ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувай отговор
esvbg
Мнения: 42
Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
Местоположение: гр.София, Редута

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от esvbg » 24 Май 2018 20:21

memorex написа: 24 Май 2018 13:33 Дроселова клапа работи ли?
Дроселова клапа не се ли използва само при бензинови двигатели?
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007

esvbg
Мнения: 42
Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
Местоположение: гр.София, Редута

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от esvbg » 24 Май 2018 20:23

jim_beam написа: 24 Май 2018 18:07 SCV клапан да не е за смяна?
Иаз това си мисля, но вече го сменях миналата година.
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007

memorex

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 24 Май 2018 20:32

esvbg написа: 24 Май 2018 20:21
memorex написа: 24 Май 2018 13:33 Дроселова клапа работи ли?
Дроселова клапа не се ли използва само при бензинови двигатели?
И при дизеловите монтират за меко гасене и т.н.При тебе ако не греша е ел.управляема от стъпков мотор с зъбчатки .Ако моторчето даде фира или има изронени зъби стават проблеми.Незнам дали няма и сензор за положението който също може да създаде проблем.Попитай някой майстор за по-сигурно.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Hursa » 24 Май 2018 21:14

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

esvbg
Мнения: 42
Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
Местоположение: гр.София, Редута

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от esvbg » 25 Май 2018 09:50

memorex написа: 24 Май 2018 20:32
esvbg написа: 24 Май 2018 20:21
memorex написа: 24 Май 2018 13:33 Дроселова клапа работи ли?
Дроселова клапа не се ли използва само при бензинови двигатели?
И при дизеловите монтират за меко гасене и т.н.При тебе ако не греша е ел.управляема от стъпков мотор с зъбчатки .Ако моторчето даде фира или има изронени зъби стават проблеми.Незнам дали няма и сензор за положението който също може да създаде проблем.Попитай някой майстор за по-сигурно.
А къде се намира тази дроселова клапа?
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007


donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от donibrasco » 13 Авг 2018 17:33

Привет колеги,
ще направя малко предистория на следващите коментари и въпроси , които имам.

След като смених маслото преди 6хил. км реших да почистя ЕГР-а.Няма да изпадам в подробности колко беше запушен и каква гняс имаше навсякъде.Направи ми впечатление обаче, че самия нагар лепнеше-явно от изгоряло масълце...Колата (от подписа) се кара 80% магистрално и извънградско като от смяна до смяна(10хил км) на маслото (5w30/40) разхода му е от макс до минимум на щеката(примирил съм се).
Изминах 5хил. км и ме засърбяха пръстите да видя какво става, мислех че ще има по-малко натрупани сажди, но уви, ЕГР-а и всмукателните отвори бяха силно замърсени.
Реших да направя експеримент- изрязах една ламаринка и затапих ЕГР-а. Изминах 50км(градско), след което отново свалих клапана, върху ламаринката имаше натрупан релефен слой сажди, на живо по добре се вижда , но и снимките стават:
IMAG0043_1.jpg
IMAG0043_1.jpg (268.48 KiB) Преглеждано 3380 пъти
IMAG0044_1.jpg
IMAG0044_1.jpg (292.36 KiB) Преглеждано 3380 пъти
IMAG0045_1.jpg
IMAG0045_1.jpg (210.55 KiB) Преглеждано 3380 пъти

При така видяното количество сажди, реших да направя втори експеримент и да шунтирам ЕГР-а , както е описано по един от начините в тази тема.
Купих втора употреба тръба и въздушен филтър за мотор, получи се това:
IMAG0050.jpg
IMAG0050.jpg (351.59 KiB) Преглеждано 3380 пъти
IMAG0051.jpg
IMAG0051.jpg (284.26 KiB) Преглеждано 3380 пъти
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от donibrasco » 13 Авг 2018 17:45

IMAG0052.jpg
IMAG0052.jpg (348.71 KiB) Преглеждано 3379 пъти
След интервенцията изминах 125км градско и 450км извън градско(до морето).Всичко изглеждаше нормално след тези километри.Една седмица по-късно тръгнах да се прибирам от морето и по време на пътуването изминах едни 30 км на 3500-4000об./мин , както се казва да издухам саждите по системата.
Прибрах се и на другия ден погледнах дали всичко е наред, за жалост явно през всмукателя, после през егр-а и накрая през филтърчето имаше омасляване, буквално през филтърчето беше избило навсякъде масло:
IMAG0129.jpg
IMAG0129.jpg (273.07 KiB) Преглеждано 3379 пъти
IMAG0130.jpg
IMAG0130.jpg (309.22 KiB) Преглеждано 3379 пъти
Филтърчето е избърсано на снимката, беше цялото в масло.
И тук идва въпросът ми- от къде идва това масло? Може би турбинката заминава лека-полека?Или...
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 14 Авг 2018 01:10

Че това филтърче не засмуква ли чист въздух, не би трябвало изобщо да се зацапва с нещо друго освен прах отвън?
Ако беше ОЕМ и се омасляваше проблема беше в дефектни сегменти, решение нов Short block. Ама за толкова време да не го забележите, този разход на масло 1л/10к е напълно ок според мен.
Не виждам логично обяснение в случая...
ПС: Откачи маркуча от турбото към възд. филтър и ако там тече масло ще си каже, но не мисля. Най-вероятно някой сегмент (тефлонови били) е дефектирал, но не знам как се диагностицира точно.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от donibrasco » 14 Авг 2018 08:27

jim_beam написа: 14 Авг 2018 01:10 Че това филтърче не засмуква ли чист въздух
Да така е, но маслото е дошло от другата посока, това е странното...
jim_beam написа: 14 Авг 2018 01:10 ПС: Откачи маркуча от турбото към възд. филтър и ако там тече масло ще си каже
IMAG0021_1.jpg
IMAG0021_1.jpg (725.57 KiB) Преглеждано 3353 пъти
Не е ли нормално там да има масло?
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 14 Авг 2018 12:42

Ясно е, че не е нормално, но с течение на времето има износване в турбината. С такива високи обороти определено не е за препоръчване да се кара, както ти си я издувал.
Бих чул мнението на някой механик, който е отварял турбини, какво ще каже по въпроса. На моя Рав много отдавна съм забелязал леко омасляване при МАФ-сензора, което всъщност идва явно от същото място. Дали едно масло с по-висока темп. стабилност и вискозитет би довело до подобрение не мога да кажа. Според мен 5W40 5W50 са за предпочитане пред 5W30, но износването на това керамично уплътнение на вала на турбото няма как да не оказва влияние. Когато започне да гори много масло оттам става опасно, но при теб не мисля, че е така. Сложи добро масло и си карай, нали не пуши отзад. Моите наблюдения за почти 12г и 200к са: калпаво или неподходящо масло-гори го много, с добро масло разхода е горе-долу 1л на 10-15к.(от мин. до макс. на щеката), това според профила на шофьора.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Hursa » 15 Авг 2018 13:25

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Двигателист » 18 Авг 2018 20:18

Хм. Аз си мислих че всички AD мотори светват чек при изолиране на ЕГР... А каква е разликата между затапване с ламаринка и сложната гимнастика с филтър от мотоциклет? С какво второто е по-добро?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 19 Авг 2018 08:34

При всичките варианти има затапване на отвора в главата, ако не си забелязал. Чека ще светне, ако затапиш и всмукателната част долу, понеже така ЕГР-а няма да работи изобщо. С филтърчето просто ще засмуква чист въздух от коша, но всичко ще си бачка, почти де. tooth.gif
Понеже никой не даде логичен отговор на ефекта с омасляването на филтърчето, се питам какво става с отдушника на картера, т.нар. картерно налягане? Нали с течение на времето се увеличавало, да не би то да е причинило това надуване в обратна посока?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

donibrasco
Мнения: 142
Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
Местоположение: пазарджик
Получена  благодарност: 1 път

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от donibrasco » 19 Авг 2018 11:33

jim_beam написа: 19 Авг 2018 08:34 Чека ще светне, ако затапиш и всмукателната част долу, понеже така ЕГР-а няма да работи изобщо.
Докато карах с ламаринката, чека въобще не светна, обаче се чуваше едно свистене, при отпускане на газта...ясно защо, затова предпочетох варианта с филтърчето.Сега при ниска скорост, на отворен прозорец се чува как "диша" ЕГР-а.
jim_beam написа: 19 Авг 2018 08:34 Понеже никой не даде логичен отговор на ефекта с омасляването на филтърчето, се питам какво става с отдушника на картера, т.нар. картерно налягане? Нали с течение на времето се увеличавало, да не би то да е причинило това надуване в обратна посока?
И аз помислих за този вариант.Както по-горе споменах обаче , при първия пробег от 500км , омасляване нямаше(нормални обороти).При втория пробег от 500км се появи омасляването,
а дали е било в следствие при каране на много високи обороти (около 45-50км по магистралата) или нещо друго(?!)....по-късно ще споделя, след като завърша още един пробег от 400км -нормално каране, дали има омасляване пак.
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 60 госта