Колеги, как ви работят климатиците?

Публикувай отговор
Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 10 Юли 2009 12:55

Само един клапан е ПОНЕ 3-400лв..... което за няколко милиона бройки, сам си направи сметката КОЛКО в повече им коства.... Те ксенони заводско не слагат, дето ще им идват при тяхните количества на 80лв примерно, ти говориш за нещо 4 пъти по-скъпо.... По твоята логика, трябва да сложат и по-хубави дискове, за по-добро спиране, един strut bar, за да улегне още повече поведението на колата ... все неща за по 1-400лв, ама не ги правят, щото гледат МАХ извличане на печалба biggrin.gif VVTL-i двигателя от коя година го има, но още не са го пуснали масово производство, а вместо това преминават през разни дребни подобрения....Просто всяка малка промяна, могат да таксуват яко за нея, а това означава в техните размери 100-ци милиони печалба, от която не вярвам да се лишат :thumbsup: Че за Тойота възлизат на милиярди..... ohmy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юли 2009 13:41

Мечо, приказваш приказки за децата tongue.gif
Според теб всичките домашни климатици трябва да струват ПОНЕ 2000лв, ако само четирипътния реверсивен клапан ти струва 400лв....
А както сам знаеш, има евтини климатици с обща цена около 400лв, включваща компресор, четирипътен клапан, изпарител, кондензатор, пластмаси, електроника и т.н.
Нов клапан на дребно можеш да си намериш за 70-80лв (при първо търсене - $54....
Сам можеш да си направиш сметката колко би струвало при поръчка от индустриален производител, при поръчани 'няколко милиона бройки' (например също на първо четене - един китайски производител има готовност да произведе 10млн.бройки годишно, на нищожна цена)....
Колко ти струва радиаторчето за парното?! Защото ми се струва, че ще е по-скъпо от клапанчето (радиатора е достатъчно сложен е за изработка и доста материалоемък).
Просто в момента при колите с ДВГ има излишна топлоенергия, и затова тя се ползва за отопление (иначе и така и така се губи през големия радиатор)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 10 Юли 2009 17:10

Не точно, ама както и да е.... За 400лв трудно ще си купиш такъв клапан, а на мнооогооо обекти ги залагаме поради ред причини.... Сигурно знам горе-долу цената, но както кажеш... жълти стинки струва, ама таксуват много за него...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юли 2009 17:33

Me4oKyX написа:Не точно, ама както и да е.... За 400лв трудно ще си купиш такъв клапан, а на мнооогооо обекти ги залагаме поради ред причини.... Сигурно знам горе-долу цената, но както кажеш... жълти стинки струва, ама таксуват много за него...
Мечо, ти да не продаваш 4-пътни клапани, че така им вдигаш цената biggrin.gif
Сега сериозно - сигурно говориш за 4-пътен клапан за инсталации с по-голям дебит... За големи климатици съответно и цената е друга.
Преди три седмици доставях компресор (без ел-двигател), за климатик на скромната сума от 4500Евро (употребяван, но заводски рециклиран).
Надявам се не смяташ, че климатиците на автомобил струват толкова, пък и не смятам да те убеждавам, че защото е скъп, затова няма автомобили с климатик - сам знаеш, че климатиците отдавна са навлезли при автомобилите...

Като гледам производителността на един автомобилен климатик е съпоставима с битов - 12-ка. Съответно и системата е горе-долу с такава производителност и клапана съответства на нея.
Цената 54$ я видях в ибей (buy now), ако искаш да си купиш такъв клапан на дребно.
А цена на климатик 12-ка можеш да се убедиш, че се среща и под 400лв в който и да е сайт на техномаркет/технополис...
И в тази цена има освен 4-пътния клапан, още компресор, осушител, изпарител, кондензатор ТРД и т.н и т.н Освен това включва печалба за търговеца...

Затова за мен единствената причина да не се правят все още такива климатици за автомобили, не е цената, а това, че има излишна енергия от ДВГ, която я използват за отопление.
В момента в който при промяна на конструкцията намалее тази енергия, съответно ще се появят и термопомпите за отопление на автомобила...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

marcov_bg
Мнения: 28
Регистриран на: 25 Юни 2009 22:58
Местоположение: burgas

Мнение от marcov_bg » 10 Юли 2009 20:03

ne e samo do klapana ,izparitela tryabva da e po zdrav za da izdarji na nalyaganeto ot 20 bara ,predstavi si i kakva sistema ot trabi tryabva da se napravi,kompresora shte raboti neprekasnato i shte ti gori poveche a predstavi si kolko chesto shte se chupi a edin kompresor e ot 650 lv. do 2500 lv
TOYOTA PICNIC 2.2DИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юли 2009 22:41

Прав си, че не е само клапана, но той е основната разлика.
Да - изпарителя става кондензатор при реверсирането, но 20 атмосфери не са нещо особено за един топлообменник (пак виж цените на домашните климатици, дето работят на абсолютно същия принцип и параметри на флуида)...
За компресора - не си прав. Той и сега си работи в подобен режим почти целогодишно - климатроника не го изключвам, а компресора се изключва постоянно само при температура под 2-4С....
Иначе дори и при +4- +6С компресора се включва периодично за осушаване на въздуха..
А дори и в книжката на всяка кола пише: компресора дори и да няма нужда, е препоръчително да се включва периодично - веднъж на седмица или някакъв подобен срок (това е свързано със смазване на механизмите, размесване на маслото в системата и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TegavG
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от TegavG » 17 Юни 2020 10:56

Не ми се отваряше нова тема и за това пиша тук.

Та моят климатик не работи. На две места я карах колата и на двете места идентифицираха един и същ проблем. Системата няма налягане и се чува свистене(шум) вътре в купето отдясно при предното стъкло. На едното място го нарекоха изпарител, а на другото вътрешен климатичен радиатор. И на двете места ми казаха, че е най-лошата повреда, защото се сваляло таблото и трудно се намирала тази част. Говоря за 2007 Toyota Avensis 2.2 d4d 150hp, facelift.

Някой да е имал подобен проблем? ermm.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2020 11:12

Щом и на двете места са установили едно и също - значи натам трябва да се насочиш...
Трудно/лесно намиране на част - убеден съм, че няма да е трудно. Относно цената - всеки има различни критерии...
И да - обикновено при пипане там се сваля таблото... Навярно при такова развитие бих сменил и радиаторчето на парното (ако финансите позволяват) - така и така се разхвърля, колата е стара......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4042
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от mapamop » 17 Юни 2020 11:41

При мен съскаше климатика заради ниско налягане/ниво на фреона, но се оказа теч някъде из двигателният отсек.
Първо проверете цялата система за течове. Ако е "кихнал" радиатора ще покаже. Мисълта ми е че съскането, невинаги е проблем с вътрешният радиатор на климатика, но съскането пак ще го има.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2020 11:59

Сега като се зачетох - вероятно неправилно съм разбрал обясненията...
Системата НЕ ДЪРЖИ налягане и докато се надува се чува съскане, или в момента просто няма налягане и не е правена диагностика?
Ако е първото - все пак бих се насочил към източника на съскането... А ако в момента няма налягане - трябва да се надуе и диагностицира откъде (и дали) изпуска от някъде...
Може просто да е имало някакъв ремонт и да са изтървали фреона, и да трябва просто да се напълни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TegavG
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от TegavG » 17 Юни 2020 12:45

Благодаря за отговорите.

Свистенето се чува при надуване на системата от страна на климатикаджиите. Казаха, че няма фреон в системата и горе-долу ми пожелаха успех с ремонта.
Като цяло съм се навил сам да си разглобявам таблото, не съм го правил преди, но 300лв по-добре да ги вложа в смяната на радиатора или съответно в каквито части трябва да се сменят. Също така ми казаха, че препоръчват да търся оригинални части, а не алтернативи.

Сега търся някой по-сериозен сервиз в София, за да се занимаят по-подробно. Както се спомена горе може и да не е изпарителя, а някое съединение. Но ми се струва, че при всички положения, трябва да се свали таблото, за да се идентифицира проблема.

Аватар
mapamop
Мнения: 4042
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 280 пъти

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от mapamop » 17 Юни 2020 13:39

TegavG написа: 17 Юни 2020 12:45 Но ми се струва, че при всички положения, трябва да се свали таблото, за да се идентифицира проблема
Не.... първо надуват системата мисля с азот или подобен инертен газ и оцветител, после се оглежда навсякъде къде е избил оцветителя (имам спомен за UV или IR лампа,по скоро за UV). След като при двигателя няма оцветител, се рови под таблото за него - съединения, тръбички, радиатор ...
Отстранява се причината за теча, се пълни системата с фреон. При мен на Опела преди години имаше пора някъде в системата, която се отваряше само на температурна разлика. Напълниха ми климатика с "нещо" и оцветител и така си покарах седмица-две. И ровиха в двигателният отсек... това за Астра F 1993г.. Климатичен радиатор аз не съм сменял за всичките 15-16 години, докато беше в баща ми и при мен.
Разбира се това, изобщо не означава че не ти е прецакан въпросният модул, но си иска адекватно доказателство. Аз лично не бих си свалял таблото - заради електронният километраж, заради трите еърбега и клапите на климатика.
При теб напълниха ли системата с азот и оцветител, или слухарската те диагностицираха, че се чува от там?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от Sandocan » 17 Юни 2020 13:53

Нещо такова се прави.Разбирасе ако попаднете на подобен ,сръчен майстор.

TegavG
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Юни 2020 12:43
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis 2.2 d4d 150

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от TegavG » 17 Юни 2020 13:56

mapamop, пуснаха някакъв газ под налягане, бутилката беше висока около 2м, но не ми казаха какво точно пускат и не знам дали са сложили оцветител. Общо взето аз им казах, че се чува в купето. После влезнаха и те и по слух "диагностицираха", че проблема е в изпарителя. Уж са добър сервиз, предвид, че се занимават само с климатици, но все пак бих приел препоръка за някой по-надежден сервиз в София, които да обърнат повече внимание. Колкото до таблото, прав си, тегава работа си е.

Sandocan, въх, "една идея" по-сложно от колкото си го представях :D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Колеги, как ви работят климатиците?

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2020 14:39

За непрофесионалист с добри технически умения (т.е. - човек, който ръцете му излизат откъдето трябва, но няма ежедневна практика, например за 'запомняне' кое къде е било и къде да гледа) предполагам това ще е работа за 2-7 дни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта