Всяко масло с пробега и времето деградира - пада му визкозитета и смзочните съставки. Работата е там не да караш с по-гъсто масло за да го сменяш по-рядко, а да караш с каквото препоръчва производителя и да го сменяш на време.
Мечо може да кара с 5W40, защото като му падне вискозитета то ще стане 5W30 - така ще може да го смени не на 10К км, а на 15 ил 20К км biggrin.gif
@jim_beam
На мен също мо беше мисълта, че не само визкозитета е важен, а съдържанието на метали и минерали вмаслото. Новите масла не съдържат ZDDP (цинк), който не е екологичен, но пък за това смазва по-добре.
Масла отбелязани като API - SM/SN нямат цинк, но това не е фатални при новите двигатели, които движат клапаните не чрез триене/пързаляне, а чрез ролки/топчета. Докато старите API - SG и SL миаля, че имат цинк в тях.
Т.е. когато двигателят е проектиран с минимално износване и маслото не е задължително да е супер смазващо.
Старите двигатели на Хонда B16
Новите K20
Почти съм сигурен, че и при Тойота е подобно, те.е. оптимизирано триене на разп. валове.