Колеги, как ви работят климатиците?

Публикувай отговор
Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 20 Окт 2008 00:20

Щом някъде имаш надпис "Ауто" си е климатроник :)

gogo
Мнения: 38
Регистриран на: 03 Фев 2007 23:18
Местоположение: София

Мнение от gogo » 20 Окт 2008 00:24

bizkoff написа:момчета помагайте че явно съм малко смотан. Чета какво сте писали и горе-долу схващям за какво става на въпрос. Аз какрам тойота авенсис 2001 августи не мога да разбера дали е само с климатик или е с климатроник от ръчните. Който има представа да ми пише, че Аз не знам. одеве ми направи впечатление, че оборотите ми се покачиха на 1000 само като сложих врътката на най-топло а като загря колата се върна на 850 об. , но преди да загрее (понеже ми стана интересно) си поиграх малко и се получи следното: намалявам температурата и оборотите падат. Като сложа врътката да духа централно и надолу духа топло отвсякъде, а като я сложа към стъклото и надолу към страничните стъкла духа топло на стъклото духа топло , но в средата към купето духа студено. Нормално ли е това и по дяволите с климатик или криматроник съм и къде мога да проверя?
Благодаря предварително. А ето и снимка на таблото за повече инфо:
Колата ти е с климатроник, и ако вземеш да прочетеш "manual-a" от форума ще разбереш кво става! :thumbsup:
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001

Аватар
bizkoff
Мнения: 131
Регистриран на: 15 Окт 2008 22:49
Местоположение: Slivnica

Мнение от bizkoff » 20 Окт 2008 00:32

Последен тъп въпрос от мен. Трябва ли да натисна А/С-то че да работи кломатроника или само си регулирам температурата и силата на духане?
Toyota Avensis 2001god. D4D
Клубът на пешеходците поздравява всички шофьори с песента на Каризма "Минаваш през мен"

slavi7
Мнения: 93
Регистриран на: 22 Сеп 2008 13:34

Мнение от slavi7 » 20 Окт 2008 08:42

А/C включва и изключва компресора на климатика, до тогава може да си регулираш температурата, но без работещ компресор няма да ти стане по-студено отколкото е навън

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Мнение от Kiki » 21 Окт 2008 21:31

slavi7 написа:А/C включва и изключва компресора на климатика, до тогава може да си регулираш температурата, но без работещ компресор няма да ти стане по-студено отколкото е навън
:thumbsup:

gstg
Мнения: 2
Регистриран на: 01 Яну 2009 20:05
Местоположение: Перник
Обратна връзка:

Мнение от gstg » 01 Яну 2009 20:23

Здравейте и честита нова година ! Здраве дълъг живот и много щастие и късмет на всички .

Прочетъх 2 пъти темата , и имам един въпрос - климатроник , на отрицателна температура както е сега навън -8 показваше на таблото си , защо включва компресора когато му давам да размрази стъклата ?
На студена кола , включвам я да я загрявам- прас стъклата потни до една река живея много влага кондензира и веднага пуска компресора ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Яну 2009 21:52

Здравей колега и добре дошъл във форума..
При -8С няма как да ти е включил компресора на климатика, защото той просто не включва при отрицателни температури.
Може да ти е светнало копчето, и ако температурата бе по-висока компресора би тръгнал, но не и при такава ниска температура.
При студено време (но над температурата на сработване на компресора) климатика работи така - при включване на 'обдухване на стъклата' климатичната установка трябва да изсуши стъклата.
Това става така - външния въздух преминава през изстудената 'пита' на климатика, с което се изсушава(влагата кондензира върху студената пита).
След това изсушения въздух минава през питата на парното и се подгрява до нужната температура.
Така стъклата се обдухват със сух въздух и не се запотяват...
При по-студено време компресора не се включва, и въздуха само се затопля...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

marcov_bg
Мнения: 28
Регистриран на: 25 Юни 2009 22:58
Местоположение: burgas

Мнение от marcov_bg » 26 Юни 2009 22:57

zdraveite kolegi nov sam vav foruma no ot 15 godini se zanimavam s avto klimatici i otnosno temata vsichki klimatici imat temperaturen datchik na izparitelya koito ne sledi temperaturata vav kupeto a pazi izparitela da ne zamrazne,a otnosno vklychvaneto na klimatika kogato pusnete da duha na prednoto staklo avtomatichno vklyochva i klimatika zashtoto tozi kondenz se e porodil ot temperaturvata razlika ot vanshna i vatreshna temperatura i e normalno studeniya vazduh da isushi staklata
na povecheto koli e taka,zatova tova korche ili vratka e samo da si isushish stakloto i sled tova da go izklyochish,ako imate oshte vaprosi nasreshta sam

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 28 Юни 2009 01:02

marcov_bg написа:zdraveite kolegi nov sam vav foruma no ot 15 godini se zanimavam s avto klimatici i otnosno temata vsichki klimatici imat temperaturen datchik na izparitelya koito ne sledi temperaturata vav kupeto a pazi izparitela da ne zamrazne,a otnosno vklychvaneto na klimatika kogato pusnete da duha na prednoto staklo avtomatichno vklyochva i klimatika zashtoto tozi kondenz se e porodil ot temperaturvata razlika ot vanshna i vatreshna temperatura i e normalno studeniya vazduh da isushi staklata
na povecheto koli e taka,zatova tova korche ili vratka e samo da si isushish stakloto i sled tova da go izklyochish,ako imate oshte vaprosi nasreshta sam
:thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 28 Юни 2009 22:27

Pri men klimatika si raboti perfektno daje mi zamryzvat uhite no nehte da kapi neznam dali e tova problem .Do kolkoto znam pri pyrvite avensisi trabva kondeza da se otti4a niakyde pod prednite kalnici zad prednite kolela pri men takova nehto niama i vyobhte ot nikyde na kapi

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Юни 2009 23:24

Тъкмо гледам реклама на капИ tongue.gif biggrin.gif
За да започне да капЕ климатика, той трябва да е поработил известно време, а и времето трябва да е влажно...
Всички климатици капят - температурата на изпарителя е под 5С. Съответно по ламелите се кондензира влага, която трябва да се изведе от някъде...
Единствения вариант, при който климатика не капе е да ти е запушена дренажната тръбичка, и конденза да прелива 'чинийката' и да се стича в краката на шофьора/пасажера...
Количеството конденз зависи и от влажността на въздуха...
Тук, по морето ако спра за няколко минути на място, се получава сериозна локва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 29 Юни 2009 18:46

Добре щом пак сте отворили темата,серия тъпи въпроси - разлика между автоматичен климатик и климатроник,колко датчика има климатроника в купето,измерва ли влажност и как се казва тогава устройството в кола ,която няма радиатор за отопление на купето работещ с охладителната течност от мотора , а отоплението се осъществява пак от unsure.gif "климатика".
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Юни 2009 20:09

Човека е забелязал нещо, което му е непонятно и го е притеснило - затова и е задал въпроса.
А твоите въпроси не са тъпи, а некоректни tongue.gif
Броя на сензорите, както и това какво следят зависи от конкретния производител.
Масовите системи имат в купето датчици за температура и за слънчева радиация (нямам впредвид датчиците, които се грижат за безопасноста на системата - сензори за ниска/висока температура и налягания по системата).
Има системи и с датчици за влажността, с качество на въздуха (миризми) и т.н..
Но всичко зависи от производителя.
Например на повечето автомобили сензора на слънчева радиация е един, докато WV Pasat има два сензора за слънчева радиация, които хващат от къде грее слънцето, за да компесира допълнителното нагряване на конкретната страна при двузоновия климатроник.
'Реверсивните' климатици би трябвало да са термо-помпи, но се надяваме да споделиш как се наричат 'по нашенски'.
Защото при нас няма точен термин дори и за климатик/климатроник.
Както например е прието на английски - air conditioner, automatic air conditioner.
Климатик би трябвало да значи система, която климатизира, но в БГ при автомобилите се разбира 'ръчно включваема охладителна система без регулировка на температурата'.
Докато под климатроник явно се разбира автоматичното поддържане на климата (температура, влажност, посока на потока), а в някои случаи само поддържане на температурата..

Но се надявам да споделиш своя опит и тълкуване :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jsp
Мнения: 131
Регистриран на: 23 Юли 2006 21:44

Мнение от jsp » 29 Юни 2009 20:15

Здравейте,

интересува ме когато не искаш да се изстудяваш, а само да използваш изсушаването на въздуха при пуснат климатик, какво се прави? Това с цел да се махне запотяването на стъклата...

Аз пускам климатика но съм на последното синьо при настройката на температурата на климатика.

На служебна корола съм си позволявал да поставям в бялата област настойката на климатика, и да го пускам при което хем не ми е студено, хем се изсушават стъклата бързо. Дали това е добре за автомобила ?

slowtraveler написа:Здравей колега и добре дошъл във форума..
При -8С няма как да ти е включил компресора на климатика, защото той просто не включва при отрицателни температури.
Може да ти е светнало копчето, и ако температурата бе по-висока компресора би тръгнал, но не и при такава ниска температура.
При студено време (но над температурата на сработване на компресора) климатика работи така - при включване на 'обдухване на стъклата' климатичната установка трябва да изсуши стъклата.
Това става така - външния въздух преминава през изстудената 'пита' на климатика, с което се изсушава(влагата кондензира върху студената пита).
След това изсушения въздух минава през питата на парното и се подгрява до нужната температура.
Така стъклата се обдухват със сух въздух и не се запотяват...
При по-студено време компресора не се включва, и въздуха само се затопля...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Юни 2009 20:35

Нямаш проблем с автомобила.
Точно по този начин се изсушава въздуха - чрез изстудяване, след което се загрява до необходимата температура и при автоматичните климатици (климатроници...).
Единствено разхода на гориво ще ти е малко по-висок...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 74 госта