ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1450
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 60
Местоположение: Варна

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от memorex » 14 фев 2019 18:00

Проблема е в мен /мойте устроиства. :thumbsup:

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 55
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jacob12 » 17 фев 2019 16:06

Здравейте
Нека да напишем приказка за ЕГР-а, като част от нашите двигатели. Исторически погледнато като че ли преди 1994 нямаше ЕГР, бяха основно за коли от Швейцария, на бензинови коли, дизела преди 2000 година като че ли рядко се срещаше.
Първите системи за ЕГР бяха прости - вакуум помпа, маркуче, клапан, модулиращ вакуума, пак маркуче и мембрана. Примерна система :
https://www.toyotaguru.us/sequoia-2001- ... ntrol.html
Най честите проблеми бяха лесно видни и измеряеми - пукната мембрана, вакуум до нея се подава, а тя не реагира, пукнато или по точно цепнато маркуче, не по даващо вакуум. Понякога клапана не реагираше на команда от компютъра, понякога нямаше вакуум. А, да не забравим и друг скрит участник, вакуумния резервоар. Понякога маркучето до него се къса, откача и в системата няма вакуум. Тази и система лесно се манипулира, една капачка от кисело мляко, планка или даже стара накладка, останала от Жигулата на татко. Тук има и няколко измервания по система, които може да се направят:
Вакуум помпата трябва да създава вакуум поне 600 мбар, ако е по малко е рeдно да се замени
Маркучета - визуален преглед, затапване в единия край, подаване на вакуум в другия с помпа с манометър и измерване дали спада вакуума, същия метод се използва и за мембраната на ЕГР. Как да измерим самия клапан, модулиращия ? Чрез мултицет най просто и пад на напрежение върху клапана, чрез уред, измерващ честота или коефициент на запълване на импулсите ( да речем ФЛУКЕ 78 ) или подходящ специализиран авто мултиметър ( виждал съм и такива с графика), но истинските са прекомерно скъпи, а с китайките човек рискува. Някога ползвахме програма за визуализация на звук ( от Ди джейчета), входа за микрофона, стъпало оптично за развързване и превключвател, според това какъв сигнал се мери tooth.gif
Какви проблеми възникват от тази проста система - липса на мощност, единствения начин за измерване тук е чрез показание на дебитомера, придърпване, липса на плавно ускорение, тласъци в мощността и т.н. Тук хората си затапваха система и не мислеха за екология, майната и. Но и компютъра рядко разбираше, затова и никой не чистеше ЕГРа си или тръбата на ЕГР системата от налепи
По късно, след 2000 год. излязоха вече и електрически системи за ЕГР, управление с моторче. Лошото почна tooth.gif . В електромотора се слага вече една писта с 3 кабела, които измерват колко се отваря и затваря ЕГР,( по скъпо е да се направи реостат на мембрана, някъде се ползва основно за турбокомпресори TVG). Монтира се моторчето на всмукателната тръба, откъм интеркулера се монтира дросел, за да управлява колко газове да влязат обратно в двигателя. И тук почват нови драми - в моторчето през оста влиза масло от пълзящия слой, прецаква го, по новите моторчета имат процесори вътре, правят изчисления за позицията на клапата, а даже се подава в цифров вид на компютъра, който следейки дебитомер, позиция на ЕГР, обороти, натоварване, температура на водата и др. управлява дросела и ЕГРа. По новия тип моторчета са с 4 кабела, по това най лесно се разбира има ли процесор или няма вътре.
Добре, ама как да му вкараме повече изгорели газове на тоз двигател ? Ами нека добавим охладител на газовете с вода, така те ще са още по студени tooth.gif И не само това, че ще са по студени- студения газ се свива и така ще увеличим вкараните обратно газове tooth.gif, а на студен двигател ( разбирай под 60 град) за да не кашля и да се движи все пак ( нали си предствавяте да сте в скафандър и да сте яли боб 2 дена tooth.gif ) , ще сложим и една клапа да превключва газовете да влизат директно в двигателя или да минат през охладителя, управление с вакуумна мембрана на кулера
https://www.google.com/search?biw=1280& ... YyNqhyrTRM:
https://www.google.com/search?biw=1280& ... EZB_vI4PMM:
Основно при тази система се зацапват тръбите, всмукателния колектор трупа нагари, изгарят моторчетата, пълни с масло, а понякога и маслото тръгва по кабелния сноп. Затова е хубаво, на 100-200 хил. да се демонтира всмукателната тръба, ЕГР системи и да се почистят. Ще кажете, че пробега е голям, но всеки сам да реши, според това кара ли на дълги разстояния или не, или само кара децата до градина, или просто ходи до поликлиниката да дава кръв и урина tooth.gif
Следващото поколение започна скоро, с разделяне на топъл и студен ЕГР. Как да вкараме повече изгорели газове ? Ма още, да няма край tooth.gif
Ми ще сложим в средата на ауспуха или накрая един дросел и малко преди дросела ще дръпнем една тръба отиде пак до двигателя, та да не му е студено на миличкия
Ето и пример :
https://www.google.com/search?biw=1280& ... OO8w8YCx5M:
Ето една много добра статия, която илюстрира топъл и студен ЕГР, ЕГР с високо и ниско налягане:
http://www.ni.com/white-paper/13516/en/
Основен проблем като че ли последните години са пълзящия слой масло в двигателя унищожава датчици, моторчета, коксува, трупа нагари и втори- лошо кримпване на пиновете ( лошата връзка на буксата дава лоши сигнали, заблуждаващи не само компютъра, а и монтьори и диагностици tooth.gif)
Иска ми се да спомена и това, че автопарка се увеличи много, а се затварят училища, няма специалисти, а и вече не се търси сериозно решаване на проблема, колите много и човек и да иска да си плати не може да намери качествени хора. Не че сме калпави, напротив, западняка се плаши от нас, а нямаме учители и добри учебници, няма практика, всеки се учи сам, натрупва знания за сметка на хората и клиентите си, няма семинари и т.н.
Да спомена и това, че доста софтуери и специалист зад него знаят какво да търсят. Прост пример, при затворен ЕГР, дебитомера да речем чете 400-450 единици, при задействане на клапана за ЕГР ( 100 процента), дебитомера трябва да чете 250 единици. Има и друго, разликата трябва да е мин. 100 единици. Така че бързо и лесно, ако знаеш какво търсиш чрез подаване на сигнали 0-100 към ЕГР и турбина може да се разбере какво става в системата.
Да не пропусна и други услужнения - добавят се датчици за налягане( компресия) и температура на цилиндъра, добавената ламбда сонда след 2002-2003 дава индикация за кислорода в системата и също коригира ЕГР системата.
Мога да кажа, че основни корекционни параметри са: температура на двигателя, ламбда сонда, обороти, натоварване, дебитомер. За момента като че ли няма температурни сензори по ЕГР система ( те температурните вече са поне 5-7 ), но и това вероятно предстои. За момента като че ли вече се набляга на частична хибридизация на автомобила ( не визирам Тойота ), изграждане на 2 електромрежи, на 12 волта и 48 волта с хибридизация между двигател и кутия, хибридната глава.
Надявам се да не е станало много досадно tooth.gif . Извинете ме. Искаше ми се да сложа и картинки, а нямам това време, а и още не зная как се качват tooth.gif

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2394
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 39
Местоположение: Австрия
Автомобил: RAV 4 XA30
Контакти:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jim_beam » 17 фев 2019 17:42

Мерси за монолога колега, забавно четиво! worthy.gif
Мисля, че няма нужда да се тревожиш за бъдещето на тази технология, поради простата причина, че дизелите бавно и безвъзвратно ще изчезват. Поне тези от масовият парк, процеса вече е в ход, виж Германия, и е само въпрос на време да почнат да падат и останалите плочки от доминото. Връщане назад няма!
RAV4 D4D 2007 с кожен салон, фронт гард, ролбари, Вебасто, парктроник, CC, Alpine, 17''...

Изображение

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 55
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от jacob12 » 17 фев 2019 20:28

Това с изчезването на дизела е балон, като имотния, раздува се изкуствено. Съвременния дизел има доста сложни системи, тук чоплим само ЕГР. Тенденциите са много, но в автомобилния парк все пак дизела се произвежда и мисля, че пак ще продължи, с влагане на хибридни технологии. Второ на 6-ци и 8-ци масово се слага система за изключване на цилиндрите, а същата система се ползва и за променлив ход на клапани. Отделно при бензина пълно управление на аванса на двата вала. Постепенно ще се мине според мен отново на бензинови коли с хибридизация, но може и да бъркам. Все пак това са неща, наложени от кукловодите, така както изсипаха негри и араби в Европа, така както гледат да изтребят бялото население и да го заменят с послушковци, като индийците, карма както казват tooth.gif

SvetoslavK
Мнения: 19
Регистриран: 20 ное 2018 11:22
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla Verso D-CAT

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от SvetoslavK » 18 фев 2019 19:28

Закарах я в сервиз, свалиха колекторите и егр, почистиха всичко, вече всичко е перфектно...
Но благодаря за съвета...

Ahamzzz
Мнения: 4
Регистриран: 15 мар 2019 13:47
Репутация: 0
Местоположение: Haskovo
Автомобил: Avensis T25 2.2d d4d

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Мнение от Ahamzzz » 15 мар 2019 13:58

Здравейте колеги , много добра тема благодаря за която. :thumbsup:
Моята кола от както съм я взел вече 3 години си карам и се чудя дали да не предприема тази процедура и аз. Колата е на 197 000 мили от Англия и кой знае дали е правен такова чистене изобщо.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта