Цветомузика на таблото? Загадката решена!
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Цветомузика на таблото? Загадката решена!
До днес при стартиране всички лампи на таблото светват и след секунда-две гаснат, обаче днес останаха да светят три от тях:
1. Проблем със зареждането на акумулатора
2. Ниско ниво на двигателно масло
3. Проблем с горивен филтър
Тук намерих подбна тема, като при собственика на RAV4 след около 70 км са светнали и лампите на ABS и ръчната. После при него колата е спряла да пали и се оказал проблем с ремъка на алтернатора. Аз минах почти 200 км без проблеми. След като паркирах я гасих и палих няколко пъти.
Обаче OBD показва 12,8V при контакт и 14,1V след стартиране (при 800 об/м), не показва грешки или проблеми. Откачах акумулатора и после пак си светят. Не знам дали не е изгорял някой предпазител? Колата пали и върви нормално и не открих нищо което не работи. Обаче тези лампи ме влудяват - така че давайте идеи какво да проверя?
1. Проблем със зареждането на акумулатора
2. Ниско ниво на двигателно масло
3. Проблем с горивен филтър
Тук намерих подбна тема, като при собственика на RAV4 след около 70 км са светнали и лампите на ABS и ръчната. После при него колата е спряла да пали и се оказал проблем с ремъка на алтернатора. Аз минах почти 200 км без проблеми. След като паркирах я гасих и палих няколко пъти.
Обаче OBD показва 12,8V при контакт и 14,1V след стартиране (при 800 об/м), не показва грешки или проблеми. Откачах акумулатора и после пак си светят. Не знам дали не е изгорял някой предпазител? Колата пали и върви нормално и не открих нищо което не работи. Обаче тези лампи ме влудяват - така че давайте идеи какво да проверя?
Последно промяна от Rudy на 26 Апр 2011 13:53, променено общо 1 път.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Цветомузика на таблото?
Rudy, според електирческата схема,единствения предпазител, който захранва тази верига е IGN (10A), който се намира в двигателния отсек. Възможно е ако имаш DRL неговия модул да се еб..а, но е малко вероятно. Провери този предпазител, четките на алтернатора или реле-регулатора.Rudy написа:...днес останаха да светят три от тях:
1. Проблем със зареждането на акумулатора
2. Ниско ниво на двигателно масло
3. Проблем с горивен филтър
... Не знам дали не е изгорял някой предпазител?
Зареждането се поддържа от трите лампи, дето са останали да светят, защото са свързани в схема 'или'.
- Прикачени файлове
-
- Charge2.png (224.57 KiB) Преглеждано 5674 пъти
-
- Charge1.png (164 KiB) Преглеждано 5674 пъти
Последно промяна от Scott на 25 Апр 2011 20:13, променено общо 1 път.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Цветомузика на таблото?
ОК - утре сутрин първо това ще проверя.Scott написа:... Rudy, според електирческата схема, най-вероятно е изгорял предпазителя IGN (10A), който се намира в двигателния отсек.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Цветомузика на таблото?
На второ четене, не ми се вярва изгарянето на този предпазител да предизвика светене на тези лампи едновременно. По-скоро е повреда в реле-регулатора или един от допълнителните диоди се е сбъгясал. Схемата е направена така, че изгаряне на един предпазител или лампата на зареждането да не доведе до недозареждане на акумулатора.Rudy написа:ОК - утре сутрин първо това ще проверя.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Като откача буксата на алтернатора - гаснат и трите лампи, но като я включва обратно пак светват.diesel_power написа:Като начало откачи буксите на динамото и на горивния филтър да видиш дали ще изгаснат .
Ако оставя да поработи с изключена букса светва и Check engine (MIL). Като изчистя грешката MIL не светва, ама онези трите греят като слънце по пладне.
Сега какво? Ремък на алтернатора или самия алтернатор - как да проверя? И ако не става дайте идеи къде да я водя?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Щом напрежението ти на зареждане е 14.1В (измери го все пак с мултиметър), аз бих предположил че един от малките диоди, които захранват реле-регулатора е сбъгясал. Ако напрежението е по-ниско, тогава са четки или реле-регулатор.Rudy написа:... Ремък на алтернатора или самия алтернатор - как да проверя?
Дай малко предистория, правил ли си нещо по колата преди да се случи това?
Виж за всеки случай и бушон ALT-S.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Цветомузика на таблото? Загадката решена!
Здравейте, и при мен се получи същия проблем, но не е от предпазители и ремък, при замерване ми показва 12.2V което директно ми показва липса на каквото и да било захранване от алтернатор, според вас има ли нещо още което бих могъл да проверя или направо да отивам в сервиз.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 161 госта