Страница 1 от 8

Сервизни интервали и смяна на консумативи

Публикувано на: 02 Сеп 2010 13:57
от Bass_Man
На следния линк може да свалите най-новите спецификации относно сервизни интервали , пробег , типове на течности и тн .

http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... menuitem=2

http://www.toyota.com/owners/apps/manuals.do

https://techinfo.toyota.com/

Избирате си модела и език ( основно аглийски ) , натискате search и ви се отваря файла със спецификацийте за вашия автомобил . Там е описана всяка една течност , филтър , ремък и тн.

Както ше забележите на маслата не е написано никъде " да се кара само с 5W30 " и това не е случайно ! Просто защото няма такова изискване в света ! Вискозитета се подбира спрямо климатични пояс в , който се експлоатира автомобила . Но са дадени спецификацийте по API .

Също така може да ви направи впечатление , че са дадени спецификаций за нормални ( normal ) и тежки ( severe ) условия на експлоатация . При , които сервизните интервали за някой неща са доста по-чести . Например маслото вместо на 15 000км да се сменява на 7500км , също така и въздушния филтър . Айде сега помислете дали състоянието на пътищата и качеството на горивата е , като немските ?

Това са официалните данни на Тойота . Това , че в някаква бог знае как преведена и кога отпечатана и от кого книжка пишело нещо си ..........

Мисля , че темата трябва да се закове горе за да се престане със задаването на едни и същи въпроси .

Публикувано на: 02 Сеп 2010 21:37
от didak
Ориентировъча ЦЕНА ЗА ОБСЛУЖВАНЕ - линкът е заменен с актуалния в сайта на дилъра
за да се намира по-лесно с търсачката


2 въпроса:
-на всеки 30 000 следва да се почистват инжекторите. Дали наистина ги почистват при ТО?
-да разбирам ли, че при нормални условия трябва да се сменя маслото на ск. кутия /МТ/ на 120 000?

MODEDIT Akima
Променен линк.

Публикувано на: 02 Сеп 2010 23:21
от Uncle Dido
Мисля да направя темата "важна".

Bass_Man е направил първата стъпка в правилната посока, така че ще ви помоля да се ограничите със спама.

Всички мнения извън темата ще бъдат изтривани.

Можете да направите нова тема за цени на обслужването в съответните сервизи.

Публикувано на: 03 Сеп 2010 01:39
от Bass_Man
didak написа:2 въпроса:
-на всеки 30 000 следва да се почистват инжекторите. Дали наистина ги почистват при ТО?
В БГ не го правят със сигурност .
didak написа: -да разбирам ли, че при нормални условия трябва да се сменя маслото на ск. кутия /МТ/ на 120 000?
Да или гледаш годините . Само дето не знам къде в БГ имаш нормални условия .
Един познат от някоко дена ми разправя как в ТМ Ауто му казали , че маслото на автомата не се сменявало никога . А по това файлче излиза , че си се сменява и то доста често .

Другото , което прави впечатление , че за европа е на 15 000км а генерално е на 10 000км. което ме кара да си мисля , че само и само да ойдисват на "екологичните" норми ползват максимума .

Публикувано на: 16 Сеп 2010 11:51
от baba_metca
Искам да попитам за нещо, което ми е много странно. На файла който ми се сваля има редове, за които не е отбелязан нито един двигател. Първо си помислих, че онзачава за всички, но има и редове, на които са отбелязани всички двигатели. Ако за съответните редове в които не е отбелязан нито един двигател наистина означава, че не важи за нито един двигател, защо тогава са включени в таблицата. Файла е за Авенсис и още на първата страница има такива редове.

Публикувано на: 02 Окт 2010 23:52
от Bass_Man
Ами например таблицата може да се ползва за всички модели .

Публикувано на: 20 Яну 2011 14:39
от mikata80
Здравейтте, скоро и аз ще стана собственик на Yaris 1.4 D4D 2004, разгледах съдържанието на файла ,който се генерира оттук http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... menuitem=2 за модел yaris, всичко ми е ясно за сервизните интервали само не разбрах по колко км на ден/месец трябва да се въртят или в какви условия трябва да се експлоатира автомобила зада бъде в normal или severe експлоатация. Аз с въпросния Yaris ще въртя около 160 км дневно или около 3500-4200 месечно, като 60% от км е на магистрала или извънградско, а 40% са в София.
Към кой вид експлоатация спадам?
И ако е към severe дали ще е проблем ако се обслужва автомобила на 10к или 15к?
Още не съм минал през задължителното обслужване на автомобила и затова няма яснота по въпроса.
biggrin.gif

Публикувано на: 21 Яну 2011 00:20
от Bass_Man
Това не зависи толкова от това колко въртиш на ден , а по-скоро зависи от качеството на консумативите , горивата , чистотата на въздуха и тн . И реално ако питаш мен БГ си е направо под тежките условия . Ако питаш дилърите БГ е доста по-добре от нормала . За това и когато се ползват изискванията и стандартите за Германия се наблюдават чести дефекти при най-натоварените и крехки части , а именно - горивни помпи , дюзи и турбини .
Разбира се ако колата се кара предимно градско и/или работи много на едно място , и/или се пали и гаси много често пак трябва да се сменяват по-често консумативите .

Публикувано на: 21 Яну 2011 13:41
от newmiro
аз засега си сменям на ~15 000, толкова горе долу правя на година, и нямам проблеми... :thumbsup:

Публикувано на: 21 Яну 2011 18:38
от Bass_Man
Е ти какво очакваш ? Като го смениш на 15 000км да имаш проблем ли ? Дори и на 20 000км да го сменяваш няма да имаш проблеми ! Докато не свлечеш целия мотор .

Публикувано на: 27 Яну 2011 14:49
от newmiro
Bass_Man написа:Докато не свлечеш целия мотор .
туй ко значи, че не разбрах mellow.gif smile.gif

сметни 9 години и 150к км, до сега няма проблеми.

Публикувано на: 20 Мар 2011 17:18
от Joke

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Публикувано на: 03 Авг 2012 22:43
от Tamagochi
Здравейте!

Sorry,ама неможах да намеря отговор на моят въпрос и всеки ми казва различно мнение мкоето ме обърка максимално...!?
Само искам да попитам на колко к ,аджеба трябва да се сменя трансмисионно масло на авенсис D4D/110hp/2000г. ?
Едни казват : "ни гу барай,че после почват проблемиите"... ,други: сменя се на посочения интервал(60-80к), трети казват: абе,вземи си хакни една добавка към маслото (за всеки случай,че хората яко патят ...!?) Бах маа му ohmy.gif

Има ли нужда да се слага добавка на к'вото и да е ,ак нямаш проблеми с предавките и вклшчването...?

Мерси на всички ,които помагат с компетентно мнение на хората дет не разбират ..!

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Публикувано на: 03 Авг 2012 23:50
от kaloian311
Tamagochi написа:Здравейте!

Sorry,ама неможах да намеря отговор на моят въпрос и всеки ми казва различно мнение мкоето ме обърка максимално...!?
Само искам да попитам на колко к ,аджеба трябва да се сменя трансмисионно масло на авенсис D4D/110hp/2000г. ?
Едни казват : "ни гу барай,че после почват проблемиите"... ,други: сменя се на посочения интервал(60-80к), трети казват: абе,вземи си хакни една добавка към маслото (за всеки случай,че хората яко патят ...!?) Бах маа му ohmy.gif

Има ли нужда да се слага добавка на к'вото и да е ,ак нямаш проблеми с предавките и вклшчването...?

Мерси на всички ,които помагат с компетентно мнение на хората дет не разбират ..!
По принцип не обичам да пиша но ще ти отговоря,и аз не бях сменял маслото в ск.кутия и имах леки похрупваниия на 5та скорост ,смених маслото,сложих добавка от колегата Мечо Кух и сега го няма това трудно влизане на 5та предавка.Който каквото иска да си говори има си някакъв ефект от добавките.

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Публикувано на: 28 Окт 2012 17:52
от jim_beam
taneva28 написа:Здравейте,
Ние с мъжа ми имаме Тойота Корола 1.6, 126к.с.,2007г. и тази година на път за морето БЛОКИРА водната помпа и се скъса ремъка на климатика.
...
ЗА ВСИЧКИ КОИТО КАРАТ ТОЙОТИ ПРОВЕРЯВАЙТЕ СИ САМИ ВОДНИТЕ ПОМПИ ЗАЩОТО ИНАЧЕ НЯМА КОЙ ДА ВИ КАЖЕ,нищо че уж я проверяват на всяка смяна на маслото, но за теч а защо блокира отговор немогат да ми дадат казаха че незнаят.

по тази тема при мен се случи нещо подобно преди месец,в движение се скъса ремъка,който е за водна помпа,климатик,динамо.колата също е 2007 и в сервизния план няма точка смяна на ремък,само проверка при всеки 30к сервиз.наистина изкара почти 120к този ремък,но неприятно на път да се случи.според майстора от тойота се сменял на 105к,но откъде тая информация,явно тяхна си вътрешна.иначе водната помпа ми е оригинална без забележки засега!
май е излишно да ви казвам,че неоригинални ремъци надали и половината пробег биха изкарали,ама кой знае...