Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D

ivdim
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2013 11:30
Получена  благодарност: 1 път

Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D

Мнение от ivdim » 14 Мар 2013 11:41

Здравейте колеги,

Извинявам се предварително тъй като темата е разнищвана, изпробвах доста от съветите, но все още проблемът съществува.

Автомобилът: Toyota Corolla 1.4 D4D 2008 г., на 98 000 км.

Проблемът: при ускорение, с доста силно подадена газ, понякога в диапазона 2800 – 3200 оборота има едно леко задържане, след което се отпушва и тръгва нормално. Не го прави винаги и не мога все още да хвана зависимостта. След като се отпуши, почти не се проявява за остатъка от карането.

Прочетох, че това е симптом за задръстен EGR, отворих го онзи ден, да го почистя, имаше прилично количество сажди, почистих го до блясък, раздвижих клапанчето и сглобих. 2 дни не се прояви проблемът и вчера пак го направи. Лошото е, че не винаги е така и не можем да го диагностицираме. Вързахме я на компютър, за да видя дали трупа някаква грешка, още преди да почистя EGR-a, но уви нищо. Също така искам да отбележа, че горивният филтър е сменен преди около 5-6 хил. км.

Ще съм крайно благодарен ако ме насочите какво друго може да причинява този проблем, ако сте имали подобни грижи.

Мерси предварително на всички!

NikX
Мнения: 49
Регистриран на: 22 Окт 2012 22:09

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от NikX » 16 Мар 2013 23:16

!Имах съшия проблем при екз автомобила на жената А3 99г 1.9 TDI,първоначално почна понякога да се замисля,след това по често,точно в този диапазон,2,5-3к оборота,мислех си че нещо се е позапушила коолата и почнах с добавките,изведнъж чух че турбината станала музикална(буквално подсвирваше ),но все пак автомобила беше на 180к....с турбина намерена от морга проблема се реши,така я кара още 8к км и след това я продадохме

Разбира се това е просто идея,може и от друго да е,но симптомите ми в началото бяха съшите

ivdim
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2013 11:30
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от ivdim » 17 Мар 2013 10:16

Силно се надявам да не е турбината, много неприятно бих се изненадал ако на няма 100К км е за смяна ...

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от Kiki » 17 Мар 2013 12:27

Колега, провери маркучите към и от турбината дали не са спукани някъде и скобите дали са затегнати добре, защото, ако там има проблем, то той дава симптомите на повредена турбина.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

ivdim
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2013 11:30
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от ivdim » 17 Мар 2013 18:43

Супер, мерси за съвета, ще погледна за спукани маркучи и разхлабени скоби! Отделно, днес сложих и една добавка за прочисване на дюзите в слчуай, че има някакво частично запушване. Ползвах ето тази: http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4282

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от Kiki » 17 Мар 2013 21:49

Дай отзиви след това за тази добавка.
Днес един клиент много ми я хвали.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от TATI » 17 Мар 2013 22:11

Аз я слагах тази, както и другата 6+1. Никакви разлики - или колата ми няма проблем, или пък аз не разбирам какво да очаквам. И разхода ми не се промени - все си е около 9 граЦко.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

ivdim
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2013 11:30
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от ivdim » 19 Мар 2013 22:25

Наблюденията ми от добавка към този момента са, че със сигурност колата почти не пуши, дори при агресивно ускоряване и също така при високи обороти. Откакто съм я сложил, "задържането" за което писах почти не се е проявявало, хем все още не съм изхарчил 20-те литра, в които се разрежда добавката. Надвам се тази тенденция на прочистване да се запази и да не се налагат други интервенции. Ще пиша отново като мине още малко време, за да съм сигурен, дали влиянието от добавката е трайно.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от SFINKS » 20 Мар 2013 17:08

Колега смени бензиностанцията и ще си решиш проблема със "задържането"
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от mirott » 20 Мар 2013 17:49

Kаквато и нафта да сипеш - се тая. Ползвай добавки редовно, и няма да имаш ядове...!

ivdim
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2013 11:30
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от ivdim » 21 Мар 2013 00:01

Пробвал съм всякакви от известните бензиностанции, но всичкото гориво, или почти всичкото, е от Лукойл. Тъкмо се похвалих, че е по-добре след добавката и хоп пак го направи. Обикновено се случва след като колата не е работила известно време и след това я подкарам. Ще го мъча нещо, ама и аз не зная вече какво. Мисля да отида някъде за механична проверка и/или диагностика...

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от JapCar » 21 Мар 2013 01:45

Когато става дума за проблеми при високи обороти, не е ли разумно да се отнесе към почистване на SCV или смяна на горивен филтър, т.е. недостиг на гориво при голяма консумация?
Всъщност някой може ли да каже тест дали гор. филтър е за смяна, ако не се знае кога е сменян...? Аз никога не карам с над 3000об, та не знам дали и моя не е за смяна...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от TATI » 21 Мар 2013 08:24

Не съм чувал за тест, но аз сменям всички филтри и маслото на 7500 км (те при мен не изкарват и повече де). Не струват хиляди, че да икономисвам от тях. А ако не знаеш кога пък е сменян, за мен си е направо задължително да се смени при първа възможност.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от Yuli » 21 Мар 2013 08:47

Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент. До там със сигурност има движение на геометрията на турбината, а след тези обороти геометрията трябва да достигне и остане в крайно положение. Както го описваш е като моментно механично блокиране, като такива проблеми могат да са спорадични в началото и със сигурност няма да изчезнат, а ще зачестяват.
Прикачени файлове
1.4D-4D.jpg
1.4D-4D.jpg (19.34 KiB) Преглеждано 3611 пъти
Изображение
Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Мнение от JapCar » 21 Мар 2013 12:07

Yuli написа:Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент.
Малко в страни от темата:
Тази графика съм я виждал и е подобна за всички комън рейл турбо дизели. Интересно е да е насложена и графиката на моментния разход, не знам дали някъде я има...Имам предвид, че ако постоянно се кара с обороти над 2000(където върт. момент и мощността са високи), разхода никак не е малък, съдейки по бордния компютър и едва ли дизеловия двг. би бил толкова икономичен, което се счита за основното му предимство.
За насложената върху тази диаграма графика на разхода имам предвид на място, без товар, както може би са снети и графиките за върт, мом. и мощн., защото разхода силно се различава при движение по надолнище,на равно и баир при едни същи обороти.
На мен ми е първият дизел и нормално карам с малко под 2000об при равномерно движение.(с 6 скор. кутия съм).
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 74 госта