Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувай отговор
Аватар
SLADURA
Мнения: 142
Регистриран на: 26 Яну 2006 20:58
Местоположение: Пловдив/София
Обратна връзка:

Мнение от SLADURA » 02 Мар 2012 11:59

Опитах се да прочета голяма част от темата, но не намирам нищо което да не сме си говорили до момента .. също така повечето спорят с факти написани от книжки, изследвания и т.н. ...

ФАКТ! - Не всеки път това което е написано на хартия и на ТЕОРИЯ е вярно на ПРАКТИКА
ФАКТ! - Изкарайте 2 еднакви коли от магазина и ги сравнете -> Ще откриете, че и двете не са чак до толкова еднакви ... Хем робот ги е сглобявал, хем еднакъв гении ги е смятал!

ФАКТ! На моята GT-4ка също и дават масло 5w30 ... но по книжка също и дават и 0w40, 5w40, 10w40, 20w60, и 10w60 ... в началото и аз бях заблуден да е карам колата с 5w30 и какъв ми беше резултата... След 20часов напън на автомобила, без да се гаси двигателя (освен на бензиностанциите които спирах да зареждам) - голяма част от маслото беше станала на вода и се намираше на предното стъкло на колата, също така и под капака .. и зад двигателя .. А когато открих, че това е масло, а не вода - видях въпросното масло как се изпарява! С ТОВА МАСЛО КОЛАТА БЕШЕ ПРИСТИГНАЛА ОТ JAPAN ... оригинално япоснко 5w30!
След това направих грешката пак да и сложа такова масло .. и си чувах клапаните, и като вдигах щеката да проверя маслото, то толкова бързо се стичаше, че по щеката нищо не оставаше ...

Сега, след като си направих и профилактика на двигателя, смених си всички гумени оплатения, семенинги и така на татъка .. колата е с 10w60 и мога да кажа, че се държи в пъти по-добре. Маслото си седи на щеката дори и след напън! Не гори масло (тя и преди не гореше - просто го губеше), двигателя работи по уравновесено и плътно (ГОРИ МАЛКО ПОВЕЧЕ БЕНЗИН) - но моите убеждения са, че не съм сбъркал.

Все пак всеки сам си решава, на база своите убеждения и препоръки които получава и сипва каквото реши!
5w30 е универсално масло за повечето нови автомобили (нови за българина са след 2001г) и на повечето автомобили наистина няма никакъв проблем да си го карат.
Служебния ми Опел е с такова масло и го карам на карате! Държи се добре и е на 100 000км ... Другия служебен опел който го кара колегата е поддържан е в същия сервиз - произведен е на в същия месец като моя и на 70 000км е -а вече гори масло и тракат клапани!

Проблемите винаги може да са много и от различни естества... Аз лично подкрепям подсигуряването с по-висок вискозитет и масла от сорта: Xw40+

И Селиката ми и Хондата ми палят зимата от половин оборот... и двете са с 10w ... Само където ако настъпя селиката преди да е загряла - светва моментално чека на двигателя (което е нормално) тъй като вдига голямо налягане, заради по трудното предвижване на маслото по пътя му!

Та така .. всеки сам си решава - а аз от одавна не вярвам на писаниците по ФОРУМИТЕ и Универсалните Решения (било то зададени от производителя или написани в някой списание със сертификат). ДА е софтуер и да може да се реши по някакъв универсален начин ОК, но с механиката е друго ядче!

Поздрави от мен... аз изказах своето мнение (базирано на мойте ПАТИЛА) и не мисля да пиша повече по темата!

See ya! :))
T O Y O T AИзображение

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Мар 2012 12:24

5w30 не е за напъни (по принцип ) и ако беше направил хиничен анализ щеше да разбереш за кво стаа дума още като си сменил японското оригинално...

това че се стича много бързо и тракали клапаните не означава, че маслото не маже както трябва . тази "диагноза" е напълно глупава . ТОва дали едно масло маже може дасе разбере само и единствено с химичен анализ.


също 5в30 на 10различни производители са различни масла... така че като кажеш 5в30 е доста разтегливо понятие

boxito
Мнения: 8
Регистриран на: 12 Фев 2012 19:04

Мнение от boxito » 02 Мар 2012 12:31

здравейте колеги чета чета чета и все всно всичко е на френски... та искам да ви помоля да ми помогнете. карам селика т23 1ZZ двигател 2001 г. от скоро, вземах я от приятел и маслото и е на макс 2000 км обаче зная че е 10 w 40 молбата ми е да ми кажете точна марка и модел масло да отида директно да си го купя а не да вляза в магазина и да се правя че много разбирам и накрая да се изложа :) карам си колата нормално не съм от състезателите ако това има значение и смяната на маслото дали ще е на 5-10 или 15 к няма значение. благодаря предварително biggrin.gif
suzuki gsxr k5

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 02 Мар 2012 14:04

mitoko написа:5w30 не е за напъни (по принцип ) и ако беше направил хиничен анализ щеше да разбереш за кво стаа дума още като си сменил японското оригинално...

това че се стича много бързо и тракали клапаните не означава, че маслото не маже както трябва . тази "диагноза" е напълно глупава . ТОва дали едно масло маже може дасе разбере само и единствено с химичен анализ.


също 5в30 на 10различни производители са различни масла... така че като кажеш 5в30 е доста разтегливо понятие
+1

+ това, колегата говори за неговата ГТ4-ка, която е турбо. Турбо колите е хубаво да се карат с малко по-гъсто масло, защото работят на по-високи темп. от обикновените двгатели. Ето колегата в другата тема кара турбо с 15W50.

Отделно аз не видах да каже да си е прецакал нещо на колата с 5/30 маслото. То не, че веднага ще се разбере де. biggrin.gif

Много хора карат, вкл. и аз коли с голям пробег, които имат вече големи луфтове и се чудят защо им гори 5/30 маслото. Отделно после слагат по-дебело масло и после се чудят защо зимата им тракат клапаните...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Мар 2012 14:20

Japanese_fever написа:
mitoko написа:5w30 не е за напъни (по принцип ) и ако беше направил хиничен анализ щеше да разбереш за кво стаа дума още като си сменил японското оригинално...

това че се стича много бързо и тракали клапаните не означава, че маслото не маже както трябва . тази "диагноза" е напълно глупава . ТОва дали едно масло маже може дасе разбере само и единствено с химичен анализ.


също 5в30 на 10различни производители са различни масла... така че като кажеш 5в30 е доста разтегливо понятие
+1

+ това, колегата говори за неговата ГТ4-ка, която е турбо. Турбо колите е хубаво да се карат с малко по-гъсто масло, защото работят на по-високи темп. от обикновените двгатели. Ето колегата в другата тема кара турбо с 15W50.

Отделно аз не видах да каже да си е прецакал нещо на колата с 5/30 маслото. То не, че веднага ще се разбере де. biggrin.gif

Много хора карат, вкл. и аз коли с голям пробег, които имат вече големи луфтове и се чудят защо им гори 5/30 маслото. Отделно после слагат по-дебело масло и после се чудят защо зимата им тракат клапаните...
Ясно че е турбо, основното което исках да каже че наблюденията му са доста нереални и относителни с оглед на това че няма анализ на маслото.

Примерно 0в30 на амс ойл може да има доста по-добро мазане от 10в60 ама колегата с мисли че щом му тракали калапаните маслото е скапано без да прави химичен анализ... за такива парадокси говоря

Говорим за нормално градско каране(с леко бустче, не всяка скорост до прекъсвач) , а не 50 обиколки на Калояново на 40 градуса

Аватар
SLADURA
Мнения: 142
Регистриран на: 26 Яну 2006 20:58
Местоположение: Пловдив/София
Обратна връзка:

Мнение от SLADURA » 02 Мар 2012 14:31

бате митко и като направя химичен анализ кво да правя после а?
- Да седна да уча за химик ли ?

По-добро мазане ... По-лошо мазане ...
Темп на двигателя била една и съща Зиме/Лете - сега други неща говорите (в сравнението за КАЛОЯНОВО)

Нормално Градско каране .. в кой град ... и кое за тебе е НОРМАЛНО?

Имало разлини масла от разлини фирми .. уж с еднакви вискозитети .. ми има .. ВЪПРОСА Е НА ДОБАВКИТЕ ВЪТРЕ В МАСЛОТО МНОГО ЯСНО!

То дори от КАСТРОЛ има 2 вида 10в60 .. и ся кво правим .. да си ги купя и да ги водя на анализ и после да спя с пристите в контакта ли ...


Пфффффф .. в тоя ФОРУМ много учени има - и много от тия, които обичат да си чешат пръстите, и да спорят за глупости! ФАКТ Е САМАТА ТЕМА!


Въпроса с маслата винаги е бил относителен - и такъв ще си остане!
Със здраве!
T O Y O T AИзображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 02 Мар 2012 15:12

Аз мисля, че много хора си извадиха изводите от тази тема, вкл и аз.

Вкл. аз като говоря нещо обикновено давам линкове от къде съм взел информацията, а отделно съм давал масло за анализ в лаборатория, както и мои приятели тук дават масло за анализ след като са карали на писта.
Както вече споменахме по-горе едно от най-важните тестове на масло е HT/HS, което основно показва какво став с маслото в лагерите, когато двигателя е на ръчка, така ч вискозитета не е от толкова голямо значение, колкото добавките в маслото.

Доказани масла са всички на Amsoil, както и German Castrol (GC) 0W30 (на бутилката пише Made in Germany).

И най-важното си остава на какъв пробег се сменя маслото!
Когато се кара на писта по 20 и повече мин. екстремно е хубаво да е синтетика и се сменя преди и след състезанието.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2012 18:26

Не съм изчел темата, но ми се струва, че е възникнал някакъв спор. Защо спорите не ми е ясно? Производителя на автомобила съвсем ясно е казал какво масло да се ползва и с какъв вискозитет. Дори бих казал, че някой, ако не е съвсем сигурен да се обърне към дилъра и да му кажат какво точно масло се полага за съответната кола. На мен, като ми изтече гаранцията живот и здраве и ако колата продължа да е карам бих си купувал направо от Тойота тяхното масло, за да си го сменям. Поне ще съм сигурен, че няма да е менте и ще е точното за моя автомобил.
На този етап ми сипват ето това:

Изображение

След първите 15 000 км не беше мръднало на щеката. Сега съм на 25 000 км и пак си стои на мах. smile.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 02 Мар 2012 19:14

Kolega, razli4nite dvigateli sa proektirani za razli4en vid maslo.
Masloto e upomenato v knijkata (Owner' Manual) i na kapa4kata za masloto na dvigatelq.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2012 20:58

Japanese_fever написа:Kolega, razli4nite dvigateli sa proektirani za razli4en vid maslo.
Masloto e upomenato v knijkata (Owner' Manual) i na kapa4kata za masloto na dvigatelq.
Точно това имах и аз предвид, че различните двигатели са проектирани за различен вид масло и споровете са излишни по простата причина, че ако искате дълго да стопанисвате возилото си безпроблемно, трябва да се съобразявате със спецификациите.
Спорите за маслото 5W30. За България е подходящо по простата причина, че много производители го препоръчват за автомобилите си. Разбира се не само за България, а за цяла Европа. Тук тънкия момент е климата и региона. Точно за това се упоменава за кой континент ще се ползва. smile.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Мар 2012 21:51

prius 3 написа:....Разбира се не само за България, а за цяла Европа. Тук тънкия момент е климата и региона. Точно за това се упоменава за кой континент ще се ползва. smile.gif
Италия и Финландия са на един континент, но има съществена разлика в климата. smile.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 02 Мар 2012 21:55

zi_zi_top написа:
Италия и Финландия са на един континент, но има съществена разлика в климата. smile.gif
Razglejdaiki specifikaciite na 5W30, to spokoino bi se polzvalo s ednakva efektivnost, kakto vuv Finlandiq, taka i v Gurciq i Italia.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2012 22:22

zi_zi_top написа:
prius 3 написа:....Разбира се не само за България, а за цяла Европа. Тук тънкия момент е климата и региона. Точно за това се упоменава за кой континент ще се ползва. smile.gif
Италия и Финландия са на един континент, но има съществена разлика в климата. smile.gif
Европа е за цяла Европа, без разлика между държавите, защото няма фрапиращи разлики в климата между тях. Ако имаше такива производителите сигурно щяха да се съобразят. Поне така мисля аз. smile.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 03 Мар 2012 04:11

gh0s7r1d3r написа:Новият стандарт е да се мери вискозитета при 150 градуса - HTHS - това е най-важното му свойство според мен...
Вискозитета на маслото се определя при 100С°, което се приема за работна темп. на двигателя
When you see a W on a viscosity rating it means that this oil viscosity has been tested at a Colder temperature. The numbers without the W are all tested at 210° F or 100° C which is considered an approximation of engine operating temperature. In other words, a SAE 30 motor oil is the same viscosity as a 10w-30 or 5W-30 at 210° (100° C). The difference is when the viscosity is tested at a much colder temperature. For example, a 5W-30 motor oil performs like a SAE 5 motor oil would perform at the cold temperature specified, but still has the SAE 30 viscosity at 210° F (100° C) which is engine operating temperature.
http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

HT/HS test не е тест за определяне на вискозитет, а за неговото тестване при по-висока темп. 150С° и неговата устойчивост при смазване на екстремнодвижещи и нагряти части като лагерите на коляновия вал:
Once the known volume of fluid has reached test temperature of 150 °C, it is pushed through the capillary by an inert gas at a pressure sufficient to achieve a shear rate at the capillary wall of 1.4 x 106 s-1 and the flow time recorded.
http://www.mceinriassoc.com/id61.html

Накратко: SAE viscosity и HT/HS viscosity са два напълно различни теста!
Няам стар, няма нов стандарт.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 03 Мар 2012 04:19

Машина за провждане на HТ/HS тест:

http://www.cannoninstrument.com/HTHS.htm
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта