Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувай отговор
Аватар
iovkito
Мнения: 2840
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от iovkito » 19 Юли 2020 12:47

Кое е рисковото с маслото, което са ти предложили в сервиза на тойота?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от centil » 19 Юли 2020 12:57

RAV4 2.2 D4D (2AD-FHV)
Motor oil for this car: 08880-83389 TOYOTA 5W-30 PFE C2
Capacity: 5.9 l
https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/toy ... -pfe-c2-5l
https://www.ebay.de/itm/Genuine-5-Litre ... 1688726344
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
nikentce
Мнения: 27
Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
Местоположение: София
Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от nikentce » 27 Авг 2020 10:08

iaks написа: 19 Юли 2020 11:32 И накрая - някой знае ли оригиналното масло на Toyota което сипват във ТМ Ауто 5w30 за дизели дали е ACEA c1 или ACEA c2?
Здравей Колега, отдавна съм регистриран във форума, но чак сега започнах пак да го чета и следя, че преди седмица подкарах служебен Rav4, и затова чак сега пиша. В ТМ Ауто ползват Valvoline - на дизелите с DPF слагат нископепелно( Low Saps ), а на тези, които нямат DPF - с повече съдържание на сяра( поне така би трябвало да правят по протокол ). Аз за тези пари по-скоро бих си купил Amsoil ЕU series нископепелно и бих направил смяната в друг сервиз след като си вече извън гаранция. Около 26-28 лв върви литъра и заедно с Redline са сред най-хубавите синтетики с които можеш да поглезиш мотора си. Личната ми кола е Forester Diesel Boxer, който е изключително скапващ маслата мотор и само Amsoil издържва 10-12 000 км. без проблем. Карам си го с 5W30 и нямам никакъв разход на масло в нашите условия, а е на 270 000 км. и живея на 1300 м надморска височина, като с всяко излизане го подлагам на големи температурни разлики, защото правя по 600-700 м разлики в надморската височина, слизайки до София. Та това ми е и мнението по темата - когато моторът е технически изправен и се ползва качествена синтетика най-добре е да си се ползва заводската препоръка за съответния регион и да се прави навременна смяна на маслото. Такива изчепии като 20-30 000 км. издръжливост на масло(сервизни интервали) за мен са само трикове на автопроизводителите да намалят пазара втора ръка, скапвайки моторите много по-бързо след като излезнат от гаранция.
Иначе прав си за останалите неща - прекалени технически задълбавания само разконцентрират, да не говорим, че повечето са свързани с побългаряване, като например: "моторът ми вече прави разход на масло с фабричния вискозитет и затова ще го "лекувам" с по-гъсто масло".

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от biro » 27 Авг 2020 16:07

Как разбираш, че 30 000км интервал скапва мотора? Прави ли тест на маслото след такъв пробег?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
nikentce
Мнения: 27
Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
Местоположение: София
Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от nikentce » 27 Авг 2020 17:08

biro написа: 27 Авг 2020 16:07 Как разбираш, че 30 000км интервал скапва мотора? Прави ли тест на маслото след такъв пробег?
Не, не съм правил тестове на маслото след такъв пробег, но слушам и наблюдавам как се променя работата на мотора. Не съм с дълбоки технически знания, но съм стабилен юзър на нови автомобили, защото от 2004-та работя в сферата на търговията и на всеки 3-4 години, а понякога и по-често, подкарвам нов автомобил, като съм минал през доста марки и модели в средния клас дизели и бензини( Toyota Yaris - 1,2 и 3-та версия; Seat Ibiza; Opel Astra; Skoda Octavia; VW Passat; Dacia Duster). Преди години с пълна синтетика сервизните интервали бяха на макс 15 000 км., като препоръчителното за 1-вия беше на 10 000 км., и тогава всичко беше ок, но през последните 10-на години като нарастнаха интервалите на 20-30 000 км. започнах да забелязвам разликата в работата на мотора като отиде на 17-18 000 км. интервал. Не може никой да ме убеди, че чисто нов мотор като увеличи вибрации и шум на свободен ход - мазането му е достатъчно, за да не го амортизира. Да не говорим, че по дилърствата далеч не ползват премиум синтетики, а по-скоро среден клас. След като се смени маслото - всичко утихава и си идва на място. Това за какво говори - че е имал добро мазане ли? И да караш още 10-15 000 км с повишени вибрации и шум няма да причини повишено износване?
Със сигурност с качествена премиум синтетика може да се постига такъв интервал без това да вреди на мотора, но ако караш на големи разстояния и нямаш екстремно ниски температури при които палиш двигателя. С разстоянията и начина на експлоатация в България, а бих казал и на много места в Европа, такива интервали не са здравословни, ако човек иска да си експлоатира колата и следгаранционно. Индустрията и капитализмът искат да има постоянен ръст на потреблението - да купуваме все по-често и да експлоатираме все по-кратко, както и да не генерира загуби от пазара втора ръка. Това не е само с колите, а с всичко. Работя професионално с бяла техника вече почти 20 години - същата работа, доказани като качество марки мастодонти започнаха да правят уреди колкото да си изкарат гаранцията, а понякога и това не нацелват инженерите и сериозните проблеми почват по-рано. В момента премиум марките инвестират в нови технологии, а не в качество, за да се отличат от по-ниския клас.
Извинявам се за отплесването, но исках да се обоснова защо ми е такова мнението.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от jim_beam » 27 Авг 2020 23:31

Колега това при теб е по-скоро плацебо-ефект. Има серии мотори, които им дават 60к или 2г. Да не говорим за двигатели на камиони със 100к интервал.
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.

Toshiro
Мнения: 146
Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от Toshiro » 28 Авг 2020 08:34

Камионите, автобуси и разни строително селскостопански машини работят 8-16 часа на 1500 оборота и за един и същ пробег има 50 пъти по-малко стартове. Освен това въртят по 40 литра масло, което, докато се замърси с вода и сажди и се закисли, трябва да мине доста повече пробег. Дайте пример за мотор от този век с картер под 10 литра и сервизен интервал 60000км.

Аватар
nikentce
Мнения: 27
Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
Местоположение: София
Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от nikentce » 28 Авг 2020 11:18

jim_beam написа: 27 Авг 2020 23:31 Колега това при теб е по-скоро плацебо-ефект. Има серии мотори, които им дават 60к или 2г. Да не говорим за двигатели на камиони със 100к интервал.
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.
Сега ще ме амбицираш да ти правя видеа на работа на мотор преди и след смяна на масло, с цитирани километри от последна смяна на масло, че да преценяме дали ми е плацебо ефектът :D
Колегата Toshiro хубаво е аргументирал защо аналогии с ДВГ на селскостопански машини и камиони не са уместни в случая.

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от biro » 28 Авг 2020 11:24

Сменям по предписан интервал на бензинови и дизелови автомобили, стари (включително 15w40 на 10х км) и нов. Никога не е имало промяна в работата на мотора.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от jacob12 » 28 Авг 2020 21:20

Здравейте
Колегата nikentce е прав. Имам приятел с 6,3 битурбо, кара с включено меню за температурите. С ново масло след юркане вдига не повече от 108 градуса на маслото. Колкото повече старее, повече се вдига температурата. Когато стигне 120 градуса маслото се сменя с ново. И пак пада температурата. Ето и пример с проблемен цилиндър, на друг автомобил, надран при висока температура. Спазен сервизен интервал, надиране е станало малко преди смяна на маслото. И двете са под 100 000 км.
IMG_2210.jpg
IMG_2210.jpg (10.89 KiB) Преглеждано 4151 пъти

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от Двигателист » 28 Авг 2020 21:37

Toshiro написа: 28 Авг 2020 08:34 Камионите, автобуси и разни строително селскостопански машини работят 8-16 часа на 1500 оборота и за един и същ пробег има 50 пъти по-малко стартове. Освен това въртят по 40 литра масло, което, докато се замърси с вода и сажди и се закисли, трябва да мине доста повече пробег. Дайте пример за мотор от този век с картер под 10 литра и сервизен интервал 60000км.
Моя началник кара Пежо Експерт Травалър, нов (четири деца има, няма как :D ). Беше нов де, 2019-та е. Смяната на маслото е на 50000 км. Вместимостта е под 6 л. Ако се счупи, обещавам да ви кажа :D . Сега е май е стигнал 40000 км.

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от dimkaraganchev » 28 Авг 2020 21:55

Хм, и що се бъзикате с италианците, че били мърлячи... ppp.gif

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 193 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от batececo » 28 Авг 2020 21:57

После новият собственик на пежото ще реве по форумите, че са боклуци... Ще сменя масло под 10 000 км, ще псува и ще се говори как тези двигатели изкарват само 100 000 км....
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили wink.gif
P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40) drunk.gif

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от Двигателист » 28 Авг 2020 22:28

batececo написа: 28 Авг 2020 21:57 После новият собственик на пежото ще реве по форумите, че са боклуци... Ще сменя масло под 10 000 км, ще псува и ще се говори как тези двигатели изкарват само 100 000 км....
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили wink.gif
P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40) drunk.gif
Надали автомобилът ще излезе от фирмата и ще добие нов собственик, преди 300-400 хил.км. Затова ви казах, че ще узнаете, ако се счупи tooth.gif . Разбира се всеки е свободен да си сменя маслото на 5000 км. , за да може да е щастлив хипотетичния бъдещ собственик :D

Аватар
iovkito
Мнения: 2840
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от iovkito » 29 Авг 2020 08:15

Твърдо съм за 5w40 за нашите жеги и каране по магистрали. Това съм го доказал още преди 12 години, а именно, че 5w30 при сериозни натоварвания си го похапва.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 154 госта