Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

YoKK
Мнения: 184
Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
Местоположение: Plovdiv

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Мнение от YoKK » 11 Сеп 2018 23:15

Наскоро сменях пиропатрона на еърбега по сервизна кампания и когато вземах колата от ТМ ми казаха, че поради откачане на акумулатора ще имам проблем с оборотите за около 50км за адаптация на "нещо си". Колата я карам предимно на газ и действително след обръщане от бензин на газ започна да мени оборотите от 800 до 200 с 2 изгасвания на светоофари. Обърнах на бензин за около 1-2 км без да изключвам от скорост и след връщане на газ всичко се бе оправило. Разбира се без настройките на радиото и сигнализацията за непоставен колан, която преди това бях изключил, а сега се оказа отново включена.

STEFANAKI8585
Мнения: 3
Регистриран на: 09 Яну 2024 09:00
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota corola verso 1.8 vvti
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от STEFANAKI8585 » 18 Яну 2024 08:25

Същото се получи и при мен - Тойота корола версо 1.8 VVT-i 2006г.
След откачане на акумулатора колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса.
Обикновенно при същите условия пали на 1500-1600 оборота. Дори угасна при спиране на СТОП. След 3,4 дена и изминати около 30/40 километра нещата се нормализираха, като това стана постепенно.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от mapamop » 18 Яну 2024 08:53

STEFANAKI8585 написа: 18 Яну 2024 08:25 колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса
Огледай из двигателя за течове на вакуум, измий си дросела ако не е чистен в последните 20 000км, измий си и дебитомера. Ако все още не се е оправила смени и датчика за температурата на антифриза.
Не е нормално да запали на такива ниски обороти и да ги държи. Имам Авенсис със същия двигател - след сваляне на клемата запалва на около 1800 оборота, бързо и за съвсем малко време отива на 2000. После постепенно, градивно с покачването на температурата, слиза до нормалните 650-750 на празен ход, като загрее. При мен "нормалните" всъщност са около 750-800 заради фабричните дневни.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 08:55

mapamop, колегата споделя, че това е било след смяната на акумулатора, и след като е покарал - ефектът е изчезнал :thumbsup:
Прочети първото мнение в темата -изпитал съм го на свой гръб с доста нов автомобил (3г) tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от mapamop » 18 Яну 2024 09:02

slowtraveler,
Аз го изпитах вчера, че сменях разредения от късите пробези акумулатор. Глъхнеше ми и ми хълцаше мотора, преди да открия че ми е смачкана изходната тръба на кутията на филтъра и гарнитурата на капака на клапаните е скъсана на 2-3 места. От тогава нали се сещаш колко пъти е свалян акумулатора на моя кенеф, само през лятото? Почти всяка седмица, през лятото, и сега зимно още 2 пъти в последните 3-4 месеца....
В момента запалва на около 1400-1800, отива на 2000 оборота, слиза на 800-600-400 и се качва на 1400 през съвсем малки интервали от време. От 1400 започва да бута оборотите надолу като прехвърли над 40-50 градуса на антифриза.
Вчерашното сваляне на клемата беше на -3 със вятър и влага...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от Оги » 18 Яну 2024 11:23

Ако за някой това е съществен проблем, то може да се избегне като преди да се разкачи акумулатора се пъхне в гнездото на запалката или някъде по мрежата едно напрежение 12 волта, батерия евентуално. Здраво, стабилно. Ще се запазят всички настройки, също и на музиката докато отново се закачи акумулатора. Ако сте на Вие с жиците и токовете или не ви е проблем да изтърпите малко неудобство във временното поведение на мотора- по-добре пропуснете това.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 12:06

Да, аз имам зарядно, което има режим 'поддръжка' - 5А/13.5V точно за тази цел... Изборът на запалката не е добър, защото на доста автомобили запалката се изключва при изключено запалване...
Най-правилният вариант е да се върже за клемите на акумулатора преди да се откачи.. Или още по-добре за клемите на подаване на ток ако има такива. :thumbsup:
Но въпросът бе, че дори и да е изключено захранването - това не е технически проблем, просто те принуждава да правиш настройки на радио, стъкла, и да изчакаш автомобила да си самонастрои двигател, скоростна кутия и т.н... В повечето случаи има точни инструкции как може да стане най-лесно и бързо това... Например за Джипа си го имаше - при нулиране на информацията на кутията, ускоряваш плавно и бавно (за да превключва при ниски обороти и си хване момента на зацепване на фрикционите) докато изреди 8-те скорости, след което плавно намаляваш обратно до 1-ва предавка.. И така 2-3 пъти... След което автомобила си е 'като нов' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от vfr800 » 18 Яну 2024 15:08

Теоритично на повечето автомобили PID управлението на празния ход работи в посока надолу. Т.е стандарната стойност зададена в ECU е доста над необходимото и затова би трябвало след смяна на акумулатор да е обратното. Високи обороти и постепенно да ги сваля. Когато се случва обратното означава, че няма достатъчно въздух или горивото е твърде много, разбирай 7-8:1 и дросела или клапана аз празен ход компенсират с допълнителен въздух. PID контролера му трябва време, за да заучи новия режим на работа, но това не е нормалното поведение при повечето автомобили. Да може да има изключения разбира се , но принципно логиката е тази. При по-старите автомобили понякога се случва подобна драма заради пипане на байпасния болт, който регулира количеството въздух при напълно затворен дросел или моторче за празен ход. Ако този болт е много затворен тогава може да се получи въпросната ситуация, защото байпасния въздух е твърде малко и стойността на моторчето за празен ход или респективно дросела идва недостатъчна.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 15:29

В моя случай колата е произведена в Япония и бе сигурно на 50-60х.км :) Фактът е, че този ефект се забелязва на много много автомобили - докато се 'осъзнае' - работи като друг автомобил tooth.gif
Но се осъзнава бързо де - за това спор няма.. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта