RAV4 променя оборотите на празен ход!

swetka4
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Дек 2010 01:28

RAV4 променя оборотите на празен ход!

Мнение от swetka4 » 07 Дек 2010 02:02

Rav4 94г. 2000куб.см. 130к.с. кара се само на бензин, и мени обороти на празен ход при загрят двигател от гаснене до 2300 оборота. Прави го на моменти не е постоянно. Почистих стъпковото моторче, дроселовата клапа, пробвах няколко потенциометъра на дроселова клапа, но все тая. Колко Ламбда сонди има ,защото видях само една близо до катализаторното гърне с 4 кабела- нея несъм я подменял.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Дек 2010 02:50

Колкото и ламбди сонди да има проблема не е в тях . А освен на празен ход в някакви други режими прави ли проблем ?

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 07 Дек 2010 18:49

Прилича да е нещо по тока, но сам няма да се оправиш. Виж някой диагностик, но добър, а не от тия, дето сменят наред докато се оправи
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

swetka4
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Дек 2010 01:28

Мнение от swetka4 » 08 Дек 2010 02:35

Здравейте!
Точно това е неприятното ,че го прави и в движение. Потдържам около 2000 оборота, и изведнъж скачат с още 500 или 1000 за 2-3 секунди, друг път задържа така 10 секунди. Оборотите играят от гаснене до 2300. Изгасне ли немога да я запаля. Все едно нещо е блокирало в затворено положение, и известно време трябва да въртя на стартер.
Благодарен съм за всякакви идеи, и ако знаете добър диагностик на тази марка моля споделете

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 10 Дек 2010 13:53

провери си датчика за положението на дроселовата клапа

swetka4
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Дек 2010 01:28

Мнение от swetka4 » 11 Дек 2010 20:49

"Датчик за положението на дроселова клапа" и "Потенциометър на дроселова клапа". Оставам с впечатление, че става дума за едно и също.
Взех втора ръка, и нямаше разлиика от моя. Опитвал съм да ги настроя и двата: веднъж ги фиксирах в положение белега от боа на датчика срещу главата на фиксиращия винт, което би трябвало да имитира фабричното настройване, и втори път по оборотите приблизително около 800-900 по оборотомер на празен ход. След време оборотите пак почват да играят.
При проблем с това устройство чета, че оборотите непрекъснато се менят. При мен днес може да не го направи, но утре задължително ще ми скъса нервичките. За сега я карам така щот много пара пое, и пита за още. Надявам се, че или ще се доскапе, и ще разбера каво е, или може само да се оправи- в което се съмнявам.

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 11 Дек 2010 20:57

този двигател няма дебитомер нали?
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2010 04:43

swetka4 написа:Здравейте!
Точно това е неприятното ,че го прави и в движение. Потдържам около 2000 оборота, и изведнъж скачат с още 500 или 1000 за 2-3 секунди, друг път задържа така 10 секунди. Оборотите играят от гаснене до 2300. Изгасне ли немога да я запаля. Все едно нещо е блокирало в затворено положение, и известно време трябва да въртя на стартер.
Благодарен съм за всякакви идеи, и ако знаете добър диагностик на тази марка моля споделете
Никакъв шанс да не може да запали от ламбда сонда или от TPS . Я ти спира гориво , я искра я и двете .
Когато започнат да игарят оборотите двигателя нормално ли работи или има разни притрисания и придърпвания ?
Ако пробема е в стъпковия мотор след , като е загряла колата няма да гасне .

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 12 Дек 2010 17:13

swetka4 написа: "Датчик за положението на дроселова клапа" и "Потенциометър на дроселова клапа". Оставам с впечатление, че става дума за едно и също.
Взех втора ръка, и нямаше разлиика от моя. Опитвал съм да ги настроя и двата: веднъж ги фиксирах в положение белега от боа на датчика срещу главата на фиксиращия винт, което би трябвало да имитира фабричното настройване, и втори път по оборотите приблизително около 800-900 по оборотомер на празен ход. След време оборотите пак почват да играят.
При проблем с това устройство чета, че оборотите непрекъснато се менят. При мен днес може да не го направи, но утре задължително ще ми скъса нервичките. За сега я карам така щот много пара пое, и пита за още. Надявам се, че или ще се доскапе, и ще разбера каво е, или може само да се оправи- в което се съмнявам.

Колега датчика за положението на дроселовата клапа се настройва много елементарно. Двигателят ти трябва да е 3S-FE или 3S-GE, незнам кой точно , но датчика за дросела трябва да е подобен като на моят - 7А-FE.
Това което ти трябва за настройката са две калибровачни пластини 0,5 и 0,7мм дебелина, и мултицет с зумер.
Давам ти методика с настройката, ако не ти е ясно питай:
Прикачени файлове
IMG_2074.jpg
IMG_2074.jpg (402.32 KiB) Преглеждано 5843 пъти
IMG_2073.jpg
IMG_2073.jpg (426.44 KiB) Преглеждано 5843 пъти
IMG_2072.jpg
IMG_2072.jpg (395.43 KiB) Преглеждано 5843 пъти

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 12 Дек 2010 17:18

И само да добавя, след процедурата не забравяй да занулиш ECU-то, това става като на подгрят двигател извадиш за 10...15 мин предпазителя EFI, след това го слагаш, палиш и така да поработи около 5...10мин двигателя без да натискаш педала на газта. За 40...50км. ще си събере необходимата информация и ще се самообучи с новите данни на датчиците. Успех!

swetka4
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Дек 2010 01:28

Мнение от swetka4 » 14 Дек 2010 02:25

Изчаквам някой по-топъл ден, че ще го правя навън. Ще проверя дали има дебитомер, ще проверя горивото и токовете. Много благодарности за книгата, ако може само заглавието да видя дали ще я намеря. Снабдих се с всичко необходимо за настройката, и ще се пробвам.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 14 Дек 2010 19:25

swetka4 написа:Изчаквам някой по-топъл ден, че ще го правя навън. Ще проверя дали има дебитомер, ще проверя горивото и токовете. Много благодарности за книгата, ако може само заглавието да видя дали ще я намеря. Снабдих се с всичко необходимо за настройката, и ще се пробвам.
Не е точно дебитомер, а някакъв датчик за вакум. Но от настройката на датчика за дроселовата клапа зависи много работата на двигателя, и разхода на гориво. Другото което можеш да направиш е да прегледаш куплунзите на всички датчици да не са хванали птина :thumbsup:
Прегледай и някой вакуум да не ти се е закъсал и да прави мизерии.

dinky
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Фев 2019 19:41
Местоположение: Варна
Автомобил: rav 4 2.0 i

RAV4 променя оборотите на празен ход!

Мнение от dinky » 12 Фев 2019 12:02

Здравей колега swetka4, виждам че темата е доста отдавна , но все пак да ще питам дали се е намерило решение на проблема ти, че и аз съм със същия проблем и нз от къде да започна ?

Аватар
xpact2
Мнения: 52
Регистриран на: 20 Мар 2012 12:35
Местоположение: София

RAV4 променя оборотите на празен ход!

Мнение от xpact2 » 24 Мар 2019 13:53

И аз имам същият проблем, но с 2.0 бензин VVT-i 2003г. Втора генерация, препоръчайте добър диагностицик в София.

При мен като е загряла и започват да падат оборотите.
Toyota RAV4 2003 VVT-i

BMW X3 2013 30d

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта