МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувай отговор
solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от solun » 11 Юли 2022 14:25

Обаждах се до маслата.бг, казаха ми, че маслото на Тойота се правело в Белгия. А на Енеос - само някои от многото разновидности са в Япония.
Разбира се звънях и на други ''маслари'' за сверка на часовника и инфото е горе долу същото.
Смятам да пробвам с маслото на Тойота Synthetic 5W40 и филтъра на Mann, пък ще видим дали ще го гори. Ako e OK, може на следващата смяна да пробвам с Енеос 5W40 (ако разбира се е по-доброто масло, както казват, че било номер 1 в Япония).

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от mapamop » 11 Юли 2022 15:51

Аз бих променил само единия факт от картинката, за да знам кое е било куцото попадение. Ако не ти гори масло, смени само маслото или само филтъра. Получаваш невероятно точна картинка, за да си знаеш кое не е наред. В другия случай, сменяш и маслото (със/без вискозитета) и филтъра. Ако се получи работеща комбинация - добре, но ако не се получи не знаеш кое е "сбъркано". Предвид че филтъра е по-евтината инвестиция бих сменил маслото (поне като вискозитет). Филтъра не знам колко бързо и лесно се сменя, но на теория ако си бърз, може и да успееш да го смениш "в движение" без да загубиш сериозно количество масло.
Гледам от моята камбанария, която изглежда така (можете да ме отсвирите и няма да се сърдя изобщо):
- имам готова изрязана "амбразура" в кората на двигателя, под филтъра. Нищо не се сваля кой-знае какво. Самият филтър е на относително удобно и леснодостъпно място, ако автомобила е вдигнат на подемник.
- филтъра братовчеда го развива "с голи ръце", без инструмент.
- след всяко наливане ми остават едни грубо 500 грама от 5 литра масло, да не кажа повече, но не са по-малко. Така или иначе остава уж за следващата година, и го изхвърлям преди смяната на новото, но пък го имам ако нещо се наложи да се долее малко....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от solun » 11 Юли 2022 21:19

Да, колега mapamop, абсолютно съм съгласен с Вас, че само едно от нещата трябва да се смени за да мога да хвана кое е куцото в случая (и не само в конкретния случай, а и в повечето техническа практика така се действа - подменя се едно по едно , за да се улови кое от нещата е проблемното) .
Филтъра го сменявам без да свалям корите, щото после ще има да ги нагаждам 1 час, а и има от къде да бръкна, макар и да е ограничено действието отвиване/завиване. Но с чаша ще е къде къде по-лесно (поръчах я , ще видим какво ще дойде).
Реших, че ще пренебрегна някои от правилата в техниката (тези , които и Вие сте споменал) и ще сменя и филтъра и вискозитета на маслото на куп, ....основателна причина баш нямам, просто на там ще ми бъде по-трудно да отделя свободно време да сменям едното или другото.
За филтъра - аз го отвивам и завивам само с ключ (паяк или раздвижен инструмент с верига и т.н.), като при завиването - завивам на ръка колкото мога и после леко с ключа дозатягам. Имам някои съображения за да го правя по тоя начин (от други мои два автомобила преди години, маслото се сменяше тогава само при маслари) и за това сега така действам.

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от TATI » 11 Юли 2022 21:34

Свършиха ми пуканките, та да питам, относно маслата
В края на месеца ще пътувам на юг, та понеже карам с 0w20, да го хвърлям ли това масло и да наливам по-гъсто? :)
Относно капачките за филтрите, аз ползвам тези и до сега не са ме предавали
Прикачени файлове
17598.jpeg
17598.jpeg (37.14 KiB) Преглеждано 1671 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 11 Юли 2022 21:46

Ако са от скъпите, може и да са добре. Аз се излъгах само с една уж правилната, но става само за завиване, но не и за развиване, приплъзва се дори и при леко усилие... :thumbsup:

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от memorex » 11 Юли 2022 21:47

Тати,Добър комплект.Дай инфо на мастерите откъде да си го поръчат ,че да не взимат на заем .Особено квадрата .На мойта капачката вече прилича на г.з. tooth.gif .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 11 Юли 2022 21:56

А моята ще я инсталирам в кухнята за правене на курабийки или както е модерно - кукитаааа... tooth.gif

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от solun » 11 Юли 2022 23:03

https://www.shop.niteh.com/kapachki-za- ... iltri.html от тук мислех да си купя, но като ходя на Софето все забравям да се отбия в магазина им в Дружба, искам на ''живо'' да видя и да ги пипна.
Магазина им е изключително добре зареден, преди време купих от тях някой нещица.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 12 Юли 2022 19:18

До колегата solun ....Шом колата започва да го гори след 5000 км смени маслото -марка и вискозитет....Това не е точно горене на масло ,а маслото започва да деградира и се изпарява .Опитай с една синтетика 5W40 ...към днешна дата на база ПАО 4 та група можд да вземеш Ravenol,ROWE,Motorex .Цената е солена над 100 лева за 4 литра туба .....За филтри за разчитам на МАН,Кнехт .Ако ситуацията продължи с маслото по същия начин си карай с Тотала ,доста години карах с Елф и Тотал проблеми никакви но го сменях на 4500-5000. :cheers:


Маслата ОЕМ на Тойота се правят за Европа от Мобил 1 от много години ...за азиатския пазар се казват Castle и Toyota имат дялово участие в компанията

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от solun » 12 Юли 2022 21:14

Благодаря колега Ивайло Димов, на такова мнение съм и аз " Шом колата започва да го гори след 5000 км смени маслото ....Това не е точно горене на масло ,а маслото започва да деградира и се изпарява".
Смених маслото с 5W40 на Тойота - уж пише на тубата ....Белгия. Филтъра е на MANN, с него дойде и ключа за отвиването пак на Маnn - ами от дебела и твърда пластмаса е, върши чудесна работа, но не стана за Филтрона - 1...2 идеи е по-хлабав и ще прескача ако напънеш да отвиваш или затягаш.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 12 Юли 2022 22:34

Филтрите на повечето коли се затягат 5-7 нютон метра ....едно време с широк колан го стягах :cheers: .Маслото 5W40 на Тойота има и допуск VW 502 /505 Мобил Супер 3000 е .Добър хидрокрекинг но нищо особенно....90 % от маслата на база 3 та група VHVI ползват базата на SK Lubricants ...най-големия производител на хидрокрекинг база

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от vfr800 » 12 Юли 2022 22:52

Ивайло Димов написа: 12 Юли 2022 22:34 Филтрите на повечето коли се затягат 5-7 нютон метра ....едно време с широк колан го стягах :cheers: .Маслото 5W40 на Тойота има и допуск VW 502 /505 Мобил Супер 3000 е .Добър хидрокрекинг но нищо особенно....90 % от маслата на база 3 та група VHVI ползват базата на SK Lubricants ...най-големия производител на хидрокрекинг база
Нищо против помощта по форумите, но вече няколко ваши мнения са доста подвеждащи. Нищо лично, няма да седна да ровя кои са.....но това не е правилно. Филтрите се затягат на минимум 15нм и то много малко са такива. Повечето са в порядъка 20-27нм. Това пак е ръчен затяг стига да е с цяла длан. Колкото до ...колко точно е 30нм. Горе долу малка тресчотка 1/4 с максимална сила от слабичък човек :) ако сте по-силен хванете я малко преди средата. И между другото за комплекта по-горе.....добре заострена отвертка върши чудесна работа няма нужда да харчите пари за инструменти. В крайна сметка го изхвърлят този филтър..........................

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от solun » 13 Юли 2022 07:57

Здравейте!
Явно всеки от нас си е изработил различен метод при смяна на филтъра, и то е според особеностите на двигателя и мястото на което е филтриращия елемент.
При мен с цяла длан не мога да хвана филтъра -тясно е и за това с ключа тип чаша е в пъти по-удобно и лесно , а и не свалям корите под картера та хептен се ограничава мястото за действие. На някои филтри е обозначено колко да е стягането - на този имаше картинка да намажеш уплътнението с капка/ки масло, завиваш на ръка и след това още 3/4 оборот. На MAHLE филтрите съм срещал картинка указваща сила на затягане 16Nm. Вероятно при различните марки филтри според спецификата им (уплътнение, резба, габарити на тялото и др.) и силата на затягане се различава, но това най-добре може да го каже самия производител.
Това за отвертката , ако правилно съм го схванал, е да пробиеш филтъра с нея и така да го отвиеш - ами при мен не е приложимо , няма поле за действие, ........така съм сменявал преди години филтъра на Ладата и Алекото , когато нямах алуминиевия ключ (дал съм го на някой и после се е налагало да подседя за връщането му). В днешно време има голямо разнообразие от инструменти и при интерес може да се закупи подходящия с цел по-бързо и лесно да се справим с процеса около смяната на масла филтри и т.н.
Последно промяна от solun на 13 Юли 2022 08:39, променено общо 1 път.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 13 Юли 2022 08:07

На 25-30 нютон метра се затягат пробките на картера на ДВГ и скоростната кутия .Ако с такава сила се затегне маслен филтър развиването в последствие ще е тегаво да не кажа трудно .А ако се навива на маслоохладител (както е при мен) нещата могат да придобият грозен характер ☕️😤.Дубрутриу добри люде

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от vfr800 » 13 Юли 2022 15:35

Ивайло Димов написа: 13 Юли 2022 08:07 На 25-30 нютон метра се затягат пробките на картера на ДВГ и скоростната кутия .Ако с такава сила се затегне маслен филтър развиването в последствие ще е тегаво да не кажа трудно .А ако се навива на маслоохладител (както е при мен) нещата могат да придобият грозен характер ☕️😤.Дубрутриу добри люде
30 нм са 3кг . Навивате върху резба 3/4 инч ,което е горе долу 19мм, кое точно ще пострада от 3кг натяг ? Аз лично предпочитам да ми е трудно да го развия.........отколкото да остана без него. Не искам да изпадам в крайности, но 10ftlb е най-малкото , което съм виждал за филтър . Според мен 14нм е доста над тези 7 дето сте написал.....нарочно не слагам 5..... и не намалявам до 3 примерно както вие сте увеличили това, което аз съм написал. Както казах нищо лично , но това е много подвеждаща информация 5нм....... филтъра си е готов паднал......

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта