помпа за чистачка на задностъкло

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

помпа за чистачка на задностъкло

Мнение от ангел » 19 Сеп 2010 14:46

Вече втора година карам Авенсис D-4D 2002 и съм мноого доволен.Но преди седмица спря да пръска вода на задното съкло ,а идва зима.Лошото е че не се чува да работи помпата. Питах в сервиза на Тойота ,но ми казаха 250лв wacko.gif .Някой би ли могъл да ми каже как се сваля помпата и подлежи ли на ремонт или цена на стара такава.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: помпа за чистачка на задностъкло

Мнение от Scott » 19 Сеп 2010 17:10

ангел написа:...Някой би ли могъл да ми каже как се сваля помпата и подлежи ли на ремонт или цена на стара такава.
Най-добре първо провери дали ходи напрежение до 'помпата'. Моторчето се намира до това за умиване предното стъкло. Мисля че можеха да се разменят куплунзите.

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

Мнение от ангел » 19 Сеп 2010 17:34

Благодаря много за бързия съвет! Размених ги и се оказа ,че има напрежение ,но явно моторчето е заминало.Опитах се да го демонтирам,но не можах да разбера от къде мога да сваля едната помпа,или трябва да свалям цялото казанче.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 19 Сеп 2010 18:39

ангел написа:Благодаря много за бързия съвет! Размених ги и се оказа ,че има напрежение ,но явно моторчето е заминало.Опитах се да го демонтирам,но не можах да разбера от къде мога да сваля едната помпа,или трябва да свалям цялото казанче.
Понякога блокира двигателчето и само е нужно да се раздвижи. Но може и четки да са заминали или намотките на роточето. За демонтирането, не знам как е достъпа там, може би е по-добре откъм подкалнина, но направо се издърпват - има гумен уплътнител, който ги държи като в ръкав.

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

Мнение от ангел » 19 Сеп 2010 19:07

Ок.МЕРСИ МНОГО утре ще го пробвам.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 19 Сеп 2010 19:18

ангел написа:...утре ще го пробвам.
Намерих една картинка на моторчето (в Toyodiy.com му искат 62 еуро):
Изображение
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_T ... _8504.html

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

Мнение от ангел » 22 Сеп 2010 17:48

Вярно така изглежда,успях да го сваля от към подкалника.Излиза цялото с един гумен маншон от казанчето.Остава да намеря сега едно старо.Опитах да го отворя обаче нещо не се получава.Благодаря за линка.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 22 Сеп 2010 18:07

ангел написа:Вярно така изглежда,успях да го сваля от към подкалника.Излиза цялото с един гумен маншон от казанчето.Остава да намеря сега едно старо.Опитах да го отворя обаче нещо не се получава.Благодаря за линка.
Имай предвид, че картинката е на моторче за предните пръскалки (да не се подведеш по каталожния номер на етикета). biggrin.gif
Пробвай да го надуеш откъм изхода, може да е задръстено с боклуци. Виж с мултиметър дали има съпротивление (на намотката) или четките са увиснали и е отворена верига.

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

Мнение от ангел » 23 Сеп 2010 21:58

Проверих го с мултиметър и се оказа здраво.Почистих клемите поиздухах го ,закачих го и то взе че тръгна. Обаче се оказа,че белята не е една.Пръска едва едва.Опитах да издухам боклуците с уста ама се оказа,че така се е затъкнала системата, че няма почти никаква пропускливост.Та в тоя ред на мисли някой знае ли как се сваля задната дюза на комби? sad.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Сеп 2010 22:14

ангел написа:Опитах да издухам боклуците с уста ама се оказа,че така се е затъкнала системата, че няма почти никаква пропускливост...
Трябва да 'духаш' наобратно. biggrin.gif Досега са се тъпкали боклуци, естествено е по-лесно да ги изсмучеш, вместо издухаш. Най-лесно става с помпа за велосипедни гуми.

whitefang
Мнения: 146
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Мнение от whitefang » 24 Сеп 2010 16:31

Здравейте от скоро съм регистриран във форума а от 2 дни имам corola E12U -2002 год. D4D. Никоя от пръскалките нито на предно нито на задно стъкло не работи, има вода, предпазителя е здрав , та въпроса ми е
как да проверя стига ли напрежение до моторчетата , и те 2 отделни ли са, може ли да се провери това без да свалям подкалника? За смяната на помпата-те видях в темата че трябва да се свали подкалника :( ,защото имам съмнения че е по-тоците някъде ,малко съмнително ако са 2 помпи да заминат едновременно и двете. И втория ми въпос е трябва ли да се чува шум ако моторчетата работят в купето.

Аватар
elec
Мнения: 73
Регистриран на: 26 Юли 2010 07:39
Местоположение: Varna

Мнение от elec » 25 Сеп 2010 04:25

ангел написа:....Та в тоя ред на мисли някой знае ли как се сваля задната дюза на комби? sad.gif
При мен се вадеше като се завърти на 90 градуса.като извадиш дюзата,задръж по някакъв начин маркучето иначе може да го изгубиш.
Toyota Tercel 1.3 1990-2005 made in Japan
Toyota Corolla 1.6 Sol. 2011 made in S.A

Аватар
elec
Мнения: 73
Регистриран на: 26 Юли 2010 07:39
Местоположение: Varna

Мнение от elec » 25 Сеп 2010 04:57

whitefang написа:Здравейте от скоро съм регистриран във форума а от 2 дни имам corola E12U -2002 год. D4D. Никоя от пръскалките нито на предно нито на задно стъкло не работи, има вода, предпазителя е здрав , та въпроса ми е
как да проверя стига ли напрежение до моторчетата , и те 2 отделни ли са, може ли да се провери това без да свалям подкалника? За смяната на помпата-те видях в темата че трябва да се свали подкалника :( ,защото имам съмнения че е по-тоците някъде ,малко съмнително ако са 2 помпи да заминат едновременно и двете. И втория ми въпос е трябва ли да се чува шум ако моторчетата работят в купето.
На някои от въпросите ти колегите са ти отговорили по горе.2 отделни моторчета са.На техните клеми мериш напрежението.Можеш да чуеш шум ако е тихо,при спрял двигател и отворен прозорец.Преди години имах много проблеми:и дюзите се задръстваха,и моторчетата блокираха,но не са изгаряли.причината беше че ползвах обикновена много варовита вода.Вадиш всичко.вкл казанчето,изчистваш варовика/сега има много препарати като Силит и др/Аз навремето ползвах оцет+хлебна сода.На връзките на маркучетата има невъзвратни клапанчета които също се запушват.Ползвай минерална или дестилирана вода или течноста която продават по бензиностанциите.Успех.
Toyota Tercel 1.3 1990-2005 made in Japan
Toyota Corolla 1.6 Sol. 2011 made in S.A

ангел
Мнения: 7
Регистриран на: 19 Сеп 2010 14:34

Мнение от ангел » 27 Сеп 2010 21:00

Пръска :thumbsup: biggrin.gif .Благодаря ви колеги за ценните съвети.

whitefang
Мнения: 146
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Моето май е заминало много ниско съпротивление

Мнение от whitefang » 28 Сеп 2010 14:45

Всъщност при мен двете моторчета са еднакви на работещото(беше на задното стъкло) съпротивлението е 3,6 ,на неработещото 1,8.
Отваря ли се по някакъв начин самото моторче? Или направо да търся друго , ново или 2-ра употреба.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 58 госта