Страница 14 от 18

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 14 Фев 2019 18:00
от memorex
Проблема е в мен /мойте устроиства. :thumbsup:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 17 Фев 2019 16:06
от jacob12
Здравейте
Нека да напишем приказка за ЕГР-а, като част от нашите двигатели. Исторически погледнато като че ли преди 1994 нямаше ЕГР, бяха основно за коли от Швейцария, на бензинови коли, дизела преди 2000 година като че ли рядко се срещаше.
Първите системи за ЕГР бяха прости - вакуум помпа, маркуче, клапан, модулиращ вакуума, пак маркуче и мембрана. Примерна система :
https://www.toyotaguru.us/sequoia-2001- ... ntrol.html
Най честите проблеми бяха лесно видни и измеряеми - пукната мембрана, вакуум до нея се подава, а тя не реагира, пукнато или по точно цепнато маркуче, не по даващо вакуум. Понякога клапана не реагираше на команда от компютъра, понякога нямаше вакуум. А, да не забравим и друг скрит участник, вакуумния резервоар. Понякога маркучето до него се къса, откача и в системата няма вакуум. Тази и система лесно се манипулира, една капачка от кисело мляко, планка или даже стара накладка, останала от Жигулата на татко. Тук има и няколко измервания по система, които може да се направят:
Вакуум помпата трябва да създава вакуум поне 600 мбар, ако е по малко е рeдно да се замени
Маркучета - визуален преглед, затапване в единия край, подаване на вакуум в другия с помпа с манометър и измерване дали спада вакуума, същия метод се използва и за мембраната на ЕГР. Как да измерим самия клапан, модулиращия ? Чрез мултицет най просто и пад на напрежение върху клапана, чрез уред, измерващ честота или коефициент на запълване на импулсите ( да речем ФЛУКЕ 78 ) или подходящ специализиран авто мултиметър ( виждал съм и такива с графика), но истинските са прекомерно скъпи, а с китайките човек рискува. Някога ползвахме програма за визуализация на звук ( от Ди джейчета), входа за микрофона, стъпало оптично за развързване и превключвател, според това какъв сигнал се мери tooth.gif
Какви проблеми възникват от тази проста система - липса на мощност, единствения начин за измерване тук е чрез показание на дебитомера, придърпване, липса на плавно ускорение, тласъци в мощността и т.н. Тук хората си затапваха система и не мислеха за екология, майната и. Но и компютъра рядко разбираше, затова и никой не чистеше ЕГРа си или тръбата на ЕГР системата от налепи
По късно, след 2000 год. излязоха вече и електрически системи за ЕГР, управление с моторче. Лошото почна tooth.gif . В електромотора се слага вече една писта с 3 кабела, които измерват колко се отваря и затваря ЕГР,( по скъпо е да се направи реостат на мембрана, някъде се ползва основно за турбокомпресори TVG). Монтира се моторчето на всмукателната тръба, откъм интеркулера се монтира дросел, за да управлява колко газове да влязат обратно в двигателя. И тук почват нови драми - в моторчето през оста влиза масло от пълзящия слой, прецаква го, по новите моторчета имат процесори вътре, правят изчисления за позицията на клапата, а даже се подава в цифров вид на компютъра, който следейки дебитомер, позиция на ЕГР, обороти, натоварване, температура на водата и др. управлява дросела и ЕГРа. По новия тип моторчета са с 4 кабела, по това най лесно се разбира има ли процесор или няма вътре.
Добре, ама как да му вкараме повече изгорели газове на тоз двигател ? Ами нека добавим охладител на газовете с вода, така те ще са още по студени tooth.gif И не само това, че ще са по студени- студения газ се свива и така ще увеличим вкараните обратно газове tooth.gif, а на студен двигател ( разбирай под 60 град) за да не кашля и да се движи все пак ( нали си предствавяте да сте в скафандър и да сте яли боб 2 дена tooth.gif ) , ще сложим и една клапа да превключва газовете да влизат директно в двигателя или да минат през охладителя, управление с вакуумна мембрана на кулера
https://www.google.com/search?biw=1280& ... YyNqhyrTRM:
https://www.google.com/search?biw=1280& ... EZB_vI4PMM:
Основно при тази система се зацапват тръбите, всмукателния колектор трупа нагари, изгарят моторчетата, пълни с масло, а понякога и маслото тръгва по кабелния сноп. Затова е хубаво, на 100-200 хил. да се демонтира всмукателната тръба, ЕГР системи и да се почистят. Ще кажете, че пробега е голям, но всеки сам да реши, според това кара ли на дълги разстояния или не, или само кара децата до градина, или просто ходи до поликлиниката да дава кръв и урина tooth.gif
Следващото поколение започна скоро, с разделяне на топъл и студен ЕГР. Как да вкараме повече изгорели газове ? Ма още, да няма край tooth.gif
Ми ще сложим в средата на ауспуха или накрая един дросел и малко преди дросела ще дръпнем една тръба отиде пак до двигателя, та да не му е студено на миличкия
Ето и пример :
https://www.google.com/search?biw=1280& ... OO8w8YCx5M:
Ето една много добра статия, която илюстрира топъл и студен ЕГР, ЕГР с високо и ниско налягане:
http://www.ni.com/white-paper/13516/en/
Основен проблем като че ли последните години са пълзящия слой масло в двигателя унищожава датчици, моторчета, коксува, трупа нагари и втори- лошо кримпване на пиновете ( лошата връзка на буксата дава лоши сигнали, заблуждаващи не само компютъра, а и монтьори и диагностици tooth.gif)
Иска ми се да спомена и това, че автопарка се увеличи много, а се затварят училища, няма специалисти, а и вече не се търси сериозно решаване на проблема, колите много и човек и да иска да си плати не може да намери качествени хора. Не че сме калпави, напротив, западняка се плаши от нас, а нямаме учители и добри учебници, няма практика, всеки се учи сам, натрупва знания за сметка на хората и клиентите си, няма семинари и т.н.
Да спомена и това, че доста софтуери и специалист зад него знаят какво да търсят. Прост пример, при затворен ЕГР, дебитомера да речем чете 400-450 единици, при задействане на клапана за ЕГР ( 100 процента), дебитомера трябва да чете 250 единици. Има и друго, разликата трябва да е мин. 100 единици. Така че бързо и лесно, ако знаеш какво търсиш чрез подаване на сигнали 0-100 към ЕГР и турбина може да се разбере какво става в системата.
Да не пропусна и други услужнения - добавят се датчици за налягане( компресия) и температура на цилиндъра, добавената ламбда сонда след 2002-2003 дава индикация за кислорода в системата и също коригира ЕГР системата.
Мога да кажа, че основни корекционни параметри са: температура на двигателя, ламбда сонда, обороти, натоварване, дебитомер. За момента като че ли няма температурни сензори по ЕГР система ( те температурните вече са поне 5-7 ), но и това вероятно предстои. За момента като че ли вече се набляга на частична хибридизация на автомобила ( не визирам Тойота ), изграждане на 2 електромрежи, на 12 волта и 48 волта с хибридизация между двигател и кутия, хибридната глава.
Надявам се да не е станало много досадно tooth.gif . Извинете ме. Искаше ми се да сложа и картинки, а нямам това време, а и още не зная как се качват tooth.gif

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 17 Фев 2019 17:42
от jim_beam
Мерси за монолога колега, забавно четиво! worthy.gif
Мисля, че няма нужда да се тревожиш за бъдещето на тази технология, поради простата причина, че дизелите бавно и безвъзвратно ще изчезват. Поне тези от масовият парк, процеса вече е в ход, виж Германия, и е само въпрос на време да почнат да падат и останалите плочки от доминото. Връщане назад няма!

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 17 Фев 2019 20:28
от jacob12
Това с изчезването на дизела е балон, като имотния, раздува се изкуствено. Съвременния дизел има доста сложни системи, тук чоплим само ЕГР. Тенденциите са много, но в автомобилния парк все пак дизела се произвежда и мисля, че пак ще продължи, с влагане на хибридни технологии. Второ на 6-ци и 8-ци масово се слага система за изключване на цилиндрите, а същата система се ползва и за променлив ход на клапани. Отделно при бензина пълно управление на аванса на двата вала. Постепенно ще се мине според мен отново на бензинови коли с хибридизация, но може и да бъркам. Все пак това са неща, наложени от кукловодите, така както изсипаха негри и араби в Европа, така както гледат да изтребят бялото население и да го заменят с послушковци, като индийците, карма както казват tooth.gif

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Фев 2019 19:28
от SvetoslavK
Закарах я в сервиз, свалиха колекторите и егр, почистиха всичко, вече всичко е перфектно...
Но благодаря за съвета...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 15 Мар 2019 13:58
от Ahamzzz
Здравейте колеги , много добра тема благодаря за която. :thumbsup:
Моята кола от както съм я взел вече 3 години си карам и се чудя дали да не предприема тази процедура и аз. Колата е на 197 000 мили от Англия и кой знае дали е правен такова чистене изобщо.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 03 Апр 2019 07:55
от Tarikata
Здравеите колеги собственик съм на тоиота авенсис 2.2 dcat 177 коня.имам следния проблем след смяна на агр вентил с нов и два дена градско каране на таблото отново ми излезе същата грешка както и преди да сменя вентила.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 24 Апр 2019 09:46
от mitaka_1
Да споделя и аз през какви премеждия преминах докато вкарам моето версо 2.2 d4d 136кс. в нормален режим на работа. Колата все да забива при каране извън града със скорост над 120км/ч като сама след няколко секунди се оправяше и така, не го правеше всеки път. Не записва никакви грешки и не свети нищо по таблото. В града си върви без проблем. Започнах с проблемния SCV клапан като добре, че не послушах майсторите да се взема DENSO за безумна цена, а взех китайски за 40лв. който се оказа доста добър и дори в момента си карам с него. Свалих EGR клапана, който беше доста замърсен и го почистих и монтирах отново. Никакви симптоми за оправяне нямаше забива и това е. Майсторите започнах да викат, че клапана не хубав или проблема е в дебитомера или турбото. Или трябва софтуерно да изключат EGR клапана. От познат с една рав 4 взех неговия SCV клапан, като моя го монтирах на неговата кола и се оказа че клапана е перфектен. След това размених и дебитомерите и се установи, че и там няма проблем с него. Започна се със сваляне на турбото. След демонтажа визуално няма нито луфт и други симптоми на проблем. За всеки случай го изпратих в специализиран сервиз за турбини за диагностика за да изключа напълно вероятността той да прави нещо. Човека излезе много коректен и още същия ден ми се обади да ми каже, че турбината е перфектна и ми я изпрати обратно. Следващо действие, накарах сервиза да ми демонтират колектора за входящия въздух. След свалянето останах учуден как въобще пали тази кола. Колектора беше пълен със сажди, а отворите на главата на двата цилиндъра бяха на 70-80% запушени. Съжалявам, че не направих снимки на манипулацията. С пароструйка изчистих колектора, а отворите на главата с доста силна прахосмукачка с направен подходящ накрайник изчистих нагара. Сега колата е перфектна и са спестени доста излишни пари по закупуването на части и промяна на софтуер. Така, че този колектор е хубаво да се сваля и чисти заедно с EGR клапана, преди да се набеди, че EGR не работи и трябва да се закупи нов или изключи софтуерно.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 04 Май 2019 19:30
от Владимир Тушев


Добро видео!

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 11:59
от iovkito
mitaka_1 написа: 24 Апр 2019 09:46 Да споделя и аз през какви премеждия преминах докато вкарам моето версо 2.2 d4d 136кс. в нормален режим на работа.
Много полезна информация! Тези дни и аз ще смъкна на моята кола, любопитно ми е какво е състоянието на колектора.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 14:21
от slowtraveler
Убеден съм, че и при мен ще има доста мръсотия...
Обаче да смъквам ЕГР - направо не ми се мисли... Охлаждания, антифризи, гарнитурки за гореща и водна част и т.н. и т.н.... Бррр...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 14:31
от iovkito
Смъкването на ЕГР-а е лесна работа, чистя го при всяка смяна на маслото. Притеснявам се с този колектор и затова ще изчакам да свършат безкрайните почивни дни, защото съм сигурен, че ще изникне нещо непредвидено и ще остана с разглобена кола.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 15:32
от slowtraveler
При мен не е лесна работа, щото е охлаждаем и т.н. и т.н.... Мамка им...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 18:22
от Kiki
Преди месец на двигател 2.2 Д-Кат 177 чистих ЕГР и колектора.
Да Ви кажа, това си е доста работа и си иска поне два дена, въпреки, че си имах и помощник, който имаше повече познания от мен в тази работа. Изчисти се изключително много нагар и от ДПФ-а и от колектора.
Смених профилактично и дифтунгите на дюзите, защото се препоръчва това да се прави на около 200к.

Смених и свещите въпреки, че нямаше проблем с тях, но бяха на много км и не се знае кога щяха да ми направят номер. Видях много зор с тази на втори цилиндър. Беше запекла и с двудневно киснене с ВД 40 и много скърцане едва едва я извадих с риск да се счупи, но извадих късмет. Новите ги намазах с високо температурна смазка и се надявам в бъдеще да няма проблем при вадене.
Зорът беше голям и не се сетих да направя снимки, за да се види голата истина на цялата ситуация за което сега много съжалявам. blush.gif

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 05 Май 2019 18:38
от iovkito
Зорът беше голям заради дюзите и свещите или демонтирането на колектора?

Преди малко отидох до колата, за да огледам около колектора. Струва ми се, че трябва да махам рейла и тръбичките на дюзите, защото са хванати за колектора. Махах ги преди няколко месеца, когато сменях дюзите с нови и с едната тръбичка имах проблем, защото протече. Засега се отказвам от манипулацията, за да не си навлека други проблеми. Трябва да сменям и термостат, който съм закупил преди 2 години. Огледах и за него - в ниска точка е и доста антифриз ще изтече, та и него отлагам за другата зима. tooth.gif