Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувай отговор
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Фев 2012 18:21

jim_beam написа: в такъв случай има ли въобще смисъл заглавието на темата и всичките спорове?
по-добре я коригирай според мен... wink.gif
Има и още как! smile.gif
Както виждаш тук дискутираме плътността на маслото при работна температура на двигателя и точно това мери теста HTHS. С други думи говорим за вторто число на маслото в случая 30. От това се вижда, че HTHS и вискозитета на маслото няма нищо общо с околната среда и нейната температура. Относно околната температура има значение първото число 5W, ако то е 10W при -10°С вече е много по-гъсто от 5W и не си изпълнява предназначението, коагто двигателя е още студен.

Та Мечо може да има вярни предполжения за горенето на маслото, но това по никакъв начин не ознава, че е тествал дали маслото смазва повече или по-малко.

И най-вече тази тема е за да обясни, че климата в България няма нищо общо с вискозитета на маслото и по точно второто число след W буквата! laugh.gif

Аз гледам да карам само с 5W30 и на състезания с това масло карам до 6000 rpm, както ина улицата често я цедя до 5-6К. Сега лятото може да сложа 10W40 за експеримент, но ще видим.

Искам за Мечо нещо да кажа. Като карах с 5W30 минерлано имах значителен разход на масло, може би около литър за 3000 мили. Сега карам пак с 5W30, но полусинтетика и разхода ми падна. Тук не съм вуждал масла long life, но за сметка на това има масла high mileage, които имат допълнителни добавки за намаляване разхода на масло при двигатели с над 75К мили. Така, че не е визкозитета важен, когато ти гори масло колата, а HTHS и добавките в маслото.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 26 Фев 2012 21:49

земи направи един експеримент с химичен анализ :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Фев 2012 04:05

mitoko написа:земи направи един експеримент с химичен анализ :thumbsup:
Анализ съм правил вече, на минерално 5/30.

След 6500 км му пада вискозитета на 5/20,
което е 4000 мили. Отделно вътре в него има някакви метали минерали, които не съм установил дали са в нормите и колко са завишени. То по принцип в самото масло си има някакви метали и менерали.
Сега разбрахте ли защо тук се препоръчва смяна на минерално на 3000 мили? smile.gif

п.п.
Сега като го сменя мисля да направя анализ и на полусинтетика 5/30.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 27 Фев 2012 20:02

После направи и на пълна синтетика 5/30. :thumbsup:

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 28 Фев 2012 12:02

Japanese_fever написа:
mitoko написа:земи направи един експеримент с химичен анализ :thumbsup:
Анализ съм правил вече, на минерално 5/30.

След 6500 км му пада вискозитета на 5/20,
което е 4000 мили. Отделно вътре в него има някакви метали минерали, които не съм установил дали са в нормите и колко са завишени. То по принцип в самото масло си има някакви метали и менерали.
Сега разбрахте ли защо тук се препоръчва смяна на минерално на 3000 мили? smile.gif

п.п.
Сега като го сменя мисля да направя анализ и на полусинтетика 5/30.
като смениш полусинтетиката,
няма ли шанс да е с 0в30 на амсойл сингнатуре серията ? да разберем дали реално е толкова добро колкото казват smile.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 28 Фев 2012 18:25

mitoko написа: няма ли шанс да е с 0в30 на амсойл сингнатуре серията ? да разберем дали реално е толкова добро колкото казват smile.gif
Ами Amsoil е много добро.
Чел съм из форумите, че една от лабораториите, които прави анализи на мсла го слага като безспорен фаворит над всички други синтеетични масла. Може да ги питам да ми дадат извадка, ако се съгласят.

Мойта кола нямам намерения да я карам с Amsoil.
Аз даже и синтетика още се чудя дали да й наливам.

п.п.
Горе 5/30 което му правих анализ е пържено до 5-6К оборота на тайм атак състезания.
Последно промяна от Japanese_fever на 01 Мар 2012 06:30, променено общо 4 пъти.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 28 Фев 2012 21:34

Обяснение, защо маслата с голяма разлика м/у 1-вото и 2-то число са по-нестабилни за големи пробези, особено за минерални масла:

Канадец:
in a non synthetic oil 10-40 could be the worst possible oil to use. The spread from 10 to 40 is 30 points. In order to get that wider srpead they have to use more additives to thicken the oil as it heats up, as the addtives wear out you are left with a poorer oil. The 10-30 oil has less of a spread and requires less additives, thus you get better protection as the oil is used with time. The 10-30 provides best protection IMO, the base oil is thicker than a 5-30 oil which should help. Now a 20-50 oil has a 30 point spread to it, but it starts with a much thicker oil base and does not require as many additives as say a 10-40, but it is too thick IMO and not necessary for daily driving. . hth.
Европеец:
FYI. 5W40 is recomended here in by Honda Europe.....
Канадец:
5w-40 may be fine in Europe as it is most likely a semi-synthetic product, in which case they can engineer to oil to work better, plus you are most likely talking about a hot climate. In N. America Honda is now pushing use of 5w-20 oil, personally I don't trust that shit, but it may be fine. In a fully synthetic oil even a 5w-50 is fine to use, I usually put that in for track days. For daily driving I like a 10w-30 regular oil, or semi-synthetic such as Castrol. I don't drive it much in winter though.
http://honda-tech.com/showthread.php?t=131045
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Мар 2012 06:31

mitoko написа: няма ли шанс да е с 0в30 на амсойл сингнатуре серията ? да разберем дали реално е толкова добро колкото казват smile.gif
Горе в закованата тема, където си писал, че съм писал глупости съм пуснал тестове (вкл. HT/HS тест) на масло 10W30. Amsoil е показал безапелативни резултати. Лошото само е, че теста е правен на масла през 2003-та, което е доста остаряла информация, но показва нагледно, че минерални масла може да се сравняват със синтетични и при някои тестове дават по-високи резултати, вкл. и на HT/HS теста.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926

п.п.
То па, това масло не го внасят в БГ... laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 01 Мар 2012 09:18

Japanese_fever написа:
mitoko написа: няма ли шанс да е с 0в30 на амсойл сингнатуре серията ? да разберем дали реално е толкова добро колкото казват smile.gif
Горе в закованата тема, където си писал, че съм писал глупости съм пуснал тестове (вкл. HT/HS тест) на масло 10W30. Amsoil е показал безапелативни резултати. Лошото само е, че теста е правен на масла през 2003-та, което е доста остаряла информация, но показва нагледно, че минерални масла може да се сравняват със синтетични и при някои тестове дават по-високи резултати, вкл. и на HT/HS теста.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926

п.п.
То па, това масло не го внасят в БГ... laugh.gif
Почти всички продукти от гамата на Амсойл се внасят официално на Българския пазар и се представляват от Фирма,която ги разпространява на изключително добри цени(за българския пазар) по абсолютно легален начин.Просто за българския пазар 10W30 е напълно безмислен вискозитет при наличие на 0W30 и 5W30,произведени от Амсойл.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Мар 2012 11:45

Japanese_fever написа:
mitoko написа: няма ли шанс да е с 0в30 на амсойл сингнатуре серията ? да разберем дали реално е толкова добро колкото казват smile.gif
Горе в закованата тема, където си писал, че съм писал глупости съм пуснал тестове (вкл. HT/HS тест) на масло 10W30. Amsoil е показал безапелативни резултати. Лошото само е, че теста е правен на масла през 2003-та, което е доста остаряла информация, но показва нагледно, че минерални масла може да се сравняват със синтетични и при някои тестове дават по-високи резултати, вкл. и на HT/HS теста.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926

п.п.
То па, това масло не го внасят в БГ... laugh.gif
тука обърка ... внасят го smile.gif

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 01 Мар 2012 18:02

Колеги дайте някакъв сайт или актуална ценова листа за този прословут Амсойл, че и на мен ми предстои смяна на масло. П.С. Единственият сайт, който намерих беше на уж вносителя, но е доста зле направен.
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 01 Мар 2012 18:19

търси в гуглата Magnaoil.bg :thumbsup:

Espace&Yaris
Мнения: 124
Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
Местоположение: Плевен

Мнение от Espace&Yaris » 01 Мар 2012 19:08

Сайта им е такъв все едно не ги интересува дали продават или не!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Мар 2012 19:12

Espace&Yaris написа:Сайта им е такъв все едно не ги интересува дали продават или не!
не се впрягай колега, важното е че има телефон за връзка... красив сайт няма да сипваш в двигателя :thumbsup:

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 01 Мар 2012 19:59

Espace&Yaris написа:Сайта им е такъв все едно не ги интересува дали продават или не!
Продават,затова не ги интересува дали сайта им е хубав или не.На тези цени на бутикова синтетика сайт не им трябва.Ако пък им видиш офиса..... .Обаче всичко им е Амсойл.Има оплаквания само за липса на някои мотоциклетни масла.Но ако си търпелив и тях ти ги доставят.0/30 и 5/30 са си класика за бензинов двигател.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 182 госта