Страница 13 от 18

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 28 Авг 2018 18:25
от jim_beam
Имам един въпрос:
какво става, ако запушим и отвора в главата и изхода от ЕГР-а към колектора? Не просто с пластината отгоре, както колегата го е направил, защото така връща и го омаслява.
Един вид да се извади целия ЕГР и отдолу отвора да се затапи с подходяща планка. Тогава ако не светне чека не знам, в тоя случай ще е отрязан изцяло от двете страни...
Просто ми е интересна реакцията на електрониката, пък и на вървежа. И в този случай това противоналягане къде ли може да избие...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 28 Авг 2018 18:27
от slowtraveler
Мисля точно така ги 'изолират' ЕГР след което ги изключват и от софтуера, за да не се бърка компютъра (опитвайки се да активира ЕГР компютърът очаква рязко намаляване на кислорода във входящият въздух)...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 28 Авг 2018 19:52
от Hursa
► Виж съдържание

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 28 Авг 2018 22:58
от Iliyа Damyanov
jim_beam написа: 28 Авг 2018 18:25 Имам един въпрос:
какво става, ако запушим и отвора в главата и изхода от ЕГР-а към колектора? Не просто с пластината отгоре, както колегата го е направил, защото така връща и го омаслява.
Един вид да се извади целия ЕГР и отдолу отвора да се затапи с подходяща планка. Тогава ако не светне чека не знам, в тоя случай ще е отрязан изцяло от двете страни...
Просто ми е интересна реакцията на електрониката, пък и на вървежа. И в този случай това противоналягане къде ли може да избие...
Ами аз преди два дни сложих капачка от буркан на входа на Клапана . Чек още не ми е светнал но не живея с мисълта ,че това е е най-правилно.
Относно вървежа ... при студен двигател на празен ход работи по твърдо. Това е единствения негатив за сега. Позитива е ,че при повече кислород има повече мощност в ниските обороти. Турбо дупката става някак по-плитка защото EGR първоначално дави мотора и при кололо 1800 оборота затваря , тогава се включва и турбото и се чувства рязък подем. За повечето потребители това с липсата на тяга в ниските може и да не е проблем. Производителя е решил , че на прасен ход и в ниските няма нужда от мощност. Но при мен не е така. Автомобилът ми е работен и го товаря яко. Трябва да се включа в движението от един подземен гараж чийто изход е много стръмен. Ами трябва да дам предимство и като тръна колата гасне. За да се включа в движението ползвам ръчна мръсна газ и въртене на гуми. Сега от два дни излизам от гаража като бял човек . Просто пускам съединителя и давам газ. В другите режими разлика не виждам , просто в ниските става нормален автомобил .

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 16 Сеп 2018 18:20
от емооо
Колеги имам един въпрос когато светне чека и даде грешка p0400 колата влиза ли в някакъв друг режим или си работи коректно.
Питам защото колата я взех със затапен ЕГР и постоянно ми дава тази дрешка.
Решил съм си проблема с триене на грешката с телефона и програмата Torgue но понякога минава време преди да я изтрия затова питам има ли някакъв проблем.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 16 Сеп 2018 18:39
от veso_hds
емооо написа: 16 Сеп 2018 18:20.... има ли някакъв проблем.
Няма.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 29 Сеп 2018 17:01
от homie
Колеги,
Днес реших и аз да почистя EGR клапана, но стана фал. На един клип остъргваха саждите с дървена пръчица и викам и аз така ще направя, за да не се надраска нещо. Уви, малко парченце от дървената ми летвичка се отчупи и падна вътре. Колко сериозно е това? :help:
Иначе камерката беше доста натрупана и двата странични отвора бяха плътно затворени.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 14 Яну 2019 14:56
от kocemak
Здравейте,след ремонт на духнала гарнитура на Авенсис 2.2 D CAT,ми се струва по муден и не отзивчив в ниските обороти до 2000.ЕГР ,всмукател,MAF са почистени по време на ремонта,сменени са филтрите и маслото.Прекалено малко са ми километрите преди ремонта ,но като че ли тръгваше много по добре на 4-та от 1500 оборота,а сега нищо не се случва при натиснат до край педал на газта,наема бавно до около 1800-1900 и после тръгва.Имам усещането че и надуването на турбината е малко по-късно.Неправилно свързани вакуум тръби,не добре почистен ЕГР,проблем с клапана на турбото,някакви идеи?На свободен ход познат дава газ,за да погледна колко надува маркуча след турбината-е доста слабо ми се струва в сравнение със старото италианско JTD което имах.Няма пушеци през ауспуха.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 31 Яну 2019 22:43
от Paiaka
здравейте . да попитам/споделя и аз ,.Колата е Т25 2.0 116. На няколко пъти ми се случи , както карам извънградско на 5та .... подавам газ и колата набира ама без турбо . Не светят чекове и т.н. Освобождавам от скорост , изфорсирвам я и всичко се оправя. Минавам 20 км и пак така , Докато няма турбо отзад припушва . Да търся ли причината в ЕГР или ? Колата я взех преди 10тина дни , ЕГР игурно никога не е чистен . Мислех да изчистя и дебитомера . Тук таме го прави и в града . Дайте някакви насоки . Благодаря предварително . Сменено е масло с 5W30 ELF , горивен/маслен/въздушен . Пали и върви идеално с изключение на това .

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 11 Фев 2019 16:45
от SvetoslavK
kocemak написа: 14 Яну 2019 14:56 Здравейте,след ремонт на духнала гарнитура на Авенсис 2.2 D CAT,ми се струва по муден и не отзивчив в ниските обороти до 2000.ЕГР ,всмукател,MAF са почистени по време на ремонта,сменени са филтрите и маслото.Прекалено малко са ми километрите преди ремонта ,но като че ли тръгваше много по добре на 4-та от 1500 оборота,а сега нищо не се случва при натиснат до край педал на газта,наема бавно до около 1800-1900 и после тръгва.Имам усещането че и надуването на турбината е малко по-късно.Неправилно свързани вакуум тръби,не добре почистен ЕГР,проблем с клапана на турбото,някакви идеи?На свободен ход познат дава газ,за да погледна колко надува маркуча след турбината-е доста слабо ми се струва в сравнение със старото италианско JTD което имах.Няма пушеци през ауспуха.
Колега случайно или нарочно да си получил нещо като отговор, съвет или решение?

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 13 Фев 2019 11:34
от kocemak
Здравейте SvetoslavK,съвет или отговор не получих.По принцип е трудно така да се даде някаква диагноза,прекалено много са нещата в тези "съвременни" дизели, които могат да създадат проблеми.Аз лично свалих отново да видя какво е положението с EGR,самия клапан не беше разглобяван за пълно чистене/разглобих и почистих наново/.Входа си беше почистен,но вътре в колектора не ми хареса положението,сигурно са стъргали до където могат,а е трябвало поне една пороструйка да минат.Прегледах всички вакуум маркичи до които имам достъп и проблема изкочи-спукан на 2 места филтър на MAP сензора,при мен се намира до EGR.Почистих и залепих с поксипол.Нов е около 40-50лв ако се намери изобщо.Вече реакцията ми се струва нормална особено на 2-3 скорост в ниските,има отношение и към разхода,но все още засичам.
Изображение

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 13 Фев 2019 19:09
от memorex
kocemak написа: 13 Фев 2019 11:34 Здравейте SvetoslavK,съвет или отговор не получих.По принцип е трудно така да се даде някаква диагноза,прекалено много са нещата в тези "съвременни" дизели, които могат да създадат проблеми.Аз лично свалих отново да видя какво е положението с EGR,самия клапан не беше разглобяван за пълно чистене/разглобих и почистих наново/.Входа си беше почистен,но вътре в колектора не ми хареса положението,сигурно са стъргали до където могат,а е трябвало поне една пороструйка да минат.Прегледах всички вакуум маркичи до които имам достъп и проблема изкочи-спукан на 2 места филтър на MAP сензора,при мен се намира до EGR.Почистих и залепих с поксипол.Нов е около 40-50лв ако се намери изобщо.Вече реакцията ми се струва нормална особено на 2-3 скорост в ниските,има отношение и към разхода,но все още засичам.
Изображение
А има ли още един филтър на вакуума за управление на геометрията до турбината.С" дунапрен" е вътре.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 14 Фев 2019 11:04
от kocemak
Друг филтър не видях,ако питаш за между пиербург клапана и този на турбината.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 14 Фев 2019 16:58
от memorex
Не мога да прикачам но да , имах предвид това филтърче в пиербург клапана.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 14 Фев 2019 17:21
от slowtraveler
memorex написа: 14 Фев 2019 16:58 Не мога да прикачам
Какво не можеш да 'прикачаш'?! :whistle: