След като извадих проклетията се сблъсках с невероятната мисъл на инженера. Пружината която трябва да помага когато натискате педала и след това да го връща в крайна позиция се беше изкривила и опираше в металните основи на механизъма в следствие на което се заглавяше в ръба на метала и не позволяваше на педала да се връща.След 30 минутно главоблъскане реших проблема като завъртях набързо една бронзова втулка на струга. Събрах всичко и ефекта беше невероятен педала се движи плавно, леко без скърцане и най важното скоростите влизат перфектно. Интервенцията я направих преди 2 месеца или около 3500 километра педала работи все още перфектно.
Прикачени файлове
Тук се вижда как пружината просто е заглавена в лоста на педала без да има какво да ограничава аксиалното и движение и съответно се къчеше на където и е удобно.
Тук се вижда как пружината просто е заглавена в лоста на педала без да има какво да ограничава аксиалното и движение и съответно се къчеше на където и е удобно.
20130601_161519.jpg (193.84 KiB) Преглеждано 2840 пъти
Тук се вижда вътрешната част на механизъма където пружината се заглавяше.
Тук се вижда вътрешната част на механизъма където пружината се заглавяше.
20130601_161541.jpg (186.34 KiB) Преглеждано 2840 пъти
Тук е пластмасовата втулка от към горната страна на пружината и новата бронзова втулка за долната част.
Тук е пластмасовата втулка от към горната страна на пружината и новата бронзова втулка за долната част.
20130601_162709.jpg (230.07 KiB) Преглеждано 2840 пъти
20130601_162717.jpg
20130601_162717.jpg (172.41 KiB) Преглеждано 2840 пъти
И финалния етап целия механизъм готов за монтаж.
И финалния етап целия механизъм готов за монтаж.
20130601_163808.jpg (178.73 KiB) Преглеждано 2840 пъти

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Мнение от JapCar » 16 Юли 2013 00:12

vladovg написа:Да споделя и аз малко опит с инженерната недомислица наречена педал на съединителя.
Браво колега, това не би го направил никой механик, да намери проблема и да го отстрани по този начин. Винаги съвета ще е - смени съединителя, после долен цилиндър, голен цилиндър, педал, докато се оправи...разбира се за сметка на клиента.
Не е зле да пуснеш една снимка и на специалния ключ, защото до сега твърденията бяха, че се сваля таблото за демонтаж на педала...сигурно и в сервиза го свалят, което наистине е тъпо инженерно решение...както и сваляне бронята за смяна крушка на късите...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Vencisk
Мнения: 52
Регистриран на: 22 Яну 2018 18:43
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis t25 1az-fse

усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Мнение от Vencisk » 02 Сеп 2018 10:56

Колега ще съм ти благодарен ако покажеш специалния ключ.Аз от 2 седмици се чудя как да сваля тая пружина без разглабяне на цялото табло.
Avensis t25 --> 1az-fse

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Мнение от slowtraveler » 02 Сеп 2018 11:53

Няма ли достъп с крив ключ или с чупеща се глава?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Vencisk
Мнения: 52
Регистриран на: 22 Яну 2018 18:43
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis t25 1az-fse

усилвател за долна помпа на съединителя на корола

Мнение от Vencisk » 09 Сеп 2018 16:37

Не,колега.Днес направих ремонта свалих таблото и отгоре развих въпросния болт след това свалих целия педал заедно с планката и смених всички втулки.Педала сега е много по-лек и без луфтове :)
IMG_2911.JPG
IMG_2911.JPG (1.73 MiB) Преглеждано 2413 пъти
IMG_2912.JPG
IMG_2912.JPG (1.92 MiB) Преглеждано 2413 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта