Колеги, как ви работят климатиците?

Публикувай отговор
the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 20 Авг 2007 17:20

kristian написа:
the_rider написа:мдааа така излиза.....обаче пък иначе много студено духа и ше си простудя дечурлигата на дълъг път mad.gif
може бинай-добрия вариант наистина е вентилатора на 1 а врътката студено-топло на мах студено
Определено :thumbsup:
И струята към предното стъкло!
При мен въздух с темп.под 10град. немога да изкарам(меря с цифров уред вътре във въздуховодите).Прожери датчика на изпарителя,довечера ще погледна какви стойности трябва да показва при различните температури и ще ти пиша :thumbsup:
къф е тоя датчик и какво да му проверявам wacko.gif той студено си духа ...
кат го туря на предното и ми изстива скалпа dry.gif

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 20 Авг 2007 22:01

[/quote]
къф е тоя датчик и какво да му проверявам wacko.gif той студено си духа ...
кат го туря на предното и ми изстива скалпа dry.gif[/quote]


Следи температурата на изпарителя , 5кОМ при 20град
Отрицателен темп.коефициент-демек с увеличаване на темп. съпротивлението му пада.Като изстине много изпарителя-изключва компресора,като се затопли от въздуха включва.Елементарен хладилник с термистор вместо биметален регулатор!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smile.gif

кат го туря на предното и ми изстива скалпа -ами намали малко вентилатора и готово. :thumbsup:
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 21 Авг 2007 09:32

искаж да кажеш дали не ми е блокирал и да не изключва??
ами явно цъка щото като карам го усещам да "дърпа" от мощността.

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 21 Авг 2007 12:58

Като го оставиш на празен ход би трябвало да работи и да спира на кратки периоди сменят се и оборотите.Просто ме учудваш с темп. 4 град!
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 21 Авг 2007 13:08

kristian написа:Като го оставиш на празен ход би трябвало да работи и да спира на кратки периоди сменят се и оборотите.Просто ме учудваш с темп. 4 град!
за кви 4 град иде реч?? не съм писал такива неща

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 21 Авг 2007 13:49

Може да съм останал с грешно впечатление!
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2007 21:13

kristian написа:Като го оставиш на празен ход би трябвало да работи и да спира на кратки периоди сменят се и оборотите.Просто ме учудваш с темп. 4 град!
Обикновенния климатик не трябва да изключва при нормална работа ако няма някакъв проблем...
Аз споменах за 4 град, че под тази температура на старата ми кола не се включваше въобще климатика (като допълнителна защита).
На климатроника (дори и този с ръчка, а не с бутони) компресора включва/изключва в зависимост от вътрешната температура и зададената такава, но нормалния климатик няма контрол върху температурата...
май се повтарям, ама обикновенния климатик се самоизключва само ако има проблем (ниско/високо налягане на фреона, замръзване на изпарителя и т.н.).
Ако си е ОК би трябвало да работи нон-стоп...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 22 Авг 2007 00:40

slowtraveler написа:
kristian написа: Ако си е ОК би трябвало да работи нон-стоп...
Това не е вярно- има защита за да не се обледени компресора и тази защита е настроена за 4 градуса по Целзий.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 22 Авг 2007 13:45

Caesar написа:
slowtraveler написа:
kristian написа: Ако си е ОК би трябвало да работи нон-стоп...
Това не е вярно- има защита за да не се обледени компресора и тази защита е настроена за 4 градуса по Целзий.
Че аз пък кога написах че климатика трябва да работи НОН СТОП sad.gif sad.gif sad.gif .
Винаги съм твърдял обратното,и продължавамда твърдя че нон стоп не е НОРМАЛНА РАБОТА
Към The-Rider-малко съм те подвел за съпротивлението на датчика.Трябва да е:0град-4,6-5,1кОм 15 град-2,1-2,6кОм 25град-1,5кОм
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 22 Авг 2007 13:49

нищо, аз и без това не съм се юрнал да го меря в настоящия момент wink.gif

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 22 Авг 2007 13:53

the_rider написа:нищо, аз и без това не съм се юрнал да го меря в настоящия момент wink.gif
Всъщност току що говорих с познат който се занимава с климатици(и автомобилни) и се оказа че три варианта:
1.По стари модели климатици-не изключват(това за което пише slowtraveler)
2.По-нови модели климатици-изключват по темп. на изпарителя(явно това за което говоря аз)
3.Климатрониците-изключват по няколко параметъра
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 27 Авг 2007 02:26

Tochno taka.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

misho1977
Мнения: 8
Регистриран на: 01 Авг 2007 21:53

Мнение от misho1977 » 29 Авг 2007 18:06

A kade stoi filtara za klimatika na avensis 2002 - d4d

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 29 Авг 2007 18:20

misho1977 написа:A kade stoi filtara za klimatika na avensis 2002 - d4d
Мисля че е под "джабката".Трябва да се свали първо тя! на Корола 2004 и на Авенсис 2004 съм виждал там!
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
bizkoff
Мнения: 131
Регистриран на: 15 Окт 2008 22:49
Местоположение: Slivnica

Мнение от bizkoff » 19 Окт 2008 23:59

момчета помагайте че явно съм малко смотан. Чета какво сте писали и горе-долу схващям за какво става на въпрос. Аз какрам тойота авенсис 2001 августи не мога да разбера дали е само с климатик или е с климатроник от ръчните. Който има представа да ми пише, че Аз не знам. одеве ми направи впечатление, че оборотите ми се покачиха на 1000 само като сложих врътката на най-топло а като загря колата се върна на 850 об. , но преди да загрее (понеже ми стана интересно) си поиграх малко и се получи следното: намалявам температурата и оборотите падат. Като сложа врътката да духа централно и надолу духа топло отвсякъде, а като я сложа към стъклото и надолу към страничните стъкла духа топло на стъклото духа топло , но в средата към купето духа студено. Нормално ли е това и по дяволите с климатик или криматроник съм и къде мога да проверя?
Благодаря предварително. А ето и снимка на таблото за повече инфо:
Прикачени файлове
Image302!.JPG
Image302!.JPG (48.5 KiB) Преглеждано 2996 пъти
Toyota Avensis 2001god. D4D
Клубът на пешеходците поздравява всички шофьори с песента на Каризма "Минаваш през мен"

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 183 госта