ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувай отговор
Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Kiki » 05 Май 2019 20:02

Дифтунгите на дюзите ги смених, защото и без това трябваше да се махат тръбичките заради колектора.
Големият зор е с колектора. Махат се не само тръбичките, ами още доста неща.
Колкото до проблема с теча на тръбичката има решение по въпроса. На аргонов апарат с импулсно заваряване се наварява с много тънка тел задната част на лещата, за да може гайката да затегне и няма да имаш проблем. Аз това го правих на Авенсиса.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от veso_hds » 05 Май 2019 20:31

Вкарахте ми муха в главата с тоя EGR.Колата я имам вече 10г. и никога не е чистен.Какво ли ще излезе оттам...? :)
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Kiki » 05 Май 2019 20:43

Поне на теб няма да ти е проблем да го почистиш. :D
Твоя се сваля малко по-трудно от моя, ама ти си печен. tooth.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 05 Май 2019 20:49

Моята е на 12г и за първи път се затлачи миналата год. Целия проблем се появява при много кратки отсечки без да може да загрее двигателя. След по-малко от година се повтаря мизерията, понеже от 2 месеца пак подкарах тоя ш/бан режим 2-3км сутрин и още толкова вечер. При ниски обороти няма мощност и пуши чернилка яко. Трябваше да ходя в един планински регион, та поиздухах малко саждите. Хем слагам Лики моли добавка, нулев ефект. Представям си колектора в какво състояние е.
Дифтунгите каква роля играят, че трябва да се сменят, или само ако има теч?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от iovkito » 05 Май 2019 21:00

Уплътнение между дюзата и главата. Стоят под дюзата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 05 Май 2019 22:14

Да де, но поради каква причина да се сменят?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

mitaka_1
Мнения: 29
Регистриран на: 29 Окт 2018 09:17
Местоположение: Хасково

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от mitaka_1 » 08 Май 2019 15:11

За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.

memorex

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 08 Май 2019 17:09

jim_beam написа: 05 Май 2019 22:14 Да де, но поради каква причина да се сменят?
Причината е че се деформират при монтаж а при повторно използване не уплътняват добре и пропускат.

memorex

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 08 Май 2019 17:13

mitaka_1 написа: 08 Май 2019 15:11 За да се свали колектора не е чак толкова голяма работа. Сваляне и качване отнема 4-5 часа. Сваля се рейката с тръбичките към дюзите, демонтира се казанчето на хидравиката, че пречи да излезе колектора. От горния край на колектора има 5 болта, а от долу 4 като отдолу при монтажа е необходим магнит за да се вкарат по местата. Развива се на канал тръбата от скобата която влиза в дроселовата клапа и това май беше. Колектора излиза заедно с дросела.
За едни може да не е голяма ,но за други да е.
Въпроса също опира до средствата за труд и консумативи които се подменят и дълготрайността на ефекта от почистването.

Калос
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Май 2019 22:39
Местоположение: Sofia

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Калос » 24 Май 2019 23:05

Привет на всички. Аз съм собственик на Корола Д4Д, 116 коня, 2002г. Автомобилът беше много муден - съвсем слабо ускорение на 2-ра и 3-та скорост в сравнение с други идентични автомобили и цяла година, откатко го имам, си мислех (в сервиза ми казаха), че най-вероятно турбото е пред умиране и на този етап, след като не е изцяло приключило, няма (смисъл) да се пипа и трябва да си карам така. Друг симптом беше и големият разход на масло. На практика 2 пъти (преди две смяни на масло) доливах по 1.5-2литра масло, 2500-3000км преди датата за смяна. Преди около месец ми светна лампичка на таблото и след диагностика се оказа, че клапан(ите) са за смяна - червения и зеления, за налягането на горивото. В сервиза ми казаха, че 2-та клапана струват 600лв нови и най-добре е да си ги търся 2-ра употреба. Продължих да карам автомобила, докато обикалям моргите, за да търся клапаните (беше станал още по-муден и освен това сутрин палеше много трудно), докато една сутрин не успях изобщо да запаля. В същия сервиз, мой познат, свали клапаните и ги почисти с Ултра звук. След тази процедура грешката на таблото изчезна, а автомобилът стана в пъти по-пъргав. Струва ми се, че вече ускорява нормално за модела (може и да се бъркам, но със сигурност върви доста по-добре, отколкото преди почистването). Според вас, дали е възможно проблемът да е решен или това изчистване ще е просто временно решение и е по-добре да продължавам търсенето на клапани 2-ра употреба? И имате ли идея защо харчи толкова много масло, при положение, че никъде няма видим теч?
Прикачени файлове
60957603_832805120408754_6819617311029198848_n.jpg
60957603_832805120408754_6819617311029198848_n.jpg (774.06 KiB) Преглеждано 9150 пъти

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от todorakis » 25 Май 2019 09:06

Добре дошъл колега. Относно харченето на масло има много изписано във форума, най- вече в раздел "Двигатели". В голяма част от случаите харчът спира след смяна на дихтунгите на дюзите. Относно мудността няма да е лошо да се свалят ЕГР клапана и всмукателния колектор за почистване от сажди.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от veso_hds » 25 Май 2019 14:06

Купи си нови клапани,те са много важни.Двата струват около 400 лв. от този колега:
viewtopic.php?f=5&t=11597
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Калос
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Май 2019 22:39
Местоположение: Sofia

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Калос » 25 Май 2019 20:13

Добре, мерси

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от slowtraveler » 26 Май 2019 12:15

Наблегни на правилната и пълна диагностика... Покупките на каквото и да е преди диагностиката са пари, хвърлени на вятъра...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от todorakis » 18 Юни 2019 16:19

Две снимки, колко е важно почистването и на колекторите заедно с ЕГР- а.
Прикачени файлове
0-02-05-69650930875f12de4cce40222336634731d20e2c2a0893751f16ee77738492b9_94cb4504.jpg
0-02-05-69650930875f12de4cce40222336634731d20e2c2a0893751f16ee77738492b9_94cb4504.jpg (208.16 KiB) Преглеждано 8905 пъти
0-02-05-b00f62703b9e00a69b3f77eb68a96a85a0ded517757afb32ab931d987ee798f2_f53c5118.jpg
0-02-05-b00f62703b9e00a69b3f77eb68a96a85a0ded517757afb32ab931d987ee798f2_f53c5118.jpg (191.78 KiB) Преглеждано 8905 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта