Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 18 Яну 2012 07:06

jim_beam написа:
TATI написа:
jim_beam написа:ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма. unsure.gif
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка! mad.gif

пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdf

мерси колега!
има още нещо,акумулаторите,които се продават за оригинални,не са същите като тия,с които идва колата.един колега немец си беше взел,пишело само тойота,made in spain.
дойде ми на ум,евентуално да склоня някой продавач да ми изкара ориг. акумулатор от някоя нова кола и да и сложи тоя испанския,дето ги продават за оригинални.бай ганювски малко,ама ми се вижда най-добре.даже едно малко може да го почерпя по случая... laugh.gif
Говори за двама-моя е доста по-мъничък,а ще черпя и двама ви голямо.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2012 08:00

Колеги, за акумулаторите има друга тема....
Но конкретно в случая - сами знаете, че тойота има заводи из целия свят... Да не очаквате в тая част на света търговците заради сините ви очи да поръчват акумулаторите от този завод, откъдето поръчват японците за тяхното производство (ако автомобила е японски)???
Едва ли например на турската корола акумулатора е японски....

П.С. на маздата бе японски обслужваем Панасоник, но тя си е произведена там...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 18 Яну 2012 08:30

И аз смених оригиналния 6.5 годишен акумулатор с "Варта" 100Ah wink.gif и се наложи само да нактроя отнова станциите на радиото и обуча стъклата.
Варта-та е перфектна вече една година. smile.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2012 11:01

Kiki написа:... и се наложи само да настроя отново станциите на радиото и обуча стъклата.
И аз друго не съм правил (е, 'настройката' на ESP и 'завиващите' фарове не се брои - завъртане волана в двете крайни положения)...
Темата я пуснах за да не се шашка някой ако първите километри след смяна на акумулатор автомобила не се държи адекватно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 18 Яну 2012 15:59

Това е ефект явно само при Мазда biggrin.gif
При няколко тойоти съм свидетел след половин една година без акумулатор , слага се батерията , върти се ключа и заминава без замисляне wacko.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2012 17:54

Колега, май не четеш внимателно. И аз завъртях ключа и заминах без замисляне. Колата си вървеше идеално, без никакъв проблем. А след навъртането на 40-50км нямаше никаква разлика в празния ход в сравнение с преди откачането на акумулатора. И ако не гледах внимателно таблото и тахометъра, можеше да не забележа аномалията (единствено изгасването на паркинг може да се каже за 'проблем', и то се е случило навярно поради по-бавната реакция на клапана за празен ход - след това дори се 'уплаши' и прекомпенсира и държа оборотите около 1200)
Няма никакво значение дали си изключил акумулатора за 1 минута или за 1 година - когато не е с енергонезависима памет ЕКУ-то си забравя корекциите почти моментално (колкото да се поразредят кондензаторите). Май немците започнаха да правят вече с енергонезависима памет за тея корекции.
Ефекта не е само на мазда, а съм го наблюдавал на почти всичките ми автомобили от различни марки, на които се е налагало откачане на акумулатор (и на Авенсиса)...
Ако оставиш автомобила на място да поработи десеттина минути, то не би усетил нищо....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 18 Яну 2012 19:42

tova e mnogo tipichno za Camry 2002-2006 modela, sled kat se smeni akumulatora, idle se precakva, poniakoga daje ne mojesh da darjish kolata na iadle. sashtoto sam go zabeliazal i na Corolla i Matrix sled smiana na ECU(sega ima recall za podmiana na ECU, ta chesto go pravim). opraviata e da ostavish kolata da raboti izvestno vreme na idle i se nadiavash da go nauchi, no sam zabeliazal che pri niakoi koli tova e pochti nevazmojno(sled 15 vse oshte raboti na prekaleno niski oboroti, ili dori niakoga izobshto neshte da raboti, kolata postoianno gasne). drugoto reshenie e da se pochisti Throttle Body-to, sled tova oborotite daje satavat visoki za izvestno vreme...
->

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2012 20:05

Досега винаги колите ми са се оправяли безпроблемно, но все пак известна експлоатация/време е нужно, преди да влязат в напълно стандартните норми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 18 Яну 2012 20:42

Почти всички коли с елекронен дросел имат нужда от обучаване на дросела след сваляне на ак. Дросела се самообучава длед известно време както си описал или като запалиш колата десетина пъти wink.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 12 Мар 2012 11:20

zi_zi_top написа:На Королата съм откачал акумулатора и като я запаля след това единственото, по което се познава е, че трябва да си настроя часовника, станциите на радиото и да си обуча ел. стъклата.

В книжката на Корсата за бензинови ДВГ е описана процедура след откачане на акумулатор: 1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура и 2. Изминаване на 2-3 км с променлив режим на движение.
Понякога не съм спазвал тази процедура и съм подкарвал веднага, тогава съм усещал в началото леко претрисане на светофар, но никога не ми е гаснала.как се обучават ел стъкла

Джим, купи си Bosh S5 или Exide! :thumbsup:

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 12 Мар 2012 14:17

Проблема съм го имал при МАЗДА 323. Оборотите паднаха 450 след загряването на колата и започна да тресе, но без да гасне. След около 15 км всичко се оправи и оборотите заспаха на 750 колкото трябва да са.
Не знам обаче дали тези 200 оборота са верни на колегата. Повече ми прилича на погрешна подадена информация от ЕКУ-то. При такива обороти всеки бензинов двигател ще тресе и ще гасне.
Интересното е че и на други автомобили съм разкачал акумулатори, даже по цяла зима са били без батерия и никога не съм имал подобни случки, както с МАЗДА.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Мар 2012 15:11

prius 3 написа:...
Не знам обаче дали тези 200 оборота са верни на колегата. Повече ми прилича на погрешна подадена информация от ЕКУ-то. При такива обороти всеки бензинов двигател ще тресе и ще гасне.....
Оборотите не са 200 а са 350-400 (скалата не е линейна и дебелата черта е 500об/мин)...
ЕКУ-то подава явно точна информация, защото оборотите се чуваха наистина изключително ниски (яд ме е, че не вързах ОБД да видя в цифров вид оборотите). А с правилната центровка спокойно могат да се докарат такива стабилни обороти при загрял двигател.
На москвич сме правили празен ход около 400об/мин, без да потрепери двигателя... До него звук едва се чува - само тиктакане..
Но вредните изгорели газове бяха с много високи нива...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

j0r0
Мнения: 6
Регистриран на: 26 Фев 2018 16:34
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E150 1.6 124к.с
Обратна връзка:

Поведение след смяна/откачане на акумулатор Toyota Corolla E15 2008 1.6 124 к.с.

Мнение от j0r0 » 11 Сеп 2018 16:01

Здравейте,

От скоро съм в "клуба", като се сдобих с гореописания автомобил Toyota Corolla E150 2008 VVT-i 1.6 91кв./124к.с.

Предварително искам да кажа, че използвах търсачката на форума но смятам, че ще бъде полезно да изясним въпроса напълно.

Откачих минуса на акумулатора(исках да видя какъв ми е лентовия кабел, за да си сложа cruise control) и след като приключих, върнах минуса и го стегнах. Запалих колата но оборотите варираха м/у -200 и 800+, и вибрации от мотора, при подаване на газ оборотите се повишават примерно до около 2000, но след отпускане отново се връщат до по-ниски и започва вариране отново м/у 200 и 800 но не загасва. Реших да направя едно кръгче, колата върви но поне според мен не във оптимален режим защото двигателя стана малко по-шумен, като спрях на няколко кръстовища загасваше. След като я покарах 10 мин. градско спях (ходих до един магазин) след което положението беше малко по-добре започна да държи по-стабилно оборотите на 600(както нормално ги държи). Забелязах днес, че като карах по околовръстния път при малко по-висока скорост (80-90км/ч) за кратко сякаш пак се появи шум от мотора но по-късно утихна.
Колата принципно работи доста тихо и спокойно.

Попаднах само на една тема по въпроса от slowtraveler: viewtopic.php?t=19580, в която zi_zi_top казва, че има процедура за стартиране на Корса за бензинови ДВГ след откачане на акумулатора (аз търсих такава процедура за Corolla-та но не намерих в сервизната книжка от ей тук https://www.toyota.com/t3Portal/documen ... 12B28U.pdf:
1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура
2. Изминаване на 2-3 км. с променлив режим на движение.


За да премахна всяко съмнение останало в мен, а и смятам полезна информация за всички, нека хората с повече опит и знания да се произнесат по въпроса има ли такава процедура, ако има нека я споделят(дали е тази описана по-горе или друга) и проблем ли е ако не е спазена процедурата.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Мнението е слято с вече съществуващата тема...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2018 16:36

Процедура - силно казано...
Отново да опишем причината за тази реакция на двигателя...
ЕКУ-то по време на работа на двигателя натрупва корекционни параметри на база данни от сензорите, и така оптимизира работата на двигателя.
При изключване на акумулатора ЕКУ-то забравя тези корекционни стойности и стартира работата с базови параметри. При които двигателя работи, но не оптимално...
В същият момент започва да натрупва наново информация за корекционните параметри, така, че отново да заработи перфектно когато натрупа достатъчно количество...
Както и да караш - колата пак ще се самонастрои, но и трябва време за да натрупа достатъчно информация..
Разбира се - трябва и нормална работна температура, защото през останалото време не винаги сместа е идеалната и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

j0r0
Мнения: 6
Регистриран на: 26 Фев 2018 16:34
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E150 1.6 124к.с
Обратна връзка:

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Мнение от j0r0 » 11 Сеп 2018 17:08

Мерси за информацията slowtraveler.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 34 госта