Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувай отговор
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Мнение от Japanese_fever » 24 Фев 2012 17:39

Мечо, тази тема е специално за теб.

Подканям те да обясниш за, 5W30 маслото и защо според теб не е подходящо за климата на България?
Попитах те няколко пъти в различни теми за това масло, но не ми отговори, за това отварям специaла тема.

Докато ни обясниш защо не е, аз продължавам да твърдя, че:
Japanese_fever написа:Не си запознат с характеристиките на маслата.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

stevepy
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Окт 2009 17:19
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от stevepy » 24 Фев 2012 18:02

Колеги,сравнително "зелен" съм във форума за да правя забележки,но мисля че този ваш спор започна да става банален и безмислен.
Само за протокола-аз лично предпочитам 5W-40.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 24 Фев 2012 18:10

Това не е спор, просто някой като твърди нещо трябва да знае как да го обясни защити с факти.
Според мен МечоКух заблуждава хората като постоянно повтаря, че това масло, цитирам:
"не е подходящо за климата на България"

Тази тема не е за кой какво масло предпочита и кой с какво масло кара, а специално за 5W30!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 24 Фев 2012 20:58

Единствено заради по-високата цена. По-възможност трябва да се кара със предписаното в книжката тоест 5W30.
Авенсис 3S-FE

mincho
Мнения: 1
Регистриран на: 12 Фев 2012 14:07

Мнение от mincho » 24 Фев 2012 21:11

Аз утре сменям маслото на версото/1.8 2002 ввти/ с 5w30.По каталог го дават точно за България.За нашият климат.
:thumbsup:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 24 Фев 2012 23:47

ceko26 написа:Единствено заради по-високата цена. По-възможност трябва да се кара със предписаното в книжката тоест 5W30.

И къде в книжката пише изрично с какво масло да се кара? В моята пише, че е добре да се кара с 0W20, ама с условие. А условието е токов анеясно дефинирано, че да се чуди човек с какво да кара tongue.gif

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Фев 2012 01:03

Japanese - нищо не разбирам аз ..... ползвайте си маслото спрямо книжките - те хората по сервизите трябва работа да имат.... Едно е на хартия, че са еднакви, съвсем различно е на практика... На няколко коли дизели, Тойоти пробвах 5в30 и резултата беше липса на 5-800грама за 8000км .... до ден днешен, Тойотите се карат с 5в40 и никоя не гори масло.... Или ако липсва, то липсват 100 грама за 8000км.... Една и съща марка, един и същи клас, на какво ли се дължи това !? laugh.gif Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване. ВЯРНО, ако го караш автомобила плавно, спокойно и лекинко винаги, може да нямаш проблеми, ама аз не познавам много такива хора.... да не говорим, че е по-скъпо, което ОЩЕ по-малко има смисъл от него..... И за скоростите съм си правил експерименти със два вида, близки по характеристики масло и пак книжката не е много точна в крайния резултат.... Ама къв смисъл да ти изцитирам всичко като характеристика, като реално няма да е такъв ефекта !?!? Няма да навлизам в пълната теория и да обеснявам маслата наново, просто защото грам нямам желание, пък нека според теб да не знам.... Но мойте коли нямат грижи, не горят масло, вървят като луди, горят по-малко от средно статистическите тук изказани разходи.... Та явно аз съм в грешката biggrin.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 01:51

Значи според теб една кола щом гори масло значи маслото става на вода и не смазва, така ли?
МечоКух написа:Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване.
Каква е разликата в работната темп. на двигателя през зимата и през лятото? През лятото стрелката на антифриза до червеното ли ти се вдига?

Нека те запитам директно, защото виждам, че не може да го обясниш, но да те насоча:

Какво означава последното число от вискозитета на маслото независимо дали 30 или 40?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Фев 2012 02:20

Благодаря за насочването приятелю, но просто и ясно не ми се занимава с тези технически подробности, както вече казах.... Технически си прав, теоретично, пак си прав, но практично НЕ Е така ..... Щом го гори, значи не е добре, няма да обеснявам хиляди процеси, за да те убеждавам, че нещо е така.... Просто си е факт, пък който иска да си кара с каквото иска... Всеки има право на избор, аз избирам да НЕ влизам в чисто технически теоретични спорове.... Ти избираш да вярваш, че производителя ти мисли доброто и че щом той го е направил така, значи така е най-добре biggrin.gif Аз не съм от тези хора, аз съм от лудите, които искат пълния потенциал на нещо, просто защото то го може ....

Поздрави, няма да се занимавам с повече обяснения, просто нямам нито време, нито желание да навлизам в такива пререкания :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 03:07

Добре Мечо, разбрах че говориш от опит искам само да спомена 4 неща преди да приключим:

1. Последното число от вискозитета показва вискозитета на маслото при 100С°, което се приема че е работната темп. на двигателя, която не се влиае от това дали навън е зима или лято тъй като двигателя работи при една и съща темп. нали за това имаш антифриз да ти поддържа оптимална и постоянна темп. в двигателя.

При 100С° 5W30 e по-рядко от 5W40. Това значи, че маслената помпа изпомпва по-голямо количесто масло в минута, 5W30, отколкото 5W40, защото първото е по-рядко.

2. Гъстотата на маслото се определя от отва как е проектиран двигателя.
Ако има повече луфтове (може да има и като нов зависи как е проектиран и с какво масло е тестван) може да се препоръчва малко по-гъсто масло, ако обаче има малки хлабини инженерите се преценили, че по-тънкото масло го смазва по-добре, тъй като на високи обороти достига навсякъде, където се изисква мазане.

3. През зимата сутрин, когато колата не е загряла двете масла имат еднакъв визкозитет, защото и двете са 5W.
За това аз не препоръчвам да се кара зимата с масло, което започва с 10W.

4. Масло с по-близки числа като например 10W30 е по-усточиво на оптимални темп. и по-дълъг пробег от 5W30 и 5W40,
тъй като е с по-малък диапазон на вискозитета. 0W40 и 0W50 (вече има и такова) имат голям диапазон на вискозитета,
но поради тази причина имат намалена устойчивост.

Това само исках да кажа и да приключа с маслата.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 25 Фев 2012 07:24

Japanese_fever написа:0W40 и 0W50 (вече има и такова)
Още 99-та имаше 0W60 tongue.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 17:29

Me4oKyX написа:... Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване. ВЯРНО, ако го караш автомобила плавно, спокойно и лекинко винаги, може да нямаш проблеми, ама аз не познавам много такива хора.... да не говорим, че е по-скъпо, което ОЩЕ по-малко има смисъл от него.....
Добре, щом става на "вода" лятото защо е по-скъпо от 5W40,
според теб?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 19:03

логично е,че високо-температурното натоварване на всяко масло е по-голямо през лятото.случаите на повреди заради понижения вискозитет са през лятото,обикновено при продължителна ръчка,но също и при stop&go при задръствания.
освен това едно обозначение 5W30 не казва нищо конкретно за качеството на маслото,най-важния показател е HTHS вискозитет (високо-температурен вискозитет при над 150 градуса).за съжаление той не се отбелязва на бутилките.има освен това стабилност на изпарение и др.за нормалния потребител е важно грубо казано да търси масла ACEA C3 или поне B4,за дизел.това гарантира най-голяма стабилност при натоварване!
иначе на страниците на масло-производителите има пълна информация за всяко тяхно масло. cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 25 Фев 2012 19:14

Интересното е,че на моя Амсойл 5/30 беше отбелязано едновременно следното : 5W30,SM/SN,ACEA A3/B4;A5/B5.Страшно ме учуди това,защото хем е с голям стабилитет,хем го дават енергоспестяващо.После обаче видях същото и при MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA,а така също и при CASTROL EDGE 5W30.То и аз много пъти съм писал пълни лъжи по етикетите си,ама тез или ни стягат нещо,или маслата са изключително квалитетни,щом обединяват две напълно различни категории. sad.gif sad.gif sad.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 19:24

Всяко масло с пробега и времето деградира - пада му визкозитета и смзочните съставки. Работата е там не да караш с по-гъсто масло за да го сменяш по-рядко, а да караш с каквото препоръчва производителя и да го сменяш на време.

Мечо може да кара с 5W40, защото като му падне вискозитета то ще стане 5W30 - така ще може да го смени не на 10К км, а на 15 ил 20К км biggrin.gif

@jim_beam
На мен също мо беше мисълта, че не само визкозитета е важен, а съдържанието на метали и минерали вмаслото. Новите масла не съдържат ZDDP (цинк), който не е екологичен, но пък за това смазва по-добре.
Масла отбелязани като API - SM/SN нямат цинк, но това не е фатални при новите двигатели, които движат клапаните не чрез триене/пързаляне, а чрез ролки/топчета. Докато старите API - SG и SL миаля, че имат цинк в тях.

Т.е. когато двигателят е проектиран с минимално износване и маслото не е задължително да е супер смазващо.

Старите двигатели на Хонда B16

Изображение

Новите K20

Изображение

Почти съм сигурен, че и при Тойота е подобно, те.е. оптимизирано триене на разп. валове.
Последно промяна от Japanese_fever на 25 Фев 2012 19:34, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 91 госта