ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувай отговор
rossenboy
Мнения: 73
Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
Местоположение: София

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от rossenboy » 03 Юли 2020 11:19

todorakis написа: 02 Юли 2020 17:33 На мястото на червеното има болтче, шестограм, но не помня колко мм беше. Функцията му е да регулира колко да е затвора на ЕГР, когато е в напълно затворено положение.
Благодаря за инфото. А има ли значение колко трябва да е навито/затегнато. Или навивам докрай? Или чрез проба/грешка установявам колко трябва да е завито?

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от todorakis » 04 Юли 2020 17:35

Ако е навито докрай ЕГР- а няма да може да затвори изцяло и ще влоши работата на мотора, особено в натоварен режим.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от geniya » 08 Юли 2020 13:48

Имам въпрос относно ЕГР клапана на 2AD-FTV на РАВ4 2008г.Понякога колата леко придърпва като се опитвам да давам лекичко газ за да набира плавно.Ако я настъпя повече и мине 2к оборота и се изстрелва изведнъж, но понякога и в този момент се замисля.ЕГР-а имаше дост отлагания явно не е бил чистен скоро, предполагам, че и в колектора има, но като огледах видях, че е много трудно да го демонтирам за чистене, иначе имам много мерак.Както и да е минах само с почистване на ЕГР, но това което забелязах е, че оста на ЕГР има доста радиален луфт и понякога пружината не може да го върне в затворено положение.Предната ми Тойота беше 116кс, като ЕГР-а беше друг конструктивно, като при него нямаше никакъв луфт в оста.Мисля си, че точно като давам леко газ и ЕГР заклинва и почва да души мотора, тъй като не е затворил напълно.Чудя се дали да взема един втора употреба за проба, но от моргатаа не искат да го връщат после след пробата.Колата има ДПФ, всичко е оригинал, изкарах я на магистрала и 40мин я пържих на 3000об да прочисти, имаше някакъв минимален напредък.Свалих после ЕГР няма никакви сажди, смазах го с WD40 и 1-2дни нямаше проблем или поне не съм усетил.
Въпросът ми е дали някой е забелязал дали има нормално радиален луфт, който да позволява ЕГР клапана да заклинва понякога?
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от todorakis » 09 Юли 2020 09:57

Радиален луфт при мен няма, а и самата е пружина е доста мощна, тъй като трудо се отваря клапана ръчно. Иначе е хубаво да се свалят и колекторите. При мен основният нагар беше на входа на ЕГР- а, където са по- тесни отворите и на отворите на главата. 20к км по- късно отново го свалих за почистване и по него нагара не беше много, но пак където се свързва с колектора имаше. Имай предвид, че ако не затваря коректно ще имаш ядове с ДПФ, поради повишено саждообразуване и особено при натоварен мотор, когато се предполага, че саждите трябва да изгарят в него, а не да се тъпче с нови количества.

Bradata
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Юни 2020 18:47
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 d4d 2003

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Bradata » 12 Юли 2020 16:13

Мерси, колега!

esvbg
Мнения: 42
Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
Местоположение: гр.София, Редута

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от esvbg » 02 Авг 2020 13:57

Направи ми впечатление, че след почистването на EGR клапана при тест изписва Pass, а след поработи малко вече е Fail. Каква може да е причината за това?
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007

rossenboy
Мнения: 73
Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
Местоположение: София

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от rossenboy » 12 Авг 2020 10:17

Колеги, с извинение да задам въпрос, който е обсъждан вече, но няма (поне за мен) ясен отговор: след почистване на EGR на 1AD-FTV (имаше си доста сажди за 160 к км), след като покарах около 100 км извънградско се появи грешка Р0400. Изтрих я с Torque, но при следващо палене пак излиза. Стартирал съмм двигателя поне 20 пъти след грешката и не изчезва. Мисля че при обратния монтаж след почистването нищо не съм объркал, колата си върви нормално, не пуши, само тази лампа за двигателя ме притеснява.

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Filbor » 12 Авг 2020 10:38

1) https://www.samarins.com/diagnose/p0400.html

2) search.php?keywords=P0400

Например:
viewtopic.php?f=23&t=32022&p=319641&hilit=P0400#p319641
NEUSPEED написа: 08 Мар 2017 16:24 Проблема май се оказа от това, че преди месец и половина когато чистих ЕГР не съм мушнал буксата до край. Онзи ден я дръпнах съвсем леко и тя се извади. Щракнах я хубаво, изчистих грешката и за сега нямам проблем.
08.2014-11.2021
Изображение

rossenboy
Мнения: 73
Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
Местоположение: София

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от rossenboy » 17 Авг 2020 10:52

Благодаря за съветите колега. Бях сигурен, че всички букси са добре щракнати, но въпреки това го изключих и включих пак за всеки случай, изчистих грешката и 300 км не се е появявала отново, така че още веднъж благодаря.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от geniya » 12 Сеп 2020 13:22

Реших да запуша временно ЕГР клапана с пластина, поради придърпване понякога в натоварен режим.След запушването колата върви много добре, няма придърпване, малко повече тракат дюзите, дотук добре.НО се повиши разхода с 2литра по борд компютър.Грешки не излизат никакви, но ме притесняват разхода и дългосрочния ефект върху ДВГ, ДПФ и катализатор.Всичко е налично и работещо, затапих егр-а заради придърпването понякога.Моля за мнение.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от vodafon » 14 Сеп 2020 01:39

Някой задавал ли си е въпроса - що аджеба се зацапва? От скромния ми опит с дизели, установих че оная чисто българска черта за икономията и галене на газта има 70% вина за дзвера! ако си караш на форца италия, сипваш нафта квато тря или добавка задължително сякаш ще е по добре ситуацията?

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от iovkito » 14 Сеп 2020 09:46

Не е сигурно. Тези ЕГР-и се пълнят със сажди, а на евро5 двигателите не. Аз карам колата само извънградско и на всеки 15-20 000км го чистя, винаги има малко насъбрано. За първи път го чистих на 150к км, беше стабилно задръстен, а тези километри ги бях направил предимно по магистрали.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от vodafon » 14 Сеп 2020 22:08

сажди се получават при незадоволително изгаряне... мерака за икономия съсипва колите ни. Евро 5-6 пък като се лигавиш за икономия те вкарва в режим регенерация на дпф или ти казва да караш 20 мин с 2-3000 оборота. Оттам и огън и изгаряне на саждите
мисля просто

Terko
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Terko » 08 Ное 2020 20:13

Здравейте! Цял уикенд се мъча да сваля EGR на XA30 D2D 2007. Тръбата в горната си част има два болта. Долния и най-неудобния не мога да развъртя. Опитах на студен и горещ двигател.... Някакъв съвет? Благодаря!

wlwlwl
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Апр 2018 17:27
Местоположение: Казанлък

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от wlwlwl » 05 Сеп 2022 09:45

Здравейте! Ще почиствам ЕГР-ра и имам едно питане относно разглобяването свързано с махането на двата маркуча за охлаждането. Въпроса ми е как да ги махна без да протече антифриз? Прилагам линк към едно видео където разглобяват ЕГР и на 10:40 минута при сваляне на маркучите му протича антифриз и по някакъв начин го спира, но не мога да разбера как.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 63 госта