ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувай отговор
Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 28 Авг 2018 18:25

Имам един въпрос:
какво става, ако запушим и отвора в главата и изхода от ЕГР-а към колектора? Не просто с пластината отгоре, както колегата го е направил, защото така връща и го омаслява.
Един вид да се извади целия ЕГР и отдолу отвора да се затапи с подходяща планка. Тогава ако не светне чека не знам, в тоя случай ще е отрязан изцяло от двете страни...
Просто ми е интересна реакцията на електрониката, пък и на вървежа. И в този случай това противоналягане къде ли може да избие...
Последно промяна от jim_beam на 28 Авг 2018 18:28, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2018 18:27

Мисля точно така ги 'изолират' ЕГР след което ги изключват и от софтуера, за да не се бърка компютъра (опитвайки се да активира ЕГР компютърът очаква рязко намаляване на кислорода във входящият въздух)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Hursa » 28 Авг 2018 19:52

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Iliyа Damyanov » 28 Авг 2018 22:58

jim_beam написа: 28 Авг 2018 18:25 Имам един въпрос:
какво става, ако запушим и отвора в главата и изхода от ЕГР-а към колектора? Не просто с пластината отгоре, както колегата го е направил, защото така връща и го омаслява.
Един вид да се извади целия ЕГР и отдолу отвора да се затапи с подходяща планка. Тогава ако не светне чека не знам, в тоя случай ще е отрязан изцяло от двете страни...
Просто ми е интересна реакцията на електрониката, пък и на вървежа. И в този случай това противоналягане къде ли може да избие...
Ами аз преди два дни сложих капачка от буркан на входа на Клапана . Чек още не ми е светнал но не живея с мисълта ,че това е е най-правилно.
Относно вървежа ... при студен двигател на празен ход работи по твърдо. Това е единствения негатив за сега. Позитива е ,че при повече кислород има повече мощност в ниските обороти. Турбо дупката става някак по-плитка защото EGR първоначално дави мотора и при кололо 1800 оборота затваря , тогава се включва и турбото и се чувства рязък подем. За повечето потребители това с липсата на тяга в ниските може и да не е проблем. Производителя е решил , че на прасен ход и в ниските няма нужда от мощност. Но при мен не е така. Автомобилът ми е работен и го товаря яко. Трябва да се включа в движението от един подземен гараж чийто изход е много стръмен. Ами трябва да дам предимство и като тръна колата гасне. За да се включа в движението ползвам ръчна мръсна газ и въртене на гуми. Сега от два дни излизам от гаража като бял човек . Просто пускам съединителя и давам газ. В другите режими разлика не виждам , просто в ниските става нормален автомобил .

емооо
Мнения: 9
Регистриран на: 22 Апр 2018 09:46
Местоположение: Сливен

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от емооо » 16 Сеп 2018 18:20

Колеги имам един въпрос когато светне чека и даде грешка p0400 колата влиза ли в някакъв друг режим или си работи коректно.
Питам защото колата я взех със затапен ЕГР и постоянно ми дава тази дрешка.
Решил съм си проблема с триене на грешката с телефона и програмата Torgue но понякога минава време преди да я изтрия затова питам има ли някакъв проблем.
Toyota corolla D4D 2.0 116ph

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от veso_hds » 16 Сеп 2018 18:39

емооо написа: 16 Сеп 2018 18:20.... има ли някакъв проблем.
Няма.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

homie
Мнения: 45
Регистриран на: 04 Май 2016 09:37
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от homie » 29 Сеп 2018 17:01

Колеги,
Днес реших и аз да почистя EGR клапана, но стана фал. На един клип остъргваха саждите с дървена пръчица и викам и аз така ще направя, за да не се надраска нещо. Уви, малко парченце от дървената ми летвичка се отчупи и падна вътре. Колко сериозно е това? :help:
Иначе камерката беше доста натрупана и двата странични отвора бяха плътно затворени.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от kocemak » 14 Яну 2019 14:56

Здравейте,след ремонт на духнала гарнитура на Авенсис 2.2 D CAT,ми се струва по муден и не отзивчив в ниските обороти до 2000.ЕГР ,всмукател,MAF са почистени по време на ремонта,сменени са филтрите и маслото.Прекалено малко са ми километрите преди ремонта ,но като че ли тръгваше много по добре на 4-та от 1500 оборота,а сега нищо не се случва при натиснат до край педал на газта,наема бавно до около 1800-1900 и после тръгва.Имам усещането че и надуването на турбината е малко по-късно.Неправилно свързани вакуум тръби,не добре почистен ЕГР,проблем с клапана на турбото,някакви идеи?На свободен ход познат дава газ,за да погледна колко надува маркуча след турбината-е доста слабо ми се струва в сравнение със старото италианско JTD което имах.Няма пушеци през ауспуха.

Paiaka
Мнения: 30
Регистриран на: 29 Ное 2015 09:44
Местоположение: София
Автомобил: Avensis t25 2.0 116

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Paiaka » 31 Яну 2019 22:43

здравейте . да попитам/споделя и аз ,.Колата е Т25 2.0 116. На няколко пъти ми се случи , както карам извънградско на 5та .... подавам газ и колата набира ама без турбо . Не светят чекове и т.н. Освобождавам от скорост , изфорсирвам я и всичко се оправя. Минавам 20 км и пак така , Докато няма турбо отзад припушва . Да търся ли причината в ЕГР или ? Колата я взех преди 10тина дни , ЕГР игурно никога не е чистен . Мислех да изчистя и дебитомера . Тук таме го прави и в града . Дайте някакви насоки . Благодаря предварително . Сменено е масло с 5W30 ELF , горивен/маслен/въздушен . Пали и върви идеално с изключение на това .

SvetoslavK
Мнения: 22
Регистриран на: 20 Ное 2018 11:22
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla Verso D-CAT

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от SvetoslavK » 11 Фев 2019 16:45

kocemak написа: 14 Яну 2019 14:56 Здравейте,след ремонт на духнала гарнитура на Авенсис 2.2 D CAT,ми се струва по муден и не отзивчив в ниските обороти до 2000.ЕГР ,всмукател,MAF са почистени по време на ремонта,сменени са филтрите и маслото.Прекалено малко са ми километрите преди ремонта ,но като че ли тръгваше много по добре на 4-та от 1500 оборота,а сега нищо не се случва при натиснат до край педал на газта,наема бавно до около 1800-1900 и после тръгва.Имам усещането че и надуването на турбината е малко по-късно.Неправилно свързани вакуум тръби,не добре почистен ЕГР,проблем с клапана на турбото,някакви идеи?На свободен ход познат дава газ,за да погледна колко надува маркуча след турбината-е доста слабо ми се струва в сравнение със старото италианско JTD което имах.Няма пушеци през ауспуха.
Колега случайно или нарочно да си получил нещо като отговор, съвет или решение?

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от kocemak » 13 Фев 2019 11:34

Здравейте SvetoslavK,съвет или отговор не получих.По принцип е трудно така да се даде някаква диагноза,прекалено много са нещата в тези "съвременни" дизели, които могат да създадат проблеми.Аз лично свалих отново да видя какво е положението с EGR,самия клапан не беше разглобяван за пълно чистене/разглобих и почистих наново/.Входа си беше почистен,но вътре в колектора не ми хареса положението,сигурно са стъргали до където могат,а е трябвало поне една пороструйка да минат.Прегледах всички вакуум маркичи до които имам достъп и проблема изкочи-спукан на 2 места филтър на MAP сензора,при мен се намира до EGR.Почистих и залепих с поксипол.Нов е около 40-50лв ако се намери изобщо.Вече реакцията ми се струва нормална особено на 2-3 скорост в ниските,има отношение и към разхода,но все още засичам.
Изображение

memorex

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 13 Фев 2019 19:09

kocemak написа: 13 Фев 2019 11:34 Здравейте SvetoslavK,съвет или отговор не получих.По принцип е трудно така да се даде някаква диагноза,прекалено много са нещата в тези "съвременни" дизели, които могат да създадат проблеми.Аз лично свалих отново да видя какво е положението с EGR,самия клапан не беше разглобяван за пълно чистене/разглобих и почистих наново/.Входа си беше почистен,но вътре в колектора не ми хареса положението,сигурно са стъргали до където могат,а е трябвало поне една пороструйка да минат.Прегледах всички вакуум маркичи до които имам достъп и проблема изкочи-спукан на 2 места филтър на MAP сензора,при мен се намира до EGR.Почистих и залепих с поксипол.Нов е около 40-50лв ако се намери изобщо.Вече реакцията ми се струва нормална особено на 2-3 скорост в ниските,има отношение и към разхода,но все още засичам.
Изображение
А има ли още един филтър на вакуума за управление на геометрията до турбината.С" дунапрен" е вътре.

kocemak
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Ное 2018 09:53
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от kocemak » 14 Фев 2019 11:04

Друг филтър не видях,ако питаш за между пиербург клапана и този на турбината.

memorex

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 14 Фев 2019 16:58

Не мога да прикачам но да , имах предвид това филтърче в пиербург клапана.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от slowtraveler » 14 Фев 2019 17:21

memorex написа: 14 Фев 2019 16:58 Не мога да прикачам
Какво не можеш да 'прикачаш'?! :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта