Колеги, как ви работят климатиците?
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Само един клапан е ПОНЕ 3-400лв..... което за няколко милиона бройки, сам си направи сметката КОЛКО в повече им коства.... Те ксенони заводско не слагат, дето ще им идват при тяхните количества на 80лв примерно, ти говориш за нещо 4 пъти по-скъпо.... По твоята логика, трябва да сложат и по-хубави дискове, за по-добро спиране, един strut bar, за да улегне още повече поведението на колата ... все неща за по 1-400лв, ама не ги правят, щото гледат МАХ извличане на печалба biggrin.gif VVTL-i двигателя от коя година го има, но още не са го пуснали масово производство, а вместо това преминават през разни дребни подобрения....Просто всяка малка промяна, могат да таксуват яко за нея, а това означава в техните размери 100-ци милиони печалба, от която не вярвам да се лишат Че за Тойота възлизат на милиярди.....
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Мечо, приказваш приказки за децата
Според теб всичките домашни климатици трябва да струват ПОНЕ 2000лв, ако само четирипътния реверсивен клапан ти струва 400лв....
А както сам знаеш, има евтини климатици с обща цена около 400лв, включваща компресор, четирипътен клапан, изпарител, кондензатор, пластмаси, електроника и т.н.
Нов клапан на дребно можеш да си намериш за 70-80лв (при първо търсене - $54....
Сам можеш да си направиш сметката колко би струвало при поръчка от индустриален производител, при поръчани 'няколко милиона бройки' (например също на първо четене - един китайски производител има готовност да произведе 10млн.бройки годишно, на нищожна цена)....
Колко ти струва радиаторчето за парното?! Защото ми се струва, че ще е по-скъпо от клапанчето (радиатора е достатъчно сложен е за изработка и доста материалоемък).
Просто в момента при колите с ДВГ има излишна топлоенергия, и затова тя се ползва за отопление (иначе и така и така се губи през големия радиатор)..
Според теб всичките домашни климатици трябва да струват ПОНЕ 2000лв, ако само четирипътния реверсивен клапан ти струва 400лв....
А както сам знаеш, има евтини климатици с обща цена около 400лв, включваща компресор, четирипътен клапан, изпарител, кондензатор, пластмаси, електроника и т.н.
Нов клапан на дребно можеш да си намериш за 70-80лв (при първо търсене - $54....
Сам можеш да си направиш сметката колко би струвало при поръчка от индустриален производител, при поръчани 'няколко милиона бройки' (например също на първо четене - един китайски производител има готовност да произведе 10млн.бройки годишно, на нищожна цена)....
Колко ти струва радиаторчето за парното?! Защото ми се струва, че ще е по-скъпо от клапанчето (радиатора е достатъчно сложен е за изработка и доста материалоемък).
Просто в момента при колите с ДВГ има излишна топлоенергия, и затова тя се ползва за отопление (иначе и така и така се губи през големия радиатор)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Мечо, ти да не продаваш 4-пътни клапани, че така им вдигаш цената biggrin.gifMe4oKyX написа:Не точно, ама както и да е.... За 400лв трудно ще си купиш такъв клапан, а на мнооогооо обекти ги залагаме поради ред причини.... Сигурно знам горе-долу цената, но както кажеш... жълти стинки струва, ама таксуват много за него...
Сега сериозно - сигурно говориш за 4-пътен клапан за инсталации с по-голям дебит... За големи климатици съответно и цената е друга.
Преди три седмици доставях компресор (без ел-двигател), за климатик на скромната сума от 4500Евро (употребяван, но заводски рециклиран).
Надявам се не смяташ, че климатиците на автомобил струват толкова, пък и не смятам да те убеждавам, че защото е скъп, затова няма автомобили с климатик - сам знаеш, че климатиците отдавна са навлезли при автомобилите...
Като гледам производителността на един автомобилен климатик е съпоставима с битов - 12-ка. Съответно и системата е горе-долу с такава производителност и клапана съответства на нея.
Цената 54$ я видях в ибей (buy now), ако искаш да си купиш такъв клапан на дребно.
А цена на климатик 12-ка можеш да се убедиш, че се среща и под 400лв в който и да е сайт на техномаркет/технополис...
И в тази цена има освен 4-пътния клапан, още компресор, осушител, изпарител, кондензатор ТРД и т.н и т.н Освен това включва печалба за търговеца...
Затова за мен единствената причина да не се правят все още такива климатици за автомобили, не е цената, а това, че има излишна енергия от ДВГ, която я използват за отопление.
В момента в който при промяна на конструкцията намалее тази енергия, съответно ще се появят и термопомпите за отопление на автомобила...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Прав си, че не е само клапана, но той е основната разлика.
Да - изпарителя става кондензатор при реверсирането, но 20 атмосфери не са нещо особено за един топлообменник (пак виж цените на домашните климатици, дето работят на абсолютно същия принцип и параметри на флуида)...
За компресора - не си прав. Той и сега си работи в подобен режим почти целогодишно - климатроника не го изключвам, а компресора се изключва постоянно само при температура под 2-4С....
Иначе дори и при +4- +6С компресора се включва периодично за осушаване на въздуха..
А дори и в книжката на всяка кола пише: компресора дори и да няма нужда, е препоръчително да се включва периодично - веднъж на седмица или някакъв подобен срок (това е свързано със смазване на механизмите, размесване на маслото в системата и т.н.)...
Да - изпарителя става кондензатор при реверсирането, но 20 атмосфери не са нещо особено за един топлообменник (пак виж цените на домашните климатици, дето работят на абсолютно същия принцип и параметри на флуида)...
За компресора - не си прав. Той и сега си работи в подобен режим почти целогодишно - климатроника не го изключвам, а компресора се изключва постоянно само при температура под 2-4С....
Иначе дори и при +4- +6С компресора се включва периодично за осушаване на въздуха..
А дори и в книжката на всяка кола пише: компресора дори и да няма нужда, е препоръчително да се включва периодично - веднъж на седмица или някакъв подобен срок (това е свързано със смазване на механизмите, размесване на маслото в системата и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150
Колеги, как ви работят климатиците?
Не ми се отваряше нова тема и за това пиша тук.
Та моят климатик не работи. На две места я карах колата и на двете места идентифицираха един и същ проблем. Системата няма налягане и се чува свистене(шум) вътре в купето отдясно при предното стъкло. На едното място го нарекоха изпарител, а на другото вътрешен климатичен радиатор. И на двете места ми казаха, че е най-лошата повреда, защото се сваляло таблото и трудно се намирала тази част. Говоря за 2007 Toyota Avensis 2.2 d4d 150hp, facelift.
Някой да е имал подобен проблем?
Та моят климатик не работи. На две места я карах колата и на двете места идентифицираха един и същ проблем. Системата няма налягане и се чува свистене(шум) вътре в купето отдясно при предното стъкло. На едното място го нарекоха изпарител, а на другото вътрешен климатичен радиатор. И на двете места ми казаха, че е най-лошата повреда, защото се сваляло таблото и трудно се намирала тази част. Говоря за 2007 Toyota Avensis 2.2 d4d 150hp, facelift.
Някой да е имал подобен проблем?
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
Щом и на двете места са установили едно и също - значи натам трябва да се насочиш...
Трудно/лесно намиране на част - убеден съм, че няма да е трудно. Относно цената - всеки има различни критерии...
И да - обикновено при пипане там се сваля таблото... Навярно при такова развитие бих сменил и радиаторчето на парното (ако финансите позволяват) - така и така се разхвърля, колата е стара......
Трудно/лесно намиране на част - убеден съм, че няма да е трудно. Относно цената - всеки има различни критерии...
И да - обикновено при пипане там се сваля таблото... Навярно при такова развитие бих сменил и радиаторчето на парното (ако финансите позволяват) - така и така се разхвърля, колата е стара......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 4055
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 285 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
При мен съскаше климатика заради ниско налягане/ниво на фреона, но се оказа теч някъде из двигателният отсек.
Първо проверете цялата система за течове. Ако е "кихнал" радиатора ще покаже. Мисълта ми е че съскането, невинаги е проблем с вътрешният радиатор на климатика, но съскането пак ще го има.
Първо проверете цялата система за течове. Ако е "кихнал" радиатора ще покаже. Мисълта ми е че съскането, невинаги е проблем с вътрешният радиатор на климатика, но съскането пак ще го има.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
Сега като се зачетох - вероятно неправилно съм разбрал обясненията...
Системата НЕ ДЪРЖИ налягане и докато се надува се чува съскане, или в момента просто няма налягане и не е правена диагностика?
Ако е първото - все пак бих се насочил към източника на съскането... А ако в момента няма налягане - трябва да се надуе и диагностицира откъде (и дали) изпуска от някъде...
Може просто да е имало някакъв ремонт и да са изтървали фреона, и да трябва просто да се напълни...
Системата НЕ ДЪРЖИ налягане и докато се надува се чува съскане, или в момента просто няма налягане и не е правена диагностика?
Ако е първото - все пак бих се насочил към източника на съскането... А ако в момента няма налягане - трябва да се надуе и диагностицира откъде (и дали) изпуска от някъде...
Може просто да е имало някакъв ремонт и да са изтървали фреона, и да трябва просто да се напълни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150
Колеги, как ви работят климатиците?
Благодаря за отговорите.
Свистенето се чува при надуване на системата от страна на климатикаджиите. Казаха, че няма фреон в системата и горе-долу ми пожелаха успех с ремонта.
Като цяло съм се навил сам да си разглобявам таблото, не съм го правил преди, но 300лв по-добре да ги вложа в смяната на радиатора или съответно в каквито части трябва да се сменят. Също така ми казаха, че препоръчват да търся оригинални части, а не алтернативи.
Сега търся някой по-сериозен сервиз в София, за да се занимаят по-подробно. Както се спомена горе може и да не е изпарителя, а някое съединение. Но ми се струва, че при всички положения, трябва да се свали таблото, за да се идентифицира проблема.
Свистенето се чува при надуване на системата от страна на климатикаджиите. Казаха, че няма фреон в системата и горе-долу ми пожелаха успех с ремонта.
Като цяло съм се навил сам да си разглобявам таблото, не съм го правил преди, но 300лв по-добре да ги вложа в смяната на радиатора или съответно в каквито части трябва да се сменят. Също така ми казаха, че препоръчват да търся оригинални части, а не алтернативи.
Сега търся някой по-сериозен сервиз в София, за да се занимаят по-подробно. Както се спомена горе може и да не е изпарителя, а някое съединение. Но ми се струва, че при всички положения, трябва да се свали таблото, за да се идентифицира проблема.
- mapamop
- Мнения: 4055
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 285 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
Не.... първо надуват системата мисля с азот или подобен инертен газ и оцветител, после се оглежда навсякъде къде е избил оцветителя (имам спомен за UV или IR лампа,по скоро за UV). След като при двигателя няма оцветител, се рови под таблото за него - съединения, тръбички, радиатор ...
Отстранява се причината за теча, се пълни системата с фреон. При мен на Опела преди години имаше пора някъде в системата, която се отваряше само на температурна разлика. Напълниха ми климатика с "нещо" и оцветител и така си покарах седмица-две. И ровиха в двигателният отсек... това за Астра F 1993г.. Климатичен радиатор аз не съм сменял за всичките 15-16 години, докато беше в баща ми и при мен.
Разбира се това, изобщо не означава че не ти е прецакан въпросният модул, но си иска адекватно доказателство. Аз лично не бих си свалял таблото - заради електронният километраж, заради трите еърбега и клапите на климатика.
При теб напълниха ли системата с азот и оцветител, или слухарската те диагностицираха, че се чува от там?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Колеги, как ви работят климатиците?
Нещо такова се прави.Разбирасе ако попаднете на подобен ,сръчен майстор.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150
Колеги, как ви работят климатиците?
mapamop, пуснаха някакъв газ под налягане, бутилката беше висока около 2м, но не ми казаха какво точно пускат и не знам дали са сложили оцветител. Общо взето аз им казах, че се чува в купето. После влезнаха и те и по слух "диагностицираха", че проблема е в изпарителя. Уж са добър сервиз, предвид, че се занимават само с климатици, но все пак бих приел препоръка за някой по-надежден сервиз в София, които да обърнат повече внимание. Колкото до таблото, прав си, тегава работа си е.
Sandocan, въх, "една идея" по-сложно от колкото си го представях
Sandocan, въх, "една идея" по-сложно от колкото си го представях
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
За непрофесионалист с добри технически умения (т.е. - човек, който ръцете му излизат откъдето трябва, но няма ежедневна практика, например за 'запомняне' кое къде е било и къде да гледа) предполагам това ще е работа за 2-7 дни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 101 госта