Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу / ?

stm
Мнения: 22
Регистриран на: 15 Яну 2007 23:25

Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу / ?

Мнение от stm » 17 Яну 2011 15:36

Така искам първо да уточня че съм си харесал въпросният автомобил - доколкото знам това не се води джип- а е СУВ .Насочил съм се към автомбил 2000 -2004 г - след това стават много скъпи ohmy.gif и не мога да си ги позволя sad.gif

Имам нужда от малко по-висок и по -проходим автомобил -мисля че това ще ми върши работа ,имам претенции само за 3 неща :
1.Да е 4х4
2.Да е с 4-ри врати
3.Да е що годе икономично и да е сравнително издържливо - да не се троши през ден и дадава само дефекти

Първоначално се бях насочил към Хонда ЦР-В след 2001 г с бензинов двигател, но като рабрах какъв чудовищен разход на гориво имат -просо не ми се връзва такъв малук джип а да гори като някое огромно Паджеро или Патрол -от каквото нямам нужда.Аз се нуждая от нещо по-проходимо от лек автомобил, но същевременно да може да се ползва и в градски условия /например градско каране в Варна /

Така за Рав-4 от тези които съм си харесал знам следното :

Дизелите -т.е . Д4Д - са значително икономични , но вече са старички и при експолатацията в БГ се скапват дюзи /знам че хубава дюза е около 1000лв/бр/ , турбото се скапва също , проблеми правят дебитоморите и др. датчици .Отделно от това дизела ми казват че бил с много скъпа поддържка - масла и ремъци +ролки били маса пари...Говорят ми че разхода бил 5.5 до 6.5 извънградско и максимум 9-9.5 градско- това реално възможно ли е ?
Тези които ме консултират за такива автомобили ми казват да стоя далече от дизел Рав 4 ....

За бензиновите мотори знам че са с приличен разход , може ли да ми кажете - нещо прибилизително - като разход - градско в условията на Варна да речем и извънградско - какво да очаквам от този автомобил? ПОкарах малко една такава с 2.0 бензинов двигател - борда отчиташе 8.2 л/100- само не знам това комбиниран ли е или само градски разход . Този двигател 2.0 ВВТИ - как е с подръжката ? Това ли е двигателя с веригата ? Понася ли газова уредба- защото се притеснавам първо как ще го понесе двигатля и второ - като гледам багажника не е много голям - една гозова уредба/бутилка /няма ли да го намали много ???Какъв раход да очаквам от този двигател на бензин и на газ ?


Общо взето хората които са ми давали "акъл " за тези автомобили им нямам много вяра и затова реших да си задам въпросите тук .

Доста почетох из форума , но кокретна събрана тема за тези рав 4 не намерих и затова реших да пусна нова тема , а и искам да събера мнения и отзиви от хора които са ползвали такива автомобили, радвали са им се , мразили са ги и т.н.

Какви конкренти проблеми да очаквам от този автомобил ?Има ли си конретни проблеми за дизела и за бензина ?Какво кола да търся от БГ или да излизам в германия или в италия да си избирам?

Благодаря предварително

Ако знаете някоя конкретна оферта за такъв автомобил - дайте малко повече информация

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 17 Яну 2011 15:56

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4
http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

нито хонда ЦРв нито рав4 имат нещо общо с 4по4

на български :
http://kaknese.blogspot.com/2010/02/4x4.html

stm
Мнения: 22
Регистриран на: 15 Яну 2007 23:25

Мнение от stm » 17 Яну 2011 16:01

mitoko написа:http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4
http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

нито хонда ЦРв нито рав4 имат нещо общо с 4по4
търся 4х4 - подходящо за молко по-зимни условия и нещо по -леко

Не ми трябва джип за лов или за оф роад състезания

Абе като вляза в този форум много трудно смяням от кирилица на латиница , почти невъзможно

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 17 Яну 2011 17:17

All-Wheel Drive (AWD): Перманентни 4х4 машини без бавни скорости. Обикновено (може би даже винаги) се продават с автоматични скорости. Напичат ги "бързите 4х4" и обикновено не са джипове, а SUV (сиреч спортни с джипов външен вид). Понякога имат възможност и за превключване на 4x2 (уж икономия). Не са подходящи за всякакъв вид offroad, защото често може да ви се наложи да карате бавно и внимателно, а не да препускате като луди. Ето типични представители:

* Honda CR-V
* Lexus RX300
* Nissan X-Trail
* Oldsmobile Bravada (не е джип)
* Subaru Forester
* Subaru Legacy
* Toyota RAV4

Аватар
Akima
Мнения: 7132
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнение от Akima » 17 Яну 2011 18:30

VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!

Всичките бензинови VVTi са с верига - за D4D се гледа според обема на двигателя.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 17 Яну 2011 20:24

дизеловия рав е икономичен наистина,най-добрия вариант е фейслифта 2004-2005,ще ги разпознаеш по това,че имат vsc.слабото място както на всички тойота дизели е маховика,както и прословутите цветни вентили.колата е супер проходима,не слушай тук кой какво е чел,влез в youtube и ще видиш какво може.бензиновия рав е много здрав и безпроблемен,но не е икономичен,тук crv е по-добрия избор!мисля,че някой те е подвел за хондата,когато искаш да разбереш разхода на един модел отиваш в spritmonitor.de !
wink.gif

ps: всъщност разхода и на двете бензинки е горе-долу еднакъв,на lpg около 11-13l среден разход според спритмониторa.
Последно промяна от jim_beam на 18 Яну 2011 21:49, променено общо 2 пъти.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 17 Яну 2011 21:45

Honda имат най-високо технологичните и авангардни бензинови ДВГ, които на всичкото отгоре са и най-икономични. Спечелили са всички възможни награди.

Този, който е имал наглостта (или глупостта) да говори лоши неща за бензиновите ДВГ на Хонда е пълен глупак или се гъбарка с теб.

RAV4 и CR-V са може би най-добрите в клас SUV.
Лично на мен Honda CR-V не ми харесва като дизайн и не бих си я купил. unsure.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Яну 2011 23:58

Akima написа:VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!

Всичките бензинови VVTi са с верига - за D4D се гледа според обема на двигателя.
Това важи ако се ползва обикновенна газова уредба , ако се ползва читав газов инжекцион няма проблеми .
zi_zi_top написа:Honda имат най-високо технологичните и авангардни бензинови ДВГ, които на всичкото отгоре са и най-икономични. Спечелили са всички възможни награди.

......................................
Да кажем едно от най, а не най защото , Тойота и БМВ също имат много награди и авангардни технологии , а БМВ имат най-много награди при двигателите от всички . Иначе за всичко останало съм съгласен , там нещата са доста фанатизирани .

Аватар
Akima
Мнения: 7132
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнение от Akima » 18 Яну 2011 00:11

Басче,трябва да се ползва и нещо от рода на FlashLube иначе става мазало! wink.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Яну 2011 01:13

Akima написа:Басче,трябва да се ползва и нещо от рода на FlashLube иначе става мазало! wink.gif
Не ! Няма нито едно доказателство за подобно нещо . Виж за обикновенна газова с нещо пододбно ще стане .

Аватар
Akima
Мнения: 7132
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнение от Akima » 18 Яну 2011 02:43

Казвам ти мнението на дългогодишни газаджии - слагали различни уредби и на VVTi на Тойота и на Лексъс!

За мен газ на този двигател е като лов на муха с крилата ракета,но всеки има право на избор! :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Яну 2011 18:38

Зависи колко ще караш на година . А иначе мненията на дългогодишните газаджии ще започна да ги слушам , като видя една кола с ГИ настроена , като хората , а не само пуснато "самообучение" и карай :whistle: . А някой даже си идват "настроени" от завода ..........

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 18 Яну 2011 22:32

И аз съм чувал че VVTi и газ са несъвместими понятия, май заради гнездата на клапаните - нали тойотковци се хвалят че леглата на клапаните на тия мотори били по нова технология, директно изработени в главата, без втулки.
Ама пък някой колега беше споменал, че някъде (из БГ) преработвали главите, май слагали някакви легла нови, и вече нямало проблеми с газта - ако човека е фен на газовото, това е избора.
Но все пак е хубаво да знае, че от много места се чува че VVTi не става за газ, дори и за ГИ. Не знам дали важи и този VVTi на РАВ-ката, трябва да се провери дълбоко.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Яну 2011 01:59

И как предлагаш да се провери дълбоко ? Да застане на средна гора и да слуша на много страни дали се чува , че VVTI има проблеми biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .
Да го кажа още веднъж има проблем ако се ползва обикновенна ГУ ако се ползва ГИ няма проблеми . Ако се ползва ГАЗОВО или друг вид нещо си не знам какво ще стане :whistle: и трябва да се слуша за да се чуе от много места дали има проблеми или не .
Ето тук може да се прочете повечко :
http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 17&t=20449

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 20 Яну 2011 09:10

Bass, прав си, не мога да покажа VVTi скапан от газ, нямам такъв наличен ... така че остава ти да кажеш колко vvti-ки от тия години с газово знаеш да се експлоатират и да са минали прилични километри на газ? Това ще реши проблема на човека (избора).
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 168 госта